КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 березня 2018 року №810/4342/17
Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., при секретарі судового засідання Мкртчян Н.Ц.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "СФГ "СОКІЛ" до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного звернулось Фермерське господарство СФГ Сокіл (далі - позивач) з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Київській області ( далі - відповідач), про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 1.12.2017 №004 3931406 (далі - оскаржуване рішення).
Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив скасувати оскаржуване рішення . Позовні вимоги обґрунтовував тим, що вважає висновок відповідача щодо порушення строків оприбуткування готівки в касі підприємства не відповідає дійсності, оскільки видані під звіт грошові кошти працівнику підприємства були оприбутковані в строки, передбачені чинним законодавством.
Відповідач проти позову заперечив, пояснив, що відповідно до досліджених при проведенні документальної планової виїзної перевірки позивача документів, позивачем було порушено строки подачі звіту за отримані кошти з каси підприємства. Свої дії та оскаржуване рішення вважає правомірними і просив відмовити у задоволенні в повному обсязі.
Дослідивши обставини справи, та заслухавши пояснення в судовому засіданні представників сторін, судом було встановлено наступне.
07 липня 2015 року позивачем через відділення АБ УКРГАЗБАНК були отримані грошові кошти в сумі 38 000,00 (тридцять вісім тисяч гривень 00 коп.) під звіт на придбання ТМЦ на КР № 26254374817001, що такою підтверджується Випискою з особового рахунку за 07.07.15 та платіжним дорученням № 131 від 07 липня 2015 року. Копії даних документів знаходяться в матеріалах справи та їх достовірність відповідачем в справі не заперечувалась.
Зазначені кошти у розмірі 38 000 грн. були оприбутковані касовим ордером № 15 від 07 липня 2015 року, за підписом Головного бухгалтера та касира.
06 липня 2015 року з метою виплати заробітної плати за червень 2015 г. головним бухгалтером ОСОБА_3 (він же і заступник директора за посадою) була складена відомість на виплату грошей №19, в якій зазначено, що заробітна плата має бути виплачена з 07.07.2017 року по 08.07.2017 року. На підставі відомості на виплату грошей №19 від 06.07.2017 року було оформлено видатковий касовий ордер від 07.07.2015 року відповідно до яких і була здійснена виплата заробітної плати працівникам за червень 2015 року у розмірі 38 927,96 грн.
Дані обставини були підтверджені в судовому засіданні, як свідком, - ОСОБА_3. Відповідаючи на запитання суду, свідок пояснив, що представники відповідача і, зокрема, свідок ОСОБА_4, мали можливість огляду всіх документів що стосувались предмету даного спору, зокрема, - і документів щодо руху готівкових коштів за 7.07.2015
Свідок, запрошений за ініціативою відповідача, ОСОБА_4 (інспектор відділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями управління аудиту ГУ ДФС у Київській області), та який безпосередньо здійснював перевірку позивача щодо дотримання вимог законодавства про обіг готівкових коштів, відповідаючи на запитання суду не спростував дійсність документів щодо руху готівкових коштів за 7.07.2015 у розмірі 38 927,96 грн., наданих до суду позивачем, вказавши лише на те, що при перевірці з такими документами не ознайомлювався. Разом з тим, свідок ОСОБА_4 не вказав на те, що він не мав можливості ознайомитись з документами щодо руху коштів за 7.07.2015 року. Свідок також не надав пояснень щодо ігнорування доводів позивача про оприбуткування коштів у розмірі 38 927,96 грн. не 6.07.2015, а 7.07.2015.
У листопаді 2017 року на адресу позивача надійшов акт Головного управління ДФС у Київській області від 23.10.2017 року № 812/10-36-13-10/20581602 Про результати документальної планової виїзної перевірки ФГ СФГ СОКІЛ (код ЄДРПОУ 20581602) з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та дотримання вимог Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УШ, Законів України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг , від 19 грудня 195 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , постанови Правління НБУ від 15 грудня 2004 року № 637 Про затвердження положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні , за період діяльності з 01.07.2014 року по 30.06.2017 року (надалі - Акт перевірки).
20 листопада 2017 року позивач надіслав на адресу відповідача заперечення на Акт перевірки.
07 грудня 2017 року позивач отримав відповідача Про розгляд заперечення у якому йому повідомлено, що відповідач залишає без змін висновки Акта перевірки, а заперечення - без задоволення.
07 грудня 2017 року позивач також отримав оскаржуване рішення, яким позивачу було нараховано штрафні санкції за порушення законодавства про регулювання обігу готівки у розмірі 194 639,8 гривень. Підставою для застосування санкцій в оскаржуваному рішенні відповідач зазначив порушення позивачем п.2.6 Постанови Правління Національного банку України віл 15.12.2004 №637 Про затвердження положення про проведення касових операцій у національній валюті в Україні . Відповідач вказав в оскаржуваному рішенні, що при вирішенні питання про накладення штрафу на позивача діяв на підставі підпункту 54.3.3 статті 54 Податкового кодексу України та абз.3 ст.1 Указу Президента України 436/95 від 12.06.1995 Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки .
Порядок ведення касових операцій у національній валюті в Україні регулюється Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 637 (далі - Положення).
Згідно з пунктом 1.2 Положення оприбуткування готівки - це проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій; касовий ордер - первинний документ (прибутковий або видатковий касовий ордер), що застосовується для оформлення надходжень (видачі) готівки з каси. Форми касових ордерів, що використовуються спеціалізованими підприємствами та установами Національного банку України, які не мають оборотної каси, установлюються відповідним нормативно-правовим актом Національного банку України.
У відповідності до п. 2.2 Положення підприємства (підприємці) здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами (громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, які не здійснюють підприємницької діяльності), через касу як за рахунок готівкової виручки, так і за рахунок коштів, одержаних із банків. Підприємства (підприємці) здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку.
Відповідно до пункту 3.1 Положення касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням спеціальних платіжних засобів, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів.
Пунктом 2.6 Положення визначено, що вся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
Тобто, законодавством визначено обов'язок підприємств оприбутковувати всю готівку, що надходить до кас саме у день її одержання.
Пунктом 3.3 Положення встановлено, що приймання готівки в каси проводиться за прибутковими касовими ордерами, підписаними головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником підприємства.
Про приймання підприємствами готівки в касу за прибутковими касовими ордерами видається засвідчена відбитком печатки цього підприємства квитанція (що є відривною частиною прибуткового касового ордера) за підписами головного бухгалтера або працівника підприємства, який на це уповноважений керівником. У разі проведення готівкових розрахунків з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 Положення оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій: фіксація повної суми фактичних надходжень готівки у касових ордерах та відображення на їх підставі готівки у касовій книзі.
Відповідно до п. З Порядку складання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт №996, працівник, який отримав готівку під звіт на виконання покладеної на нього цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок податкового агента платника податку, що надав кошти під звіт , зобов'язаний відзвітувати щодо витрачених ним коштів, подавши звіт про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт.
У випадку, якщо працівник, отримавши гроші, не зміг виконати доручення підприємства з об'єктивних причин, він не подає звіт, а здійснює повернення отриманого раніше авансу до каси підприємства.
Як було зазначено вище, оприбуткуванням готівки у касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами та веденням касової книги, є здійснення обліку готівки у повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
Згідно п. 2.9 Положення готівкова виручка підприємств (підприємців), у т. ч. готівка, одержана з банку, використовується ними для забезпечення потреб, що виникають у процесі їх функціонування, а також для проведення розрахунків із бюджетами та державними цільовими фондами за податками і зборами (обов'язковими платежами).
Отже, готівкові кошти, які були повернуті підзвітною особою до каси підприємства, як залишок за звітом про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт за результатами відрядження, можуть використовуватися на господарські потреби за умови, що ці готівкові кошти були відповідним чином оприбутковані у касі підприємства.
Видача готівки з каси проводиться за видатковими касовими ордерами типової форми № КО-2 або за Відомостями на виплату грошей, які заповнюються чорнилом темного кольору чорнильною чи кульковою ручкою, за допомогою друкарських машинок, комп'ютерних засобів або в інший спосіб, які забезпечили б належне збереження цих записів протягом установленого для зберігання документів строку.
Відповідно до п. 2.10 Положення, - дозволено виплачувати заробітну плату за відомістю про видачу коштів протягом 3 робочих днів, при цьому, як зазначено вище, законодавчо затверджена форма відомості на видачу коштів не передбачає зазначення дати фактичного одержання заробітної плати працівником. Тому суд погоджується з доводами позивача про те, що складення видаткової відомості за день до фактичної видачі коштів - не містить складу правопорушення в сфері обігу готівкових коштів підприємства. Отже, висновки відповідача про порушення п. 2.6 Положення є необгрунтованими та такими, що не узгоджуються з положеннями діючого законодавства.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Київській області від 01.12.2017 №0043931406.
3. Стягнути на користь Фермерського господарства "СФГ "СОКІЛ" (код ЄДРПОУ 20581602) сплачений ним судовий збір у розмірі 2919 (дві тисячі дев'ятсот дев'ятнадцять) грн. 60 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Київській області.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Терлецька О.О.
Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 30 березня 2018 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2018 |
Оприлюднено | 01.04.2018 |
Номер документу | 73061820 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Терлецька О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні