Ухвала
від 26.03.2018 по справі 918/199/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"26" березня 2018 р. Справа № 918/199/16

Суддя Марач В.В., при секретарі судового засідання Коваль С.М., розглянувши матеріали справи

за заявою Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України"

до ОСОБА_1 підприємства "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради

про банкрутство

В судовому засіданні приймали участь:

від кредиторів:від ПАТ "НАК "Нафтогаз України"- ОСОБА_2,

представник ГУ ДФС Рівненської області- не з"явився;

від боржника: ОСОБА_3;

від розпорядника майна: ОСОБА_4.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 07.06.2016 р. за заявою Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" порушено провадження у справі №918/199/16 про банкрутство ОСОБА_1 підприємства "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном, призначено розпорядником майна арбітражного керуючого ОСОБА_4

Ухвалою суду від 18.10.2016 р. затверджено реєстр вимог кредиторів боржника, призначено підсумкове засідання суду.

Ухвалою суду від 06.12.2016 р. розгляд справи відкладено у підсумковому засіданні на 20.12.2016 р.

05.12.2016 р. від ОСОБА_5 надійшла апеляційна скарга на ухвалу господарського суду Рівненської області від 18.10.2016 р., у зв'язку з чим всі матеріали справи №918/199/16 за заявою Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" до ОСОБА_1 підприємства "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради про визнання банкрутом супровідним листом №918/199/16/1673/16 від 12.12.2016 р. були скеровані до суду вищої інстанції.

Ухвалою суду від 20.12.2016 р. відкладено розгляд справи №918/199/16 до повернення її матеріалів із суду вищої інстанції; відкладено вирішення питання про прийняття звіту розпорядника майна про роботу, клопотань розпорядника майна про затвердження основної грошової винагороди та відшкодування витрат, про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури до повернення матеріалів справи №918/199/16 із суду вищої інстанції.

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 05.01.2017 р. відкладено вирішення питання про прийняття заяви Державного підприємства "Волиньторф" №1639 від 26.12.2016 р. про поновлення строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника до повернення матеріалів справи №918/199/16 із суду вищої інстанції.

10.05.2017 р. матеріали справи №918/199/16 про банкрутство ОСОБА_1 підприємства "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради повернулися до Господарського суду Рівненської області.

Ухвалою суду від 12.05.2017р. справу №918/199/16 прийнято до провадження суддею Марачем В.В. та призначено до розгляду на 29.05.2017р., зобов'язано розпорядника майна до дня засідання подати суду докази схвалення або погодження комітетом кредиторів боржника звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат; надано Державному підприємству "Волиньторф" строк для усунення недоліків заяви про поновлення строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника до 26.05.2017 року та зобов'язано заявника надати суду: докази сплати судового збору у встановленому порядку і розмірі; докази надіслання копії заяви №1639 від 26.12.2016 року про поновлення строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника розпоряднику майна ОСОБА_4 та боржнику ОСОБА_1 підприємству "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради; документи, які підтверджують грошові вимоги до боржника.

18.05.2017 р. від Рівненського апеляційного господарського суду надійшов запит про надіслання на адресу Рівненського апеляційного господарського суду всіх матеріалів справи №918/199/16 для подальшого скерування до Вищого господарського суду України.

На виконання вимог Рівненського апеляційного господарського суду матеріали вказаної справи 22.05.2017 р. направлено до Рівненського апеляційного господарського суду.

25.05.2017 р. Державним підприємством "Волиньторф" на виконання вимог ухвали суду від 12.05.2017 р. подано витребувані документи.

26.05.2017 р. від ліквідатора надійшло клопотання про відкладення розгляду справи на іншу дату, у зв'язку з неможливістю бути присутнім в судовому засіданні.

09.01.2018 року на адресу суду повернулись матеріали справи №918/199/16 із суду вищої інстанції.

Ухвалою суду від 10.01.2018 року справу №918/199/16 призначено до розгляду у підсумковому судовому засіданні 22 січня 2018 року (клопотання розпорядника майна: про прийняття звіту розпорядника майна про роботу, про затвердження основної грошової винагороди та відшкодування витрат, про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; заяву Державного підприємства "Волиньторф" №1639 від 26.12.2016 р. про поновлення строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника).

Ухвалами суду від 22.02.2018р., 13.02.2018р.,13.03.2018р. розгляд клопотань у справі №918/199/16 відкладався за заявами сторін.

13.02.2018 року на адресу суду через відділ канцелярії та документального забезпечення суду від арбітражного керуючого ОСОБА_4 надійшов звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедури розпорядження майном КП "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради від 07.02.2018 року.

02.03.2018 року на адресу суду через відділ канцелярії та документального забезпечення суду від Сарненської міської ради Рівненської області надійшло клопотання №02/16-395 від 02.03.2018 року, в якому остання просить закрити провадження у справі, посилаючись на те, що рішенням Сарненської міської ради Рівненської області № 749 від 15.02.2018 року затверджено перелік комунальних підприємств, що мають суспільну цінність для територіальної громади м. Сарни в порядку ст.85 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", щодо яких Сарненська міська рада Рівненської області гарантує задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов"язаннями, до якого включено Комунальне підприємство "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради. Пунктом 2 вказаного рішення зазначено про незастосування передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" процедури та припиняти провадження у справах про банкрутство комунальних підприємств, які внесені до переліку.

Арбітражний керуючий ОСОБА_4 в судовому засіданні 26.03.2018 р. просив суд затвердити звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедури розпорядження майном КП "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради у розмірі 107 314,56 грн. основної грошової винагороди та 1 333,50 грн. витрат (поштові витрати та витрати на отримання витягів з державних реєстрів) за виконання обов"язків розпорядника майна КП "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради за період з 07.06.2016 року по 12.02.2018 року.

Представник кредитора в судовому засіданні 26.03.2018 р. проти затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедури розпорядження майном КП "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради від 07.02.2018 року заперечив. При цьому надав суду пояснення №14/7-779В від 23.03.2018 року, в яких зазначив:

На засіданні комітету кредиторів, яке відбулося 07.07.2017 комітетом кредиторів прийнято рішення погодити звіт арбітражного керуючого ОСОБА_4 про нарахування і виплату грошової винагороди за виконання ним повноважень розпорядника майна у справі № 918/199/16 на суму 16 820,0грн. та звіт арбітражного керуючого ОСОБА_4 про здійснення та відшкодування витрат за час виконання ним повноважень розпорядника майна у справі № 918/199/16 на суму 1 058,10 грн. із джерелом відшкодування за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

Вказане рішення комітету кредиторів Боржника обґрунтовано наступним. Відповідно до ч.2 ст.115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.

Компанія є ініціюючим кредитором (заявником) у справі №918/199/16.

Пунктом 7 резолютивної частини ухвали Господарського суду Рівненської області від 07.06.2017 №918/199/16 зобов'язано заявника (НАК Нафтогаз України ) надати суду докази внесення на депозитний рахунок нотаріуса суми авансового платежу у відповідності до вимог ч.2 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" для виплати арбітражному керуючому грошової винагороди.

Авансування грошової винагороди арбітражному керуючому ОСОБА_4 не здійснювалось.

Відповідно до ч.7 ст.115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 07.06.2016 №918/199/16 розпорядником майна Боржника призначено арбітражного керуючого ОСОБА_4 та введено процедуру майном на 115 календарних днів до 30.09.2016.

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 18.10.2016 №918/199/16 продовжено строк процедури розпорядження майном Боржника та строк повноважень розпорядника майна ОСОБА_4 на 2 місяці до 30.11.2016.

Після 30.11.2016 судом не виносилось ухвал про продовження строку процедури розпорядження майном та повноважень розпорядника майна ОСОБА_4, тобто формально арбітражний керуючий ОСОБА_4 виконував повноваження з 07.06.2016 по 30.11.2016.

Крім того, ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 16.12.2016 №918/199/16 прийнято до розгляду апеляційну скаргу ФОП ОСОБА_5 на ухвалу Господарського суду Рівненської області від 18.10.2016 №918/199/16.

Апеляційне провадження закінчилось лише 26.04.2017, коли було винесено відповідну постанову Рівненським апеляційним господарським судом.

Відповідно до ухвали Господарського суду Рівненської області від 29.05.2017 №918/199/16 розгляд справи відкладено на невизначений строк у зв'язку скерування справи до Вищого господарського суду України.

Таким чином, мало місце затягування процедури розпорядження майном з підстав на які Компанія вплинути не могла.

Враховуючи, що строк виконання повноважень арбітражного керуючого ОСОБА_4 як розпорядника майна Боржника, встановлений ухвалами Господарського суду Рівненської області, сплинув 30.11.2016, та з огляду на затягування процедури розпорядження майном у зв'язку із поданням апеляційних та касаційних скарг, Компанія вважає нарахування грошової винагороди арбітражним керуючим ОСОБА_4 після 30.11.2016 безпідставним. Таким чином, сума грошової винагороди, яка є обґрунтованою та була погоджена комітетом кредиторів становить 16 820,08 грн ., з яких: з 07.06.2016 по 30.06.2016 - 2320,08 грн. (24x96,67 грн.); з 01.07.2016 по 30.11.2016 - 14 500,00 грн. (5x2900 грн.).

Заслухавши в судовому засіданні розпорядника майна, представника кредитора, представника боржника, безпосередньо дослідивши подані учасниками провадження у справі документи, та давши їм належну оцінку, суд встановив наступне.

Щодо затвердження звіту арбітражного керуючого про оплату послуг (грошову винагороду) при виконанні обов'язків розпорядника майна КП "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради суд зазначає.

Згідно ч. 1 ст. 115 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.

Відповідно ч. 2 ст. 115 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна визначається в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати. Розмір грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна не може перевищувати п'яти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.

Право вимоги грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень розпорядника майна боржника.

Сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині.

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 07.06.2016р. по справі 918/199/16 про порушення провадження у справі про банкрутство КП «Сарнитеплосервіс» Сарненської міської ради, введено процедуру розпорядження майном, призначено розпорядником майна арбітражного керуючого ОСОБА_4 та встановлено грошову винагороду арбітражному керуючому за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень шляхом її авансування заявником (кредитором).

Пунктом 7 резолютивної частини ухвали Господарського суду Рівненської області 07.06.2017 по справі №918/199/16 зобов'язано заявника (НАК Нафтогаз України ) надати суду докази внесення на депозитний рахунок нотаріуса суми авансового платежу відповідності до вимог ч. 2 ст. 115 Закону України «Про відновлення платоспроможне боржника або визнання його банкрутом» для виплати арбітражному керуючому грошової винагороди.

Згідно Закону України Про Державний бюджет України на 2016 рік , розмір мінімальної заробітної плати з 01.05.2016 по 30.11.2016 становить 1450.00 грн., з 01.12.201 по 31.12.2016 становить 1600.00 грн., згідно Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік з 01.01.2017р. мінімальна заробітна плата становить 3200.00 грн. у місячному розмірі, а згідно Закону України Про Державний бюджет України на 2018 рік з 01.01.2018 року мінімальна заробітна плата становить 3723.00 грн. у місячному розмірі.

Судом встановлено, що Арбітражним керуючим ОСОБА_4 неодноразово надсилались на погодження комітету кредиторів КП «Сарнитеплосервіс» Сарненської міської ради звіти розпорядника майна КП «Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення відшкодування його витрат. Однак протоколом №2 засідання комітету кредиторів КП «Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради від 07.07.2017р., погоджено суму основної грошової винагороди лише за період 07.06.2016р.-30.11.2016р., мотивуючи це відсутністю ухвал суду про продовження строку повноважень розпорядника майна КП «Сарнитеплосервіс» Сарненської місьської ради після 30.11.2016р. Водночас, протоколом №3 засідання комітету кредиторів КП «Сарнитеплосервіс» Сарненської міської ради від 09.10.2017р., зокрема прийнято до відома звіт розпорядника йна КП «Сарнитеплосервіс» Сарненської міської ради ОСОБА_4 про його діяльність у період 16.12.2016р.-09.10.2017р..

Представник кредитора вважає, що строк виконання повноважень арбітражного керуючого ОСОБА_4 як розпорядника майна Боржника, встановлений ухвалами Господарського суду Рівненської області, сплинув 30.11.2016, з огляду на затягування процедури розпорядження майном у зв'язку із поданням апеляційних та касаційних скарг, а тому нарахування грошової винагороди арбітражним керуючим ОСОБА_4 після 30.11.2016 є безпідставним та вважає, що сума грошової винагороди, яка є обґрунтованою та була погоджена комітетом кредиторів становить 16 820,08 грн., з яких: з 07.06.2016 по 30.06.2016 - 2320,08 грн. (24x96,67 грн.); з 01.07.2016 по 30.11.2016 - 14 500,00 грн. (5x2900 грн.).

Господарський суд звертає увагу на те, що оплата послуг арбітражного керуючого та виплата додаткової винагороди здійснюється у зв'язку з виконанням ним своїх повноважень у справі про банкрутство та відповідно виплачується у розмірі, затвердженому господарським судом, який здійснює провадження у такій справі.

У випадку відмови ініціюючого кредитора від оплати послуг арбітражного керуючого в добровільному порядку суд повинен вирішити це питання та видати наказ про примусове стягнення грошових коштів.

Таким чином, відносини щодо оплати послуг арбітражного керуючого нерозривно пов'язані зі справою про банкрутство, тому такі вимоги мають розглядатися в межах зазначеної справи. Оплата послуг арбітражного керуючого, як і відшкодування його витрат, відбувається саме в межах справи про банкрутство та предметом самостійних позовних вимог бути не може. Таке можливо лише у випадку стягнення збитків у вигляді вже сплачених судових витрат.

Також, суд наголошує на тому, що чинне законодавство України не передбачає звільнення зобов'язаної сторони від виконання своїх обов'язків щодо оплати послуг арбітражних керуючих, як не встановлює й залежності для відшкодування оплати послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за рахунок коштів кредиторів від організаційної форми чи фінансування кредитора (чи є бюджетною установою чи іншим суб'єктом господарювання).

Аналогічної практики дотримується Вищий господарський суд України в постановах від 01.09.2015 р. по справі № 918/1552/14, від 16.12.2014 р. у справі № 916/2563/13.

Враховуючи дане, господарський суд вважає за можливе розглянути та затвердити звіт про оплату послуг та витрати розпорядника майна, оскільки останнім надані належні та допустимі докази того, що ним здійснювались повноваження як розпорядника майна та були понесені витрати під час здійснення процедури розпорядження майном, навіть при умові, що комітетом кредиторів необґрунтовано відмовлено професійному арбітражному керуючому у затвердженні звіту про оплату послуг та відшкодування витрат, які були понесені в ході провадження у справі про банкрутство. Крім того, господарський суд вправі прийняти таке рішення самостійно, виходячи з власної оцінки обставин справи про банкрутство та наданих доказів.

Щодо твердження представника кредитора, що строк виконання повноважень арбітражного керуючого ОСОБА_4 як розпорядника майна Боржника, встановлений ухвалами Господарського суду Рівненської області, сплинув 30.11.2016, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.22 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» під розпорядженням майном розуміється система заходів щодо нагляду та контролю за управлінням і розпорядженням майном боржника з метою забезпечення збереження, ефективного використання майнових активів боржника, проведення аналізу його фінансового становища, а також визначення наступної оптимальної процедури (санації, мирової угоди чи ліквідації) для задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів. Розпорядник майна - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду забезпечує здійснення процедури розпорядження майном.

Розпорядник майна несе відповідальність за невиконання або неналежне виконання своїх повноважень відповідно до законодавства України.

Повноваження розпорядника майна припиняються з дня закриття провадження у справі про банкрутство, а також у разі затвердження господарським судом мирової угоди, призначення керуючого санацією або ліквідатора, якщо інше не передбачено цим Законом.

Тобто Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» чітко визначено підстави припинення повноважень розпорядника майна до яких не відноситься така підстава як сплив строку виконання повноважень арбітражного керуючого як розпорядника майна боржника.

З огляду на викладене, суд прийшов до висновку про затвердження звіту арбітражного керуючого про оплату послуг (грошову винагороду) при виконанні обов'язків розпорядника майна КП «Сарнитеплосервіс» Сарненської місьської ради станом на 12.02.2018 року в розмірі 107 314,56 грн. та 1 333,50 грн. відшкодування витрат (поштові витрати та витрати на отримання витягів з державних реєстрів) за період з 07.06.2016 по 12.02.2018 рр..

04.01.2017 року від Державного підприємства "Волиньторф" надійшла заява №1639 від 26.12.2016 року про поновлення строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника.

В даній заяві ДП "Волиньторф" зазначає наступне. У зв'язку з частковим виконанням Комунальним підприємством Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради п. 4 мирової угоди Державне підприємство Волиньторф 07.06.2016 року направило ухвалу Господарського суду Рівненської області у справі № 918/38/16 від 15.02.2016 року для примусового стягнення грошових коштів: 47936 грн. 00 коп. боргу та 1378 грн. 00 коп. судового збору до Сарненського районного відділу державної виконавчої служби у Рівненській області.

15.08.2016 року Сарненський районний відділ державної виконавчої служби у Рівненській області повернув виконавчий документ та постанову про відмову у відкритті виконавчого провадження.

Після приведення виконавчого документа у відповідність до ч. З ст. 18 Закону України Про виконавче провадження , а саме скріплення гербовою печаткою органу, який його видав , 09.09.2016 року виконавчий документ повторно був направлений до Сарненського районного відділу державної виконавчої служби у Рівненській області для примусового виконання.

21.11.2016 року до ДП Волиньторф надійшла скарга ОСОБА_1 підприємства Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради на рішення та дії державного виконавця, що стосуються виконання вище зазначеної ухвали. До скарги додана ухвала Господарського суду Рівненської області від 07 червня 2016 року, справа № 918/199/16, про порушення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 підприємства Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради. В ухвалі зазначено, що розпорядником майна підприємства призначено арбітражного керуючого та введено процедуру розпорядження майном строком сто п'ятнадцять календарних днів до 30.09.2016 року. В цей день ДП Волиньторф стало відомо про те, що відносно КП Сарнитеплосервіс порушено провадження у справі про банкрутство.

Однак відповідно до Повних інформаційних довідок з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство № 159549 від 13.09.2016 року, № 167101 від 23.11.2016 року та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань від 23.11.2016 року дані про перебування юридичної особи Комунальне підприємство Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради в процесі провадження у справі про банкрутство відсутні.

Комунальне підприємство Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради зобов'язане було письмово повідомити Кредитора -ДП Волиньторф , з яким 15 лютого 2016 року уклало мирову угоду затверджену ухвалою Господарського суду Рівненської області у справі № 918/38/16, про порушення провадження у справі про банкрутство. Однак таких дій вчинено не було.

Оголошення про порушення справи про банкрутство опубліковане на сайті ВГСУ 08.06.2016 року. Тридцять днів від дня офіційного оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство та граничний строк заявления грошових вимог кредиторів до боржника закінчилися 08.07.2016 року.

У вказаний термін виконавчий документ, з 07.06.2016 року по 15.08.2016 року, знаходився в Сарненському районному відділі державної виконавчої служби у Рівненській області. У зв'язку з чим підприємство із-за об'єктивних причин пропустило строк на заявления грошових вимог до боржника розпоряднику майна. На основі наведеного просить:

1.Поновити для ДП Волиньторф пропущений строк заявления грошових вимог до боржника.

2.Визнати Державне підприємство Волиньторф кредитором у справі № 918/199/16 про банкрутство ОСОБА_1 підприємства Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради та включити до реєстру кредиторів на суму 47936,00 грн. основного боргу та 1378,00 грн. виконавчого збору.

Розглянувши заяву Державного підприємства "Волиньторф" від 26.12.2016 року про поновлення строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі ухвали суду від 07 червня 2016 року господарським судом Рівненської області було оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення справи про банкрутство ОСОБА_1 підприємства "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради. Граничний строк на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника: тридцять днів від дня офіційного оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство.

У відповідності із статтею 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі по тексту - Закон про банкрутство) конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство, зобов'язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом тридцяти днів від дня офіційного оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство.

Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Дана заява ДП "Волиньторф" подана до суду 04.01.2017 року, тобто з пропуском строку на заявлення грошових вимог. Відтак, у суду відсутні підстави для поновлення ДП "Волиньторф"строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника.

Одночасно суду зазначає, що відповідно до ст.23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.

02.03.2018 року через відділ канцелярії та документального забезпечення суду Сарненською міською радою Рівненської області подано клопотання №02/16-395 від 02.03.2018 року про закриття провадження у справі №918/199/16 про банкрутство ОСОБА_1 підприємства "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради. Дане клопотання обгрунтоване тим, що рішенням Сарненської міської ради Рівненської області № 749 від 15.02.2018 року затверджено перелік комунальних підприємств, що мають суспільну цінність для територіальної громади м.Сарни в порядку ст.85 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", та щодо яких Сарненська міська рада Рівненської області гарантує задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов"язаннями, до якого включено Комунальне підприємство "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради. Пунктом 2 вказаного рішення зазначено про незастосування передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" процедур та припиняти провадження у справах про банкрутство комунальних підприємств, які внесені до переліку.

В судовому засіданні арбітражний керуючий та представник боржника підтримали дане клопотання Сарненської міської ради Рівненської області, не заперечував проти закриття провадження у справі.

Представник кредитора не заперечував проти закриття провадження у справі.

Відповідно до ст.85 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час розгляду справи про банкрутство суб'єкта підприємницької діяльності, що має суспільну або іншу цінність для Автономної Республіки Крим або територіальної громади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування може звернутися до господарського суду з клопотанням не застосовувати до такого суб'єкта передбачені цим Законом процедури та закрити провадження у справі про банкрутство. До клопотання додається рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, рішення ради органу місцевого самоврядування, прийняте виключно на її пленарному засіданні, про незастосування до відповідного суб'єкта підприємницької діяльності передбачених цим Законом процедур та закриття провадження у справі про банкрутство, а також гарантії задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями. У разі якщо вимоги кредиторів такого суб'єкта підприємницької діяльності не будуть погашені протягом поточного та наступного календарних років, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування позбавляється права на повторне звернення до господарського суду із зазначеним у цій статті клопотанням, а провадження у справі про банкрутство щодо відповідного суб'єкта підприємницької діяльності здійснюється на загальних підставах.

Відповідно до п.1, п.3 ст. 27 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації, мирової угоди) або закривається провадження у справі.

У підсумковому засіданні господарський суд за пропозицією розпорядника майна боржника та на підставі рішення зборів кредиторів приймає одне з таких судових рішень: ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому статтею 30 цього Закону; ухвалу про введення процедури санації та зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі відхилення плану санації боржника зборами кредиторів або неподання його боржником; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство; ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду в межах граничного строку, визначеного цим Законом.

За таких обставин, провадження у справі №918/199/16 про банкрутство ОСОБА_1 підприємства "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради підлягає закриттю..

Керуючись ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 23,27, 83, 85, 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд -

УХВАЛИВ:

1.Затвердити звіт арбітражного керуючого ОСОБА_4 про оплату послуг (грошову винагороду) при виконанні обов'язків розпорядника майна КП «Сарнитеплосервіс» Сарненської місьської ради станом на 12.02.2018 року в розмірі 107 314,56 грн. та 1 333,50 грн. відшкодування витрат арбітражного керуючого за період з 07.06.2016 по 12.02.2018 рр.. 2. Відмовити Державному підприємству "Волиньторф" про поновлення строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника у справі №918/199/16.

3. Закрити провадження у справі №918/199/16.

Ухвалу направити всім учасникам провадження у справі, Державному підприємству "Волиньторф", Сарненській міській раді Рівненської області.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Ухвали, постановлені судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирають законної сили з моменту їх підписання суддею (суддями).

Ухвала може бути оскаржена до Рівненського апеляційного господарського суду, через місцевий суд, що її постановив, протягом десяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали складено та підписано 02.04.2018 року.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://rv.arbitr.gov.ua.

Суддя Марач В.В.

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення26.03.2018
Оприлюднено03.04.2018
Номер документу73127341
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —918/199/16

Постанова від 04.10.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 27.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 30.07.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Бережнюк В.В.

Ухвала від 03.07.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Бережнюк В.В.

Постанова від 13.06.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 23.05.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 03.05.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 26.03.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Ухвала від 13.03.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Ухвала від 13.02.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні