РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 червня 2018 року Справа № 918/199/16
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючий суддя Крейбух О.Г., суддя Павлюк І. Ю. , суддя Миханюк М.В.
секретар судового засідання Михальчук В.К.
за участю представників сторін:
апелянта: ОСОБА_1
арбітражного керуючого: не з'явився
боржника: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" на ухвалу господарського суду Рівненської області від 26.03.18р.
у справі № 918/199/16
за заявою Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України"
до Комунального підприємства "Сарнитеплосервіс" Сарненської міської ради
про банкрутство
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 26.03.2018 року у справі № 918/199/16:
1. Затверджено звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про оплату послуг (грошову винагороду) при виконанні обов'язків розпорядника майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської місьської ради станом на 12.02.2018 року в розмірі 107 314,56 грн. та 1 333,50 грн. відшкодування витрат арбітражного керуючого за період з 07.06.2016 по 12.02.2018 року.
2. Відмовлено Державному підприємству Волиньторф про поновлення строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника у справі № 918/199/16.
3. Закрито провадження у справі № 918/199/16 /т.7 а.с. 18-26/.
Кредитор ПАТ НАК Нафтогаз України , не погоджуючись з постановленою ухвалою, звернувся до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалу господарського суду Рівненської області від 26.03.2018 року у справі № 918/199/16 скасувати та прийняти нове рішення, яким затвердити звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про оплату послуг (грошову винагороду) при виконанні обов'язків розпорядника майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської місьської ради в розмірі 16 820,08 грн. та направити справу № 918/199/16 для подальшого розгляду до господарського суду Рівненської області на стадію розпорядження майном.
В обґрунтування апеляційної скарги, зазначає:
- питання щодо розгляду звіту арбітражного керуючого про нарахування та виплати грошової винагороди арбітражного керуючого у розмірі 107 314,56 грн. в порушення вимог абз. 2 ч.8 ст.115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом на засіданні комітету кредиторів боржника не розглядалось;
- на засіданні комітету кредиторів, оформленого протоколом № 2 від 07.07.2017 року, прийнято рішення погодити звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про нарахування і виплату грошової винагороди за виконання ним повноважень розпорядника майна у справі № 918/199/16 на суму 16 820,08 грн. та звіт про здійснення та відшкодування витрат за час виконання ОСОБА_3 повноважень розпорядника майна на суму 1 058,10 грн. із джерелом відшкодування за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника;
- враховуючи, що строк виконання повноважень арбітражного керуючого ОСОБА_3, як розпорядника майна боржника, встановлений ухвалами господарського суду Рівненської області, сплинув 30.11.2016 року, та з огляду на затягування процедури розпорядження майном у зв'язку із поданням апеляційних та касаційних скарг, нарахування грошової винагороди арбітражному керуючому ОСОБА_3 після 30.11.2016 року є безпідставним;
- сума грошової винагороди, яка є обґрунтованою та була погоджена комітетом кредиторів становить 16 820,08 грн., зокрема: з 07.06.2016 року по 30.06.2016 року - 2 320,08 грн. (24*96,67 грн.) та з 01.07.2016 по 30.11.2016 року - 14 500,00 грн. (5*2900 грн.);
- під час затвердження звіту арбітражного керуючого ОСОБА_3 про оплату послуг (грошову винагороду) при виконанні обов'язків розпорядника майна боржником станом на 12.02.2018 року в розмірі 107 314,56 грн. судом не було належним чином досліджено стан виконання арбітражним керуючим повноважень розпорядника майна протягом зазначеного періоду, зокрема які саме дії були вчинені арбітражним керуючим протягом часу з 30.11.2016 по 12.02.2018 року, їх необхідність та вагомість;
- необхідні заходи, передбачені законодавством в процедурі розпорядження майном боржника, арбітражний керуючий ОСОБА_3 зобов'язаний був зробити в межах строку, визначеного Законом для процедури розпорядження майном, який складає 115 днів, проте згідно наданої арбітражним керуючим ОСОБА_3 інформації, дії як розпорядником майна ним здійснювались до 30.11.2016 року. Подальше вжиття передбачених в процедурі розпорядження майном заходів від арбітражного керуючого (пошук майна боржника, проведення інвентаризації, аналіз фінансово-господарської діяльності Боржника) не потребувалось;
- клопотання Сарненської міської ради Рівненської області про закриття провадження у справі, яке подано до господарського суду Рівненської області та саме рішення Сарненської міської ради Рівненської області від 15.02.2018 року № 749 не відповідають вимогам ст.85 Закону про банкрутство;
- під час розгляду клопотання Сарненської міської ради Рівненської області щодо незастосування до суб'єкта підприємницької діяльності, що має суспільну або іншу цінність, суд мав дотримуватись принципів справедливості, неупередженості, рівності усіх учасників судового процесу, мав враховувати усі обставини справи та захищати права та інтереси як боржника так і кредиторів;
- в тексті рішення Сарненської міської ради від 15.02.2018 року № 749 не міститься гарантій задоволення всіх вимог кредиторів, в розумінні ст.85 Закону про банкрутство. Гарантіями в розумінні ст.85 Закону є гарантії, якими підтверджується задоволення грошових вимог усіх кредиторів протягом поточного та наступного календарних років;
- суд не дослідив у чому саме полягають надані гарантії, та чи дійсно за рахунок них грошові вимоги кредиторів будуть погашені;
- будь-яка гарантія, як правовий механізм, у тому числі гарантія згідно ст. 85 Закону про банкрутство, має відповідати певним загальним вимогам, які є обов'язковими, по-перше, має бути визначений строк гарантії, по-друге, має бути конкретно визначений обсяг зобов'язань, щодо яких діє гарантія та порядок їх погашення боржником. З рішення Сарненської міської ради від 15.02.2018 року № 749 неможливо встановити, задоволення вимог яких кредиторів гарантується та чи підлягають під гарантії вимоги поточних кредиторів, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство боржника;
- місцевий господарський суд зобов'язаний був відмовити у задоволенні клопотання Сарненської міської ради про закриття провадження у справі, оскільки гарантії, а точніше їх відсутність, надані Сарненською міською радою, не відповідають законодавству та положенню ст. 85 Закону про банкрутство;
- під час розгляду справи у судовому засіданні та прийнятті оскаржуваної ухвали, Компанію було позбавлено можливості скористатись своїми процесуальними правами щодо ознайомлення з рішенням Сарненської міської ради Рівненської області від 15.02.2018 року № 749 та надання відповідних зауважень та пояснень;
- в судовому засіданні, що відбулось 26.03.2018 року, представником ПАТ НАК Нафтогаз України було заявлено клопотання про відкладення розгляду справи на іншу дату, у зв'язку з необхідністю ознайомлення із рішення Сарненської міської ради від 15.02.2018 року № 749, проте в оскаржуваній ухвалі суду першої інстанції зазначено про те, що представник кредитора не заперечував проти закриття провадження у справі, що не відповідає дійсності;
- приймаючи ухвалу в частині закриття провадження, господарський суд прийняв оскаржуване рішення з порушенням норм ст.ст.42, 83 ГПК України, без врахування усіх обставин справи та дослідження і надання правової оцінки усім необхідним документам, у тому числі, які могли бути надані сторонами.
Таким чином, скаржник вважає, що ухвала місцевого господарського суду від 26.03.2018 року у справі № 918/199/16 про банкрутство КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради в частині затвердження звіту арбітражного керуючого ОСОБА_3 про оплату послуг (грошову винагороду) при виконанні обов'язків розпорядника майна боржника станом на 12.02.2018 року в розмірі 107 314,56 грн., 1333,50 грн. відшкодування витрат арбітражного керуючого за період з 07.06.2016р. по 12.02.2018р.та в частині закриття провадження у справі є незаконною та необґрунтованою, прийнятою з порушенням норм, як матеріального так і процесуального права /т.7 а.с. 41-51/.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 03.05.2018 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ПАТ Національна акціонерна компанія Нафтогаз України на ухвалу господарського суду Рівненської області від 26.03.18 року у справі № 918/199/16 , справу призначено до розгляду на 23.05.2018 року об 11:00 год. /т.7 а.с. 37-38/.
14.05.2018 року КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради подано до суду відзив на апеляційну скаргу (вих. № 77 від 11.05.2018 року), в якому боржник заперечує проти апеляційної скарги /т.7 а.с. 112-115/.
22.05.2018 року на адресу Рівненського апеляційного господарського суду від арбітражного керуючого ОСОБА_3 надійшов відзив на апеляційну скаргу від 21.05.2018 року, у якому арбітражний керуючий зазначає, що вимоги заявника, які викладені в апеляційній скарзі є необґрунтованими та безпідставними /т.7 а.с. 160-162/.
23.05.2018 року ПАТ НАК Нафтогаз України надано до суду письмову відповідь на відзив КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради (вих. № 14/7-1687 від 22.05.2018р.) /т.7 а.с. 165-168/.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 23.05.2018 року, розгляд справи № 918/199/16 відкладено на 13.06.2018 року /т.7 а.с. 179-180/.
12.06.2018 року на адресу Рівненського апеляційного господарського суду від виконавчого комітету Сарненської міської ради Рівненської області надійшов лист № 02/16-977 від 12.06.2018 року, у якому повідомлено про гарантії задоволення вимог кредиторів, а саме ініціюючого кредитора ПАТ НАК Нафтогаз України шляхом погашення 5 053 669,87 грн. боргу в порядку Закону України "Про заходи спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання та водовідведення за спожиті енергоносії" /т.7 а.с.200-201/.
В судовому засіданні 13.06.2018 року представник кредитора ПАТ НАК Нафтогаз України підтримав доводи та вимоги апеляційної скарги, просив оскаржувану ухвалу суду скасувати в частині її оскарження, а справу № 918/199/16 передати для подальшого розгляду до господарського суду Рівненської області.
Представник КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради заперечив проти доводів апеляційної скарги ПАТ НАК Нафтогаз України , просив ухвалу господарського суду Рівненської області від 26.03.2018 року у справі № 918/199/16 залишити в силі.
Арбітражний керуючий та інші учасники провадження у справі про банкрутство, зокрема, кредитори участі уповноважених представників в судове засідання 13.06.2018 року не забезпечили, про дату, час і місце судового засідання повідомлені належним чином, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення.
Відповідно до ч.12 ст.270 ГПК України, неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Враховуючи, що ухвалою суду від 23.05.2018 року участь представників сторін в судове засідання 13.06.2018 року обов'язковою не визнавалась, колегія суддів вважає за можливе розглянути апеляційну скаргу за відсутності учасників судового процесу, що не з'явились, оскільки їх не явка не перешкоджає перегляду справи.
Відповідно до ч.1 ст.269 ГПК України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній та додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши пояснення представників ПАТ НАК Нафтогаз України та КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради, дослідивши матеріали справи, апеляційний господарський суд
ВСТАНОВИВ:
ПАТ НАК Нафтогаз України звернулось до господарського суду Рівненської області із заявою про порушення справи про банкрутство КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради (34500, вул. Кулікова 7, м. Сарни, Сарненський р-н., Рівненська обл., код ЄДРПОУ 35132153).
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 07.06.2016 року порушено провадження у справі № 918/199/16 про банкрутство КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника - КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради строком на сто п'ятнадцять календарних днів до 30.09.2016 року; розпорядником майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради призначено ОСОБА_3.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 18.10.2016 року у справі № 918/199/16 (з урахуванням ухвали суду про виправлення описки від 02.11.2016 року), серед іншого, продовжено строк процедури розпорядження майном КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради та строк повноважень розпорядника майна ОСОБА_3 на 2 місяці до 30.11.2016 року; затверджено реєстр вимог кредиторів боржника - КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради у складі:
- ФОП ОСОБА_4 в сумі 101 948 грн. 50 коп. - четверта черга; в сумі 2 756,00 грн. - перша черга;
- ПАТ Рівнеобленерго в сумі 55 488 грн. 09 коп. - четверта черга; в сумі 2 756,00 грн. - перша черга;
- ДП Сарненський лісгосп в сумі 469 324,58 грн. - четверта черга; в сумі 2 756,00 грн. - перша черга;
- ФОП ОСОБА_5 в сумі 621 850 грн. 56 коп. - четверта черга; в сумі 2 756,00 грн. - перша черга;
- ФОП ОСОБА_6 в сумі 65 415 грн. 80 коп. - четверта черга; в сумі 2 756,00 грн. - перша черга.
- ФОП ОСОБА_7 в сумі 431 360 грн. 00 коп. - четверта черга; в сумі 2 756,00 грн. - перша черга;
- ФОП ОСОБА_8 в сумі 376 997 грн. 33 коп. - четверта черга; в сумі 2 756,00 грн. - перша черга.
- ПП Леола-2 в сумі 51 356 грн. 00 коп. - четверта черга; в сумі 2 756,00 грн. - перша черга;
- ПП - фірма Компанія Квартал в сумі 135 496 грн. 00 коп. - четверта черга; в сумі 2 756,00 грн. - перша черга;
- ФОП ОСОБА_9 в сумі 79 999 грн. 81 коп. - четверта черга; в сумі 2 756,00 грн. - перша черга;
- ПП Західпроменерго в сумі 270 138 грн. 04 коп. - четверта черга; в сумі 2 756,00 грн. - перша черга.
- Сарненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області в сумі 240 114 грн. 19 коп., в тому числі 226 730 грн. 85 коп. (податок на додану вартість) - третя черга; 4 264 грн. 16 коп. (заборгованість по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування) - друга черга; 9 119 грн. 18 коп. (штраф, пеня) - шоста черга; в сумі 2 756 грн. 00 коп. - перша черга;
- ДК Газ України НАК Нафтогаз України в сумі 550 307 грн. 31 коп. (основний борг) - четверта черга; в сумі 2 756 грн. 00 коп. - перша черга;
- ПАТ НАК Нафтогаз України в сумі 5 182 256 грн. 20 коп., в тому числі 5 053 669 грн. 87 коп. (основний борг) - четверта черга, неустойка (штраф, пеня) в сумі 128 586 грн. 33 коп. - шоста черга; судовий збір (за подання заяви про порушення провадження у справі та заяви про визнання грошових вимог до боржника) в сумі 16 536 грн. 00 коп. - перша черга.
12.12.2016 року згідно з супровідним листом господарського суду Рівненської області № 918/199/16/1673/16, матеріали справи № 918/199/16 направлено на адресу Рівненського апеляційного господарського суду для розгляду апеляційної скарги ФОП ОСОБА_8 на ухвалу господарського суду Рівненської області від 18.10.2016 року.
16.12.2016 року відповідно до протоколу № 1, відбулося засідання комітету кредиторів КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради у справі про банкрутство № 918/199/16, на якому були присутні: кредитор ПАТ НАК Нафтогаз України - представник за довіреністю ОСОБА_10 (кількість голосів 5054 або 59,49%); ДК Газ України НАК Нафтогаз України - представник за довіреністю ОСОБА_11 (кількість голосів 530 або 6,48%), арбітражний керуючий - ОСОБА_3
На прядок денний винесено питання, серед іншого, розгляд звіту розпорядника майна ОСОБА_3 за результатами процедури розпорядження майном та вирішення питання про застосування до КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради подальшої судової процедури банкрутства, з яких прийнято наступні рішення:
- прийняти до відома звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про результати процедури розпорядження майном КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради;
- звернутись до господарського суду Рівненської області з клопотанням про визнання КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради банкрутом і відкриття щодо нього ліквідаційної процедури, уповноважити подати відповідне клопотання розпорядника майна - арбітражного керуючого ОСОБА_3
10.05.2017 року згідно супровідного листа Рівненського апеляційного господарського суду № 01-29/918/199/16/2402/17 від 03.05.2017 року, на адресу господарського суду Рівненської області надійшли матеріали справи № 918/199/16, у зв'язку із завершенням апеляційного провадження.
Розпорядженням в.о. керівника апарату господарського суду Рівненської області № 01-04/121/2017 від 11.05.2017 року, відповідно до пунктів 2.349-2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, призначено повторний автоматизований розподіл справи № 918/199/16.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 12.05.2017 року справу № 918/199/16 прийнято до провадження у новому складі суду та призначено до розгляду на 29.05.2017 року. Поряд з цим, ухвалою суду від 12.05.2017 року, зобов'язано розпорядника майна до дня засідання подати докази схвалення або погодження комітетом кредиторів боржника звіту про нарахування та виплату грошової винагороди.
18.05.2017 року до господарського суду Рівненської області від Рівненського апеляційного господарського суду надійшов лист № 01-25/918/199/16/2590/17 про надіслання на адресу апеляційного суду матеріалів справи № 918/199/16 для подальшого скерування їх до Вищого господарського суду України, в зв'язку із надходженням касаційної скарги ФОП ОСОБА_8 на постанову суду від 26.04.2017 року.
Відповідно до супровідного листа господарського суду Рівненської області № 918/199/16/623/17 від 22.05.2017 року, матеріали справи № 918/199/16 направлено до Рівненського апеляційного господарського суду.
07.07.2017 року відповідно до протоколу № 2, відбулося засідання комітету кредиторів КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради у справі про банкрутство № 918/199/16, на якому були присутні: кредитор ПАТ НАК Нафтогаз України - представник за довіреністю ОСОБА_10 (кількість голосів 5054 або 59,49%); ДК Газ України НАК Нафтогаз України - представник за довіреністю ОСОБА_12 (кількість голосів 530 або 6,48%), арбітражний керуючий - ОСОБА_3
На прядок денний винесено питання щодо заслуховування звіту розпорядника майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради арбітражного керуючого - ОСОБА_3 про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат, та вирішення питання про його погодження (схвалення), з якого прийнято наступні рішення:
- погодити звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про нарахування і виплату грошової инагороди за виконання ним повноважень розпорядника майна у справі № 918/199/16 на суму 16 820,08 грн.;
- погодити звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про здійснення та відшкодування витрат за час виконання ним повноважень розпорядника майна у справі № 918/199/16 на суму 1 058,10 грн. із джерелом відшкодування за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
21.08.2017 року згідно з супровідним листом Вищого господарського суду України № 04-22/258 від 03.08.2017 року на адресу господарського суду Рівненської області надійшли матеріали справи № 918/199/16.
23.08.2017 року до господарського суду Рівненської області від Рівненського апеляційного господарського суду надійшов повторний лист № 01-25/918/199/16/4561/17 про надіслання на адресу апеляційного суду матеріалів справи № 918/199/16 для подальшого скерування їх до Вищого господарського суду України, в зв'язку із надходженням касаційної скарги ФОП ОСОБА_8 на постанову суду від 26.04.2017 року.
Відповідно до супровідного листа господарського суду Рівненської області № 918/199/16/948/17 від 30.08.2017 року, матеріали справи № 918/199/16 направлено до Рівненського апеляційного господарського суду.
09.10.2017 року відповідно до протоколу № 3, відбулося засідання комітету кредиторів КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради у справі про банкрутство № 918/199/16, на якому були присутні: кредитор ПАТ НАК Нафтогаз України - представник за довіреністю ОСОБА_10 (кількість голосів 5054 або 59,49%); арбітражний керуючий - ОСОБА_3
На прядок денний винесено питання, серед іншого, розгляд звіту розпорядника майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради ОСОБА_3 про свою діяльність за період з 16.12.2016 року по поточну дату, з якого прийнято наступне рішення:
- прийняти до відома звіт розпорядника майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради ОСОБА_3 про свою діяльність за період з 16.12.2016 року по поточну дату.
09.01.2018 року згідно з супровідним листом Вищого господарського судуУкраїни № 04-22/562 від 28.11.2017 року, матеріали справи № 918/199/16 про банкрутство КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради надійшли до господарського суду Рівненської області.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 10.01.2018 року справу № 918/199/16 призначено у підсумковому засіданні до розгляду на 22.02.2018 року.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 22.01.2018 року, відкладено розгляд справи (в частині розгляду клопотання розпорядника майна: про прийняття звіту розпорядника майна про роботу, про затвердження основної грошової винагороди та відшкодування витрат, про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; заяви ДП Волиньторф №1639 від 26.12.2016 року про поновлення строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника) на 13.02.2018 року.
13.02.2018 року арбітражним керуючим ОСОБА_3 подано до господарського суду Рівненської області звіт про затвердження грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого за період виконання ним повноважень розпорядника майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради з 07.06.2016 року по 12.02.2018 року.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 13.02.2018 року, відкладено розгляд справи (в частині розгляду клопотання розпорядника майна: про прийняття звіту розпорядника майна про роботу, про затвердження основної грошової винагороди та відшкодування витрат, про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; заяви ДП Волиньторф №1639 від 26.12.2016 року про поновлення строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника) на 05.03.2018 року.
02.03.2018 року до господарського суду Рівненської області Сарненською міською радою подано клопотання № 02/16-395 від 02.03.2018 року про незастосування до КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради процедури банкрутства передбаченої Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та закриття провадження у справі № 918/199/16.
Обґрунтовуючи вказане клопотання, посилаючись на приписи ст.85 Закону про банкрутство, заявник зазначає, що рішенням Сарненської міської ради Рівненської області № 749 від 15.02.2018 року затверджено перелік комунальних підприємств, що мають суспільну цінність для територіальної громади м. Сарни, стосовно яких орган місцевого самоврядування гарантує задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями, до якого включено і Комунальне підприємство Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 13.03.2018 року, відкладено розгляд справи (в частині розгляду клопотання розпорядника майна: про прийняття звіту розпорядника майна про роботу, про затвердження основної грошової винагороди та відшкодування витрат, про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; заяви ДП Волиньторф № 1639 від 26.12.2016 року про поновлення строку на заявлення грошових вимог та визнання кредитором боржника) на 26.03.2018 року.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 26.03.2018 року у справі № 918/199/16, серед іншого, затверджено звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про оплату послуг (грошову винагороду) при виконанні обов'язків розпорядника майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради станом на 12.02.2018 року в розмірі 107 314,56 грн. та 1 333,50 грн. відшкодування витрат арбітражного керуючого за період з 07.06.2016 по 12.02.2018 року; провадження у справі № 918/199/16 закрито.
Приймаючи дану ухвалу, місцевий суд вказав, що розпорядником майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради ОСОБА_3 надані належні та допустимі докази того, що ним здійснювались повноваження як розпорядника майна та були понесені витрати під час здійснення процедури розпорядження майном, навіть при умові, що комітетом кредиторів необґрунтовано відмовлено професійному арбітражному керуючому у затверджені звіту про оплату послуг та відшкодування витрат, які були понесені в ході провадження у справі про банкрутство.
Закриваючи провадження у справі про банкрутство КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради, місцевий господарський суд виходив з того, що рішенням Сарненської міської ради Рівненської області № 749 від 15.02.2018 року затверджено перелік комунальних підприємств, що мають суспільну цінність для територіальної громади м.Сарни, та щодо яких Сарненська міська рада Рівненської області гарантує задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями, до якого включено КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради, що є підставою для закриття провадження у справі про банкрутство згідно вимогами ст. 85 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Розглянувши матеріали справи, апеляційну скаргу, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом при винесенні ухвали норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід задоволити частково.
Щодо оплати послуг розпорядника майна.
Згідно з ч.1 ст.2 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (надалі - Закон про банкрутство), провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, ГПК України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до ч.1 ст.7 Закону про банкрутство, до боржника застосовуються такі судові процедури банкрутства: розпорядження майном боржника; мирова угода; санація (відновлення платоспроможності) боржника; ліквідація банкрута.
Відповідно до абз.3 ч.1 ст.98 Закону про банкрутство, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.
Положеннями ч.ч.1, 2 ст.115 Закону про банкрутство передбачено, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.
Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна визначається в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до порушення провадження у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати. Розмір грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна не може перевищувати п'яти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.
Згідно з ч.3 ст.115 Закону про банкрутсво, основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора.
Частиною 5 ст.115 Закону про банкрутство передбачено, сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
Відповідно до ч.7 ст.115 Закону про банкрутство, звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів. Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
З матеріалів справи слідує, що провадження у справі № 918/199/16 про банкрутство КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради порушене ухвалою господарського суду Рівненської області від 07.06.2016 року за заявою ПАТ НАК Нафтогаз України . Суд даною ухвалою увів судову процедуру розпорядження майном боржника до 30.09.2016 року, розпорядником майна призначив арбітражного керуючого ОСОБА_3
Господарський суд Рівненської області ухвалою від 18.10.2016 року у справі № 918/199/16 (з урахуванням ухвали від 02.11.2016 року про виправлення описок) затвердив реєстр вимог кредиторів КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради, продовжено строк процедури розпорядження майном боржника до 30.11.2016 року.
06.12.2016 року розпорядником майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради, арбітражним керуючим ОСОБА_3 подано до місцевого господарського суду звіт розпорядника майна від 25.11.2016 року, в якому було повідомлено про вжиття у відповідності до п.3 ст. 22 Закону про банкрутство наступних заходів, зокрема:
- надіслано запити щодо наявності зареєстрованого за боржником майна та отримано відповідні відповіді (копію додаються);
- розглянуто заяви кредиторів про грошові вимоги до боржника, складено реєстр вимог кредиторів та подано на затвердження до суду;
- організовано та проведено інвентаризацію майна боржника та визначено його вартість (копії інвентаризаційних описів основних засобів № 1-15 від 14.09.2016 року, акт про результати інвентаризації грошових коштів від 16.09.2016 року, лист КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради щодо дебіторської заборгованості додаються);
- проведено аналіз фінансово-господарської діяльності неплатоспроможного підприємства КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради, наявності ознак фіктивного банкрутства, ознак дій з доведення до банкрутства, ознак дій з приховування банкрутства та ознак втрат або відновлення платоспроможності не виявлено (коія Звіту за результатами проведення аналізу фінансово-господарської діяльності неплатоспроможного підприємства КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради від 03.10.2016 року додається);
- скликано збори кредиторів та організовано їх проведення, за результати чого утворено комітет кредиторів (копія протоколу № 2 зборів кредиторів КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради від 15.11.2016 року додається).
Крім того, розпорядником майна додатково повідомлено, що жодних заяв про участь у санації або пропозиції щодо санації КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради на адресу розпорядника майна не надходило.
У поданому звіті, арбітражний керуючий ОСОБА_3 також просив внести на порядок денний найближчого засідання комітету кредиторів КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради питання про затвердження та відшкодування витрат арбітражного керуючого в межах виконання повноважень розпорядника майна в загальній сумі 823,12 грн.
На засіданні комітету кредиторів КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради, протокол № 1 від 16.12.2016 року, прийнято до відома звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про результати процедури розпорядження майном КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради; прийнято рішення звернутись до господарського суду Рівненської області з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття щодо нього ліквідаційної процедури, уповноважено подати відповідне клопотання розпорядника майна - арбітражного керуючого ОСОБА_3
21.12.2016 року арбітражним керуючим ОСОБА_3 подано до господарського суду клопотання про затвердження основної грошової винагороди та здійснення відшкодування його витрат за період з 07.06.2016 року по 19.12.2016 року у загальній сумі 19 531,93 грн. (18 638,71 (грошова винагорода) + (893,22 грн. витрати), також подано звіт про його діяльність, як розпорядника майна боржника та клопотання про визнання КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури .
У зв'язку із апеляційним оскарженням ухвали суду від 18.10.2016 року, розгляд справи (вирішення питань про прийняття звіту розпорядника майна про роботу, клопотання розпорядника майна про затвердження основної грошової винагороди та відшкодування витрат, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури /т.5 а.с. 193, 197, 200/) неодноразово відкладався.
Після повернення матеріалів справи № 918/199/16 до господарського суду Рівненської області 11.05.2017 року, автоматизованою системою документообігу суду справа № 918/199/16 передана на розгляд судді Марачу В.В., який ухвалою від 12.05.2017 року прийняв справу до провадження, призначив судове засідання й зобов'язав розпорядника майна подати докази схвалення або погодження комітетом кредиторів боржника звіту про нарахування та виплату грошової винагороди.
На засіданні комітету кредиторів КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради оформленого протоколом № 2 від 07.07.2017 року, у зв'язку з тим, що строк виконання повноважень арбітражного керуючого ОСОБА_3, як розпорядника майна боржника, встановлений ухвалами господарського суду Рівненської області сплинув 30.11.2016 року, з огляду на затягування процедури розпорядження майном у зв'язку із поданням апеляційних та касаційних скарг, прийнято рішення:
- погодити звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про нарахування і виплату грошової винагороди за виконання ним повноважень розпорядника майна у справі № 918/199/16 на суму 16 820,08 грн. з яких: з 07.06.2016 року по 30.06.2016 року (24*96,67 грн.); з 01.07.2016 року по 30.11.2016 року (5*2900);
- погодити звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про здійснення та відшкодування витрат за час виконання ним повноважень розпорядника майна у справі № 918/199/16 на суму 1 058,10 грн. із джерелом відшкодування за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
У зв'язку із касаційним оскарженням постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 26.04.2017 року у справі № 918/199/16, прийнятої за результати перегляду ухвали суду від 18.10.2016 року (затвердження реєстру вимог кредиторів банкрута), розгляд справи відкладався.
Після повернення матеріалів справи № 918/199/16 із Вищого господарського суду України до господарського суду Рівненської області, розгляд клопотань розпорядника майна про прийняття звіту про роботу, про затвердження основної грошової винагороди та відшкодування витрат, про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури), ухвалою суду від 10.01.2018 року призначено до розгляду у підсумковому засіданні 22.01.2018 року.
В подальшому, розгляд справи відкладався за заявами сторін, про що господарським судом Рівненської області виносились відповідні ухвали від 22.02.2018 року та 13.02.2018 року.
13.02.2018 року на адресу господарського суду Рівненської області від арбітражного керуючого ОСОБА_3 надійшов звіт від 07.02.2018 року про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедури розпорядження майном КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради.
Розглянувши звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедури розпорядження майном боржника, апеляційним судом встановлено, що у своєму звіті розпорядник майна ОСОБА_3 просить затвердити 107 314,56 грн. основної грошової винагороди та 1 333,50 грн. витрат, які підлягають відшкодуванню за виконання обов'язків розпорядника майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради за період з 07.06.2016 року по 12.02.2018 року.
Як вбачається з матеріалів справи, поданий ОСОБА_3 звіт про оплату послуг за виконання повноважень розпорядника майна боржника та відшкодування його витрат не був предметом розгляду комітету кредиторів боржника, у відповідності до вимог ч.7 ст. 115 Закону про банкрутство.
Будь-яких доказів прийняття комітетом кредиторів рішення про затвердження звіту про оплату послуг за виконання повноважень розпорядника майна боржника та відшкодування його витрат від 07.02.2018 року, арбітражним керуючим ОСОБА_3 подано не було, на що судом першої інстанції уваги звернуто не було.
Відповідно до ч.ч.1-3 ст.22 Закону про банкрутство, під розпорядженням майном розуміється система заходів щодо нагляду та контролю за управлінням і розпорядженням майном боржника з метою забезпечення збереження, ефективного використання майнових активів боржника, проведення аналізу його фінансового становища, а також визначення наступної оптимальної процедури (санації, мирової угоди чи ліквідації) для задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів.
Розпорядник майна - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду забезпечує здійснення процедури розпорядження майном. Про призначення розпорядника майна виноситься ухвала.
Процедура розпорядження майном боржника вводиться строком на сто п'ятнадцять календарних днів і може бути продовжена господарським судом за вмотивованим клопотанням розпорядника майна, комітету кредиторів або боржника не більше ніж на два місяці.
Розпорядник майна зобов'язаний: розглядати заяви кредиторів про грошові вимоги до боржника, які надійшли в установленому цим Законом порядку; вести реєстр вимог кредиторів; повідомляти кредиторів про результати розгляду їхніх вимог; вживати заходів для захисту майна боржника; аналізувати фінансово-господарську діяльність, інвестиційне становище боржника та його становище на ринках; виявляти (за наявності) ознаки фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства; скликати збори кредиторів та організовувати їх проведення; надавати державному органу з питань банкрутства відомості, необхідні для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено справу про банкрутство; надавати господарському суду та комітету кредиторів звіт про свою діяльність, відомості про фінансове становище боржника, пропозиції щодо можливості відновлення платоспроможності боржника; не пізніше двох місяців від дня порушення провадження у справі про банкрутство разом з боржником організувати та забезпечити проведення інвентаризації майна боржника та визначити його вартість; брати участь у розробці плану санації у випадках, передбачених цим Законом, та за можливості проведення санації боржника розробити разом з боржником не пізніше двох місяців від дня порушення провадження у справі про банкрутство план санації боржника та подати його на розгляд комітету кредиторів; виконувати інші повноваження, що передбачені цим Законом.
З матеріалів справи слідує, що заходи процедури розпорядження майном боржника, арбітражний керуючий ОСОБА_3 зобов'язаний був здійснити до 30.11.2016 року, що підтверджується ухвалою господарського суду Рівненської області від 18.10.2016 року, якою, зокрема, продовжено строк процедури розпорядження майном.
Так, 06.12.2016 року розпорядником майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради арбітражним керуючим ОСОБА_3 у відповідності до вимог ст. 22 Закону про банкрутство подано, до місцевого господарського суду звіт від 25.11.2016 року, в якому суд повідомлено про вжиття ним заходів процедури розпорядження майном, а саме: надіслання запитів щодо наявності зареєстрованого за боржником майна та отримання відповідей; розгляд заяв кредиторів про грошові вимоги до боржника, складання реєстру вимог кредиторів, подання їх на затвердження; організація та проведення інвентаризації майна боржника та визначення вартість; проведення аналізу фінансово-господарської діяльності неплатоспроможного підприємства КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради на наявності ознак фіктивного банкрутства, ознак дій з доведення до банкрутства, ознак дій з приховування банкрутства та ознак втрат або відновлення платоспроможності; скликання зборів кредиторів та організацію їх проведення, у результаті чого утворено комітет кредиторів.
Таким чином, всі необхідні заходи, передбачені законодавством в процедурі розпорядження майном боржника, арбітражний керуючий ОСОБА_3 провів до 30.11.2016 року, у межах строку продовженого на це процесуальним документом (ухвала суду від 18.10.2016р.).
Отже, подальше вжиття передбачених в процедурі розпорядження майном заходів від арбітражного керуючого (пошук майна боржника, проведення інвентаризації, аналізу фінансово-господарської діяльності боржника) не потребувалось, а тому і не проводилось розпорядником майна ОСОБА_3
Натомість, під час затвердження звіту арбітражного керуючого ОСОБА_3 про оплату послуг (грошову винагороду) при виконанні обов'язків розпорядника майна боржника станом на 12.02.2018 року в розмірі 107 314,56 грн., місцевим господарським судом не було належним чином досліджено стан виконання арбітражним керуючим повноважень розпорядника майна протягом зазначеного періоду, зокрема, які саме дії були вчинені арбітражним керуючим протягом часу з 30.11.2016 по 12.02.2018 року, їх необхідність та вагомість.
За таких умов, зважаючи на те, що розпорядником майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради арбітражним керуючим ОСОБА_3 після 30.11.2016 року заходи, передбачені законодавством в процедурі розпорядження майном банкрута не вчинялись (необхідності у їх проведенні не було), враховуючи затягування процедури розпорядження майном через апеляційне та касаційне оскарження процесуальних документів (неможливість своєчасного вирішення питань про прийняття звіту розпорядника майна про його роботу та клопотань про затвердження основної грошової винагороди і відшкодування витрат розпорядника майна), суд апеляційної інстанції з урахуванням усіх обставин справи вважає, що судом першої інстанції необґрунтовано затверджено звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про оплату послуг при виконанні обов'язків розпорядника майна КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради станом на 12.02.2018 року в розмірі 107 314,56 грн.
Щодо посилання суду першої інстанції на протокол № 3 засідання комітету кредиторів боржника від 09.10.2017 року, відповідно до якого, зокрема прийнято до відома звіт розпорядника майна боржника про його діяльність у період з 16.12.2016 року по 09.10.2017 року, апеляційний суд враховує, що з моменту прийняття комітетом кредиторів рішення про звернення до господарського суду Рівненської області з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття щодо нього ліквідаційної процедури (протокол № 1 від 16.12.2016 року) минув понад один рік, таким чином скликання зборів комітету кредиторів та заслуховування вищевказаного звіту виникло в першу чергу на виконання абз. 10 ч.3 ст. 23 Закону про банкрутство.
За наведених обставини справи, сума грошової винагороди, яка є обґрунтованою та підлягає затвердженню, що також підтверджується рішенням комітету кредиторів, протокол № 2 від 07.07.2017 року, становить 16 820,08 грн., з яких: з 07.06.2016 року по 30.06.2016 року - 2320,08 грн. (24 дні * 96,67 грн.); з 01.07.2016 року по 30.11.2016 року - 14 500,0 грн. (5 місяців*2900 грн.).
Скаржник в прохальній частині апеляційної скарги просить скасувати ухвалу місцевого суду щодо затвердження звіту арбітражного керуючого ОСОБА_3 про оплату послуг (грошову винагороду) при виконанні обов'язків розпорядника майна станом на 12.02.2018 року в розмірі 107 314,56 грн. (оплата винагороди) так і у розмірі 1 333,50 грн. (відшкодування понесених витрат) арбітражного керуючого за період з 07.06.2016 року по 12.02.2018 року. Однак, будь-яких обґрунтувань та мотивів не наводить щодо затвердження звіту з приводу понесених витрат у сумі 1 333,50 грн., таким чином апеляційна скарга ПАТ НАК Нафтогаз України підлягає задоволенню часткового в частині прийняття рішення про затвердження звіту про оплату послуг (грошову винагороду) розпорядника майна.
Щодо закриття провадження у справі про банкрутство КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради.
Апеляційним судом встановлено, що 02.03.2018 року до господарського суду Рівненської області Сарненською міською радою подано клопотання № 02/16-395 від 02.03.2018 року про незастосування до КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради процедури банкрутства, передбаченої Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та закриття провадження у справі № 918/199/16.
В обґрунтування вказаного клопотання, заявник посилається прийняття 15.02.2018 року Сарненською міською радою рішення № 749 Про затвердження переліку комунальних підприємств, що мають суспільну цінність для територіальної громади м. Сарни , згідно з яким затверджено перелік комунальних підприємств, що мають суспільну цінність для територіальної громади м. Сарни, стосовно яких орган місцевого самоврядування гарантує задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями, до якого включено і Комунальне підприємство Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради.
Пунктом 2 вищевказаного рішення вирішено не застосовувати передбачені Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом процедури та припиняти провадження у справах про банкрутство комунальних підприємств, які віднесені до переліку /т.6 а.с.240-243/.
Частиною 1 ст. 85 Закону про банкрутство передбачено, під час розгляду справи про банкрутство суб'єкта підприємницької діяльності, що має суспільну або іншу цінність для Автономної Республіки Крим або територіальної громади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування може звернутися до господарського суду з клопотанням не застосовувати до такого суб'єкта передбачені цим Законом процедури та припинити провадження у справі про банкрутство.
До клопотання додається рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, рішення ради органу місцевого самоврядування, прийняте виключно на її пленарному засіданні, про незастосування до відповідного суб'єкта підприємницької діяльності передбачених цим Законом процедур та припинення провадження у справі про банкрутство, а також гарантії задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями (ч.2 ст.85 Закону про банкрутство).
Отже, підставою для незастосування до суб'єкта підприємницької діяльності, що має суспільну цінність, визначених Законом процедур банкрутства є надання органом місцевого самоврядування гарантії задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями боржника.
Між тим, як вбачається з матеріалів справи, до клопотання Сарненської міської ради про незастосування до КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради процедури, визначеної Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом від 02.03.2018 року № 02/16-395, заявником додано лише копію рішення Сарненської міської ради від 15.02.2018 року № 749 Про затвердження переліку комунальних підприємств, що мають суспільну цінність для територіальної громади м. Сарни , при цьому будь-яких гарантій задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями долучено не було.
Слід зазначити, що відповідно до загальних положень законодавства, гарантія є видом та способом забезпечення виконання зобов'язання.
Будь-яка гарантія, як правовий механізм, у тому числі гарантія згідно ст.85 Закону про банкрутство, має відповідати певним загальним вимогам, таким як строк дії гарантії, обсяг зобов'язань щодо яких діє гарантія та порядок їх погашення боржником.
Зі змісту копії рішення Сарненської міської ради № 02/16-395 від 15.02.2018 року, не вбачається можливим встановити в чому полягають гарантії задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями боржника, зокрема, Сарненською міською радою не було надано ні графіку розстрочення заборгованості боржника, не було повідомлено про вчинення будь яких заходів, що вказували би на впровадження дій, які гарантують виконання зобов'язання боржника перед кредиторами.
До суду апеляційної інстанції, Сарненською міською радою поданий лист від 12.06.2018 року № 02/16-977, зі змісту якого вбачається, що погашення боргу КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради у сумі 5 053 669,87 грн. перед ПАТ НАК Нафтогаз України планується здійснювати в порядку Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та тепло генеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії , проте зазначений лист не вказує на погашення зобов'язання боржника перед усіма кредиторами, а лише ініціюючого кредитора ПАТ "НАК Нафтогаз України , що є не допустимим в розумінні приписів ч. 2 ст. 85 Закону про банкрутство.
Враховуючи, що в матеріалах справи відсутні належні докази гарантій задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями боржника, місцевий господарський суд дійшов до передчасних висновків про закриття провадження у справі про банкрутство КП Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради.
З огляду на зазначене, в задоволенні клопотання Сарненської міської ради № 02/16-395 від 02.03.2018 року про незастосування до Комунального підприємства Сарнитеплосервіс Сарненської міської ради процедури банкрутства, передбаченої Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та закриття провадження у справі № 918/199/16, слід відмовити.
Відповідно до част.1, 3 ст.74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Відповідно до ст.76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст.77 ГПК України).
Згідно з ст.79 ГПК України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно із п.2 ч.1 ст.275 ГПК України, апеляційна інстанція за результатами розгляду апеляційної скарги має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове рішення у відповідній частині або змінити рішення.
Таким чином, враховуючи наведене та допущені господарським судом першої інстанції порушення норм матеріального та процесуального права, судова колегія апеляційної інстанції дійшла висновку про часткове задоволення апеляційної скарги ПАТ НАК Нафтогаз України , а тому пункт 1 ухвали господарського суду Рівненської області від 26.03.2018 року у справі № 918/199/16, в частині затвердження звіту арбітражного керуючого ОСОБА_3 про оплату послуг (грошову винагороду) слід змінити, а п.3 ухвали скасувати із направлення справи на розгляд до господарського суду Рівненської області.
Керуючись ст.ст.269, 270, 271, 273, п.2 част.1 ст.275, ст.ст.277, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" на ухвалу господарського суду Рівненської області від 26.03.2018р. у справі № 918/199/16 задоволити частково.
Ухвалу господарського суду Рівненської області від 26.03.2018р. у справі № 918/199/16 змінити в частині затвердженого розміру грошової винагороди при виконанні обов'язків розпорядника майна, виклавши п.1 резолютивної частини в такій редакції:
"1. Затвердити звіт арбітражного керуючого ОСОБА_3 про оплату послуг (грошову винагороду) при виконанні обов'язків розпорядника майна КП «Сарнитеплосервіс» Сарненської міської ради станом на 12.02.2018 року в розмірі 16820,08 грн. та 1 333,50 грн. відшкодування витрат арбітражного керуючого, понесених за період з 07.06.2016 по 12.02.2018 рр."
Скасувати п.3 резолютивної частини ухвали господарського суду Рівненської області від 26.03.2018р. щодо закриття провадження у справі № 918/199/16.
Справу № 918/199/16 передати на розгляд господарському суду Рівненської області.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду у строк та в порядку, встановленому статтями 287-291 ГПК України.
Повний текст постанови складений "19" червня 2018 р.
Головуючий суддя Крейбух О.Г.
Суддя Павлюк І. Ю.
Суддя Миханюк М.В.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2018 |
Оприлюднено | 20.06.2018 |
Номер документу | 74758052 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Рівненський апеляційний господарський суд
Крейбух О.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні