Постанова
від 02.04.2018 по справі 615/217/18
ВАЛКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 615/217/18

Провадження № 3/615/98/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 квітня 2018 року м. Валки

Суддя Валківського районного суду Харківської області Логвінов А.О., за участю: секретаря судового засідання Партоли О.Є., прокурора Турбара А.В., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Валки Харківської області матеріал про адміністративне правопорушення, який надійшов з Управління захисту економіки в Харківській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України у відношенні:

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, громадянина України, працюючого на посаді начальника загального відділу Валківської районної ради Харківської області, вдівця, маючого на утриманні малолітню доньку ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3, реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою: 63002, АДРЕСА_1,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

До Валківського районного суду Харківської області з Управління захисту економіки в Харківській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України (далі по тексту - УЗЕ в Харківській області) надійшов протокол № 43 від 07.02.2018 року, складений оперуповноваженим УЗЕ в Харківській області ст. лейтенантом поліції ОСОБА_3, відносно ОСОБА_1 про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП.

Згідно протоколу № 43 від 07.02.2018 року, ОСОБА_1 обіймаючи посаду начальника загального відділу Валківської районної ради Харківської області, будучи суб'єктом декларування, згідно з підпунктом в пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції від 14.10.2014 року № 1700-VІІ, згідно свідоцтв про право на спадщину за законом № № 1554, 1557 від 28.08.2017 року, посвідчених державним нотаріусом Валківської державної нотаріальної контори Харківської області, отримав спадщину - дві земельні ділянки, площею 3,8264 га та 3,8261 га, вартість яких на момент набуття становила 89000,00 грн., що перевищує 50 прожиткових мінімумів встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2017 року (тобто 80000,00 грн.), та, в порушення вимог частини 2 статті 52 Закону України Про запобігання корупції , несвоєчасно, лише 10.09.2017 року, подав повідомлення про суттєві зміни в майновому стані до Національне агентство з питань запобігання корупції (далі по тексту - НАЗК).

Своїми діями ОСОБА_1 порушив вимоги ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 2 статті 172-6 КУпАП.

Під час судового розгляду ОСОБА_1 вину в інкримінованому адміністративному правопорушенні, передбаченому ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, визнав. Надав пояснення суду, що з 01.02.2016 року обіймає посаду начальника загального відділу Валківської районної ради Харківської області. 28.09.2017 року отримав у порядку спадкування за законом дві земельні ділянки загальною вартістю 89000,00 грн. та усвідомлював необхідність виконання вимог Закону України Про запобігання корупції щодо повідомлення НАЗК протягом десяти днів з дня отримання спадщини про суттєві зміни у майновому стані. Однак, подав повідомлення про суттєві зміни на четвертий день після закінчення визначеного законом строку для подання такого повідомлення, оскільки подавати зміни у майновому стані у робочий час не мав права, а тому, повідомлення про такі зміни можливе виключно у неробочий час. Разом з цим вказав, що у неробочий час до 10.09.2017 року зайти на сайт НАЗК для подальшого повідомлення про суттєві зміни у майновому стані не мав можливості, оскільки отримання спадщини припало на період кінця серпня початок вересня місяця, коли він займався підготовкою до школи малолітньої доньки, яка перебуває на його утриманні та яку він виховує самостійно, так як мати дитини ОСОБА_4 померла 05.07.2013 року. Також зазначив, що з ним проживає його мати, яка є пенсіонеркою, страждає на гіпертонічну хворобу та потребує допомоги. Крім того, ОСОБА_1 зазначив, що у нього не було умислу на порушення вимог Закону України Про запобігання корупції , а також він не мав на меті отримати неправомірну вигоду та нанести збитки державі, та просив суд звільнити його від адміністративної відповідальності та обмежитись усним зауваженням, у зв'язку із малозначністю вчиненого правопорушення.

Прокурор під час судового розгляду зазначив, що в діях ОСОБА_1 вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.172-6 КУпАП, у зв'язку з чим просив накласти на останнього адміністративне стягнення у виді штрафу у мінімальному розмірі визначеному санкцією ч. 2 ст.172-6 КУпАП.

Вислухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, думку прокурора, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення та наявні докази в їх сукупності, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до статті 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати, зокрема: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 2 ст.172-6 КУпАП відповідальність настає у разі неповідомлення або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

Частиною 2 статті 52 Закону України Про запобігання корупції встановлено, що у разі суттєвої зміни у майновому стані суб'єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб'єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов'язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Суб'єктивна сторона правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, характеризується наявністю вини у формі прямого чи не прямого умислу, вчинення діяння через необережність виключає притягнення особи до адміністративної відповідальності.

При цьому склад адміністративних правопорушень, передбачених ст. 172-6 КУпАП, є формальним, характеризується недодержанням різноманітних правил, коли діяння становить склад проступку незалежно від настання шкідливих наслідків.

Вирішуючи питання про наявність в діях конкретної особи складу адміністративного правопорушення, крім іншого, необхідно враховувати наявність суб'єктивної сторони даного правопорушення.

Відповідно до розпорядження Валківської районної ради Харківської області від 29.01.2016 року № 8-ос, ОСОБА_1 з 01.02.2016 року призначено на посаду начальника загального відділу виконавчого апарату районної ради (а.с. 15).

Згідно із пп. в п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України Про запобігання корупції ОСОБА_1 є суб'єктом декларування та зобов'язаний у визначений законом порядок подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функції держави.

Відповідно до копії свідоцтва про право на спадщину за законом від 28.08.2017 року, зареєстрованого в реєстрі за № 1554, посвідченого приватним нотаріусом Валківської державної нотаріальної контори Харківської області ОСОБА_5, ОСОБА_1 отримав у спадщину після смерті ОСОБА_6 земельну ділянку, площею 3,8264 га (кадастровий номер 6321287500:01:000:0136 - рілля), що знаходиться на території Сніжківської сільської ради Валківського району Харківської області, вартість якої станом на 2017 рік, становить 44500,00 грн. (а.с. 33), що також підтверджується копією витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 28.08.2017 року (а.с. 34).

Згідно копії свідоцтва про право на спадщину за законом від 28.08.2017 року, зареєстрованого в реєстрі за № 1557, посвідченого приватним нотаріусом Валківської державної нотаріальної контори Харківської області ОСОБА_5, ОСОБА_1 отримав у спадщину після смерті ОСОБА_6 земельну ділянку, площею 3,8261 га (кадастровий номер 6321287500:01:000:0137 - рілля), що знаходиться на території Сніжківської сільської ради Валківського району Харківської області, вартість якої станом на 2017 рік, становить 44500,00 грн. (а.с. 31), що також підтверджується копією витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 28.08.2017 року (а.с. 32).

Загальна вартість отриманих у спадок ОСОБА_1 земельних ділянок складає 89000,00 грн., що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2017 року (50 * 1600,00 грн. = 80000,00 грн).

Пунктом 5 ч. 1 ст. 12 Закону України Про запобігання корупції передбачено, що Національне агентство з питань запобігання корупції з метою виконання покладених на нього повноважень має приймати з питань, що належать до його компетенції, обов'язкові для виконання нормативно-правові акти.

Частиною 5 ст. 12 Закону України Про запобігання корупції визначено, що нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

Нормативно-правові акти Національного агентства після включення до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів опубліковуються державною мовою в офіційних друкованих виданнях.

Нормативно-правові акти Національного агентства, які пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня офіційного опублікування.

Рішенням НАЗК від 18.08.2016 № 1 Про внесення змін до деяких рішень Національного агентства з питань запобігання корупції щодо функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , внесені зміни у підпункт 1 пункту 1 рішення НАЗК від 10.06.2016 року № 2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 958/29088) Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених невиконання функцій держави або місцевого самоврядування , а саме: слова та цифри 15 серпня 2016 року змінити словами та цифрами 01 вересня 2016 року .

Таким чином система подання та оприлюднення відповідно до Закону України Про запобігання корупції декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочала свою роботу в два етапи, перший етап з 00 годин 00 хвилин 01вересня 2016року, в тому числі і для таких типів декларацій (повідомлень) та суб'єктів декларування:

- щорічні декларації за 2015 рік службових осіб, які станом на 01 вересня 2016року займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Зазначені декларації подаються протягом 60 календарних днів;

- декларації, передбачені абзацом першим частини другої статті 45 Закону (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 01 вересня 2016 року чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище;

- повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб'єкта декларування, передбачені частиною другою статті 52 Закону, службових осіб, які станом на 01 вересня 2016 року чи пізніше цієї дати займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище.

Враховуючи викладене, термін для подачі повідомлення про суттєві зміни в майновому стані до НАЗК для ОСОБА_1 є 06.09.2017 року.

Згідно відповіді Національного агентства з питань запобігання корупції № 93-05/9438/18 від 07.03.2018 року, у період часу з 28.08.2017 року по 10.09.2017 року спостерігались неналежне функціонування ІТС Реєстру Державного підприємства Українські спеціальні системи 08.09.2017 року з 15-30 год. до 16-45 год. (а.с. 53).

Відповідно до Додатку Послідовність дій користувача Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , які вчинив ОСОБА_1 , встановлено наступне: 10.09.2017 року переглянуто, заповнено/переглянуто розділи 1, 2, 3, 4, 5, 8, 5, 7, 8, переглянуто, заповнено/переглянуто розділи 1, натиснуто кнопку "Зберегти чернетку", збереження підтверджено ЕЦП, переглянуто, натиснуто кнопку "Зберегти чернетку", заповнено/переглянуто розділи 1, 8, натиснуто кнопку Подти документ , відкрито сторінку накладення ЕЦП, подання документу підтверджено ЕЦП, документ подано, переглянуто, натиснуто кнопку Подти документ , відкрито сторінку накладення ЕЦП, переглянуто, натиснуто кнопку Подати документ , відкрито сторінку накладення ЕЦП, переглянуто (а.с. 54-58).

Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 подав повідомлення про суттєві зміни в майновому стані до НАЗК 10.09.2017 року, тобто з порушенням вимог ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції .

З огляду на викладене, в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, тобто несвоєчасне повідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

Вивченням відомостей про особу ОСОБА_1 встановлено, що він працює на посаді начальника загального відділу Валківської районної ради Харківської області, вдівець, має на утриманні малолітню доньку ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3, яку виховує самостійно, до адміністративної відповідальності раніше не притягувався.

Згідно ст. 34 КУпАП обставиною, що пом'якшує відповідальність ОСОБА_1, є щире каяття.

Відповідно до ст. 35 КУпАП обставин, які обтяжують відповідальність ОСОБА_1 за адміністративне правопорушення, не встановлено.

Вимогами ст. 21 КУпАП передбачено, що при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Приймаючи до уваги обставини справи та характер адміністративного правопорушення, а саме: ОСОБА_1 подано повідомлення про суттєві зміни у майновому стані до НАЗК на четвертий день після закінчення визначеного законом строку для подання такого повідомлення, при цьому не було завдано шкоди державним чи суспільним інтересам, а також враховуючи відомості про особу правопорушника, який раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, вдівець, має на утриманні малолітню доньку ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3, яку виховує самостійно, враховуючи відсутність обтяжуючих обставин, суд приходить до висновку щодо можливості на підставі ст. 22 КУпАП звільнення ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, та обмежитись усним зауваженням.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 245, 247, 251, 252, 268, 283, 284, 294 КУпАП, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

На підставі ст.22 КУпАП ОСОБА_1 звільнити від адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, та обмежитись усним зауваженням.

На підставі ч.2 ст.284 КУпАП закрити провадження по справі про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-6 КУпАП.

Постанова може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги через Валківський районний суд Харківської області до апеляційного суду Харківської області протягом 10 (десяти) днів з дня винесення постанови.

Суддя А.О. Логвінов

СудВалківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення02.04.2018
Оприлюднено04.04.2018
Номер документу73145663
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —615/217/18

Постанова від 17.04.2018

Адмінправопорушення

Валківський районний суд Харківської області

Логвінов А. О.

Постанова від 02.04.2018

Адмінправопорушення

Валківський районний суд Харківської області

Логвінов А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні