Рішення
від 29.03.2018 по справі 344/16813/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" березня 2018 р. справа № 344/16813/17

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Грицюка П.П.,

при секретарі Ткачук І.М.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до ОСОБА_2 комітету Івано-Франківської міської ради, Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю "ТАУН ЛІДЕР" про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ "ТАУН ЛІДЕР" від 13.10.2017 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 комітету Івано-Франківської міської ради, Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю "ТАУН ЛІДЕР" про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ "ТАУН ЛІДЕР" від 13.10.2017 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Ухвалою Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 26.12.2017 року у справі №344/16813/17 відкрито спрощене провадження з повідомленням сторін (а.с. 24).

07.02.2018 року ухвалою Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області справу №344/16813/17, про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ "ТАУН ЛІДЕР" від 13.10.2017 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства ухвалено передати з Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області до Івано-Франківського окружного адміністративного суду для розгляду по суті (а.с. 50).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.03.2018 року, прийнято до провадження справу № 344/16813/17 та призначено до розгляду у спрощеному позовному провадженні з повідомленням (викликом) сторін (а.с. 61-62 ).

Позовні вимоги мотивовані тим, що місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАУН ЛІДЕР" відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 03.11.2017 року, вул. С. Стрільців, 23, м. Івано-Франківськ. Проте, ТзОВ "ТАУН ЛІДЕР" при зміні юридичної адреси подало державному реєстратору недостовірні дані, оскільки підприємство за новою адресою не знаходиться, внаслідок чого на підставі неправдивих даних внесено зміни до установчих документів та здійснено державну реєстрацію відповідача за зазначеною адресою, що є порушенням Цивільного кодексу України та Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців .

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю з підстав викладених у позовній заяві, просила позов задовольнити.

Представник ОСОБА_2 комітету Івано-Франківської міської ради подав суду клопотання про розгляд справи без участі представника, тому, що реєстраційні дії вчинені реєстратором Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації (а.с. 88).

Представник Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації 15.03.2018 року та повторно 29.03.2018 року в судові засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи представник відповідача суду не подав, причини неявки суду не повідомляв.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, повістки про виклик до суду на судові засідання на 15.03.2018 року та на 29.03.2018 року, повернулися на адресу суду з довідкою підприємства поштового зв`язку, якою зазначено причини повернення: "підприємство не числиться" (а.с. 72-76, 85-87).

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 205 КАС України у разі повторної неявки повідомленого належним чином відповідача в судове засідання, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин суд вбачає за можливе розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності відповідачів та третьої особи.

Розглянувши матеріали позовної заяви, заслухавши представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань місцезнаходження юридичної особи ТзОВ "ТАУН ЛІДЕР" вулиця С. Стрільців, 23, місто Івано-Франківськ (а.с. 16-21).

Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську ГУ ДФС в Івано-Франківській області 20.10.2017 року, складено акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності № 17, відповідно до якого в ході обстеження місцезнаходження за адресою: вул. С.Стрільців, 23, м. Івано-Франківськ товариство з обмеженою відповідальністю "ТАУН ЛІДЕР" не знаходиться (а.с. 9).

30.10.2017 року працівниками оперативного управління ГУ ДФС в Івано-Франківській області в ході обстеження за вказаною адресою ТзОВ "ТАУН ЛІДЕР" не виявлено, що підтверджено рапортом (зворотній бік а.с. 8).

Листом від 31.10.2017 року оперативним управлінням ГУ ДФС в Івано-Франківській області повідомлено начальника ДПІ у м. Івано-Франківську, що на виконання листа №1833/8/09-15-08-01-09/3435 від 20.10.2017 року щодо встановлення фактичного місцезнаходження: ТзОВ "ТАУН ЛІДЕР" за адресою: вул. С. Стрільців, 23, м. Івано-Франківськ, за вказаною адресою здійснено вихід та місцезнаходження вищевказаного підприємства не встановлено. До листа долучено рапорт від 30.10.2017 року (а.с. 8)

Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 року за №755-IV (в редакції від 01.01.2017 року) (далі-Закон № 755-IV) дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Згідно з ч. 7 ст. 1 Закону № 755-IV, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи;

Частиною 4 статті 1 Закону № 755-IV передбачено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Частиною 2 статті 6 Закону № 755-IV Державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до пункту 10 частини 2 статті 9 вказаного Закону, в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, місцезнаходження юридичної особи.

Пунктом 1 частини 4 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи, зокрема, заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі.

Статтею 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань врегульований порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій.

Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації відповідно до частини першої статті 25 зазначеного Закону.

Таким чином, із змісту даних норм не вбачається такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за вказаною нею ж юридичною адресою.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відсутність порушень державного реєстратора при внесенні зміни до відомостей про ТОВ "ТАУН ЛІДЕР", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Так, підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право: звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Проте, позивач ставить вимогу про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "ТАУН ЛІДЕР" від 13.10.2017 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства, однак, як вбачається із ОСОБА_1 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1003205277 станом на 03.11.2017 року державним реєстратором внесено запис від 13.10.2017 року, відповідно до якого внесено зміни до відомостей про ТОВ "ТАУН ЛІДЕР", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а стосуються зміни місцезнаходження юридичної особи (а.с. 21).

Таким чином, як вбачається з матеріалів адміністративної справи, на підставі даних щодо місцезнаходження третьої особи було внесено зміни до відомостей про ТОВ "ТАУН ЛІДЕР", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Крім того, щодо посилань позивача на приписи Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", суд зазначає, що станом на момент реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, діяла редакція закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", а тому норми закону викладені в позовній заяві, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги щодо скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - ТзОВ "ТАУН ЛІДЕР", не можуть слугувати підставою для розгляду даного позову.

Також, слід зазначити, що відповідно до норм КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Судом встановлено, що в адміністративному позові від 18.12.2017 року, представником позивача не заявлено жодних позовних вимог до відповідача ОСОБА_2 комітету Івано-Франківської міської ради.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Виходячи з вищевикладеного, суд, оцінивши докази, надані сторонами у справі, їх належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, дійшов висновку, що в ході розгляду справи представником позивача не доведені ті обставини, на які посилається як на підстави позовних вимог, а тому в задоволенні зазначеного адміністративного позову слід відмовити.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області, (код ЄДРПОУ 39394463), місцезнаходження: вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76000;

ОСОБА_2 комітет Івано-Франківської міської ради, (код ЄДРПОУ 04054346), місцезнаходження: вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76018;

Шевченківська районна в м. Києві державна адміністрація, (код ЄДРПОУ 37405111), місцезнаходження: вул. Хмельницького, 24, м. Київ, 01030;

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТАУН ЛІДЕР", (код ЄДРПОУ 39925909), місцезнаходження: вул. С.Стрільців, 23, м. Івано-Франківськ, 76018.

Суддя /підпис/ ОСОБА_3

Рішення складене в повному обсязі 03 квітня 2018 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2018
Оприлюднено10.04.2018
Номер документу73162132
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —344/16813/17

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 16.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 15.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Рішення від 29.03.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні