Постанова
від 12.06.2018 по справі 344/16813/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2018 рокуЛьвів№ 876/3620/18

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Попка Я.С.

суддів Сеника Р.П., Обрізка І.М.

розглянувши у порядку письмового проівадження у м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29 березня 2018 року, ухвалене суддею Грицюком П.П., 14:02:52 год, м. Івано-Франківськ, дата складання повного тексту рішення 3 квітня 2018 року, у справі за позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю ТАУН ЛІДЕР про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства,-

В С Т А Н О В И В:

18.12.2017 року позивач - Головне управління ДФС в Івано-Франківській області звернулося до суду з позовом до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю ТАУН ЛІДЕР , в якому просить скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ ТАУН ЛІДЕР від 13.10.2017 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29 березня 2018 року в задоволенні позову відмовлено.

Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації відповідно до частини першої статті 25 зазначеного Закону. Зі змісту правових норм, чинних на момент реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, не вбачається такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за вказаною нею ж юридичною адресою. Відтак, відсутні порушення державного реєстратора при внесенні зміни до відомостей про ТОВ ТАУН ЛІДЕР , що не пов'язані зі змінами в установчих документах, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Суд першої інстанції зазначає, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1003205277 станом на 03.11.2017р. державним реєстратором внесено запис від 13.10.2017р., відповідно до якого внесено зміни до відомостей про ТОВ ТАУН ЛІДЕР , що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а стосуються зміни місцезнаходження юридичної особи.

Таким чином, на підставі даних щодо місцезнаходження третьої особи було внесено зміни до відомостей про ТОВ ТАУН ЛІДЕР , що не пов'язані зі змінами в установчих документах, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, вважаючи його прийняти без врахування фактичних обставин справи, положень чинного законодавства, з порушенням норм матеріального права, Головне управління ДФС в Івано-Франківській області оскаржило його, подавши апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29 березня 2018 року та прийняти нову постанову, якою повністю задовольнити позовні вимоги.

Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги апелянт посилається на те, що відповідно до ст. 57 Господарського кодексу України установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання. В установчих документах повинні бути зазначені найменування суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом. Також ст.82 Кодексу передбачено, що установчим документом товариства з обмеженою відповідальністю є статут. Установчі документи господарського товариства повинні містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, склад і компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, з яких необхідна одностайність або кваліфікована більшість голосів, інші відомості, передбачені статтею 57 цього Кодексу. Пунктом 10 цієї статті зазначено, що Господарське товариство може створюватися та діяти на підставі модельного статуту в порядку, визначеному законом. Якщо господарське товариство створюється та діє на підставі модельного статуту в рішенні про його створення, яке підписується усіма засновниками, зазначаються відомості про вид товариства, його найменування, місцезнаходження, предмет і цілі діяльності, склад засновників та учасників, розмір статутного (складеного) капіталу, розмір часток кожного з учасників, порядок внесення ними вкладів, а також інформація про провадження діяльності на основі модельного статуту. Аналогічні норми містяться в ч. 6 та 7 статті 4 Установчі документи товариства Закону України Про господарські товариства .

Отже, реєстраційна дія зі зміни місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю, яке діє на підставі модельного статуту, відноситься до відомостей, які зазначаються в установчих документах.

Учасники справи в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, клопотань від учасників справи, про розгляд справи за їх участю не поступило, а тому суд апеляційної інстанції, у відповідності до п.п.1,2 ч.1 ст.311 КАС України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. Справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Вислухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з таких підстав.

Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розглядаючи спір, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції повно і всебічно дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Встановлено, підтверджено матеріалами справи, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань місцезнаходження юридичної особи ТзОВ ТАУН ЛІДЕР вулиця С. Стрільців, 23, місто Івано-Франківськ (а.с. 16-21).

Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську ГУ ДФС в Івано- Франківській області 20.10.2017р. складено акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності № 17, відповідно до якого в ході обстеження місцезнаходження за адресою: вул. С.Стрільців, 23, м. Івано-Франківськ Товариство з обмеженою відповідальністю ТАУН ЛІДЕР не знаходиться (а.с. 9).

30.10.2017р. працівниками оперативного управління ГУ ДФС в Івано-Франківській області в ході обстеження за вказаною адресою ТзОВ ТАУН ЛІДЕР не виявлено, що підтверджено рапортом (зворотній бік а.с. 8).

Листом від 31.10.2017р. оперативним управлінням ГУ ДФС в Івано-Франківській області повідомлено начальника ДПІ у м. Івано-Франківську, що на виконання листа №1833/8/09-15-08-01-09/3435 від 20.10.2017р. щодо встановлення фактичного місцезнаходження: ТзОВ ТАУН ЛІДЕР за адресою: вул. С. Стрільців, 23, м. Івано- Франківськ, за вказаною адресою здійснено вихід та місцезнаходження вищевказаного підприємства не встановлено. До листа долучено рапорт від 30.10.2017р.

Також встановлено, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1003205277 станом на 03.11.2017р. державним реєстратором внесено запис від 13.10.2017р., відповідно до якого внесено зміни до відомостей про ТОВ ТАУН ЛІДЕР , що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а стосуються зміни місцезнаходження юридичної особи (а.с. 21).

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 року за №755-IV (в редакції від 01.01.2017 року, чинній на момент, виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон № 755-IV).

Відповідно до ч.7 ст.1 Закону № 755-IV Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи;

Приписами частини 4 статті 1 Закону № 755-IV передбачено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно частини 2 статті 6 Закону № 755-IV державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Пунктом 10 частини 2 статті 9 Закону № 755-IV визначено, що в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, місцезнаходження юридичної особи.

Згідно пункту 1 частини 4 статті 17 Закон № 755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи, зокрема, заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі.

Положеннями ст.25 Закону № 755-IV встановлено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації відповідно до частини першої статті 25 зазначеного Закону.

Отже, зі змісту даних норм не вбачається такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за вказаною нею ж юридичною адресою.

Таким чином, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність порушень державного реєстратора при внесенні зміни до відомостей про ТОВ ТАУН ЛІДЕР , що не пов'язані зі змінами в установчих документах, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

За змістом пункту 63.3 статті 63 ПК України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Саме з цією метою законодавець зобов'язує платника податків стати на податковий облік.

Крім того, відповідно до пункту 67.2 статті 67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Зазначена законодавча норма встановлює повноваження органу доходів і зборів звертатись до суду з позовами про припинення юридичної особи, відміну державної реєстрації юридичної особи (фізичної особи-підприємця), скасування державної реєстрації змін до установчих документів саме з метою забезпечення контролю за виконанням податкового обов'язку платниками податків.

У такому разі внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи відповідача за місцезнаходженням може бути підставою для припинення цієї юридичної особи, а не мотивом для скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження, на чому наполягає позивач, оскільки саме припинення юридичної особи - ТзОВ ТАУН ЛІДЕР буде належним засобом податкового контролю.

Однак, позивач ставить вимогу про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ ТАУН ЛІДЕР від 13.10.201р., які стосуються зміни місцезнаходження підприємства, однак, як вбачається із Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1003205277 станом на 03.11.2017р. державним реєстратором внесено запис від 13.10.2017р, відповідно до якого внесено зміни до відомостей про ТОВ ТАУН ЛІДЕР , що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а стосуються зміни місцезнаходження юридичної особи.

Відтак, на підставі даних щодо місцезнаходження третьої особи було внесено зміни до відомостей про ТзОВ ТАУН ЛІДЕР , що не пов'язані зі змінами в установчих документах, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

З аналізу вказаних норм та обставин справи апеляційний суд дійшов висновку про безпідставність позовних вимог Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю ТАУН ЛІДЕР про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства, тому судом першої інстанції правомірно відмовлено в задоволенні таких.

Апелянтом не було надано доказів на підтвердження вимог апеляційної скарги.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що рішення суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, а доводи апелянта на правомірність прийнятого рішення не впливають та висновків суду не спростовують.

Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29 березня 2018 року у справі №344/16813/17 за позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю ТАУН ЛІДЕР про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя ОСОБА_1 судді ОСОБА_2 ОСОБА_3 Повне судове рішення складено 12.06.2018р.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2018
Оприлюднено14.06.2018
Номер документу74640831
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —344/16813/17

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 16.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 15.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Рішення від 29.03.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні