Рішення
від 27.03.2018 по справі 818/706/18
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 березня 2018 р. Справа № 818/706/18

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кравченка Є.Д.,

за участю секретаря судового засідання - Мельник О.П.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 818/706/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДП Укртехнагляд"

до Регіонального сервісного центру МВС в Сумській області

про визнання дій протиправними та зобов'язання утриматись від вчинення дій,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ДП Укртехнагляд" (далі - позивач) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Регіонального сервісного центру МВС в Сумській області (далі - відповідач), в якій просить визнати дії Регіонального сервісного центру МВС у Сумській області з визнання недійсними протоколів перевірки технічного стану №№ 00602-00005-18, 00602-00009-18 від 12.02.2018, №№ 00602-00014-18, 00602-00015-18 від 13.02.2018, №№00602-00016-18, 00602-00017-18 від 14.02.2018, видані ТОВ "ДП Укртехнагляд", протиправними та зобов'язати утриматися від вчинення певних дій, а саме: визнавати недійсними протоколи перевірки технічного стану, видані ТОВ "ДП Укртехнагляд", в тому числі присвоювати статус недійсний в Реєстрі результатів ОТК, без дотримання процедур, встановлених Кодексом України про адміністративні правопорушення для розгляду справ про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення порушень, передбачених статтею 127-1 КУпАП.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 16 лютого 2018 року близько 18 години 00 хвилин при вході до Загальнодержавної бази результатів проведеного обов'язкового технічного контролю (надалі - Реєстр результатів ОТК) позивачем було отримано електронні попередження щодо визнання протоколів перевірки технічного стану недійсними (Порушення вимог до перевірки конструкції та технічного стану) №№00602-00005-18, 00602-00009-18 від 12.02.2018, №№00602-00014-18, 00602-00015- 18 від 13.02.2018 №№00602-00016-18, 00602-00017-18 від 14.02.2018, співробітником Регіонального сервісного центру МВС в Сумській області (Центр 5940). Попередження не містили жодних посилань на обставини, що призвели до визнання протоколів недійсними з посиланням на конкретні порушені норми матеріального права.

Позивач зауважує, що вчинення дій з визнання недійсними результатів обов'язкового технічного контролю, оформлених протоколами перевірки технічного стану транспортних засобів створює реальні юридичні наслідки для суб'єкта проведення ОТК, що мають безпосередній вплив на провадження господарської діяльності, що передбачає блокування роботи пункту технічного контролю, та навіть, позбавлення його законного права здійснювати перевірки технічного стану ТЗ.

Позивач вважає дії Регіонального сервісного центру МВС в Сумській області з визнання недійсними протоколів перевірки технічного стану протиправними з наступних підстав.

Посилаючись на статтю 127-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, позивач зазначає, що результат перевірки технічного стану може бути визнаний таким, що проходив з порушенням порядку проведення перевірки тільки на підставі постанови адміністративного суду, що набрала законної сили. На переконанян позивача, не вжиття обов'язкових процесуальних дій, які мають бути вчиненні повноважними на це посадовими особами, свідчить про явне порушення норм процесуального та матеріального права та протиправність вчинення оскаржуваних дій відповідачем.

Крім того, позивач зауважує, що посадовою інструкцією провідного спеціаліста сектору технічного контролю та перевезення небезпечних вантажів транспортними засобами регіонального сервісного центру МВС в Сумській області, передбачено лише обов'язок готувати висновки про результати моніторингу інформації, внесеної до державного реєстру результатів обов'язкового технічного контролю та дотримання вимог законодавства суб'єктами його проведення. Жодних повноважень щодо здійснення аналізу цієї інформації на правомірність, надання правових оцінок, а тим більш, прийняття рішень про визнання результатів обов'язкового технічного контролю ТЗ (протоколів перевірки технічного стану ТЗ) недійсними посадовою інструкцією не встановлено, як і повноважень на складання процесуальних документів, відповідно КУпАП. Не наділений такими повноваженнями й Регіональний сервісний центр МВС у Сумській області в цілому, відповідно до його положення, затвердженого Наказом МВС України № 419 від 19.05.2017, що, як вважає позивач, свідчить про явну протиправність дій з визнання недійсними протоколів перевірки технічного стану та необхідність накладення обов'язку утриматись від цих дій до появи передбачених чинним законодавством законних підстав.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив суд відмовити у його задоволенні, у письмовому відзиві зазначив, що наявність чи відсутність протоколу про адміністративне правопорушення складеного працівниками поліції за ст. 127-1 КУпАП, та як результат притягнення особи до адміністративної відповідальності, жодним чином не впливає на виконання завдань та функцій РСЦ визначених нормативно-правовими актами в сфері обов'язкового технічного контролю транспортних засобів.

Відповідач зауважує, що законодавчими актами чітко визначено, що органом, якому надано право визнавати протоколи недійсними є територіальні органи з надання сервісних послуг МВС, яким згідно законодавства є Регіональний сервісний центр МВС в Сумській області.

Підставою визнання недійсними вищевказаних протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу, виданих ТОВ ДП Укртехнагляд , стала видача протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу з порушенням Порядку проведення обов'язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортного засобу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 року № 137, а саме п. 15 - для проведення обов'язкового технічного контролю приймається повністю укомплектований, заправлений експлуатаційними рідинами (згідно з експлуатаційною документацією виробника) транспортний засіб за відсутності нашарувань бруду, що може вплинути па результати перевірки його технічного стану.

Крім того, порушено п. 11.1 Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки затверджених наказом Мінінфраструктури від 26 листопада 2012 року № 710 та Положень пункту 7.4 ДСТУ 3649:2010.

Таким чином, на переконання відповідача, посадові особи Регіонального сервісного центру МВС в Сумській області діяли в рамках чинного законодавства і ніяким чином не допустили порушень по відношенню до ТОВ ДП Укртехнагляд .

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовна заява не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ДП Укртехнагляд" зареєстроване як юридична особа, одним із видів діяльності товариства є 71.20 Технічні випробування та дослідження (а.с. 11-15).

16.02.2018 провідним спеціалістом відділу ОРЕР та взаємодії з суб'єктами господарювання РСЦ МВС в Сумській області складено висновки про результати моніторингу інформації результатів проведення обов'язкового технічного контролю транспортного засобу та визнання протоколу недійсним, прийнято рішення про визнання недійсними протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів №№ 00602-00005-18, 00602-00009-18 від 12.02.2018, №№ 00602-00014-18, 00602-00015-18 від 13.02.2018, №№00602-00016-18, 00602-00017-18 від 14.02.2018, видані ТОВ "ДП Укртехнагляд" (а.с. 38, 40, 43-44, 47, 50, 53).

Про визнання протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів недійсними позивача повідомлено листами від 16.02.2018 №№ 31/18-411, 31/18-410, 31/18-409, 31/18-408, 31/18-412, 31/18-423 (а.с. 39, 42, 45, 49, 52, 55-56).

Підставами для прийняття рішень про визнання усіх вищезазначених протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів недійсними стали порушення позивачем пункту 11.1 Вимог щодо перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, його складників наведених у додатку 1 до Вимог до перевірки, в частині визначення методу для перевірки гальмівної системи транспортного засобу відповідно до пункту 7.4 ДСТУ 3649:2010 Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролю для сухого контакту шин зокрема під час перевірки гальмівної системи транспортного засобу не враховано пункт 7.4.2.1.7.5 ДСТУ 3649:2010, яким встановлено, що шини колісного транспортного засобу мають бути чистими та сухими, без сторонніх предметів у протекторі.

Матеріали фотофіксації процесу проведення обов'язкового технічного контролю зазначеного транспортного засобу, передані суб'єктом здійснення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів пунктом технічного контролю ТОВ ДП Укртехнагляд підтверджують присутність у протекторі шин нашарування снігу та наявність слідів вологи на шинах транспортних засобів, що перевірялися (а.с. 38, 41, 45, 48, 51, 54).

Інформація про визнання вищевказаних протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів недійсними була внесена відповідачем до Загальнодержавної бази результатів проведеного обов'язкового технічного контролю (а.с. 16-18).

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно із п. 15 Порядку проведення обов'язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 року N 137 (далі - Порядок № 137) для проведення обов'язкового технічного контролю приймається повністю укомплектований, заправлений експлуатаційними рідинами (згідно з експлуатаційною документацією виробника) транспортний засіб за відсутності нашарувань бруду, що може вплинути на результати перевірки його технічного стану.

Обов'язковий технічний контроль транспортного засобу проводиться згідно з Технологічними вимогами до засобів перевірки технічного стану, обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу, затвердженими наказом Мінінфраструктури від 15 лютого 2012 р. N 106, і Вимогами до перевірки (пункт 16 Порядку № 137).

Виконавець здійснює фотофіксацію процесу проведення обов'язкового технічного контролю транспортного засобу, про що попереджає замовника. Фотофіксація процесу проведення обов'язкового технічного контролю транспортного засобу здійснюється виконавцем під час зовнішнього огляду транспортного засобу, перевірки фар, гальмової системи методом стендових випробувань з фіксацією загального вигляду транспортного засобу та номерного знака. При цьому на фотографіях обов'язково зазначаються час і дата фотофіксації, які повинні відповідати часу і даті видачі протоколу перевірки технічного стану. Результат фотофіксації процесу проведення обов'язкового технічного контролю (одна фотографія транспортного засобу під час перевірки гальмової системи методом стендових випробувань з фіксацією загального вигляду транспортного засобу та номерного знака) друкується на зворотному боці протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу (пункт 17 Порядку № 137).

Відповідно до п. 18 Порядку № 137 перевірка конструкцій і технічного стану транспортних засобів проводиться згідно з Вимогами до перевірки. У разі позитивного результату після проведення обов'язкового технічного контролю транспортного засобу замовникові видається протокол перевірки технічного стану.

Відповідно до п. 11.1 Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методи такої перевірки, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26.11.2012 N 710, під час перевірки функціонування гальмових систем та ефективності їхньої дії має застосовуватися положення пункту 7.4 ДСТУ 3649:2010 для сухого контакту шини.

Згідно із п. 7.4.2.1.7.5 ДСТУ 3649:2010 шини колісного транспортного засобу мають бути чистими та сухими, без сторонніх предметів у протекторі.

Відповідно до п. 3 Порядку формування загальнодержавної бази даних про результати обов'язкового технічного контролю транспортних засобів, доступу до неї та встановлення розміру плати за надання таких послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 року N 512 (далі - Порядок № 152), суб'єкти здійснення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів забезпечують кожної робочої зміни внесення до реєстру результатів обов'язкового технічного контролю транспортних засобів інформації про результати обов'язкового технічного контролю транспортних засобів, яка зазначена в протоколі перевірки технічного стану транспортного засобу чи акті невідповідності технічного стану транспортного засобу разом з матеріалами фотофіксації процесу проведення обов'язкового технічного контролю транспортного засобу, а також про пошкоджені або зіпсовані бланки протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу.

Головний сервісний центр МВС забезпечує проведення моніторингу інформації про результати обов'язкового технічного контролю, що є основною формою контролю за діяльністю суб'єктів здійснення обов'язкового технічного контролю. Зазначена інформація передається суб'єктами здійснення обов'язкового технічного контролю до загальнодержавної бази даних.

Протокол перевірки технічного стану транспортного засобу визнається територіальним органом з надання сервісних послуг МВС недійсним у разі:

видачі суб'єктом здійснення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу з порушенням Порядку проведення обов'язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. N 137 (Офіційний вісник України, 2012 р., N 16, ст. 581), або Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки, затверджених наказом Мінінфраструктури від 26 листопада 2012 р. N 710;

отримання від органів державного нагляду (контролю) інформації про перебування транспортного засобу в непридатному для експлуатації стані (пошкоджений внаслідок дорожньо-транспортної пригоди або розукомплектований, внаслідок чого є непридатним до експлуатації).

Згідно із п. 5 Порядку № 152 інформація, зазначена у пунктах 3 і 4 цього Порядку, вноситься до реєстру результатів обов'язкового технічного контролю транспортних засобів і реєстру договорів страхування у вигляді електронного документа (засвідченого електронним цифровим підписом) у відповідному форматі захищеними каналами.

Відповідно до Порядку № 512 власником загальнодержавної бази даних - є МВС. Наказом МВС від 26.05.2016 № 425 адміністратором бази визначено Головний сервісний центр МВС.

Пункт 11 Порядку № 512 визначає, що після визнання протягом року більше ніж трьох протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів недійсними, Головний сервісний центр МВС блокує доступ користувача до загальнодержавної бази.

Враховуючи, що матеріали фотофіксації процесу проведення обов'язкового технічного контролю зазначеного транспортного засобу, передані суб'єктом здійснення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів пунктом технічного контролю ТОВ ДП Укртехнагляд , підтверджують присутність у протекторі шин нашарування снігу та наявність слідів вологи на шинах транспортних засобів, що перевірялися, суд приходить до висновку, що позивачем було порушено вищенаведені норми законодавства, тому відповідачем обґрунтовано прийняті рішення про визнання вищезазначених протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів недійсними.

Суд, також, зауважує, що відповідачем правомірно, на виконання п. 5 Порядку № 512 внесено до Загальнодержавної бази результатів проведеного обов'язкового технічного контролю інформацію про визнання вищевказаних протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів недійсними.

Суд не бере до уваги твердження позивача про те, що результат перевірки технічного стану транспортного засобу має бути визнаний таким, що проходив з порушенням порядку проведення перевірки, з огляду на наступне.

У даному випадку відповідачем не складались жодні документи в порядку КУпАП, водночас повноваження територіального органу з надання сервісних послуг МВС визнавати протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів недійсними у разі їх видачі з порушенням законодавства, а також вносити інформацію про визнання недійсними таких протоколів до Загальнодержавної бази результатів проведеного обов'язкового технічного контролю, прямо передбачені Порядком № 512.

Наявність чи відсутність протоколу про адміністративне правопорушення складеного працівниками поліції за ст. 127-1 КУпАП, як результат притягнення особи до адміністративної відповідальності, жодним чином не впливає на виконання завдань та функцій РСЦ в сфері обов'язкового технічного контролю транспортних засобів.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцію та законами України.

З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені докази, суд вважає, що посадові особи Регіонального сервісного центру МВС в Сумській області діяли в межах та у спосіб, передбачений чинним законодавством.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ДП Укртехнагляд" до Регіонального сервісного центру МВС в Сумській області про визнання дій протиправними та зобов'язання утриматись від вчинення дій - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.Д. Кравченко

Повний текст рішення складений та підписаний 05.04.2018.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2018
Оприлюднено11.04.2018
Номер документу73242845
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/706/18

Рішення від 27.03.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Рішення від 27.03.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні