ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
28 березня 2018 рокусправа № 804/5198/17
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Дадим Ю.М.
судді: Дурасової Ю.В. Уханенка С.А.
за участю секретаря судового засідання: Сколишева О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Новокодацькому районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.09.2017 року (суддя Тулянцева І.В.) ухвалену в м. Дніпро у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Оверес до Державної податкової інспекції у Новокодацькому районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Оверес звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Новокодацькому районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.05.2017 року №0005361201.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.09.2017 року адміністративний позов було задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення (форми"Н") від 26.05.2017 року № 0005361201 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 4542,83 грн.
Державна податкова інспекція у Новокодацькому районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.09.2017 року скасувати та прийняти нове судове рішення, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Апеляційна скарга обґрунтована посиланням на те, що податкова звітність в електронному вигляді, отримана органами ДПС пізніше терміну, встановленого законодавством для податкової звітності, вважається поданою з порушенням строків.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 18.04.2017 року головним державним ревізором - інспектором відділу адміністрування ПДВ, контролю за відшкодуванням ПДВ управління податків і зборів з юридичних осіб ДПІ у Новокадацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області Недільком С.М. було проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія ОВЕРЕС" з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за серпень 2016 року за результатами якої складено акт № 317/12-01/40293618 від 18.04.2017 року.
Згідно з висновками акту перевірки № 317/12-01/40293618 від 18.04.2017 року, контролюючим органом було встановлено порушення граничних строків реєстрації Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія СІ ЕН ЕЙЧ" податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме, податкової накладної № 76 від 08.08.2016 року на суму 272569,99 грн., в т.ч. ПДВ - 45428,33 грн., виписаною на адресу ТОВ "СІ ЕН ЕЙЧ" терміном на 2 дні.
На підставі висновків акту перевірки № 317/12-01/40293618 від 18.04.2017 року, у відповідності до положень п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, 26.05.2017 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0005361201, яким до позивача за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів застосовано штраф у сумі 4542,83 грн. (10% від суми ПДВ - 45428,33 грн.).
Не погодившись з обґрунтованістю прийняття вказаного податкового повідомлення-рішення, Позивач звернувся до суду з метою захисту своїх порушених прав та інтересів.
Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не були порушені терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідальність за яке передбачена п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України, у зв'язку із чим, застосування штрафних санкцій, визначених податковим повідомленням - рішенням від 26.05.2017 року №0005361201, є неправомірним.
Суд апеляційної інстанції погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Згідно п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п.201.1 ст.200 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Приписами п.120 1 .1 ст.120-1 Податкового кодексу України визначено, що порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.
Отже, зі змісту зазначених правових приписів вбачається, що на дату виникнення податкових зобов'язань з ПДВ, на платника податку-продавця товарів/послуг покладається обов'язок по формуванню податкової накладної та її реєстрації протягом 15 календарних днів в Єдиному реєстрі податкових накладних. Недотримання вказаного обов'язку в частині строків реєстрації податкової накладної має наслідком притягнення платника податку до фінансової відповідальності та накладення на нього штрафу, розмір якого визначається в залежності від кількості днів прострочення реєстрації податкової накладної.
Як свідчать встановлені обставини справи, 08.08.2016 року товариством з обмеженою відповідальністю СІ ЕН ЕЙЧ (попередня назва Позивача) було складено податкову накладну №76 на загальну суму 272569.99 грн., з якої сума ПДВ складала 45428.33 грн.
Отже, виходячи з положень ст.201 Податкового кодексу України, останній день реєстрації вказаної податкової накладної припадав на 23.08.2016 року.
В свою чергу, як вбачається з матеріалів справи, податкова накладна №76 від 08.08.2016 року була направлена в електронному вигляді до ЄРПН для реєстрації 23.08.2016 року.
Так, вказана податкова накладна була отримана ДФС України 23.08.2016 року о 20:08:53, що підтверджується повідомленням про отримання звітності, в якій відправником значиться Шлюз прийому звітності ДФС України.
Між тим, згідно квитанції №1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою реєстрації податкової накладної значиться 25.08.2016 року (10:05:49).
На переконання податкового органу, вказана обставина свідчить про несвоєчасне здійснення Позивачем реєстрації податкової накладної та як наслідок обґрунтованості прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Суд апеляційної інстанції, встановивши зміст спірних правовідносин, вважає безпідставними висновки податкового органу з огляду на наступне.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 року №1246.
Відповідно до п.2 вказаного Порядку, внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру.
Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Згідно п.п.10, 11 Порядку, датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.
Квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку.
Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.
Тобто, квитанція про реєстрацію податкової накладної надсилається платнику податків протягом операційного дня, якого вона була подана та який в свою чергу триває з 0 до 23-ї години. В свою чергу, не надіслання протягом операційного дня квитанції про реєстрацію податкової накладної або відмову в її реєстрації є підставою вважати таку податкову накладну зареєстрованою.
Як було встановлено судом, податкова накладна №76 від 08.08.2016 року була подана в електронній формі до ДФС 23.08.2016 року з використанням електронного цифрового підпису, тобто у встановлені ст.201 Податкового кодексу України строки.
В свою чергу, виходячи з положень Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних від 29.12.2010 року №1246, квитанція про її прийняття або відмову у прийнятті мала бути направлена протягом операційного дня 23.08.2016 року.
При цьому, квитанція про реєстрацію податкової накладної була сформована податковим органом 25.08.2018 року, тобто через два дні після її направлення Позивачем.
Отже, оскільки протягом операційного дня 23.08.2016 року податковим органом не було сформовано та направлено Позивачу квитанцію про реєстрацію податкової накладної або відмову в її реєстрації, то вона вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних саме 23.08.2016 року, що в свою чергу свідчить про відсутність факту пропущення Позивачем строку на її реєстрацію та як наслідок безпідставності прийняття оскаржуваного податкового-повідомлення рішення.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що оскаржувана постанова Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.09.2017 року була прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, що свідчить про відсутність підстав для її скасування.
Керуючись ст. 243, , ст.308, ст. 310, ст. 315, ст. 316 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Новокодацькому районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.09.2017 року - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Повний текст постанови виготовлено 02.04.2018 року.
Головуючий суддя: Ю.М. Дадим
Суддя: Ю.В. Дурасова
Суддя: С.А. Уханенко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2018 |
Оприлюднено | 11.04.2018 |
Номер документу | 73248078 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дадим Ю.М.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні