Рішення
від 10.04.2018 по справі 236/2685/17
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ОСОБА_1 окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 квітня 2018 р. Справа№236/2685/17

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

ОСОБА_1 окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Черникової А.О., за участю секретаря судового засідання Проніна Д.С., та представників сторін:

представника відповідача 2 - ОСОБА_2;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства ОРШАД до Лиманської міської ради Донецької області, ОСОБА_1 обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області про зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії щодо затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності,

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство ОРШАД звернулось до суду з позовом до Лиманської міської ради Донецької області, ОСОБА_1 обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області в якому зазначило, що в порядку підготовки лотів з продажу права оренди на земельні ділянки, з метою визначення нормативно грошової оцінки земельних ділянок, права оренди на які визначено до продажу, звернувся до відповідача з листом № б/н від 27 червня 2017 року винести на засідання чергової міської ради питання затвердження технічної документації земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на землях державної власності (запас) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Тернівської сільської ради Лиманського (Краснолиманського) району Донецької області (за межами населених пунктів) з кадастровими номерами 1423085400:08:000:2546; 1423085400:08:000:2543, 1423085400:08:000:2544, 1423085400:08:000:2542.

Проте, за результатами розгляду листа позивача від 27 червня 2017 року, Лиманською міською радою на засіданні сесії 20 липня 2017 року прийнято рішення № 7/31-1478 Про відмову Приватному підприємству ОРШАД щодо затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на землях державної власності (запас) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Тернівської сільської ради Лиманського (Краснолиманського) району Донецької області , у зв'язку з відсутністю повноважень затверджувати технічні документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів згідно ст. 23 Закону України Про оцінку земель , згідно якого технічна документація нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами. У Лиманському районі відсутні такі органи, як районна рада та райдержадміністрація. Вважає, що такі дії відповідача є протиправними, оскільки згідно з Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад , постановою КМУ від 08.04.2015 року № 214 Про затвердження методики формування спроможних територіальних громад усі територіальні громади Краснолиманського району об'єднались в Краснолиманську об'єднану територіальну громаду з центром у місті ОСОБА_3. Тобто, Краснолиманський район Донецької області фактично перестав існувати як адміністративно-територіальна одиниця. Просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник Лиманської міської ради Донецької області в судове засідання не з'явився про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, 25 січня 2018 року, через відділ діловодства та документообігу суду надав заяву, в якій просив розглянути справу без його участі та прийняти рішення на розсуд суду.

Представник ОСОБА_1 обласної державної адміністрації в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, надав письмовий відзив, в якому зазначив, що відповідно до ст. 23 Закону України Про оцінку земель технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами. Отже рішення про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок на території Лиманської об'єднаної територіальної громади, на думку ОСОБА_1 обласної державної адміністрації повинно прийматися Лиманською міською радою.

Представник Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області через відділ діловодства та документообігу надав суду пояснення на позовну заяву в яких зазначив, що відповідно до Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад добровільне об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов, а саме якість та доступність публічних послуг, що надаються в об'єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об'єднання. До об'єднання Лиманська міська рада мала повноваження щодо затвердження нормативно грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на землях державної власності (запас) за межами населених пунктів.

Ухвалою Краснолиманського міського суду Донецької області від 11 жовтня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі № 236/2685/17 та призначено судове засідання на 27 жовтня 2017 року.

Ухвалою Краснолиманського міського суду Донецької області від 09 листопада 2017 року в даній справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог ОСОБА_1 обласну державну адміністрацію.

Ухвалою Краснолиманського міського суду Донецької області від 13 грудня 2017 року в даній справі залучено в якості другого відповідача ОСОБА_1 обласну державну адміністрацію та передано справу на розгляд Донецькому окружного адміністративному суду.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 січня 2018 року прийнято до провадження адміністративну справу № 236/2685/17-а за позовною заявою Приватного підприємства ОРШАД до Лиманської міської ради Донецької області, ОСОБА_1 обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області про зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії щодо затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та призначено підготовче судове засідання на 31 січня 2018 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14 лютого 2018 року зупинено провадження у справі до 10 квітня 2018 року для надання часу для примирення.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2018 року поновлено провадження по справі № 236/2685/17.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2018 року закрито підготовче провадження за адміністративним позовом Приватного підприємства ОРШАД до Лиманської міської ради Донецької області, ОСОБА_1 обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області про зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії щодо затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та призначено судовий розгляд адміністративної справи по суті на 10 квітня 2018 року.

З'ясовуючи те чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, судом встановлено наступне.

Між Приватним підприємством ОРШАД та Головним управлінням Держгеокадастру у Донецькій області були укладені договори на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок на території Тернівської сільської ради Лиманського (Краснолиманського району від 09 грудня 2015 року.

Технічні документації розроблялись на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області № 189-СГ від 07 жовтня 2015 року Про визначення переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права на які виставляються на земельні торги .

Приватне підприємство ОРШАД в порядку підготовки лотів з продажу права оренди на земельні ділянки, з метою визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, права оренди на які визначено до продажу, листом від 27 червня 2017 року звернулось до Лиманської міської ради Донецької області з клопотанням винести на засідання чергової міської ради питання затвердження технічної документації, а саме:

- з нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення, на землях державної власності (запас) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Тернівської сільської ради, Лиманського (Краснолиманського) району, Донецької області (за межами населених пунктів) кадастровий номер 1423085400:08:000:2546;

- з нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення, на землях державної власності (запас) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Тернівської сільської ради, Лиманського (Краснолиманського) району, Донецької області (за межами населених пунктів) кадастровий номер 1423085400:08:000:2543;

- з нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення, на землях державної власності (запас) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва па території Тернівської сільської ради, Лиманського (Краснолиманського) району, Донецької області (за межами населених пунктів) кадастровий номер 1423085400:08:000:2544;

- з нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення, на землях державної власності (запас) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Тернівської сільської ради, Лиманського (Краснолиманського) району, Донецької області (за межами населених пунктів) кадастровий номер 1423085400:08:000:2542.

20 липня 2017 року Лиманською міською радою на засіданні сесії прийнято рішення № 7/31-1478 Про відмову Приватному підприємству ОРШАД щодо затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на землях державної власності (запас) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Тернівської сільської ради Лиманського (Краснолиманського) району Донецької області , у зв'язку з відсутністю повноважень затверджувати технічні документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів згідно ст. 23 Закону України Про оцінку земель , згідно якого технічна документація нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.

При прийнятті рішення по цій справі суд керується принципами адміністративного судочинства, зокрема принципом офіційного з'ясування всіх обставин справи, відповідно до якого суд не обмежується тільки документами та заявами про докази, які внесені сторонами, а також здійснює дослідження обставин у справі за власною ініціативою, у тому числі з метою реалізації завдань адміністративного судочинства.

Статтею 55 Конституції України встановлено, що права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Статтею 122 Земельного кодексу України передбачено повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у власність або у користування.

Згідно з частиною 2 ст. 23 Закону України Про оцінку земель технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад якість та доступність публічних послуг, що надаються в об'єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об'єднання.

Згідно з частиною 1 статті 12 Земельного Кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема розпорядження землями територіальних громад.

Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 36 Закону України Про місцеве самоврядування , виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради відбувається вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до статті 5 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості)земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) сільські, селищні, міські ради та районні державні адміністрації в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості): приймають рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості). Сільські, селищні, міські ради приймають рішення щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) у межах населених пунктів, а районні державні адміністрації - за межами населених пунктів.

Відповідно до Указу Президії Верховної Ради Української РСР від 17 жовтня 1988 року № 6718-Х1 об'єднано Краснолиманську міську і Краснолиманську районну Ради народних депутатів в одну Краснолиманську міську Раду народних депутатів. Краснолиманський район передано в адміністративне підпорядкування Краснолиманській міській Раді народних депутатів.

Рішенням Краснолиманської міської ради № 6/44-3461 від 23 липня 2015 року Про добровільне об'єднання територіальних громад , прийнятим відповідно до ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.ст. 2,4,6, 7 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , усі територіальні громади Краснолиманського району об'єдналися в Краснолиманську об'єднану громаду з центром у місті ОСОБА_3. Тобто Краснолиманський район Донецької області фактично перестав існувати як адміністративно - територіальна одиниця.

Рішенням Краснолиманської міської ради № 711-13 від 27 листопада 2015 року припинено шляхом реорганізації (приєднання до Краснолиманської міської ради Донецької області) юридичні особи, зокрема, Тернівську сільську раду. Краснолиманську міську раду (об'єднаної територіальної громади) вважати правонаступником активів та пасивів всіх майнових прав та обов'язків сільських та селищних рад, що об'єдналися.

Постановою Верховної Ради України від 19.05.2016 року № 1377-УШ Про перейменування окремих населених пунктів та районів Краснолиманський район перейменовано на Лиманський район.

Стаття 6 Конвенції "Про захист прав людини і основоположних свобод", яка ратифікована Законом України від 17.07.1997 гарантує неухильність виконання рішення суду громадянами, юридичними особами та всіма органами влади України.

Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Відповідно до ч. 2 ст. 86 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Рішенням Європейського Суду з прав людини від 09.01.2013 року у справі "Волков проти України" за заявою № 21722/11, визначено, що в країнах повинен діяти принцип правової визначеності, який зобов'язує держави здійснювати реалізацію прав та їх захист шляхом прийняття законодавства з чітким правовим визначенням спірних правовідносин, уникаючи правових прогалин та колізій. Відсутність правової визначеності в спірних правовідносинах не може бути підставою в обмеженні гарантованих законодавством прав громадянина.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Таким чином суд вважає за можливо зазначити, що застосування правила про пріоритет норми з найбільш сприятливим для особи тлумаченням з метою подолання змістовних колізій в публічному праві має здійснюватися шляхом системного тлумачення положень чинного законодавства з обов'язковим використанням ст. 3 Конституції України, яка закріплює правові цінності, покладені в основу формування всієї правової системи України, а також ст.ст. 8 та 57 Конституції України. Теоретичним обґрунтуванням такого підходу є принцип правової визначеності та принцип гуманізму. При цьому посилання на ці принципи при обґрунтуванні правозастосовної позиції слід розглядати як один з проявів реалізації принципу верховенства права.

Враховуючи вищенаведені обставини, застосовуючи принцип верховенства права та пряму дію Конституції України суд вважає за можливо задовольнити позовні вимоги позивача та зобов'язати Лиманську міську раду затвердити технічні документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на землях державної власності (запас) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Тернівської сільської ради Лиманського району Донецької області, (за межами населених пунктів) з кадастровими номерами 1423085400:08:000:2546; 1423085400:08:000:2543, 1423085400:08:000:2544, 1423085400:08:000:2542.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підстав наведеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 8-9, 19-20, 22, 25-26, 72-78, 90, 139, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Приватного підприємства ОРШАД до Лиманської міської ради Донецької області, ОСОБА_1 обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області про зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії щодо затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності - задовольнити повністю.

Зобов'язати Лиманську міську раду затвердити технічні документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на землях державної власності (запас) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Тернівської сільської ради Лиманського району Донецької області, (за межами населених пунктів) з кадастровими номерами 1423085400:08:000:2546; 1423085400:08:000:2543, 1423085400:08:000:2544, 1423085400:08:000:2542.

Стягнути на користь Приватного підприємства ОРШАД (код ЄДРПОУ 36209551) судовий збір в сумі 1 600 (одна тисяча шістсот) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Лиманської міської ради Донецької області (код ЄДРПОУ 38068238).

Вступна та резолютивна частини рішення ухвалені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 10 квітня 2018 року. Повний текст судового рішення складено 12 квітня 2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Черникова А.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2018
Оприлюднено17.04.2018
Номер документу73306436
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —236/2685/17

Постанова від 15.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 15.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 01.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 01.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 15.05.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Рішення від 10.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Черникова А.О.

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Черникова А.О.

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Черникова А.О.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Черникова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні