РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
12 квітня 2018 року м. Рівне №817/495/18
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дорошенко Н.О. розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом
Рівненське обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства "Рівнеоблводоканал" доГоловного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
Рівненське обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства "Рівнеоблводоканал" (далі - позивач, РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал") звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - ГУ ДФС у Рівненській області), за змістом позовних вимог якого просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 23.11.2017, яким за порушення абз.2 п.120-1.2 ст.120 Податкового кодексу України (далі ПК України) застосовано штраф в розмірі 10647,17 грн.
В обгрунтування позову позивач вказує, що порушення строків реєстрації податкової накладної № 79 від 19.07.2017 відбулося не з вини РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал".
Позивач зазначає, що він є отримувачем різниці в тарифах (станом на 01.01.2016 обсяг заборгованості з різниці в тарифах становить 114 282,6 тис. грн.) та учасником взаєморозрахунків по різниці в тарифах в рахунок погашення заборгованості з податку на додану вартість (надходить на електронний рахунок) (субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам, передбачена статтею 31 Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік", відповідно до Порядку та умов надання у 2017 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.05.2017 № 332 (далі по тексту - Порядок № 332)).
Згідно п. 9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 569 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1177), зі змінами, у разі проведення органами Казначейства розрахунків платника податку з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до закону про Державний бюджет України в рахунок погашення заборгованості з податку, в поповнення електронного рахунка враховується в межах проведених розрахунків з податку сума зменшення залишку узгоджених податкових зобов'язань такого платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати за якими настав, що обліковується Казначейством до виконання в повному обсязі, за коригуючими реєстрами. Інформація про проведення таких розрахунків з податку надається Казначейством до ДФС у розрізі платників податку не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати проведення таких розрахунків. На підставі інформації про проведення розрахунків, отриманої від Казначейства, ДФС формує та не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати отримання такої інформації надсилає Казначейству коригуючі реєстри у межах залишку узгоджених податкових зобов'язань платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати за якими настав, але не більше суми проведених розрахунків. У день отримання коригуючих реєстрів Казначейство зменшує залишок узгоджених податкових зобов'язань платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати за якими настав, що обліковується Казначейством до виконання в повному обсязі, та повідомляє про це ДФС. ДФС на підставі інформації про зменшення залишку узгоджених податкових зобов'язань платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати за якими настав, що обліковується Казначейством до виконання в повному обсязі, не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати отримання такої інформації збільшує суму поповнення електронного рахунка такого платника податку на суму такого зменшення.
Позивач вказує, що РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал", який повинен отримати різницю в тарифах обсягом 114 282,6 тис. грн. згідно з Порядком № 332, укладає договори про організацію взаєморозрахунків для погашення податку на додану вартість в рахунок надходження різниці в тарифах на суму податкового боргу, вказаного в довідках ГУ ДФС у Рівненській області. Зокрема укладено наступні договори: № 1 від 13.06.2017 - сума договору 14 118 350,81 грн.; № 3 від 24.07.2017 - сума договору 4 941 356,79 грн.; № 4 від 11.09.2017 - сума договору 2 781 636,32 грн.; № 5 від 12.10.2017 - сума договору 4 299 169,51 грн.
Згідно з умовами вищевказаних договорів по розрахунках з бюджетом (пп.2 п.9): сторони зобов'язуються не вчиняти до проведення взаєморозрахунків дій з погашення заборгованості відповідно до договору.
Таким чином, зважаючи на специфіку РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал": податок на додану вартість погашається бюджетними коштами, які винен підприємству державний бюджет у вигляді різниці в тарифах; зважаючи на несвоєчасне виділення з бюджету коштів на організацію взаєморозрахунків (з чотирьох вищенаведених договорів оплачено лише один 23.06.2017 на суму 14 118 350,81 грн.); зважаючи на заборону умовами вищевказаних договорів самостійно погашати заборгованість - спостерігається несвоєчасне надходження коштів у вигляді податку на додану вартість на електронний рахунок не з вини РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал", а в силу обставин, наведених вище. Відповідно, не надходження (несвоєчасне надходження) коштів, які винен бюджет для РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал", на електронний рахунок призводить до відсутності у підприємства можливості реєструвати податкові накладні.
З наведених підстав РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" не погоджується з штрафом у розмірі 10 647,17 грн. та заперечує наявність вини підприємства у не реєстрації податкової накладної по ПрАТ "Реноме" на суму 21 294,33 гривень.
Також позивач зазначає, що якщо норма закону припускає неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, то діє презумпція правомірності рішень платника податку (пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 ПКУ).
У разі коли норми ПКУ суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків (п. 56.21 ст. 56 ПКУ).
З урахуванням наведеного вище позивач просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 23.11.2017.
Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Згідно з п.6 ч.6 ст.12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Частиною 2 ст.257 КАС України визначено, що за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Дана адміністративна справа не відноситься до справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження, що передбачені ч. 4 ст. 257 КАС України.
З урахуванням наведеного, ухвалою суду від 16.02.2018 відкрито провадження у даній справі та визначено справу для розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження сторони не заперечили.
Відповідач позов не визнав з підстав, наведених у відзиві. В обгрунтування правомірності оскарженого рішення відповідач вказує, що в ході перевірки позивача контролюючим органом встановлено, що РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" та ПрАТ "Реноме" (код ЄДРПОУ 13975944) був заключний договір від 11.07.2017 №484 щодо виконання робіт з будівництва мереж водопостачання та каналізації адміністративно- побутової будівлі за адресою: м. Рівне, вул.Костромська,25. Замовник зобов'язується прийняти та здійснити оплату робіт відповідно до умов договору.
ПрАТ "Реноме" (код ЄДРПОУ 13975944) перераховано платіжним дорученням від 19.07.2017 №1217 РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" аванс в сумі 127766 грн. в тому числі ПДВ 21294,33 грн. призначення платежу "за влаштування водопроводу та каналізації згідно з рахунком від 13.07.2017".
На отриманий аванс РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" виписано та надано ПрАТ "Реноме" податкову накладну №79 від 19.07.2017.
Разом з тим, відповідно до бази даних ДФС України "Єдиний реєстр податкових накладних" платник РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" код ЄДРПОУ 03361678 не зареєстрував в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну по ПрАТ "Реноме" код ЄДРПОУ 13975944 за липень 2017року.
Відповідач зазначає, що відповідно до п.120-1.2 ст.120-1 ПК України відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.
Також відповідач зауважує, що нормами Податкового кодексу не передбачено пільг чи звільнення від відповідальності платників, які є учасниками взаєморозрахунків по різниці в тарифах.
З наведених підстав відповідач просив в позові РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" до ГУ ДФС у Рівненській області відмовити.
Позивач у відповіді на відзив звертає увагу на те, що з урахуванням пункту 120-1.2 ПК України слід зробити висновок, що застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбаченої статтею 120 ПК України, можливе лише за наявності його вини.
З'ясувавши доводи та аргументи сторін на обгрунтування позовних вимог та заперечень проти позову, наведених в позові, відзиві та відповіді на відзив, перевіривши їх на відповідність наявним в справі доказам, оцінивши їх у сукупності, відповідно до вимог закону, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову, з огляду на наступне.
Суд встановив, що на підставі направлення від 01.11.2017 № 1521/17-00-1403, відповідно до ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.9 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 ПК України, на підставі наказу ГУ ДФС у Рівненській області від 01.11.2017 № 1795 в період часу з 01.11.2017 по 03.11.2017 уповноваженою особою відповідача проведено документальну позапланову виїзну перевірку РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" (ЄДРПОУ 03361678) з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за липень 2017 року по ПрАТ "Реноме" (ЄДРПОУ 13975944). Результати перевірки оформлені актом від 09.11.2017 № 1233/17-00-14/03361678 (далі акт перевірки), відповідно до висновку якого встановлене порушення п.201.10 ст.201 ПК України (в редакції, що діяла на дату вчинення порушення) - відсутність реєстрації РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної за липень 2017 року по контрагенту ПрАТ "Реноме" в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.10-13).
ГУ ДФС у Рівненській області на підставі акта перевірки від 09.11.2017 № 1233/17-00-14/03361678 прийнято податкове повідомлення-рішення від 23.11.2017 № НОМЕР_1, яким до РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" за відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого абзацом другим пункту 120-1.2 статті 120-1 ПК України, податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ 21294,33 грн. за липень 2017 року застосовано штраф в розмірі 50% у сумі 10647,17 грн. (а.с.8).
РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" використав процедуру адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення від 23.11.2017 № НОМЕР_1, за наслідками якої рішенням Державної фіскальної служби України від 30.01.2018 № 3004/6/99-99-11-03-01-25 податкове повідомлення-рішення залишене без змін, а скарга платника податків - без задоволення (а.с.14-16,17-18).
Як встановлено судом з акта перевірки та відзиву відповідача на позов, підставою для висновку контролюючого органу про порушення РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" вимог ПК України та застосування у зв'язку з цим штрафу слугували наступні фактичні обставини.
ПрАТ "Реноме" (код ЄДРПОУ 13975944) подано додаток 8 до податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2017 року, в якому зазначено факт відсутності реєстрації податкової накладної РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" сума податку на додану вартість 21294,33 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податковим органом надіслано запит РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" щодо надання копії документів, що підтверджують здійснення господарських відносин з ПрАТ "Реноме" та отримано відповідь 22.09.2017 з додатками копії договору від 11.07.2017 № 484, платіжне доручення № 1217 від 19.07.2017, розрахунок договірної ціни.
В ході документальної перевірки встановлено, що РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" та ПрАТ "Реноме" був укладений договір договір від 11.07.2017 №484 щодо виконання робіт з будівництва мереж водопостачання та каналізації адміністративно-побутової будівлі за адресою: м. Рівне, вул.Костромська,25. Замовник зобов'язується прийняти та здійснити оплату робіт відповідно до умов договору.
ПрАТ "Реноме" (код ЄДРПОУ 13975944) перераховано платіжним дорученням від 19.07.2017 №1217 РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" аванс в сумі 127766 грн. в тому числі ПДВ 21294,33 грн. призначення платежу "за влаштування водопроводу та каналізації згідно з рахунком від 13.07.2017".
На отриманий аванс РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" виписано та надано ПрАТ "Реноме" податкову накладну №79 від 19.07.2017.
Разом з тим, відповідно до бази даних ДФС України "Єдиний реєстр податкових накладних" платник РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" код ЄДРПОУ 03361678 не зареєстрував в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну по ПрАТ "Реноме" код ЄДРПОУ 13975944 за липень 2017року.
Суд враховує, що відповідно до п.2 Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України N 727 від 20.08.2015, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1300/27745 (далі - Порядок) акт документальної перевірки - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки, відображає її результати і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з пунктами 3-5 розділу II Порядку акт документальної перевірки повинен містити систематизований виклад виявлених під час перевірки фактів порушень норм законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
В акті документальної перевірки викладаються всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності платника податків, які стосуються фактів виявлених порушень законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Факти виявлених порушень законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та повною мірою з посиланням на первинні документи, регістри податкового та бухгалтерського обліку, фінансової та іншої звітності, інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, ведення/складання яких передбачено законодавством, або отримані від інших суб'єктів господарювання, органів державної влади, у тому числі іноземних держав, правоохоронних органів, а також податкову інформацію, що підтверджують наявність зазначених фактів.
Акт перевірки, на підставі якого прийнято оскаржене РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" податкове повідомлення-рішення, відповідає наведеним вище вимогам Порядку, містить детальний опис виявленого контролюючим органом порушення з покликанням на первинні документи платника податків. Відтак, суд вважає, що акт перевірки в повній мірі підтверджує факт проведення документальної перевірки, відображає її результати і є носієм доказової інформації про виявлені порушення. З урахуванням приписів ст.ст.72-76 КАС України акт перевірки відповідає вимогам належності та допустимості доказів та враховується судом при вирішенні даного публічно-правового спору.
Суд також враховує, що фактичні обставини господарських взаємовідносин між РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" та ПрАТ "Реноме", встановлені актом перевірки, позивач не заперечував ні під час адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення, ні в адміністративному позові, ні у відповіді на відзив, що дає підстави для висновку про достовірність встановлених документальною перевіркою фактичних обставин.
Оцінюючи наведені вище фактичні обставини справи в розрізі норм матеріального закону, суд враховує, що пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 11 підрозділу 2 розділу XX ПК України із змінами та доповненнями з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
Встановлений позаплановою документальною перевіркою факт відсутності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" по ПрАТ "Реноме" на суму 21294,33 грн. позивачем не заперечується та підтверджується дослідженим судом витягом з бази даних ДФС України "Єдиний реєстр податкових накладних" (а.с.27).
Відповідно до п.120-1.2 ст.120-1 ПК України відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.
Розрахунок суми штрафу в розмірі 10647,17 грн., застосованого до позивача оскарженим податковим повідомленням-рішенням, відповідає вимогам п.120-1.2 ст.120-1 ПК України (а.с.9).
Суд зауважує, що чинне податкове законодавство не містить виключень щодо обов'язковості реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних виданих платником податків податкових накладних, у тому числі й з урахуванням специфіки діяльності комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства, яке є отримувачем різниці в тарифах. Несвоєчасне виділення з бюджету коштів на організацію взаєморозрахунків для погашення податку на додану вартість в рахунок надходження різниці в тарифах не звільняє платника податків від обов'язку зареєструвати в установленому порядку податкову накладну, видану своєму контрагенту, та не може слугувати підставою для звільнення від відповідальності в разі порушення податкового законодавства.
Також суд вважає безпідставними доводи позивача щодо множинного трактування в спірній ситуації прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, позаяк наведені вище норми податкового законодавства, які регулюють спірні правовідносини, не дають підстав для їх неоднозначного трактування.
Окрім цього, суд враховує, що відповідно до пункту 9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 569 (в редакції постанови КМ № 788 від 09.11.2016) у разі проведення органами Казначейства розрахунків платника податку з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до закону про Державний бюджет України в рахунок погашення заборгованості з податку, в поповнення електронного рахунка враховується в межах проведених розрахунків з податку сума зменшення залишку узгоджених податкових зобов'язань такого платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати за якими настав, що обліковується Казначейством до виконання в повному обсязі, за коригуючими реєстрами.
Інформація про проведення таких розрахунків з податку подається Казначейством до ДФС у розрізі платників податку не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати проведення таких розрахунків відповідно до порядку взаємодії органів ДФС та органів Казначейства в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями.
На підставі отриманої від Казначейства інформації ДФС зменшує суми залишку узгоджених податкових зобов'язань з податку платника, не сплачених до бюджету, cтрок сплати яких настав, що виникли на підставі податкових декларацій з податку (поданих контролюючому органу починаючи з податкової звітності за липень 2015 р. - для платників податку, що застосовують місячний звітний період, за III квартал 2015 р. - для платників податку, що застосовують квартальний звітний період), які обліковуються в ДФС. ДФС не пізніше ніж через десять робочих днів з дати отримання такої інформації від Казначейства збільшує суму поповнення електронного рахунка платника податку на суму зменшення зазначеного залишку, формує та надсилає Казначейству коригуючі реєстри на суму наявного залишку узгоджених податкових зобов'язань, не сплачених до бюджету, строк сплати яких настав, що обліковується Казначейством до виконання в повному обсязі. При цьому зазначені коригуючі реєстри формуються ДФС в межах суми такого збільшення у міру виникнення зазначеного залишку в розрізі окремих документів, за якими обліковується такий залишок.
У день отримання коригуючих реєстрів Казначейство на підставі таких реєстрів зменшує суму наявного залишку узгоджених податкових зобов'язань, не сплачених до бюджету, строк сплати яких настав, що обліковується Казначейством до виконання в повному обсязі, про що повідомляє ДФС.
Таким чином, суд зазначає, що відповідно до наведеного вище Порядку, на який позивач покликається в обгрунтування позовних вимог, підлягають зменшенню узгоджені податкові зобов'язання платника податків - отримувача різниці в тарифах, що жодним чином не звільняє такого платника податків від обов'язку зареєструвати видану ним податкову накладну, сформувавши при цьому власні податкові зобов'язання з податку на додану вартість та надавши можливість для формування податкового кредиту покупцю.
За таких обставин доводи позивача про те, що ненадходження (несвоєчасне надходження) коштів, які винен бюджет для РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" на електронний рахунок, призводить до відсутності у підприємства можливості реєструвати податкові накладні, - суд вважає безпідставними та необгрунтованими.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В ході судового розгляду справи позивачем не надано належних та допустимих доказів та не доведено позовних вимог. З огляду на наведене вище суд вважає, що оскаржене позивачем рішення контролюючого органу грунтується на матеріальному законі та відповідає встановленим судом обставинам справи, а відтак є законним та обгрунтованим.
Доводи, наведені позивачем в обгрунтування протиправності рішення суб'єкта владних повноважень, не відповідають обставинам справи та не спростовують правомірності податкового повідомлення-рішення.
Таким чином, в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Підстави для розподілу судових витрат відповідно до ст.139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
В задоволенні позову Рівненського обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства "Рівнеоблводоканал" (33028 м. Рівне, вул.С.Бандери,2, ЄДРПОУ 03361678) до Головного управління ДФС у Рівненській області (33022 м. Рівне, вул.Відінська,12, ЄДРПОУ 39394217) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 23.11.2017 відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення суду складено 12 квітня 2018 року.
Суддя Дорошенко Н.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2018 |
Оприлюднено | 17.04.2018 |
Номер документу | 73307523 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Рибачук Андрій Іванович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Дорошенко Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні