Постанова
від 29.11.2018 по справі 817/495/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2018 рокуЛьвів№ 857/1387/18

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Рибачука А. І.,

суддів - Багрія В.М., Старунського Д. М.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Рівненського обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Рівнеоблводоканал на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року у справі № 817/495/18 (рішення ухвалене у м. Рівне судом у складі головуючого судді Дорошенко Н. О., повний текст рішення виготовлено 12 квітня 2018 року) за адміністративним позовом Рівненського обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Рівнеоблводоканал до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Рівненське обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства Рівнеоблводоканал (далі - РОВКП ВКГ Рівнеоблводоканал ) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - ГУ ДФС в Рівненській області), в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 23 листопада 2017 року № 0000371403.

В обґрунтування позовних вимог посилалося на те, що підприємство не мало можливості реєструвати податкові накладні у зв'язку з тим, що на їхній рахунок несвоєчасно надходили кошти з податку на додану вартість, які винен підприємству Державний бюджет України у вигляді різниці в тарифах.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року у задоволенні вказаного позову відмовлено.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, з посиланням на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове, яким задоволити їх позовні вимоги.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує посиланням на відсутність вини підприємства в несвоєчасній реєстрації податкових накладних. Крім цього, зазначає, що судом першої інстанції при вирішенні вказаної справи, не застосовано норми Податкового кодексу України щодо презумпції правомірності рішень платника податку.

Оскільки апеляційна скарга подана на рішення суду першої інстанції, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, суд відповідно до пункту 3 частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України розглядає справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржуване рішення суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що на підставі направлення від 01 листопада 2017 року № 1521/17-00-1403 та наказу ГУ ДФС у Рівненській області від 01 листопада 2017 року № 1795 в період часу з 01 листопада 2017 року по 03 листопада 2017 року уповноваженою особою відповідача проведено документальну позапланову виїзну перевірку РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за липень 2017 року по ПрАТ "Реноме".

За результатами вказаної перевірки складено акт від 09 листопада 2017 року № 1233/17-00-14/03361678 (далі - акт перевірки), відповідно до висновку якого встановлене порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла на дату вчинення порушення) - відсутність реєстрації РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної за липень 2017 року по контрагенту ПрАТ "Реноме" в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ГУ ДФС у Рівненській області на підставі акта перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 23 листопада 2017 року № 0000371403, яким до РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" за відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого абзацом другим пункту 120-1.2 статті 120-1 Податкового кодексу України (далі - ПК України), податкової накладної на суму ПДВ 21294,33 грн. за липень 2017 року застосовано штраф в розмірі 50% у сумі 10647,17 грн.

РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" оскаржило вказане податкове повідомлення-рішення до органу ДФС. За наслідками розгляду скарги рішенням Державної фіскальної служби України від 30 січня 2018 року № 3004/6/99-99-11-03-01-25 податкове повідомлення-рішення залишене без змін.

Не погодившись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його суду.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що чинне податкове законодавство не містить виключень щодо обов'язковості реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних виданих платником податків податкових накладних, у тому числі й з урахуванням специфіки діяльності відповідача, як отримувача різниці в тарифах.

Суд погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 11 підрозділу 2 розділу XX ПК України із змінами та доповненнями з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобовязань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Встановлений позаплановою документальною перевіркою факт відсутності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної РОВКП ВКГ "Рівнеоблводоканал" по ПрАТ "Реноме" на суму 21294,33 грн. позивачем не заперечується та підтверджується дослідженим судом витягом з бази даних ДФС України "Єдиний реєстр податкових накладних".

Відповідно до пункту 120-1.2 статті 120-1 ПК України відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобовязань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.

Суд вказує на те, що чинне податкове законодавство не містить виключень щодо обов'язковості реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних виданих платником податків податкових накладних, у тому числі й з урахуванням специфіки діяльності комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства, яке є отримувачем різниці в тарифах.

Несвоєчасне виділення з бюджету коштів на організацію взаєморозрахунків для погашення податку на додану вартість в рахунок надходження різниці в тарифах не звільняє платника податків від обов'язку зареєструвати в установленому порядку податкову накладну, видану своєму контрагенту, та не може слугувати підставою для звільнення від відповідальності в разі порушення податкового законодавства.

Доводи скаржника щодо невірного тлумачення вказаних норм ПК України суд до уваги не бере, оскільки такі чітко визначають обов'язки платника податку щодо реєстрації податкових накладних та відповідальність за їх порушення, а відтак двозначному тлумаченню не підлягають.

Отже враховуючи наведене вище, суд першої інстанції прийшов до правильного висновку про правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, а відтак про відсутність підстав для задоволення вказаного позову.

За наведених обставин, суд вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права або порушення норм процесуального права, що відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись статтями 241, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Рівненського обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Рівнеоблводоканал залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року у справі № 817/495/18 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, окрім випадків, визначених пунктом 2 частини п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя А. І. Рибачук судді В. М. Багрій Д. М. Старунський

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2018
Оприлюднено02.12.2018
Номер документу78245311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/495/18

Постанова від 29.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Рибачук Андрій Іванович

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Рибачук Андрій Іванович

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 23.06.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Рішення від 12.04.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 16.02.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні