Рішення
від 12.04.2018 по справі 814/3021/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2018 р. справа № 814/3021/17 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мороз А. О. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Миколаївської обласної інфекційної лікарні Миколаївської обласної ради, вул. Космонавтів, 43, м. Миколаїв, 54018

до відповідача:Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001

про:визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11.12.2017 р. № 00047101406,

ВСТАНОВИВ:

Миколаївська обласна інфекційна лікарня Миколаївської обласної ради (далі-позивач) звернулась з позовом до Головного управління ДФС у Миколаївській області (далі-відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №00047101406 від 11.12.2017 р.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення є протиправним, оскільки прийняте поз межами строку встановленого Податковим кодексом України, відображені в акті порушення позивач не вчиняв, адже вся готівка була здана в банк, до закінчення ревізії, а також позивач зазначив, що він є неприбутковою організацією і до нього не можуть застосовуватись штрафні санкції згідно Указу Президента України №436/95 від 12.06.1995 р.

Відповідач надав до суду відзив, вважає позовні вимоги необґрунтованими, а оскаржуване рішення правомірним, оскільки перевіркою встановлено порушення позивачем норм діючого законодавства, за які передбачена відповідальність у вигляді штрафних санкцій.

На підставі ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства (далі-КАС України), суд розглядає справу в порядку спрощеного провадження.

Заяв і клопотань учасники справи суду не подавали.

Процесуальних дій у справі судом не вчинялось.

Вирішуючи спір, суд враховує наступне.

З 29.06.2017 по 14.09.2017 відповідно до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на II квартал 2017 року управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області проведено планову виїзну ревізію фінансово- господарської діяльності Позивача за період з 01.07.2015 по 30.06.2017.

За результатами перевірки виявлено перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах та не оприбуткування готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень, про що складено відповідний акт перевірки №15-1411/51 від 21.09.017 р. (далі -акт).

На підставі акту відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №00047101406 від 11.12.2017 р., яким застосовано до позивача фінансові санкції у сумі.

Таким чином, підставою для застосування штрафних санкцій є те, що на думку відповідача позивачем порушено п. 2.6, 2.8 та п. 5.1 Порядку про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного Банку України від 15.12.2004р. № 637, зареєстроване в Міністерстві юстиціїУкраїни 13 січня 2005 р. за № 40/10320 (далі - Положення).

Так, відповідно до п. 2.6 Положення, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

Згідно з п. 2.8 Положення, підприємства можуть тримати в поза робочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) у межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки.

Відповідно до п. 5.1 Положення, строки здавання підприємствами готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках визначаються підприємством і встановлюються за погодженням з відповідним банком (у якому відкрито рахунок підприємства, на який зараховуються кошти) відповідно до таких вимог:

а) для підприємств, що розташовані в населених пунктах, де є банки, - щодня (у день надходження готівкової виручки (готівки) до їх кас); ( Підпункт "а" пункту 5.1 глави 5 в редакції Постанови Національного банку N 277 ( z0944-05 ) від 10.08.2005 )

б) для підприємств, у яких час закінчення робочого дня (зміни), що встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності відповідно до законодавства України, не дає змогу забезпечити здавання готівкової виручки (готівки) в день її надходження, - наступного за днем надходження готівкової виручки (готівки) до каси дня;

в) для підприємств, що розташовані в населених пунктах, де немає банків, - не рідше ніж один раз на п'ять робочих днів.

Так, наказом головного лікаря Миколаївської обласної інфекційної лікарні Миколаївської обласної ради Про встановлення ліміту каси на 2017 рік від 07.03.2017 р.№5/1-адм встановлено ліміт каси на 2017 рік в сумі 952,47 грн.

Як зазначено в акті перевірки, перевіряючими виявлені понадлімітні кошти за кожен день у періоди з 03.03.2017 р. по 27.03.2017 р., 07.04.2017 р. по 27.04.2017 р., з 14.06.2017 р. по 22.06.2017 р. у розмірі 74329,15 грн.

На спростування порушення позивач надав до суду копії квитанцій банку, з яких вбачається, що 28.03.017 р. позивачем здано в банк 3735 грн., 30.03.2017 р. - 765 грн., 28.04.2017 р. - 3650 грн., 23.06.2017 р. - 1920грн., 30.06.2017 р. - 620 грн. (а. с. 36-40).

Однак, ці квитанції не спростовують порушення, встановлені ревізією, оскільки дні передачі готівки в банк не стосуються періодів, в яких виявлено порушення.

Крім того, ревізією встановлено факт не оприбуткування благодійної допомоги за грудень 2015 р. у сумі 160 грн., отриманою від фізичної особи ОСОБА_1 чим порушено п. 2.6 Положення.

Указом Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки №436/95 від 12.06.1995 (далі - Указ №436/95) встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюється Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу:

- за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день;

- за не оприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі не оприбуткованої суми; за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сім виявленої понадлімітної готівки за кожний день.

Позивач у своїй позовній заяві зазначив, що до нього не може застосовуватись Указ №436/95, оскільки Миколаївська обласна інфекційна лікарня Миколаївської обласної ради є бюджетним закладом здоров'я і не надає платних послуг. Суд не може погодитись з таким твердженням позивача, адже Указ №436/95 стосується юридичних осіб всіх форм власності.

Також, не є підтвердженням протиправності оскаржуваного рішення відповідача і те, що воно прийнято з порушенням строків Податкового кодексу України, адже порядок прийняття рішень органами ДФС стосується організаційних питань та може бути підставою для адміністртаивної відповідальності особи, яка його прийняла не у встановлений строк, та ніяким чином не спростовує відсутність порушень вчинених позивачем.

Враховуючи встановлені обставини справи, суд приходить до висновку про безпідставність позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 2, 19, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позову Миколаївської обласної інфекційної лікарні Миколаївської обласної ради (вул. Космонавтів, 43, м. Миколаїв, 54018, ідентифікаційний код 05483109) до Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) , відмовити.

2. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя А. О. Мороз

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2018
Оприлюднено17.04.2018
Номер документу73340017
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/3021/17

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 05.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 12.04.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 16.01.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 02.01.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні