Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
04 квітня 2018 р. № 820/1246/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Зінченка А.В.
При секретарі - Алавердян Е.А.
За участі:
Представника позивача - ОСОБА_1
Представника відповідача - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Підприємства об'єднання громадян "Дар'я" Харківського відділення Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України"- Товариство інвалідів Київського району (вул. Шатилова Дача, буд. 4, офіс 7,м. Харків,61145, код ЄДРПОУ24137034) до Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ39599198) про скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ПОГ ДАР'Я ХВ ВГОІ СОІУ ТІКР, звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просив суд скасувати податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 01.12.2017 р., № НОМЕР_2 від 01.12.2017 р.
Позивач вважає, що оскаржувані рішення є не обґрунтованими, протизаконними, а тому підлягають скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав у повному обсязі, просив його задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, надав відзив на позов, в якому зазначив, що рішення є законним та правомірним, в задоволенні позовних вимог просив відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.
Співробітниками ГУ ДФС у Харківській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ПОГ ДАР'Я ХВ ВГОІ СОІУ ТІКР з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України в частині господарських взаємовідносин з ТОВ Ятанар (код за ЄДРПОУ 40792922) за березень 2017 року та ТОВ Контіненталь ЛЛС (код за ЄДРПОУ 40810637) за травень 2017 року.
За результатами перевірки складений акт від 15.11.2017р. №20030/20-40-14-11-11/24137034.
ПОГ ДАР'Я ХВ ВГОІ СОІУ ТІКР отримало податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 01.12.2017 р. відповідно до якого встановлено порушення п. 185.1 ст. 185 та п. 187.1 ст. 187 пп Г п. 198.5, ст. 198 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010р. №2755-VI із змінами і доповненнями, в результаті чого було збільшено податкові зобов'язання з ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету у сумі 671657,50 грн. та № НОМЕР_2 від 01.12.2017 р. відповідно до якого встановлено завищення від'ємного значення з ПДВ за травень 2017 року в сумі 25 006,00 грн.
В обґрунтування своїх висновків контролюючий орган зазначає, що внаслідок неправомірного визначення податкових зобов'язань у податковій звітності за нереальним постачанням (продажем) на користь ТОВ ЯТАНАР (код 40792922) у березні 2017 року та ТОВ КОНТІНЕНТАЛЬ ЛЛС (код 40810637) у травні 2017 року, платником податків занижені податкові зобов'язання з ПДВ на суму 562 331,00 грн., в том числі за березень 2017 року в сумі 537 325,93 грн. та за травень 2017 року в сумі 25 006,00 грн., в той час як операції з цими контрагентами є нереальними, згідно даних бухгалтерського обліку платника податків вбачається фактична реалізація (поставка) раніше імпортованого товару за невідомим (невстановленим) напрямком.
В судовому засіданні знайшло своє підтвердження, що ПОГ ДАР'Я ХВ ВГОІ СОІУ ТІКР для перевірки були надані усі необхідні первині документи:
Між платником податків та ТОВ ЯТАНАР за умовами договору оформлені товарні накладні, а також на виконання вимог податкового законодавства постачальником товару (продавцем) складені податкові накладні, а саме №2 від 06.03.2017р. на суму 1 104 451,32 грн. в т.ч. ПДВ 184 075,22 грн., №3 від 07.03.2017р. на суму 1 103 524,20 грн. в т.ч. ПДВ 183 920,70 грн., №4 від 09.03.2017р. на суму 1 015 980,00 грн. в т.ч. ПДВ 169 330,00 грн. Податкові накладні складені платником податків за фактом отримання від контрагента грошових коштів (попередня оплата).
Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включені до суми податкових зобов'язань, які відображені в реєстрі виданих податкових накладних.
Під час проведення перевірки контролюючим органом перевірені зміст та форма видаткових накладних, на підставі яких здійснювалась передача товару від продавця до покупця, а саме №39 від 09.03.2017р. на суму 175 050,81 грн. в т. ч. ПДВ 29 175,14 грн., №40 від 09.03.2017р. на суму 195 127,86 грн., в т. ч. ПДВ 32 521,31 грн., №41 від 09.03.2017р. на суму 206 422,65 грн. в т. ч. ПДВ 34 403,78 грн., №42 від 09.03.2017р. на суму 94 350,00 грн. в т. ч. ПДВ 15 725,00 грн., №43 від 09.03.2017р. на суму 94 350,00 грн. в т. ч. ПДВ 15 725,00 грн., №44 від 09.03.2017р. на суму 94 350,00 грн. в т. ч. ПДВ 15 725,00 грн., №45 від 10.03.2017р. на суму 81 600,00 грн. в т. ч. ПДВ 13 600,00 грн., №46 від 10.03.2017р. на суму 81 600,00 грн. в т. ч. ПДВ 13 600,00 грн., №47 від 10.04.2017р. на суму 81 600,00 грн. в т. ч. ПДВ 13 600,00 грн., №48 від 13.03.2017р. на суму 180 810,00 грн. в т. ч. ПДВ 30 135,00 грн., №49 від 13.03.2017р. на суму 212 732,10 грн. в т. ч. ПДВ 35 455,35 грн., № 50 від 13.03.2017р. на суму 212 732,10 грн. в т. ч. ПДВ 35 455,35 грн., №51 від 13.03.2017р. на суму 82 875,00 грн. в т. ч. ПДВ 13 812,50 грн., №52 від 13.03.2017р. на суму 82 875,00 грн. в т. ч. ПДВ 13 812,00 грн., №53 від 13.03.2017р. на суму 82 875,00 грн. в т. ч. ПДВ 13 812,50 грн., №54 від 14.03.2017р. на суму 82 875,00 грн., в т. ч. ПДВ 13 812,50 грн., №55 від 14.03.2017р. на суму 82 875,00 грн. в т. ч. ПДВ 13 812,50 грн., №56 від 14.03.2017р. на суму 82 875,00 грн. в т. ч. ПДВ 13 812,50 грн., №57 від 15.03.2017р. на суму 206 640 00 грн. в т. ч. ПДВ 34 440, 00 грн., №58 від 15.03.2017р. на суму 809 340,00 грн. в т. ч. ПДВ 134 890,00 грн.
Переведення товару за зазначеними накладними здійснювалось безпосередньо платником податків або перевізником ФОП ОСОБА_3, про що складені відповідні товарно-транспортні накладні. Місце призначення доставки вантажу - смт. Пісочин Харківської області, що відповідає п.2.3. укладеного договору №5 від 01.03.2017р.
Будь-яких зауважень до їх форми, змісту, порядку складення та підписання зміст акту контролюючого органу не містить.
Також контролюючим органом перевірений рух грошових коштів між платником податків та ТОВ ЯТАНАР за договором та знайшло своє підтвердження, що у березні 2017р. на розрахунковий рахунок платника податків від ТОВ ЯТАНАР надійшли грошові кошти в сумі 3 223 955,52 грн., в тому числі згідно із платіжними дорученнями №59 від 06.03.2017р. на суму 1 104 451,32 грн., №67 від 07.03.2017р. на суму 1 103 524,20 грн., №74 від 09.03.2017р. на суму 1 015 980,00 грн.
Зазначені операції відображено платником податків в бухгалтерському обліку, а саме по Д-ту 311 К-т 361 зроблено проводку в сумі 3 223 955,52 грн., а за даними рахунку 281, товар в кількості згідно видаткових накладних списаний зі складу. Дебіторсько- кредиторська заборгованість у платника податків перед ТОВ ЯТАНАР на момент перевірки відсутня.
Також контролюючим органом під час перевірки встановлено, що реалізований на користь ТОВ ЯТАНАР товар імпортований платником податків та податок на додану вартість сплачений митним органам по імпортованому товару, що відображено у податкових звітах з ПДВ за відповідні податкові періоди. Факт ввезення товару на митну територію України підтверджується ВМД №004674 від 25.10.2016р., ВМД №004548 від 18.10.2016р., ВМД №043661 від 02.11.2016р., ВМД №005059 від 21.11.2016р., ВМД №005386 від 13.12.2016р., ВМД №005405 від 13.12.2016р. накладних, податкових накладних, платіжних доручень тощо контролюючий орган в акті перевірки не наводить.
Крім того, встановлено, що ПОГ ДАР'Я ХВ ВГОІ СОІУ ТІКР для перевірки були надані документи які підтверджують взаємовідносини між платником податків та ТОВ КОНТІНЕНТАЛЬ ЛЛС за умовами договору оформлені товарні накладні, а також на виконання вимог податкового законодавства постачальником товару (продавцем) складена податкова накладна №4 від 10.05.2017р. на суму 150 036,00 грн. в т.ч. ПДВ 25 0005,00 грн. Зазначена податкова накладна оформлена платником податків за фактом отримання грошових коштів на поточний рахунок від покупця (попередня оплата).
Суми податку на додану вартість за зазначеною податковою накладною включена до суми податкових зобов'язань, які відображені в реєстрі виданих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за травень 2017 року в сумі ПДВ 25 006,00 грн.
Також контролюючим органом перевірений рух грошових коштів між платником податків та ТОВ КОНТІНЕНТАЛЬ ЛЛС за договором та знайшло своє підтвердження, що у травні 2017р. на розрахунковий рахунок платника податків від ТОВ КОНТІНЕНТАЛЬ ЛЛС надійшли грошові кошти в сумі 150 036,00 грн. згідно із платіжним дорученням №30 від 10.05.2017р.
Зазначені операції відображено платником податків в бухгалтерському обліку, а саме по Д-ту 311 К-т 361 зроблено проводку в сумі 150 036,00 грн., а за даними рахунку 281, товар в кількості згідно видаткових накладних списаний зі складу. Дебіторсько- кредиторська заборгованість у платника податків перед ТОВ КОНТІНЕНТАЛЬ ЛЛС на момент перевірки відсутня. Так передача товару від продавця на користь покупця здійснювалась на підставі наступних видаткових накладних №68 від 10.05.2017р. на суму 103 572,00 грн. в т. ч. ПДВ 17 262,00 грн., №69 від 10.05.2017р. на суму 23 232,00 грн., в т. ч. ПДВ 3 872,00 грн., №70 від 10.05.2017р. на суму 23 232,00 грн. в т. ч. ПДВ 3 872,00 грн. Транспортування товару до місця призначення смт. Пісочин Харківської області згідно п.2.3. Договору №10 від 03.05.2017р. оформлено товарно - транспортними накладними №Р68 від 10.05є.2017р. (перевізник безпосередньо платник податків), №Р69 від 10.05.2017р. (перевізник безпосередньо платник податків), №Р70 від 10.05.2017р. (перевізник безпосередньо платник податків).
Також контролюючим органом під час перевірки встановлено, що реалізований на користь ТОВ КОНТІНЕНТАЛЬ ЛЛС товар імпортований платником податків та податок на додану вартість сплачений митним органам по імпортованому товару, що відображено у податкових звітах з ПДВ за відповідні податкові періоди. Факт ввезення товару на митну територію України підтверджується ВМД №301856 від 13.03.2017р. та ВМД №005405 від 13.12.2006р.
Будь - яких інших даних, в тому числі даних зустрічних звірок, перевірок, інших даних, добутих шляхом здійснення визначеного законом податкового контролю, контролюючим органом в підтвердження своїх суджень в Акті перевірки не наводиться.
Єдиною обставиною для винесення ГУ ДФС у Харківській області спірних податкових повідомлень-рішень стали нібито існуючі протоколи допиту свідків ОСОБА_4 та ОСОБА_5 про те, що вказаними особами не здійснювалася господарська діяльність. Однак, вказаний факт спростовано наявністю Нотаріально засвідчених заяв, в яких вказано, що ОСОБА_4 є директором та засновником ТОВ ЯТАНАР (40792922), а ОСОБА_5 є директором та засновником ТОВ КОНТІНЕНТАЛЬ ЛЛС (40810637).
При дослідженні вказаних документів, суд встановив, що вказані документи свідчать, про те, що усі первині та податкові бухгалтерські документи підприємства були відображені у податковому/бухгалтерському обліку та знайшли своє відображення в деклараціях з ПДВ за відповідний обліковий період, що не спростовується висновками акту перевірки.
Тобто, на думку суду, при перевірці, працівниками ГУ ДФС не враховані визначені вище дані податкового та бухгалтерського обліків підприємства ПОГ ДАР'Я ХВ ВГОІ СОІУ ТІКР, вказані декларації з ПДВ, податкові накладні, та інші первинні бухгалтерські документи, які свідчать про те, що в нашому випадку мали місце, як оплата товару (робіт, послуг) так і отримання податкових накладних, тобто в наявності усі первинні документи, які надають право на віднесення сум зазначених у податкових накладних до складу податкового кредиту, також стосовно подальшої реалізації товарів на адресу ТОВ ЯТАНАР та ТОВ КОНТІНЕНТАЛЬ ЛЛС .
Суд зазначає, що статтею 1 розділу 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до п.1 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Крім того, згідно з п.1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14 жовтня 1997 року, товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу. Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно - матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та заліку виконаної роботи. Під терміном замовник слід розуміти вантажовідправника або вантажоодержувача, який уклав з перевізником договір про перевезення вантажів. При цьому, вантажовідправник - це будь-яка фізична або юридична особа, яка подає перевізнику вантаж для перевезення.
Відповідно до п.п.11.5, 11.7 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14 жовтня 1997 року, товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі екземпляри товарно-транспортної накладної підписом і при необхідності печаткою (штампом). Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби й печаткою або штампом), передається перевізнику.
Судом також встановлено, що підприємство - покупець товару - ТОВ ЯТАНАР та ТОВ КОНТІНЕНТАЛЬ ЛЛС на час видачі (складання) податкових накладних були зареєстровані як платник податку на додану вартість, про що видані відповідні свідоцтва.
Суд вказує, що усі податкові накладні по взаємним розрахункам з вказаними підприємствами внесені до Єдиного реєстру податкових накладних. При реєстрації вказаних податкових накладних суми ПДВ були нараховані та сплачені до державного бюджету при адмініструванні податку.
Відповідно до вимог п.198 ст.198 ПК України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Згідно з вимогами п. 198.3. ст. 198 Податкового Кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У п. 201.1. ст. 201 Податкового Кодексу України, міститься перелік обов'язкових реквізитів, які повинні міститися у податковій накладній, це: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Згідно п.201.8. ст. 201 Податкового Кодексу України, право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Відповідно п.198.2. ст. 198 Податкового Кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Також, суд вказує, що згідно п.201.10. ст. 201 Податкового Кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. В нашому випадку мало місце, як оплата товару (робіт, послуг) так і отримання податкових накладних, тобто в наявності усі первинні документи, які надають право на віднесення сум зазначених у податкових накладних до складу податкового кредиту.
Згідно вимог ч. 1 ст. 10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Юридична правоздатність та дієздатність (юридичної особи) виникає та припиняється з моменту внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомостей щодо виключення даної юридичної особи з реєстру, тобто відповідно п.4 ст.91 ГК України юридична особа мала цивільну правоздатність та дієздатність.
Згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців, підприємства ТОВ ЯТАНАР та ТОВ КОНТІНЕНТАЛЬ ЛЛС , знаходяться в реєстрі як юридичні особи. Стан юридичної особи зареєстровано.
Так, відповідно до вимог п. 187.1. ст.187 ПК України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 185.1. ст.185 ПК України, об'єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Згідно з вимогами п. 188.1. ст.188 ПК України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів.
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: - товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення.
До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань.
До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
Також, відповідно до вимог п. 198.5. ст.198 Платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися.
Таким чином, у даному випадку посилання на порушення вимог п. 185.1 ст. 185 та п. 187.1 ст. 187 пп Г п. 198.5, ст. 198 ПК України, що привело до заниження податкових зобов'язань з податку на додану вартість, є не обґрунтованими та безпідставними.
Судом також встановлено, що вказана сума ПДВ внесена підприємством до декларації з ПДВ перерахована до державного бюджету при реєстрації податкової накладної.
Суд зазначає, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.
Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Таким чином, проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Підприємства об'єднання громадян "Дар'я" Харківського відділення Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України"- Товариство інвалідів Київського району (вул. Шатилова Дача, буд. 4, офіс 7,м. Харків,61145, код ЄДРПОУ24137034) до Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ39599198) про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.
Скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області від 01.12.2017 року №0000921412 та №0000931412.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області (код ЄДРПОУ39599198) на користь Підприємства об'єднання громадян "Дар'я" Харківського відділення Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України"-Товариство інвалідів Київського району сплачений судовий збір 10449 (десять тисяч чотириста сорок дев'ять) грн. 96 коп.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення в повному обсязі складено 13 квітня 2018 року.
Суддя Зінченко А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2018 |
Оприлюднено | 17.04.2018 |
Номер документу | 73341649 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зінченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні