ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"10" квітня 2018 р. м. Київ Справа № 911/2416/17
Суддя Бабкіна В.М. розглянувши кредиторську заяву і додані до неї документи Головного управління ДФС у м. Києві, у справі № 911/2416/17
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Техком", Київська обл., м. Ірпінь (код ЄДРПОУ 23154935)
про банкрутство
Суддя Бабкіна В.М.
без виклику учасників у справі
встановив:
В провадженні господарського суду Київської області перебуває справа № 911/2416/17 за заявою Державного підприємства "Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" в особі Відокремленого підрозділу "Атомкомплект" Державного підприємства "Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Техком" про банкрутство.
Ухвалою господарського суду Київської області від 29.08.2017 р. порушено провадження у даній справі та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Ухвалою господарського суду Київської області від 09.11.2017 р. було затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Техком".
Постановою господарського суду Київської області від 22.02.2018 р. визнано банкрутом ТОВ "Техком" та відкрито його ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Луговського Євгена Валерійовича.
22.02.2018 р. на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено оголошення (повідомлення) про визнання ТОВ "Техком" банкрутом та відкриття його ліквідаційної процедури за № 49543.
05.04.2018 р. до господарського суду Київської області від Головного управління ДФС у м. Києві надійшла заява б/н від 29.03.2018 р. (вх. № 6722/18 від 05.04.2018 р.) про визнання грошових вимог до боржника у сумі 51279,30 грн.
Суд, дослідивши матеріали вищезазначеної заяви ГУ ДФС у м. Києві, вважає за необхідне зазначити таке.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Розгляд грошових вимог кредиторів у ліквідаційній процедурі здійснюється господарським судом в тому ж порядку, що і грошових вимог, заявлених на підставі ст. 23 Закону про банкрутство.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону про банкрутство до заяви в обов'язковому порядку додаються докази сплати судового збору, докази надсилання копії заяви боржнику і розпоряднику майна, а також документи, які підтверджують грошові вимоги до боржника.
Згідно з п. 2.10 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір , ставка судового збору за подання до господарського суду заяви кредиторів, які звертаються з грошовими вимогами до боржника після оголошення про порушення справи про банкрутство, а також після повідомлення про визнання боржника банкрутом становить 2 розміри прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.
Відповідно до Закону України Про судовий збір судовий збір справляється від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно абзацу 4 статті 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2018 рік з 1 січня 2018 року встановлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 1762,00 грн.
Як вбачається з поданої заяви, заявником не надано суду доказів сплати судового збору, натомість було заявлено клопотання про відстрочення ГУ ДФС України м. Києві сплати судового збору до прийняття рішення по суті з посиланням на ст. 8 Закону України Про судовий збір .
В обгрунтування заявленого клопотання орган ДФС зазначає про відсутність коштів для сплати судового збору за подання кредиторської заяви до ТОВ Техком .
Як встановлено у ч. 1 ст. 8 Закону України "Про судовий збір", враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Пунктом 3.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 7 від 21.02.2013 р. "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" роз'яснено, що єдиною підставою для вчинення господарським судом дій, зазначених у статті 8 Закону України "Про судовий збір", є врахування ним майнового стану сторін. Клопотання про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в заяві чи скарзі, які подаються до господарського суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі.
Заявником не подано жодних доказів на підтвердження існування обставин, які б об'єктивно свідчили про неможливість позивачу виконати вимоги закону та сплатити судовий збір у встановленому законом порядку та розмірі.
Відповідно до вищевикладеного, враховуючи конституційний принцип рівності усіх учасників судового процесу перед законом і судом (ст. 129 Конституції України), суд робить висновок про те, що клопотання ГУ ДФС у м. Києві про відстрочення сплати судового збору задоволенню не підлягає, та що заявником не подано доказів сплати судового збору у встановлених порядку та розмірі, що є підставою для залишення кредиторської заяви без руху на підставі ч.ч. 1, 2 ст. 174 ГПК України.
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону про банкрутство господарський суд здійснює перевірку відповідності заяви кредитора вимогам цього Закону. У разі якщо заяву конкурсного кредитора подано без дотримання вимог ч. 3 ст. 23 цього Закону, господарський суд письмово повідомляє заявника про недоліки заяви та строк, протягом якого він зобов'язаний їх усунути.
Згідно з приписами частин 1 та 2 статті 174 ГПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Таким чином, розмір судового збору, що підлягає сплаті заявником до Державного бюджету України при зверненні до господарського суду з грошовими вимогами до боржника після оголошення про порушення справи про банкрутство становить 3524,00 грн. у поточному році.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне запропонувати заявнику усунути виявлені недоліки кредиторської заяви б/н від 29.03.2018 р. (вх. № 6722/18 від 05.04.2018 р.), а саме: надати суду докази на підтвердження сплати судового збору.
Поряд з цим, судом звертається увага Головного управління ДФС у м. Києві, що згідно з ч. 4 ст. 174 ГПК України, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається особі, що звернулася із позовною заявою.
Керуючись статями 23, 24 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та ст.ст. 174, 234, 235 ГПК України, суд
постановив:
1. Клопотання Головного управління ДФС у м. Києві щодо відстрочення сплати судового збору за подання даної заяви у справі № 911/2416/17 відхилити.
2. Заяву ГУ ДФС у м. Києві б/н від 29.03.2018 р. (вх. № 6722/18 від 05.04.2018 р.) про визнання кредитором залишити без руху.
3. Запропонувати ГУ ДФС у м. Києві в строк, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху, усунути виявлені недоліки заяви про визнання кредитором б/н від 29.03.2018 р. (вх. № 6722/18 від 05.04.2018 р.), а саме - надати господарському суду Київської області докази сплати судового збору у встановленому порядку та розмірі 3524,00 грн.
4. Копію ухвали надіслати Головному управлінню ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
Ухвала господарського суду набирає законної сили в порядку статті 235 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвала господарського суду оскаржується в порядку та строки, визначені статтями 254-256 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалу підписано 11.04.2018 р.
Суддя В.М. Бабкіна
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2018 |
Оприлюднено | 17.04.2018 |
Номер документу | 73345090 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Бабкіна В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні