ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 квітня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/335/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
20 лютого 2018 року ОСОБА_1 (надалі - позивач, ОСОБА_1.) звернулась до суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області (надалі - відповідач, Управління праці та соціального захисту населення Скадовської РДА ), у якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам № 17 від 12.09.2017 року, яким з 01.09.2017 року було припинено нарахування позивачу державної допомоги на дітей одиноким матерям, утриманець - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1;
- зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Скадовської РДА Херсонської області здійснити нарахування і виплатити позивачу державну допомогу на дітей одиноким матерям, утриманець - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, починаючи з 01.09.2017 року.
Ухвалою суду від 15.03.2018 р. провадження у справі відкрито, призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 263 КАС України (далі КАС України).
Приписами частини третьої статті 263 КАС України визначено, що у даній категорії спорів заявами по суті справи є позов та відзив. При цьому, відповідно до частин 5 та 8 статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами та досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Як вбачається зі змісту позовної заяви, то вказані вимоги позивач обґрунтовує тим, що у вересні 2017 року звернулася до Управління праці та соціального захисту населення Скадовської РДА з заявою про продовження виплати державної допомоги на дітей одиноким матерям, утриманець ОСОБА_2, з доказами його навчання за денною формою у Брненському технічному університеті у м. Брно, Чеська Республіка. Проте, з 01.09.2017 р. відповідачем припинено нарахування вказаної державної допомоги у зв'язку з відсутністю підтвердження фактичного проживання ОСОБА_2 за місцем реєстрації, а також відсутністю можливості відповідача надіслати запит до навчального закладу. Позивач, вважаючи таке рішення відповідача неправомірним та прийнятим в порушення Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" та Порядку здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання / перебування, затвердженого постановою КМУ від 08.06.2016 р. №365, звернулася до суду за захистом своїх прав.
У строк встановлений судом, відповідач 29 березня 2018 р. надав суду відзив (заперечення проти позову), яким просить відмовити в задоволенні позову, оскільки вважає, що позивач не має права на нарахування та виплату державної допомоги, як одинокій матері, на утриманця ОСОБА_2 Відповідач стверджує, що відповідно до акту обстеження матеріально-побутових умов сім'ї ОСОБА_1 № 582 від 06.09.2017 р. встановлено, зокрема, що ОСОБА_2, згідно підтвердження від 28.08.2017 р., є студентом 2 курсу Брненського технічного університету, навчається постійно, проживає у м. Брно, Чехія. Відповідно до п.12 Порядку здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання / перебування, затвердженому Постановою КМУ від 08.06.2016 р. №365, соціальні виплати припиняються, зокрема, у разі встановлення факту відсутності внутрішньо переміщеної особи за фактичним місцем проживання / перебування згідно з актом обстеження матеріально-побутових умов. З огляду на викладене, відповідач вважає, що рішення про припинення нарахування та виплату державної допомоги позивачу як одинокій матері на ОСОБА_2 є правомірним.
Дослідивши подані сторонами документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, оцінивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вказує про наступне.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, та її син ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, взяті на облік Управління праці та соціального захисту населення Скадовської РДА Херсонської області, як внутрішньо переміщені особи, що підтверджується довідками від 15.05.2017 р. №157 та від 14.06.2017 р. № 792.
06.09.2017 року ОСОБА_1 звернулася до Скадовської районної державної адміністрації з заявою про повторне призначення їй державної допомоги як одинокій матері, що підтверджується копією даної заяви від 06.09.2017 р. №1797.
Соціальним інспектором УПСЗН Скадовської РДА Херсонської області здійснено обстеження матеріально-побутових умов сім'ї позивача, у ході якого встановлено, що ОСОБА_1 проживає за адресою АДРЕСА_1, разом з синами, доходів не має, син ОСОБА_2 навчається в Чехії у м. Брно. За результатами такого обстеження складено акт обстеження матеріально-побутових умов № 582 від 06.09.17 р., копія якого міститься в матеріалах справи.
Рішенням комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам № 17 від 12.09.2017 року вирішено призначити (відновити) ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2., допомогу на дітей одиноким матерям з 01.09.2017 року, що підтверджується копією витягу з даного рішення.
Рішенням УПСЗН Скадовської РДА від 20.10.2017 року (без номеру) ОСОБА_1 призначено допомогу одиноким матерям (з урахуванням доходів) на утриманця ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_5, з 01.09.2017 року у розмірі 1777,00 грн., щодо утриманця ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, зазначено "немає права".
08.02.2018 року адвокат позивача Охлопков І.О. звернувся до начальника УПСЗН Скадовської РДА в Херсонської області з адвокатським запитом, яким просив надати інформацію про те, на якій підставі з 01.09.2017 року ОСОБА_1 було припинено виплату державної допомоги на дітей одиноким матерям, утриманець - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1
Листом - відповіддю від 15.02.2018 року № 02-04-104 УПСЗН Скадовської РДА в Херсонській області адвоката позивача Охлопкова І.О. повідомлено про те, що відповідно до положень Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженому постановою КМ України від 27.12.2001 р. № 1751, допомога на дітей одиноким матерям на ОСОБА_2 не призначена, оскільки внутрішньо переміщена особа проживає не за місцем реєстрації, запит до навчального закладу управління праці та соціального захисту населення надіслати не має можливості.
Не погоджуючись з вказаною відмовою відповідача у призначенні та виплаті державної допомоги щодо утриманця ОСОБА_2, а свої законні права порушеними позивач звернулась до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Право особи на отримання державної допомоги на утримання дітей та особливості призначення такої допомоги передбачені Законом України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" від 21 листопада 1992 року № 2811-XII ( далі - Закон № 2811-XII).
Відповідно до ст. 18-3 цього Закону допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матері (батьку) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, а також вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років), надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.
Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року № 1751 (далі - Порядок № 1751).
Пунктом 34 вказаного Порядку передбачено, що до складу сім'ї особи, яка звертається за призначенням допомоги, включаються чоловік (дружина); рідні, усиновлені та підопічні діти віком до 18 років, а також діти віком до 23 років, які навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах I-IV рівня акредитації і не мають власних сімей незалежно від місця проживання або реєстрації
Пунктом 35 Порядку №1751 встановлено, що, якщо діти навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах I-IV рівня акредитації, виплата допомоги на дітей одиноким матерям продовжується з місяця, в якому подано заяву з усіма необхідними документами, на підставі довідки навчального закладу - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років.
З огляду на вищевказані нормативно - правові приписи, одинокі матері (батьки), одинокі усиновлювачі мають право на отримання відповідної державної допомоги на дітей віком до 18 років та на повнолітніх дітей, якщо вони навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, а також вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років.
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 року № 365 "Про деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам" затверджено Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та Порядок здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування.
Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам визначає механізм призначення (відновлення) внутрішньо переміщеним особам виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, субсидій та пільг (далі - соціальні виплати) за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Пунктом 7 зазначеного Порядку передбачено, що для призначення (відновлення) соціальних виплат структурний підрозділ з питань соціального захисту населення за власною ініціативою або за зверненням органів, що здійснюють соціальні виплати, протягом 15 робочих днів з дня отримання відповідної заяви внутрішньо переміщеної особи або з дня надходження звернення від органів, що здійснюють соціальні виплати, проводить перевірку достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи.
Для призначення (відновлення) соціальних виплат особі, яка перебуває на обслуговуванні в територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) або здобуває освіту певного рівня в дошкільних, шкільних, професійно-технічних і вищих навчальних закладах (студенти денної форми навчання), структурний підрозділ з питань соціального захисту населення надсилає до відповідного органу (закладу) запит щодо надання протягом 15 днів підтвердження перебування/навчання внутрішньо переміщеної особи в такому органі (закладі). У разі непідтвердження факту перебування/навчання внутрішньо переміщеної особи, про що відповідний орган (заклад) інформує письмово, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення проводить перевірку достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи.
За результатами проведення перевірки структурним підрозділом з питань соціального захисту населення складається акт обстеження матеріально-побутових умов сім'ї за формою, встановленою Мінсоцполітики, який підписується всіма повнолітніми внутрішньо переміщеними особами та у визначених законодавством випадках - їх законними представниками, а також представниками структурного підрозділу з питань соціального захисту населення. (пункт 9 вказаного Порядку).
Пунктом 12 Порядку № 1751 здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування передбачено обставини, при яких соціальні виплати припиняються, а саме у разі:
1) наявності підстав, передбачених законодавством щодо умов призначення відповідного виду соціальної виплати;
2) встановлення факту відсутності внутрішньо переміщеної особи за фактичним місцем проживання/перебування згідно з актом обстеження матеріально-побутових умов сім'ї;
3) отримання рекомендацій Мінфіну щодо фактів, виявлених під час здійснення верифікації соціальних виплат;
4) скасування довідки внутрішньо переміщеної особи з підстав, визначених статтею 12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб";
5) отримання інформації від Держприкордонслужби, МВС, СБУ, Мінфіну, Національної поліції, ДМС, Держфінінспекції, Держаудитслужби та інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Як вбачається зі змісту акту обстеження матеріально-побутових умов сім'ї від 06.09.2017 р. № 582, соціальним інспектором внесено відомості про склад сім'ї ОСОБА_1, та зазначено сина ОСОБА_2, 1998 р.н., та сина ОСОБА_5, 2003 р.н. При цьому, акт підписаний позивачем та головним державним соціальним інспектором. Щодо повнолітнього ОСОБА_2 зазначено, що він є студентом Брненського технічного університету (Чехія).
Факт того, що ОСОБА_2, який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 у період з 01.01.17/31.01.18 навчальному році є студентом другого курсу денної форми навчання за програмою отримання ступеня бакалавра, підтверджує деканат факультету інформаційних технологій Брненського технічного університету від 28.08.2017 р., копія перекладу з чеської мови на українську підтвердження наявна в матеріалах справи.
Проте, суд відмічає, що рішення УПСЗН Скадовської РДА Херсонської області від 20.10.2017 року не містить посилання на нормативно - правовий акт із зазначенням підстави, наявність якої свідчила би про відсутність у ОСОБА_1 права на отримання допомоги як одинокій матері на сина ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1
Натомість, лист - відповідь від 15.02.2018 року № 02-04-104 містить висновок відповідача про відсутність у позивача такого права, а саме, через відсутність у Управління праці та соціального захисту населення Скадовської РДА можливості зробити запит до навчального закладу відповідно до поданих ОСОБА_1 документів про те, що син ОСОБА_2 перебуває (навчається) за межами України (в Чехії).
З огляду на викладене, суд критично відноситься до вказаного доводу відповідача при вирішенні спірного питання, адже відсутність у відповідача можливості направити запит до навчального закладу не може бути підставою для обмеження прав позивача на соціальні виплати, гарантовані державою як одинокій матері та внутрішньо переміщеній особі.
При цьому, посилання відповідача на відсутність внутрішньо-переміщеної особи за фактичним місцем проживання/перебування спростовується визнанням відповідачем факту навчання за денною формою утриманця ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, у м. Брно, Чеська Республіка.
З огляду на викладене, суд дійшов до висновку, що відмова відповідача у нарахуванні та виплаті ОСОБА_1 допомоги як одинокій матері на утриманця ОСОБА_2, не ґрунтується на правильному застосуванні норм матеріального права, а тому є неправомірною.
При цьому, суд вказує, що ч. 3 ст. 9 КАС України визначено, що кожна особа, яка звернулася за судовим захистом, розпоряджається своїми вимогами на свій розсуд, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Таким чином, обрання способу захисту є виключним правом особи, що звертається за захистом своїх прав та інтересів. Праву позивача на вибір способу захисту кореспондує обов'язок доведення перед судом його належності, тобто здатності ефективно сприяти відновленню порушених прав та інтересів. Водночас, відповідно до ч. 2 ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Пунктом 3 частини 2 ст. 245 КАС України передбачено повноваження суду при вирішенні справи, зокрема, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії;
З огляду на те, що в ході розгляду справи судом встановлено порушення законних прав позивача та з метою їх відновлення суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та визнати протиправною бездіяльність УПСЗН Скадовської РДА в Херсонській області щодо ненарахування та невиплати позивачу ОСОБА_1 допомоги, як одинокій матері, на утриманця ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 01.09.2017 року.
Щодо вимоги позивача про зобов'язання Управління праці та соціального захисту населення Скадовської РДА Херсонської області здійснити нарахування і виплатити позивачу державну допомогу на дітей одиноким матерям, утриманець - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, починаючи з 01.09.2017 року, то вона підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до частин 1, 2, 4 ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Згідно статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною Законом №8475/97-ВР від 17.07.1997, кожен, чиї права і свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб і юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було і вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
У своєму рішенні від 16.09.2015 р. у справі №21-1465а15 Верховний суд України вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникла б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалось примусове виконання рішення.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про те, що в даному випадку належним способом захисту порушених прав позивача є зобов'язання відповідача здійснити нарахування та виплатити ОСОБА_1 державну допомогу на дітей одиноким матерям, утриманець - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, починаючи з 01.09.2017 року.
Щодо вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам № 17 від 12.09.2017 року, то суд зазначає наступне.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, то рішенням комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам від 12.09.2017 року № 17, яке є предметом оскарження у даній справі, вирішено призначити (відновити) соціальні виплати таким особам, зокрема, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, (призначення допомоги на дітей одиноким матерям з 01.09.2017 р.).
Таким чином, питання щодо розміру допомоги одиноким матерям щодо ОСОБА_1, або списку утриманців, на яких така допомога призначена, оскаржуваним рішенням не вирішувалося, а тому жодні права та інтереси позивача внаслідок його прийняття порушені не були.
З огляду на викладене, суд вважає вимогу позивача про скасування рішення відповідача № 17 від 12.09.2017 р. необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Виходячи з підстав та предмету спору, системного аналізу положень чинного законодавства України та оцінки наявних у матеріалах справи доказів в сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із наступного.
Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Таким чином, суд вважає, що сплачений ОСОБА_1 судовий збір у сумі 704.80 грн., з урахуванням пропорційності задоволених позовних вимог, підлягає стягненню з УПСЗН Скадовської РДА Херсонської області за рахунок його бюджетних асигнувань частково в розмірі 352,40 грн.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області про визнання протиправним та скасування рішення № 17 від 12.09.2017 року та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Управління праці та соціального захисту населення Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області щодо ненарахування та невиплаті ОСОБА_1 допомоги як одинокій матері на утриманця ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, починаючи з 01.09.2017 року.
Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області здійснити нарахування та виплатити ОСОБА_1 державну допомогу на дітей одиноким матерям, утриманець - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, починаючи з 01.09.2017 року.
Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області (75700, Херсонська область, Скадовська область, м. Скадовськ, вул. Маріїнська, буд.78, код ЄДРПОУ 24748660) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) судовий збір у сумі 352 (триста п'ятдесят дві) грн. 40 коп.
В частині вимог ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області про визнання протиправним та скасування рішення № 17 від 12.09.2017 року - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Дубровна В.А.
кат. 10.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2018 |
Оприлюднено | 18.04.2018 |
Номер документу | 73375742 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні