Постанова
від 30.12.2010 по справі 2-а-165/2010
ЮР'ЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

смт. Юр'ївка, вул. Леніна, 89, 51300, (05635) 5-10-23

поСтАНо вА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 грудня 2010 року Юр"ївський районний суд Дніпропетровської області в складі :

головуючого - судді: Ковальчука В.О.

при секретарі Банних В.П.

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу № 2а-165/2010 за позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України в Юр"ївському районі Дніпропетровської області про поновлення пропущеного

строку для звернення до адміністративного суду та стягнення невиплаченої державної соціальної допомоги,-

ВСТАНОВИВ :

05 листопада 2010 року ОСОБА_1 звернулася в суд з позовом до Управління пенсійного фонду України у Юр"ївському районі Дніпропетровської області (надалі - УПФУ у Юр"ївському районі), зазначивши обставини, що вона народилася 25 травня

193 5 року і відповідно до статті 1 Закону України Про соціальний захист дітей

війни має статус дитини війни.

Разом з тим, ОСОБА_1 зазначила, що згідно статті 6 зазначеного Закону з 1 -го січня 2006 року їй повинна виплачуватися щомісячна державна соціальна допомога в розмірі 30-ти відсотків мінімальної пенсії за віком. У 2007-2010 роках така допомога не виплачувалася, оскільки Верховна Рада України своїм Законом України від 20 грудня 2005 року Про Державний бюджет України на 2006 рік , статтями 77 та 110, та Законом України від 19 грудня 2006 року Про Державний бюджет України на 2007 рік , пунктом

12 статті 71, призупинила дію статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей

війни .

Також, ОСОБА_1 зазначила, що Конституційний суд рішенням № б-рп/2007 від 09 липня 2007 року визнав неконституційними положення пункту 12 статті 71 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік , яким зупинено дію статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни .

Окрім того, ОСОБА_1 вважає, що соціальні гарантії дітям війни не можуть бути скасовані, по скільки відповідно до ст..22 Конституції України не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав та свобод при прийнятті інших або нових законів, або внесення змін до чинних законів.

Також, ОСОБА_1 зазначила, що порушення її прав стало відомо тільки після висвітлення події у засобах масової інформації.

В зв'язку з цими обставинами, ОСОБА_1, просила суд в пред'явленому позові:

- відновити пропущений строк для звернення до суду;

- зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Юр"ївському районі нарахувати на її користь недоплачену як дитині війни державну соціальну допомогу за 2007-2010 роки в сумі 4366 грн.70 коп.

В судове засідання позивач не прибула, до суду надав заяву про розгляд справи за її відсутності.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, не повідомив суд про причину своєї неявки, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи.

Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута в порядку скороченого провадження протягом таких строків - не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Відповідачем заперечення проти позову у встановленому порядку та визначені строки, згідно ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі, подані

не були, при цьому відповідно до ухвали суду від 08 листопада 2010 року позивачу відкрито провадження по справі з 05 травня 2010 року.

Суд вирішив можливим розглянути справу у відсутність сторін, на підставі наявних у справі доказів у письмовому провадженні.

Згідно ст. .95 Конституції України виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків. А відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише

за наявності відповідного бюджетного призначення. Бюджетні призначення

встановлюються законом про Державний бюджет України .

Суд дослідивши письмові докази, приходить до висновку про часткове задоволення позову .

Так, позивачем зазначено, що порушення його прав стало йому відомо тільки після висвітлення події у засобах масов0ї інформації.

Однак, відповідно до ч. 2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи позивача встановлений шестимісячний строк, який обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Суд, вважає, що відповідно до ст. 57 Конституції України закони та інші нормативно- правові акти, що визначають права і обов'язки громадян доводяться до відома населення порядку, встановленому законом. Тобто всі нормативні акти оприлюднюються та загальнодоступними. Відповідно до ч. 2 ст. 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність. Рішення Конституційного Суду також оприлюднюються у встановленому порядку.

Таким чином, позивач мав можливість ознайомитись з нормативно-правовими актами, знати про порушення своїх прав та своєчасно звернутися до суду за їх захистом.

З врахуванням зазначеного, суд встановив, що не було поважних причин для пропуску позивачем строків для звернення до суду, а тому відсутні підстави для поновлення строків для звернення до суду за період з 09 липня 2007 року по 05 травня 2010 року.

Згідно ч. 1 ст. 100 КАС України передбачено, що адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду.

Окрім того, відповідно до ст. б Закону № 2195-IV дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 % мінімальної пенсії за віком.

Судом достовірно встановлено, що ОСОБА_1, народилася травня 1935 року і в розумінні ст. 1 Закону № 2195-IV набув статус Дитина війни , відповідно до ст. б цього ж Закону надає їй право на державну соціальну підтримку у вигляді підвищення до пенсії в розмірі 3 0°/о від мінімальної пенсії за віком. Виходячи з того, що позивач е дитиною війни в розумінні Закону України Про соціальний захист дітей війни , суд вважає, що на нього повністю розповсюджуються всі пільги та соціальні гарантії, передбачені Законом України Про соціальний захист дітей війни , у тому числі й право на підвищення пенсії на 3 0°/о мінімальної пенсії за віком, як передбачено статтею б зазначеного Закону.

Статтею 7 Закону України Про соціальний захист дітей війни , фінансового забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

Згідно з Положенням про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 30 квітня 2002 № 8-2, управління Пенсійного фонду в районах, містах, районах у містах забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій безпосередньо призначає (здійснює) і виплачує пенсії та інші виплати відповідно до чинного

законодавства, отже, є відповідачем у справах щодо здійснення перерахунку підвищення

до пенсій за позовами ветеранів війни, жертв нацистських переслідувань.

Вимоги позивача в частині зобов'язання відповідача виплачувати в 2010 році щомісячну надбавку до пенсії в розмірі 3 О° /о мінімальної пенсії за віком суд вважає обґрунтованими.

За даними довідки управління Пенсійного фонду України в Юр"ївському районі Дніпропетровської Області позивачу у 2010 році було виплачен0 підвищення до пенсії як Дитині війни в розмірі по 49,80 грн. на місяць.

Законом України Про Державний бюджет України на 2010 рік дія статті б Закону № 2195-IV не була зупинена і, відповідн0, у 2010 році продовжує діяти норма, згідно якої дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 3 0°/о мінімальної пенсії за віком

Статтею 54 Закону України Про Державний бюджет на 2010 рік передбачено, що в 2009 році прожитковий мінімум на одну особу та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення встановлено у розмірах, які діяли у грудні 2009 року.

Рішення Кабінетом Міністрів України в 2010 році щодо обмежень виплати соціальної допомоги відповідно до ст. б Закону України Про соціальний захист дітей війни , а також рішення Конституційним Судом України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень не приймалося.

Отже, відповідач в період з 05 травня 2010 року по день подання позову до суду мав діяти у відповідності з приписами діючої норми ст. б Закону України Про соціальний захист дітей війни , нарахувати та здійснити позивачу доплату до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.

За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за правилами, передбаченими ст.28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , іншого нормативно-правового акта, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає.

Пенсійний фонд України діє у відповідності Положення Про Пенсійний фонд України і здійснює свої повноваження на підставі п. 15 цього положення через створені в установленому порядку його територіальні управління. Відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаються районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів.

Таким чином, обов'язок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії позивача, передбаченої ст.6 Закону № 2195-IV покладено на управління Пенсійного фонду України в Юр"ївському рай0ні Дніпропетровської області, за місцем проживання позивача.

Згідно вимог ст. б Закону № 2195-IV відповідач повинен нарахувати позивачу підвищення до пенсії у розмірі 3 0°/о мінімальної пенсії за віком, а при виплаті такого нарахування врахувати вже виплачену суму та провести виплату недоплаченої суми підвищення до пенсії.

У відповідності до вимог ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися пpo порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Вищевказаний позов по1zано до суду 05 листопада 2010 року, тобто строк звернення до адміністративного суду за період з 05 травня 2010 року по даний час позивачем не пропущено.

Таким чином, виходячи з наведеного, суд, не вбачає пропущення позивачем строку звернення до суду за захистом свого прана щодо отримання доплати до пенсії, передбаченої ст. 6 Закону України

СудЮр'ївський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення30.12.2010
Оприлюднено19.04.2018
Номер документу73376085
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-165/2010

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Енергодарський міський суд Запорізької області

Бульба О. М.

Постанова від 15.04.2010

Адміністративне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Постанова від 31.05.2010

Адміністративне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Гордєєв В. О.

Постанова від 30.12.2010

Адміністративне

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Ковальчук В. О.

Постанова від 26.02.2010

Адміністративне

Новопсковський районний суд Луганської області

Потапенко Р. Р.

Постанова від 17.01.2010

Адміністративне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Мельник О. О.

Ухвала від 27.04.2010

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Янова Л. М.

Ухвала від 16.12.2009

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Янова Л. М.

Ухвала від 07.04.2010

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Янова Л. М.

Постанова від 27.04.2010

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Янова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні