КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 квітня 2018 року справа № 810/686/18
Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши в м. Києві за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області до Приватного підприємства "СВІТАНОК ОС" про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області з позовом до Приватного підприємства "СВІТАНОК ОС", в якому просить суд стягнути штраф за порушення вимог п.1 ч.1 ст. 64 Закону Країни "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" у розмірі 18 615,00 грн.
На підставі статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.02.2018 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.
Ухвала Київського окружного адміністративного суду від 12.02.2018 була направлена відповідачу, однак конверт 14.02.2018 повернувся до суду з довідкою Укрпошти форми "20" із зазначенням причини повернення "за закінченням терміну зберігання", що підтверджується рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення №0113327973354.
Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Від сторін справи до суду не надходило клопотань про здіснення розгляду справи з проведенням судового засідання. Відповідач правом, передбаченим статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України на подання відзиву на позов не скористався.
З урахуванням викладеного, судом вирішено розгляд справи здійснювати у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів (далі-Закон) до системи органів виконавчої влади у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів належать центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.
Статтею 12 Закону визначено, що державний контроль за харчовими продуктами та/або іншими об'єктами санітарних заходів здійснюється виключно компетентним органом.
Відповідно до Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі- Держпродспоживслужба), затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 р. № 667, Держпродспоживслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.
Пунктом 4 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області (далі-Головне управління, Позивач) затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 23.08.2017 р. № 761 встановлено, що Головне управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики у галузі ветеринарної медицини та безпечності харчових продуктів, а саме: забезпечує здійснення державного ветеринарно-санітарного нагляду (контролю) за здоров'ям та благополуччям тварин, безпечністю та окремими показниками якості харчових продуктів, неїстівних (побічних) продуктів тваринного походження, кормів та інших об'єктів санітарних заходів, охороною території України від занесення збудників особливо небезпечних хвороб включених до списку Міжнародного епізоотичного бюро з територій інших держав або карантинних зон.
Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що орган державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 Закону, законодавство про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів складається з Конституції України, цього Закону, інших актів законодавства, що видаються відповідно до нього. Законодавство про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів повинне відповідати положенням цього Закону. У разі невідповідності законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів положенням цього Закону застосовуються положення цього Закону.
Згідно ч. 1 ст. З Закону дія цього Закону поширюється на санітарні заходи, об'єкти санітарних заходів; вимоги до окремих показників якості харчових продуктів, у тому числі вимоги щодо інформування споживачів про властивості харчових продуктів, включаючи рекламу харчових продуктів; операторів ринку та потужності; систему державного контролю.
Відповідно до ст. 4 вказаного Закону державне регулювання у сфері безпечності харчових продуктів здійснюється з метою захисту життя, здоров'я та інтересів споживачів. Держава здійснює регулювання безпечності та окремих показників якості харчових продуктів шляхом: встановлення санітарних заходів; встановлення вимог до окремих показників якості харчових продуктів; державної реєстрації визначених цим Законом об'єктів санітарних заходів; видачі, припинення, анулювання та поновлення експлуатаційною дозволу; інформування та підвищення обізнаності операторів ринку і споживачів щодо безпечності та окремих показників якості харчових продуктів; встановлення вимог щодо стану здоров'я персоналу потужностей; участі у роботі відповідних міжнародних організацій; здійснення державною контролю; притягнення операторів ринку, їх посадових осіб до відповідальності у разі порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.
Під час здійснення державного нагляду (контролю) за харчовими продуктами Головне управління керується Законом України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів та Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та іншими нормативно-правовими актами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , однією з підстав для здійснення позапланового заходу є звернення фізичної особи (фізичних) осіб про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
Так, у зв'язку із отриманням погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю), наданого Міністерством аграрної політики та продовольства України від 27.12.2017 № 37-32-7/25721 на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи ОСОБА_1 від 05.09.2017 про порушення його законних прав суб'єктом господарювання Приватним підприємством СВІТАНОК ОС (далі- ПП СВІТАНОК ОС , Відповідач), на підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області Про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) від 23.01.2019 № 49-Д та посвідчення (направлення) на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) від 23.01.2018 № 49, спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області, 24.01.2018 було здійснено виїзд з метою проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) стосовно суб'єкта господарювання ПП СВІТАНОК ОС , за адресою: вул. Бишівська, 5, с. Софіївська Борщагівка, Києво-Святошинський район, Київська область, 08131, на предмет дотримання оператором ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами.
В ході проведеної перевірки було складено акт від 24.01.2018 № 03 відповідно до якого було встановлено наступні порушення:
- п. 1 ч. 1 ст. 45 Закону, а саме: не проводиться дезінфекція наявного обладнання та інвентарю (наявні холодильні камери вітрини, ніж та пластикова дошка для нарізання харчових продуктів) на день перевірки в магазині зафіксовано відсутність будь яких дезінфікуючих засобів дозволених для використання у харчовій промисловості, що не виключає захист від появи ризику забруднення.
Так відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 45 Закону, оператори ринку можуть використовувати обладнання та інвентар, з якими контактують харчові продукти, що відповідають таким вимогам:
1) є чистими та у разі потреби продезінфікованими. Чищення та дезінфекція здійснюються таким чином, щоб забезпечити захист від появи ризику забруднення.
- п. 1 ч. 1 ст. 46 та п.1 п. З ч. 2 ст. 37 Закону, а саме: на день перевірки зафіксовано факт обігу неправильно маркованих та небезпечних харчових продуктів ( Шинка соковита , кількість 0,5 кг Виробник ТОВ Атлас м. Дніпропетровськ термін реалізації на маркуванні вжити до 05.01.2018; Шинка Апетитна , кількість 0, 450 кг відсутнє будь яке маркування.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 46 Закону, оператори ринку під час поводження з харчовими відходами (неїстівні субпродукти та інші залишки) повинні якомога швидше видаляти харчові відходи з приміщення, де є харчові продукти.
Також, відповідно до п. 1, п. З ч. 2 ст. 37 Закону забороняється обіг об'єктів санітарних заходів, якщо ці об'єкти є небезпечними та неправильно марковані.
- п. 1 ч. 1 ст. 48 Закону, а саме: встановлено факт допуску персоналу, який має протипоказання щодо поводження з харчовими продуктами, а саме у продавця магазину ОСОБА_2 на день перевірки був відсутній документ, який засвідчує проходження обов'язкового медичного огляду.
Так, у відповідності до вимог п. 1 ч. 1 ст. 48 Закону оператори ринку дотримуються таких вимог щодо гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами:
1) на потужності допускається персонал, який не має протипоказань щодо поводження з харчовими продуктами та пройшов у цього оператора ринку навчання з питань гігієни персоналу, що підтверджено відповідними записами цього оператора ринку;
Так, ознайомившись з актом від 24.01.2018 № 03, заступник директора ПП СВІТАНОК ОС зазначив, що зауважень та заперечень до дій перевіряючих не має.
Також, на виконання вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності приписом Головного управління від 24.01.2018 № 0001 було зобов'язано відповідача:
- провести закупку дезінфікуючих засобів дозволених для використання у харчовій промисловості та забезпечити своєчасну дізіефекцію наявного обладнання та інвентарю в строк до 05.02.2018;
- негайно припинити обіг неправильно маркованих та небезпечних харчових продуктів зазначених в акті від 24.01.2018 № 03;
- відсторонити від роботи продавця магазину ОСОБА_2 до проходження нею обов'язкового медичного огляду.
Тому, на підставі акту від 24.01.2018 № 03 було складено протокол про порушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів від 24.01.2018, яким було встановлено порушення вимог п. 1 ч. 1 ст. 45 та п. 1 ч. 1 ст. 48 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , за які передбачено відповідальність згідно з пунктом 1 частиною 1 статті 64 цього Закону.
Також, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до запису у зазначеному вище протоколі директора ПП СВІТАНОК ОС Бохонської О.О. відповідач повністю визнав свою вину у виявлених порушеннях та зобов'язався їх усунути.
Згідно положень ч. 8, 9 ст. 65 Закону, розгляд справ про порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів здійснюються у судовому порядку відповідно до закону. Заява про правопорушення, передбачена статтею 64 цього Закону, разом з іншими матеріалами надсилається до суду у 15-денний строк з моменту складення протоколу про правопорушення.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України Про основні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності у разі застосування санкцій за порушення вимог законодавства, зокрема, якщо законом передбачається мінімальні та максимальні розміри санкцій, враховується принцип пропорційності порушення і покарання. Санкція, що застосовується до суб'єкта господарювання при першому порушенні, не може бути вищою за мінімальну санкцію, передбачену відповідним законом.
Приймаючи до уваги наведене, а також те що відповідачем було допущено вказане вище порушення, суд вважає за необхідне застосувати до суб'єкта господарювання ПП СВІТАНОК ОС штраф за даний вид порушення у розмірі - п'яти мінімальних заробітних плат, виходячи із розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виникнення спірних правовідносин, що складає 18 615 (вісімнадцять тисяч шістсот п'ятнадцять) 00 коп. (5 х 3723).
Таким чином, керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов - задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "СВІТАНОК ОС" (код ЄДРПОУ 39017273) штраф за порушення вимог п.1 ч.1 ст. 64 Закону Країни "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" у розмірі 18 615 (вісімнадцять тисяч шістсот п'ятнадцять) грн. 00 коп. на користь Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області (код ЄДРПОУ 40323081)
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Терлецька О.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2018 |
Оприлюднено | 19.04.2018 |
Номер документу | 73446347 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Терлецька О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні