Постанова
від 12.04.2018 по справі 824/864/17-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/864/17-а

Головуючий у 1-й інстанції: Левицький В.К.

Суддя-доповідач: Матохнюк Д.Б.

12 квітня 2018 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Матохнюка Д.Б.

суддів: Граб Л.С. Гонтарука В. М. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Ременяк С.Я.,

представника позивача: Мельник Л.В.,

представників відповідача: Сімків Є.В., Келі Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Тарасовецького дошкільного навчального закладу "Флорічіка" Тарасовецької сільської ради Новоселицького району Чернівецької області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 28 грудня 2017 року у справі за адміністративним позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Тарасовецького дошкільного навчального закладу "Флорічіка" Тарасовецької сільської ради Новоселицького району Чернівецької області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

В С Т А Н О В И В :

у листопаді 2017 року Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (управління ДСНС України у Чернівецькій області) звернулося до суду з позовом до Тарасовецького дошкільного навчального закладу Флорічіка Тарасовецької сільської ради Новоселицького району Чернівецької області (ДНЗ Флорічіка ) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

28 грудня 2017 року Чернівецький окружний адміністративний суд прийняв рішення про задоволення адміністративного позову.

Не погоджуючись з судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказану постанову та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт зазначив про те, що 10 листопада 2017 року Тарасовецькою сільською радою розглядався лист завідуючої ДНЗ Флорічіка щодо усунення недоліків виявлених під час перевірки за результатами якого прийнято рішення щодо усунення виявлених порушень.

Так, 14 листопада 2017 року між Тарасовецькою сільською радою та підприємцем ОСОБА_5 укладені договори №591/17, №592/17, №593/17 про виконання наступних робіт:

-розробка проектної документації для монтажу АПС, сповіщення про пожежу та вогнезахисна обробка горища в приміщеннях ДНЗ "Флорічіка";

- по вогнезахисній обробці деревяних конструкцій горища будівлі ДНЗ "Флорічіка" за адресою: с. Тарасівці, Новоселицького району, Чернівецької області;

- по наданню послуг протипожежного призначення, а саме монтаж АПС та сповіщення про пожежу в приміщенні ДНЗ "Флорічіка" за адресою: с. Тарасівці, Новоселицького району, Чернівецької області.

Також, 11 листопада 2017 року розроблений технічний звіт профілактичних вимірювань електрообладнання.

Крім того, на виконання припису ДНЗ Флорічіка здійснено наступні заходи:

-встановлений блисковкозахист будівель ДНЗ;

- відповідальна особа пройшла навчання з питань пожежної безпеки;

- територія об'єкта та приміщення забезпечені знаками безпеки згідно ДСТУ 6309-2007;

- придбана необхідна кількість вогнегасників;

- укомплектований пожежний щит;

- електромережа в приміщенні старої котельні прокладена в металорукаві;

- котельня забезпечена необхідною кількістю вогнегасників;

- проведено заземлення будівель, електромереж та обладнання;

- проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників;

- придбані засоби індивідуального захисту для всіх працівників;

- розроблена інструкція щодо дій персоналу у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій.

Тобто, всі виявлені порушення були усунуті, а тому відсутні підстави для задоволення позову і зупинення роботи підприємства.

У судовому засіданні представники відповідача апеляційну скаргу підтримали та просили її задовольнити.

Представник позивача про задоволення апеляційної скарги заперечила, посилаючись на її необґрунтованість та безпідставність.

Заслухавши, суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що посадовими особами Новоселицького РС управління ДСНС України у Чернівецькій області проведено планову перевірку Тарасовецького дошкільного навчального закладу "Флорічіка" Тарасовецької сільської ради Новоселицького району Чернівецької області (60350, Чернівецька область, Новоселицький район, с. Тарасівці) щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 14 серпня 2017 року №25, яким виявлено наступні порушення:

-не виконано захист будівель від прямих попадань блискавки і вторинних проявів;

- відповідальна особа не пройшла навчання з питань пожежної безпеки;

- не виконано замір опору ізоляції освітлювальної та силової електромережі;

- не виконано обробку дерев'яних конструкцій горищних будівель;

- сигнал від спрацювання автоматичної пожежної сигналізації не виведено на пульт центрального пожежного спостереження;

- територія, будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки;

- не встановлено автоматичну пожежну сигналізацію та не заключено договір на її технічне обслуговування;

- приміщення не обладнані системою оповіщення про пожежу;

- не забезпечено територію будівлі та приміщення первинними засобами пожежегасіння - вогнегасниками згідно норм;

- пожежний щит не укомплектований згідно вимог;

- в приміщенні де перебувають діти та на шляхах евакуації доріжки та килими не закріплені до підлоги;

- електромережу в приміщенні старої котельні не проведено згідно вимог під шаром штукатурки або в металорукаві;

- лампи освітлення в приміщеннях котельні не захищені плафонами;

- не забезпечено територію будівлі та приміщення первинними засобами пожежогасіння - вогнегасниками, не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників;

- не проведено перевірку контурів заземлення будівлі, електромереж та обладнання;

- відсутня ідентифікація щодо наявності потенційної небезпеки;

- не проведено навчання щодо дій при надзвичайних ситуаціях в межах курсу цивільного захисту;

- відсутні засоби індивідуального захисту органів дихання у працівників;

- відсутня інформація щодо дій персоналу у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій.

Акт перевірки вручений під розпис завідувачу Тарасовецького дошкільного навчального закладу "Флорічіка" Тарасовецької сільської ради Новоселицького району Чернівецької області ОСОБА_6 При цьому, зауваження або заперечення щодо проведеного планового заходу не надходили.

За таких обставин, Новоселицьким РС управління ДСНС України у Чернівецькій області складено припис від 16 серпня 2017 року №25, яким встановлено, що порушення, виявлені під час перевірки повинні бути усунені.

З метою перевірки виконання припису контролюючим органом проведено позапланову перевірку Тарасовецького дошкільного навчального закладу "Флорічіка" Тарасовецької сільської ради Новоселицького району Чернівецької області та виявлено його повне не виконання, про що складено акт №162 від 01 листопада 2017 року.

Враховуючи те, що Тарасовецьким дошкільним навчальним закладом "Флорічіка" Тарасовецької сільської ради Новоселицького району Чернівецької області виявлені в ході проведення перевірки порушення не усунуто, то управління ДСНС України у Чернівецькій області звернулось до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що існування загрози здоров'ю та життю людей є підставою для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (Закон №877-V).

Статтею 1 Закону №877-V визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Частиною ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України (КЦЗ України) передбачено, що забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб'єктів господарювання.

Відповідно до ч. 2 ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Так, п. п. 27 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 р. №3 (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 р. №507) визначено, що Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.

Згідно із п.п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч. 2 цієї ж статті КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно із ст. 70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, за результатами перевірок виявлені порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки не усунуті, а відтак створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про необхідність застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду, оскільки матеріалами справи підтверджується факт порушення відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, та у подальшому може призвести до тяжких наслідків, що є неприпустимим, оскільки порушує конституційно закріплені права людей.

Стосовно тверджень апелянта про здійснення ними ряду заходів для усунення виявлених в ході перевірки порушень, то колегія суддів вважає за необхідне зазначити про те, що починаючи з 14 серпня 2017 року по день звернення до суду відповідачем жодних дій по усуненню порушень не вчинялись.

При цьому, відповідач не звертався до Новоселицького РС управління ДСНС України у Чернівецькій області із заявою щодо проведення перевірки вчинених ним заходів на виконання припису.

Враховуючи вище викладене колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими у справі обставинами.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення дотримано норми матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для задоволення вимог апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Тарасовецького дошкільного навчального закладу "Флорічіка" Тарасовецької сільської ради Новоселицького району Чернівецької області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 28 грудня 2017 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 17 квітня 2018 року.

Головуючий Матохнюк Д.Б. Судді Граб Л.С. Гонтарук В. М.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2018
Оприлюднено19.04.2018
Номер документу73467997
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/864/17-а

Постанова від 12.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 28.12.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні