ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
справа №813/137/18
17 квітня 2018 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий-суддя Костецький Н.В.
секретар судового засідання Витвицька В.П.,
за участю:
представник позивача не прибув,
представники відповідачів не прибули
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, державного кадастрового реєстратора відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1М.) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, державного кадастрового реєстратора відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, в якому просить суд:
- визнати незаконним та скасувати рішення від 07.08.2017 № РВ-4600420732017 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, винесене державним кадастровим реєстратором відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області;
- зобов'язати державного кадастрового реєстратора відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області внести відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру на підставі заяви ОСОБА_1 поданої 31.07.2017 і доданих до неї документів.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 30.07.2017 ОСОБА_1, власник земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, площею 1,2730 га, на підставі Державного акту на право приватної власності на землю серії І-ЛВ № 023539, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 1567, що розташована на території с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області, подав державному кадастровому реєстратору відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області заяву з доданими до неї документами про внесення відомостей до Державного земельного кадастру. 07.08.2017 державним кадастровим реєстратором відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області розглянуто його заяву про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 31.07.2017 (реєстраційний № ЗВ-4606255312017) разом з доданими до неї документами та відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, з підстав невідповідності поданих документів вимогам установленим Законом України Про державний земельний кадастр і Порядком введення Державного земельного кадастру. Вважає таку відмову протиправною тому змушений звернутися до суду.
У судовому засіданні 15.03.2018 року судом залучено до участі у справі як співвідповідачів державного кадастрового реєстратора відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області та Головне управління Держгеокадастру у Львівській області.
У судове засіданні позивач не з'явився, подав клопотання від 01.03.2018 (вх.. № 5538) у якому просить розглядати справу без його участі.
У судове засідання представник відповідача, відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області не з'явився, відзиву на позовну заяву не подав, хоча належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи.
У судове засідання відповідач, державний кадастровий реєстратор відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області не з'явився, відзиву на позовну заяву не подав, хоча належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи.
У судове засідання представник відповідача - Головного управління Держгеокадастру у Львівській області не з'явився, відзив на позовну заяву не подав, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. 17.04.2018 (вх. 1481ел) представник Головного управління Держгеокадастру у Львівській області надіслав на адресу суду клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку із неможливістю забезпечити явку представника у вказане судове засідання через здійснення представництва інтересів Головного управління Держгеокадастру у Львівській області у інших судах.
Суд вважає таке клопотання необґрунтованим, оскільки відсутнє належне обгрунтування поважності причин неявки до суду.
Неподання відповідачами у строк встановлений судом відзиву на позов судом розцінюється у відповідності до вимог ч. 4 ст. 159 КАС України, а справа вирішується у порядку ч. 6 ст. 162 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі факти, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та надав їм правову оцінку.
Відповідно до державного акту на право приватної власності на землю серії І-ЛВ № 023539 від 16.02.2009 ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 1,2730 га, яка розташована в с. Сокільники. Землю передано для ведення особистого підсобного господарства.
За замовленням ОСОБА_1 державним підприємством «центр державного земельного кадастру» , було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки внатурі (на місцевості) гр. ОСОБА_1, 01.03 для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області, кадастровий номер 4623686400:01:003.
ОСОБА_1 31.07.2017 звернувся до відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області із заявою про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
Державним кадастровим реєстратором відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області розглянуто заяву про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 31.07.2017 (реєстраційний № ЗВ-4606255312017) разом з доданими до неї документами та відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру прийнято рішення від 07.08.2017 № РВ-4600420732017 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, з підстав: є невідповідність поданих документів вимогам, установленим Законом України Про Державний земельний кадастр і Порядком ведення Державного земельного кадастру, а саме: в складі даної технічної документації технічне завдання не відповідає Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками. Згідно даних Державного земельного кадастру дана земельна ділянка межує з земельною ділянкою кадастровий номер 4623686400:01:003:0803 в зв'язку з чим необхідно доопрацювати кадастровий план земельної ділянки (у відповідності до ст. 34 Закону України Про державний земельний кадастр та акт прийому передачі на зберігання межових знаків підписати суміжникми землевласниками, землекористувачами (в тому числі Сокільнипькою сільської радою); розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Спірні правовідносини регулюється Законом України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 № 3613-VI.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 «Про Державний земельний кадастр» державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Частиною 5 ст. 5 Закону України «Про Державний земельний кадастр» встановлено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.
Згідно з ст. 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій.
Відповідно до частини першої статті 11 Закону України "Про Державний земельний кадастр" відомості про об'єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об'єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 р. № 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (далі - Порядок № 1051, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.
Так, згідно п. 3 - 5 цього Порядку Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. Ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр. До складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України "Про Державний земельний кадастр" та цим Порядком. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей.
Приписами п. 10 та 12 Порядку № 1051 встановлено, що відомостями Державного земельного кадастру є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення. Відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об'єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.
Перелік відомостей, що включається до Державного земельного кадастру визначено у п. 24 Порядку № 1051.
Згідно п. 110 Порядку № 1051 для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: 1) заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; 2) оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації); 3) електронний документ.
Пунктом 111 Порядку № 1051 встановлено, що Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.
За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій:
1) здійснює державну реєстрацію земельної ділянки:
- за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці;
- відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки);
- робить позначку про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до підпункту 2 пункту 75 цього Порядку;
- надає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру відомості, зазначені у підпункті 1 пункту 197 цього Порядку, відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування;
2) приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77-85 цього Порядку в разі:
- невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам, зазначеним у підпунктах 1 і 2 цього пункту;
- розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини;
- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;
- подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.
Приписами п. 67 Порядку № 1051 визначено, що внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.
Забороняється вимагати для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених Законом України "Про Державний земельний кадастр".
Документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, мають відповідати таким вимогам: текст документів має бути написаний розбірливо; документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи мають відповідати вимогам Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.
З аналізу наведених норм, суд приходить до висновку, що Законом № 3613-VI1 та Порядком № 1051 чітко визначено підстави та порядок прийняття Державним кадастровим реєстратором рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
Крім того, суд звертає увагу, що основним документом для реєстрації земельної ділянки є погоджена відповідно до законодавства документація із землеустрою.
Судом встановлено, що позивачем подано повний пакет документів, зокрема технічнічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки внатурі (на місцевості) гр. ОСОБА_1, підготовлений державним підприємством Центр державного земельного кадастру .
Згідно оскарженого рішення, підставою для його прийняття була невідповідність поданих документів вимогам, установленим Законом України Про Державний земельний кадастр і Порядком ведення Державного земельного кадастру, а саме: в складі даної технічної документації технічне завдання не відповідає Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками. Згідно даних Державного земельного кадастру дана земельна ділянка межує з земельною ділянкою кадастровий номер 4623686400:01:003:0803 в зв'язку з чим необхідно доопрацювати кадастровий план земельної ділянки (у відповідності до ст. 34 Закону України Про державний земельний кадастр та акт прийому передачі на зберігання межових знаків підписати суміжникми землевласниками, землекористувачами (втому числі Сокільнипькою сільської радою).
Відповідно до кадастрового плану земельної ділянки, який знаходиться в технічнічній документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки внатурі (на місцевості) гр. ОСОБА_1, межі земельної ділянки залишились незмінними і відповідають межам зазначених в державному акті на право приватної власності на землю серії І-ЛВ № 023539 від 16.02.2009.
Крім того, відповідачами не надано доказів існування суміжної земельної ділянки з кадастровий номер 4623686400:01:003:0803, а згідно пояснювальної записки, яка знаходиться у технічній документації межі земельної ділянки позивача в натурі збігаються з існуючими межами, при узгодженні меж земельної ділянки суміжними користувачами претензій до існуючих меж не заявлено.
Отже позивачем, узгоджено межі земельної ділянки із суміжними землекористувачами.
На переконання суду, наведена відповідачем підстава для прийняття оскаржено рішення не узгоджується з приписами Закону України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку № 1051, які чітко визначають підстави та порядок прийняття Державним кадастровим реєстратором рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру
Щодо посилань відповідача як на підставу для відмови для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру на розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора, суд ввважє такі безпідставними, оскільки згідно державного акту на право приватної власності на землю серії І-ЛВ № 023539 від 16.02.2009 та технічнічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки внатурі (на місцевості) гр. ОСОБА_1, спірна земельна ділянка розташована на території с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області, відтак така розташувана на території дії його повноважень.
Відповідачами не надано достатніх та беззаперечних доказів правомірності відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, яка належить на праві приватної власності позивачу.
Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржене рішення від 07.08.2017 № РВ-4600420732017 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру є протиправним та підлягає скасуванню.
Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
У розумінні ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Матеріали справи свідчать, що відповідні критерії відповідачем не дотримані, що зумовило звернення позивача за захистом порушених прав та інтересів до суду.
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 6, 14, 242 - 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 07.08.2017 № РВ-4600420732017 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
Зобов'язати державного кадастрового реєстратора відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області реєстратора відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області внести відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру на підставі заяви ОСОБА_1 поданої 31.07.2017 і доданих до неї документів.
Судовий збір в розмірі 1280 грн 00 коп. присудити на користь ОСОБА_1 (вул. Героїв Майдану, 8/9, м. Львів, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Львівській області (пр. Чорновола, 4 м. Львів, 79018, ЄДРПОУ 39769942).
Рішення може бути оскаржено безпосередньо до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку передбаченому ст. 295 КАС України, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадженні або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Повне судове рішення складено 20.04.2018.
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2018 |
Оприлюднено | 22.04.2018 |
Номер документу | 73507865 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні