Рішення
від 11.04.2018 по справі 816/609/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/609/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Супруна Є.Б.,

за участю:

секретаря судового засідання - Лисака С.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу №816/609/18 за позовною заявою Приватного підприємства "Техагросервіс" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

22 лютого 2018 року Приватне підприємство "Техагросервіс" (надалі - позивач, ПП "Техагросервіс") звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач, ДФС України) , в якій просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 15.12.2017 №427038/25166428;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Приватного підприємства "Техагросервіс" від 19.10.2017 №175 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що спірне рішення є неправомірним, необґрунтованим і безпідставним через відсутність належних доказів порушення підприємством податкового законодавства.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23.02.2018 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у даній справі за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 28.03.2018 судом закрито підготовче провадження та призначено справу №816/609/18 до розгляду по суті.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила суд їх задовольнити, обґрунтовуючи свою позицію тим, що контролюючий орган порушив норми підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки у квитанції по податковій накладній від 19.10.2017 №175 не зазначив конкретного, чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН), на підставі якого було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної. Додав, що оскаржуване рішення фіскального органу не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для його прийняття, а лише наводить загальне посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН. При цьому, в рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Представник ДФС України у судовому засіданні проти задоволення позову заперечувала, просила суд відмовити в задоволенні позову. У письмовому відзиві на позов вказувала, що комісія ДФС України, діючи у відповідності до приписів Податкового кодексу України, забезпечуючи виконання покладених на неї функцій та повною мірою використовуючи надані їй законодавством права, правомірно прийняла спірне рішення на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Причиною прийняття комісією рішення від 15.12.2017 №427038/25166428 слугувало надання ПП "Техагросервіс" контролюючому органу документів, які не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної.

Суд, здійснивши розгляд справи за правилами загального позовного провадження, заслухав пояснення представників сторін, дослідив письмові докази, з'ясував фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

ПП "Техагросервіс" (код ЄДРПОУ 25166428) 23.03.1998 зареєстроване в якості юридичної особи, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про включення відомостей про юридичну особу від 16.06.2005 №1 568 120 0000 000065 (а.с. 59-60). Позивач перебуває на податковому обліку в Гадяцькій ОДПІ Головного управління ДФС у Полтавській області.

19.10.2017 ПП "Техагросервіс" оформило податкову накладну №175 по господарських операціях, які полягають у постачанні підприємством на користь ТОВ "Будівельник 2016" товарів - асфальтобетону дрібнозернистого типу Б згідно з договором поставки від 15.03.2017 №15/3 на загальну суму 880 045,03 грн, в тому числі ПДВ - 146 674,17 грн (а.с. 20, 27-30).

Позивач направив вказану податкову накладну до Єдиного державного реєстру податкових накладних для реєстрації.

За результатами розгляду податкової накладної від 19.10.2017 №175 контролюючий орган 14.11.2017 через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.16.1" направив ПП "Техагросервіс" квитанцію (а.с. 24), у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Виявлені помилки: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2715. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу".

У зв'язку з блокуванням вищевказаної податкової накладної ПП "Техагросервіс" направило контролюючому органу повідомлення від 08.12.2017 №21 (а.с. 21-23), в якому пояснило, що ПП "Техагросервіс" провадить наступні види господарської діяльності: 23.99 Виробництво неметалевих мінеральних виробів, н.в.і.у.; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 43.91 Покрівельні роботи; 23.32 Виробництво цегли, черепиці та інших будівельних виробів із випаленої глини; 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкції; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво. Основним видом продукції, яку виробляє підприємство є асфальтобетон. Продукція виготовляється із власної сировини на асфальтобетонних заводах згідно договорів на переробку давальницької сировини. В подальшому готова продукція реалізовується покупцям та замовникам. Розрахунки за виготовлену продукцію провадяться у безготівковій формі через рахунки у банках або згідно угод про залік однорідних вимог.

При цьому позивач надав до контролюючого органу наступні документи:

- договір поставки від 05.07.2017 №05/07/17 з ТОВ "Техбудтрансмагистраль";

- договір від 01.03.2017 №3 про надання автопослуг вантажних автомобілів з ТОВ "ЖК-

Транс";

- договір зберігання від 01.06.2017 №б/н з філією "Полтавський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор" ПАТ "ДАК "Автомобільні дороги України";

- договір поставки від 15.03.2017 №15/3 з ТОВ "Будівельник-2016":

- договір на переробку давальницької сировини від 20.03.2017 №б/н з філією "Кобеляцький райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор" ПАТ "ДАК "Автомобільні дороги України";

- акт здавання-приймання робіт від 31.10.2017 №304604 складений між філією "Кобеляцький райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор" ПАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" та ПП "Техагросервіс" про надання послуг з виготовлення асфальтно-бетонної суміші з давальницької сировини;

- акт здавання-приймання робіт від 31.10.2017 №3410 між філією "Полтавський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор" ПАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" та ПП "Техагросервіс" про надання послуг з приготування асфальтно-бетонної суміши (газ);

- договір оренди приміщення від 01.01.2017 №04/14 з ФОП ОСОБА_3;

- договори оренди транспортних засобів:

від 20.07.2017 №б/н між ОСОБА_4 та ПП "Техагросервіс" в особі ОСОБА_5 (рнкпп НОМЕР_1) на оренду спеціалізованих вантажних самоскидів у кількості 3 шт.;

від 21.07.2017 №б/н між ОСОБА_5 (рнкпп НОМЕР_1) та ПП "Техагросервіс", в особі ОСОБА_6 (рнкпп НОМЕР_2) на оренду трактора та вантажного самоскида;

- рахунки-фактури/інвойси, видаткові накладні.

15.12.2017 комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №427038/25166428 про відмову у реєстрації податкової накладної від 19.10.2017 №175 (а.с. 18-19).

Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.

Не погодившись із вищевказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом про визнання протиправним та скасування рішення комісії ДФС України від 15.12.2017 №427038/25166428, а також зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну ПП "Техагросервіс" від 19.10.2017 №175 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог ПП "Техагросервіс", суд виходить з наступного.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" (далі - Порядок №1246).

Отримувач (покупець) - платник податку має право звіряти дані отриманих податкової накладної та/або розрахунку коригування на відповідність даним Реєстру (п. 7 Порядку, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: - відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); - чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; - реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; - дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; - наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; - наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); - наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; - факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; - відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; - дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Як вже встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної ПП "Техагросервіс" від 19.10.2017 №175 слугував висновок відповідача про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2715.

Фактичні обставини, якими позивач спростовує правильність висновку відповідача, зводяться до того, що 15.03.2017 між ПП "Техагросервіс" (постачальник) та ТОВ "Будівельник 2016" (покупець) укладено договір поставки товару №15/3, за умовами пункту 1.1 якого постачальник зобов'язується в порядку та на умовах визначених цим Договором передати у власність Покупця асфальтобетон, бітум нафтовий дорожній, бетон, цемент та інші будівельні матеріали, а Покупець зобов'язується в порядку та на умовах визначених цим договором прийняти Товар та оплатити його вартість (а.с. 27-30).

Відповідно до пункту 1.3 вказаного договору найменування, асортимент, кількість, ціна за одиницю та загальна вартість Товару, строки, умови і місце (адреса) поставки (передачі) Товару визначаються Сторонами у видаткових накладних на кожну окрему партію товару.

Вартість продукції та порядок розрахунків визначають розділи 2, 3 договору поставки від 15.03.2017 №15/3.

На підтвердження реальності господарських відносин ПП "Техагросервіс" з ТОВ "Будівельник 2016" щодо поставки останньому у жовтні 2017 року товару - асфальтобетону дрібнозернистого типу Б на загальну суму 880 045,03 грн, у тому числі ПДВ - 146 674,17 грн, на підставі чого виписано податкову накладну від 19.10.2017 №175, позивач до матеріалів справи надав: рахунок-фактуру від 19.10.2017 №СФ-0000146 та видаткову накладну від 19.10.2017 №РН-0000146 (а.с. 25-26).

Поряд з цим, в ході розгляду справи судом встановлено, що згідно з договором поставки №05/07/17 від 05.07.2017 ПП "Техагросервіс" придбавало у ТОВ "Техбудтрансмагістраль" асфальтобетон дрібнозернистий типу Б (а.с. 46-49), який у подальшому реалізовувався підприємством позивача на користь ТОВ "Будівельник 2016".

Матеріалами справи підтверджено, що в оренді у ПП "Техагросервіс" перебувають нежитлові приміщення та транспортні засоби (а.с. 31-38), що дозволяє останньому провадити відповідну господарську діяльність.

Таким чином, наявні у справі документи фактично свідчать про реальність господарських відносин ПП "Техагросервіс" з ТОВ "Будівельник 2016" з постачання останньому у жовтні 2017 року товарів - асфальтобетон дрібнозернистий типу Б на загальну суму 880 045,03 грн.

Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" від 29.03.2017 №190 (далі - Постанова №190) встановлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Таким чином, рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, або "надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування".

Проте, в оскарженому рішенні комісії ДФС України не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, якого законодавства, в чому полягає порушення, та/або яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної.

Отже, на думку суду, оскаржене рішення не містить чіткого визначення підстав для прийняття комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної ПП "Техагросервіс" від 19.10.2017 №175. Відтак, оскаржене рішення суб'єкта владних повноважень не є обґрунтованим та не відповідає критеріям правомірності, що встановлені статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

У зв'язку з цим представник відповідача пояснював, що позивач свого часу не надав первинних документів на підтвердження факту транспортування товару від ПП "Техагросервіс" до ТОВ "Будівельник 2016".

У судовому засіданні 28.03.2018 ПП "Техагросервіс" надав суду для залучення до матеріалів справи додаткові докази на підтвердження факту транспортування асфальтобетону до ТОВ "Будівельник 2016", що здійснювалося ПП "Техагросервіс" на спеціалізованих вантажних автомобілях орендованих у фізичних осіб ОСОБА_4 та ОСОБА_5 за договорами на транспортні послуги від 01.08.2017 №18/08-1 (а.с. 87-161).

З огляду на пояснення представника відповідача про те, що вказані документи не були надані до контролюючого органу в порядку пп. 201.16.2 ст. 201 Податкового кодексу України, суд не приймає їх до уваги в якості доказів на підтвердження факту транспортування товару від ПП "Техагросервіс" до ТОВ Будівельник 2016".

Враховуючи викладені обставини та беручи до уваги те, що господарські операції між ПП "Техагросервіс" та ТОВ Будівельник 2016" за спірною податковою накладною позивач підтвердив відповідними доказами, тоді як контролюючий орган обмежився лише констатацією самого факту невідповідності обсягів постачання обсягам придбання по товарах, суд дійшов висновку про відсутність у даному випадку і за таких умов достатніх підстав для відмови у реєстрації податкової накладної ПП "Техагросервіс" від 19.10.2017 №175.

Відтак, оскаржуване рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 15.12.2017 №427038/25166428 про відмову в реєстрації податкової накладної ПП "Техагросервіс" від 19.10.2017 №175 підлягає скасуванню, як протиправне.

Стосовно позовної вимоги про зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну ПП "Техагросервіс" від 19.10.2017 №175 суд зазначає наступне.

Верховний Суд України у своєму рішенні від 16.09.2015 у справі №21-1465а15 вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Надаючи правову оцінку належності обраного заявником способу захисту, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Згідно з приписами статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Пунктами 19, 20 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З огляду на викладене, позовна вимога ПП "Техагросервіс" про зобов'язання зареєструвати податкову накладну від 19.10.2017 №175 в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягає задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

В той же час, відповідно до вимог частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач у ході розгляду справи не довів, що у спірних відносинах він діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За викладених обставин позов ПП "Техагросервіс" підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином сплачена позивачем під час звернення до суду з даним позовом сума судового збору у розмірі 1762,00 грн підлягає стягненню на користь ПП "Техагросервіс" за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Приватного підприємства "Техагросервіс" (вул. Петренка, 3, с. Велика Рублівка, Котелевський район, Полтавська область, 38623, код ЄДРПОУ 25166428) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної від 15.12.2017 №427038/25166428.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Приватного підприємства "Техагросервіс" від 19.10.2017 №175 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Техагросервіс" (вул. Петренка, 3, с. Велика Рублівка, Котелевський район, Полтавська область, 38623, код ЄДРПОУ 25166428) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення з урахуванням положень п.п. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складений 20.04.2018.

Суддя ОСОБА_7

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2018
Оприлюднено22.04.2018
Номер документу73509038
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/609/18

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 20.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 20.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 21.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Рішення від 11.04.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні