----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 квітня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/3909/17
Категорія: 6.3 Головуючий в 1 інстанції: Танцюра К.О. Одеський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
доповідача, судді: Димерлія О.О.
суддів: Осіпова Ю.В., Єщенка О.В.
за участю секретаря :Сінча А.Ю.
розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 управління Держгеокадастру в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2017 у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БЛАЗ» до ОСОБА_1 управління Держгеокадастру в Одеській області в особі відділу у м. Одесі ГУ Держгеокадастру в Одеській області, ОСОБА_2 Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, визнання дій протиправними, -
ВСТАНОВИВ:
В липні 2017 Товариство з обмеженою відповідальністю «БЛАЗ» (далі - позивач, ТОВ "БЛАЗ") звернулося до суду з адміністративним позовом просило: - визнати протиправним та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Відділу у м. Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №РВ-5100572922017 від 05 липня 2017 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку, що знаходиться за адресою: м. Одеса, провулок 4-й Аеропортівський, 7, кадастровий номер: 5110137300:65:001:0011, в частині зміни коду цільового призначення земельної ділянки відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель (далі - КВЦПЗ), затвердженої наказом Держкомзему від 23 липня 2010 №548; - зобов'язати Відділ у м. Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області внести до Державного земельного кадастру зміни до відомостей про земельну ділянку, а саме, зазначити код цільового призначення земельної ділянки 11.02 - землі промисловості (землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під'їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд) - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості;- визнати протиправними дії ОСОБА_2 Держгеокадастру у місті Одесі Одеської області щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 24875,00кв.м, що знаходиться за адресою: м. Одеса, провулок 4-й Аеропортівський, шляхом формування ОСОБА_2 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси № 2321/86-17 від 10 лютого 2017; - визнати недійсним ОСОБА_2 Держгеокадастру у місті Одесі Одеської області № 2321/86-17 від 10 лютого 2017 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначав про невірне застосування відповідачем коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки із значенням "2" із посиланням на відсутність коду Класифікації видів цільового призначення земель для даної земельної ділянки. Позивач вказує, що на його звернення до ОСОБА_2 Держгеокадастру у місті Одесі Одеської області отримало лист відповідача відповідно до якого визначено J.11.
Однак, звертаючись до Відділу у м. Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру в частині внесення відомостей до Класифікації видів цільового призначення земель, позивач отримав необґрунтовану відмову де йшлося про не надання документів у повному обсязі.
Зазначені обставини змусили позивача звернутися за судовим захистом.
За наслідками розгляду зазначеної справи Одеським окружним адміністративним судом 27 вересня 2017 прийнято постанову про задоволення позовних вимог.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що державним кадастровим реєстратором Відділу у м. Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області не було зазначено у чому полягає невідповідність поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про Державний земельний кадастр» і Порядком ведення Державного земельного кадастру, а саме, які саме документи, обов'язок надання яких передбачений зазначеними нормативно-правовими актами, не надано ТОВ «БЛАЗ» Відділу у м. Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області.
Також судом зазначено, що відомості про земельну ділянку, обмеження (обтяження) підлягали перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку.
Окружний суд задовольнив позовні вимоги про визнання протиправними дій ОСОБА_2 Держгеокадастру у місті Одесі Одеської області щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки шляхом формування ОСОБА_2 Держгеокадастру у місті Одесі Одеської області з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси № 2321/86-17 від 10 лютого 2017 та про визнання недійсним вказаного ОСОБА_2 з огляду на те, що вказаний витяг було видано без врахування коду Класифікації видів цільового призначення земель для вказаної земельної ділянки, коефіцієнт, якого характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), а саме - 11.02.
Не погоджуючись постановою Одеського окружного адміністративного суду, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального та процесуального права, з неповним з'ясуванням обставин справи, та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
В апеляційній скарзі Головне управління Держгеокадастру в Одеській області зазначає, що позивачем, у порушення Порядку ведення Державного земельного кадастру, не надано до звернення про внесення відомостей про земельну ділянку оригіналу документації із землеустрою або оцінки земель.
Між тим, у відомостях Державного земельного кадастру відсутня інформація про цільове призначення земельної ділянки, яке б відповідало Класифікації видів цільового призначення земель , затвердженої наказом Держкомзему від 23 липня 2010 №548.
Також відповідач зазначає, що задоволення позовної вимоги про зобов'язання внести до Державного земельного кадастру зміни до відомостей про земельну ділянку є втручанням в діяльність державного органу та суперечить ст. 6 Конституції України.
Витяг з технічної документації не є рішенням суб'єкту владних повноважень, а є способом формування даних, тому підстави для задоволення позову в частині визнання протиправним та скасування витягу відсутні.
Суд апеляційної інстанції заслухав суддю-доповідача, розглянув та обговорив доводи апеляційної скарги, перевірив матеріали справи та вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню.
Перевіряючи повноту з'ясування судом першої інстанції обставин справи та правильність застосування правових норм, апеляційний суд звертає увагу на таке.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 18 лютого 2011 між Одеською міською радою та ТОВ «БЛАЗ» укладено договір оренди землі. Відповідно до п.п.1.1, цього договору, орендодавець на підставі Закону України « Про оренду землі» та рішення Одеської міської ради №6013-V від 13 липня 2010 передає, а орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку, площею 24875 кв.м., що знаходиться у м. Одесі, Малиновському районі, провулок 4-й Аеропортівський, 7.
Згідно до п.2.1 договору об'єктом оренди є земельна ділянка площею 24875 кв.м., у тому числі по угіддях: - під капітальною забудовою-42,16 кв.м., - під тимчасовою забудовою-1,56 кв.м., - під проїздами, проходами-24831,11кв.м.
У пункті 2.3 договору оренди землі від 18 лютого 2011 зазначено, що відповідно до довідки - витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси №220-03/М від 02 липня 2008, складеної ОСОБА_2 земельних ресурсів у місті ОСОБА_1 управління земельних ресурсів у Одеській області Державного агентства земельних ресурсів України, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 8682192,01 грн, з урахуванням індексації за 2008 - 2010 роки,.
Положеннями п.3.1, 5.1 договору оренди землі від 18 лютого 2011 визначено, що земельна ділянка, за адресою: м. Одеса, провулок 4-й Аеропортівський, 7, кадастровий номер: 5110137300:65:001:0011, передана в оренду для експлуатації та обслуговування відкритої складської площадки.
Відповідно до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (за кадастровим номером 5110137300:65:001:0011, місце розташування м. Одеса, провулок 4-й Аеропортівський) в оренду ТОВ «БЛАЗ» для експлуатації та обслуговування відкритої складської площадки визначено цільове використання землі та його код згідно з Українським класифікатором цільового використання землі - 1.11.2 землі оптової торгівлі та складського господарства.
Договір оренди землі від 18 лютого 2011 зареєстрований у ОСОБА_2 Держкомзему у місті ОСОБА_1, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 19 квітня 2011 №511010004000029.
Судом встановлено, що за результатами розгляду заяви уповноваженої особи ТОВ«БЛАЗ» ОСОБА_2 Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області надало ОСОБА_2 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеса № 2321/86-17 від 10 лютого 2017, стосовно земельної ділянки кадастровий номер 5110137300:65:001:0011, площею 24875 м. 2, що розташована за адресою: м. Одеса, провулок 4-й Аеропортівський 7, у якому зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки склала 17053663 грн 68 коп. При підрахуванні нормативної грошової оцінки земельної ділянки було застосовано Коефіцієнт Кф: 2,0.
Згідно приміток ОСОБА_2 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеса № 2321/86-17 від 10.02.2017р. грошова оцінка земельної ділянки підлягає коригуванню після внесення до Державного земельного кадастру відомостей щодо коду та назви цільового призначення земель, затвердженої наказом Держкомзему України від 23 липня 2010 №548, зареєстрованого Мінюстом України 01 листопада 2010 №1011/18306.
01 березня 2017 ТОВ «БЛАЗ» звернулось до відповідача із заявою де просило про визначення цільового призначення земельної ділянки відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Держкомзему від 23 липня 2010 №548.
ОСОБА_2 Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області листом від 31 березня 2017 №19-1505-0-11-1104/2-17, повідомлено позивача, що відповідно до даних, наявних в Державному земельному кадастрі, ділянці з кадастровим номером 5110137300:65:001:0011, присвоєно код КВЦПЗ J.11.
ТОВ «БЛАЗ» 01 березня 2017 повторно звернулось до ОСОБА_2 Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області із запитом та просило надати інформацію якому коду цільового призначення земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ, затвердженої наказом Держкомзему від 23 липня 2010 №548, відповідає цільове призначення земельної ділянки, що знаходиться за адресою: м. Одеса, провулок 4-й Аеропортівський,7, кадастровий номер:5110137300:65:001:0011.
На вказаний повторний запит відповідач 03 березня 2017 №Пі-25/0-268/6-17 надав відповідь, що земельній ділянці з кадастровим номером 5110137300:65:001:0011 відповідає код цільового призначення землі (у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового призначення землі) визначений згідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Держкомзему від 23 липня 2010 №548.
27 червня 2017 ТОВ «БЛАЗ» звернулось в третє до відділу у м. Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із заявою про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
Рішенням державного кадастрового реєстратора №РВ-5100572922017 від 05 липня 2017 було відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру. Підставою для відмови у внесенні до Державного земельного кадастру відомостей щодо земельної ділянки, яка знаходиться в користуванні позивача зазначено - невідповідність поданих документів вимогам, установленим Законом України Про Державний земельний кадастр і Порядку ведення Державного земельного кадастру, а саме подання заявником документів не у повному обсязі. В чому полягає ця невідповідність і які документи не були подані ТОВ БЛАЗ в рішенні не зазначено.
Суд апеляційної інстанції погоджується з твердженням суду першої інстанції щодо переліку тих нормативно-правових актів, підзаконних актів, які врегульовують процедуру і вказують на вимоги до ведення Державного земельного кадастру, це, зокрема, : Закон України Про державний земельний кадастр постанова Кабінету Міністрів України №1050 від 17 жовтня 2012 про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру.
Так пунктами 116, 117, 118 Порядку визначено, які відомості і за яких обставин можуть бути внесені до Державного земельного кадастру.
Однак питання, що є предметом цього позову, полягає не в тому яким чином і за яких обставин, підстав вносяться відомості, зміни до Державного земельного кадастру, а в тому чи є правомірним Рішення державного кадастрового реєстратора №РВ-5100572922017 від 05 липня 2017 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру де зазначено підставою відмови у прийнятті позитивного рішення - тільки про подання заявником документів не у повному обсязі, без посилань на визначені законом України Про державний земельний кадастр та постановою Кабінету Міністрів України №1050 від 17 жовтня 2012 про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру.
Пунктом 121 Порядку ведення Державного земельного кадастру визначено, що: Для внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо цільового призначення земельної ділянки, складу угідь, нормативної грошової оцінки, а також до відомостей про межі земельної ділянки (у разі їх встановлення (відновлення) за фактичним використанням земельної ділянки) Державному кадастровому реєстраторові подаються:
1) заява за формою згідно з додатком 12;
2) оригінал документації із землеустрою або оцінки земель, яка є підставою для внесення таких змін (крім випадків зміни виду використання земельної ділянки в межах земель певної категорії);
3) електронний документ (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання) .
При цьому, підзаконний нормативно-правовий акт у пункті 122 визначає підстави для відмови внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровані земельні ділянки є:
1) розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;
2) звернення із заявою неналежної особи;
3) невідповідність поданих документів вимогам, зазначеним у підпунктах 1 і 2 пункту 111 цього Порядку… .
Пункти 1 і 2 пункту 111 наведеного вище порядку передбачають: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку;
2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку .
Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що: Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України .
З огляду на наведені вище положення, суд апеляційної інстанції погоджується і визнає правильним висновок Одеського окружного адміністративного суду щодо протиправності Рішення відділу у м. Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №РВ-5100572922017 від 05 липня 2017 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру де зазначено підставою відмови у прийнятті позитивного рішення тільки не надання заявником документів у повному обсязі, без посилань на визначені законом України Про державний земельний кадастр та Порядку ведення Державного земельного кадастру затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1050 від 17 жовтня 2012 вимоги.
Однак, суд апеляційної інстанції не може погодитися і визнає неправильним рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2017 стосовно зобов'язання відповідача внести до Державного земельного кадастру зміни до відомостей про земельну ділянку, а саме, зазначити код цільового призначення земельної ділянки 11.02 - землі промисловості (землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під'їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд) - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Суд апеляційної інстанції переконаний, що зобов'язання державного органу прийняти саме таке рішення, без ретельного дослідження визначених у пунктах 1 і 2 пункту 111, наведеного вище порядку, документів на відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку, електронного документу, відповідно до пункту 74 цього Порядку - є передчасним. Більш того, таке рішення суду попередньої інстанції є втручанням у дискреційні повноваження державного органу.
Що стосується визнання протиправними дій ОСОБА_2 Держгеокадастру у місті Одесі Одеської області відносно формування витягу № 2321/86-17 від 10 лютого 2017 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та його скасування, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 5 КАС України: Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси… .
Витяг з технічної документації не є рішенням суб'єкта владних повноважень, який створює для позивача певні права та обов'язки, а є лише способом оформлення раніше внесених, на підставі іншого рішення, даних реєстру.
Виходячи з цього, суд апеляційної інстанції не вбачає підстав для задоволення позову в частині визнання протиправними дій та визнання недійсним витягу ОСОБА_2 Держгеокадастру у місті Одесі Одеської області № 2321/86-17 від 10 лютого 2017 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що знаходиться за адресою: м. Одеса, провулок 4-й Аеропортівський,7, кадастровий номер: 5110137300:65:001:0011.
У відповідності до ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є, зокрема неправильне застосування норм матеріального або порушення норм процесуального права. Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: не правильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню.
Оскільки Одеським окружним адміністративним судом при прийнятті постанови від 27 вересня 2017 не правильно застосовано положення ст. ст. 6, 19 Конституції України та ст. 5 КАС України, суд апеляційної інстанції визнає за необхідне частково скасувати це рішення і відмовити ТОВ БЛАЗ у задоволенні частини позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 242, 308, 315, 317, 321, 325 КАС України, апеляційний суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 управління Держгеокадастру в Одеській області - задовольнити частково.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2017 року скасувати в частині: зобов'язання Відділ у м. Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області внести до Державного земельного кадастру зміни до відомостей про земельну ділянку, а саме, зазначити код цільового призначення земельної ділянки 11.02 - землі промисловості (землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під'їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд) - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості;визнання протиправними дії ОСОБА_2 Держгеокадастру у місті Одесі Одеської області щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 24875,00кв.м, що знаходиться за адресою: м. Одеса, провулок 4-й Аеропортівський, шляхом формування ОСОБА_2 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси № 2321/86-17 від 10 лютого 2017 ; визнання недійсним ОСОБА_2 Держгеокадастру у місті Одесі Одеської області № 2321/86-17 від 10 лютого 2017р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси. та ухвалити в цій частині нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог Товариству з обмеженою відповідальністю БЛАЗ .
В іншій частині постанову Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2017 року - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено 20 квітня 2018.
Суддя-доповідач: ОСОБА_3
Суддя: Ю.В. Осіпов
Суддя: О.В. Єщенко
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2018 |
Оприлюднено | 22.04.2018 |
Номер документу | 73522306 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Димерлій О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні