8.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
18 квітня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/469/18
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Свергун І.О.,
за участі секретаря судового засідання - Карча В.М.,
представника позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 22.02.2018),
представника відповідача - ОСОБА_2 (довіреність від 19.02.2018 № 1072/9/12-32-10-00-29),
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Артбілдінг до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
22.02.2018 до суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю Артбілдінг (далі - ТОВ Артбілдінг , позивач) до Головного управління ДФС у Луганській області (далі - ГУ ДФС у Луганській області, відповідач), в якому позивач просить: визнати протиправним відображення відповідачем штрафної санкції в сумі 27561,43 грн в інтегрованій картці платника ТОВ Артбілдінг за затримку реєстрації податкової накладної на підставі податкового повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1, не підписаного керівником ГУ ДФС у Луганській області; зобов'язати відповідача вилучити із інтегрованої картки платника ТОВ Артбілдінг інформації про нарахування штрафної санкції в сумі 27561,43 грн на підставі податкового повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1, не підписаного керівником ГУ ДФС у Луганській області. Позовні вимоги мотивовано таким.
20.11.2017 головним державним ревізором-інспектором відділу камеральних перевірок податкової звітності території обслуговування ДПІ у м. Сєвєродонецьку, Луганської ОДПІ, Слов'яносербської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Луганській області ОСОБА_3 було проведено камеральну перевірку з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за листопад 2016 року ТОВ Артбілдінг , за наслідками якої складено акт № 1692/12-32-12-06/40568828 (далі - акт перевірки). У висновках акта перевірки зроблено висновок про несвоєчасну реєстрацію податкової накладної № 25 від 30.11.2016, продавець - ТОВ Артбілдінг (ІПН 405688212144) покупець - ТОВ ОСОБА_4 Будівельна компанія (ІПН 381274213250). Податкову накладну було зареєстровано в ЄРПН 16.12.2016 о 04:50.
На підставі акта перевірки головним державним ревізором-інспектором відділу камеральних перевірок податкової звітності території обслуговування ДПІ у м. Сєвєродонецьку, Луганської ОДПІ, Слов'яносербської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Луганській області ОСОБА_3 прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1 про застосування до ТОВ Артбілдінг штрафу в сумі 27561,43 грн. Податкове повідомлення-рішення не затверджене підписом посадової особи - заступника голови ГУ ДФС у Луганській області ОСОБА_5. Вказане податкове повідомлення-рішення надійшло на адресу позивача 07.12.2017.
Зважаючи, що зазначене податкове повідомлення-рішення не підписано уповноваженою особою, на думку позивача, відсутній факт вручення податкового повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1, підписаного керівником (заступником керівника) ГУ ДФС у Луганській області.
Таким чином, відображення відповідачем штрафної санкції в сумі 27561,43 грн в інтегрованій картці платника ТОВ Артбілдінг за затримку реєстрації податкової накладної на підставі податкового повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1, що не підписано керівником або заступником керівника ГУ ДФС у Луганській області, здійснено з порушенням вимог чинного законодавства, а саме: пункту 1 підрозділу 3 розділу V наказу Міністерства фінансів України № 422 від 07.04.2016 Про затвердження Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , зареєстрованого Міністерством юстиції України за № 751/28881 від 20.05.2016; пункту 42.1 статті 42 Податкового кодексу України; пункту 86.8 статті 86 Податкового кодексу України; пункту 1 розділу ІІІ Наказу Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204 Про затвердження порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.01.2016 за № 124/28254; статті 19 Конституції України.
03.04.2018 від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначив, що податкове повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1 було прийняте на підставі акта камеральної перевірки від 20.11.2017 № 1692/12-32-12-06/40568828. Порушення визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН має наслідком застосування штрафних санкцій, передбачених пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України. На підставі викладеного просив відмовити в задоволенні позову (арк. спр. 32-33).
У судовому засіданні представник позивача надав пояснення, аналогічні викладеному в позові, та просив задовольнити позовні вимоги, а представник відповідача підтримав відзив на позовну заяву. По справі оголошувалася перерва у зв'язку з витребуванням доказів.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76 КАС України, суд дійшов такого.
ТОВ Артбілдінг зареєстроване як юридична особа 14.06.2016 та перебуває на обліку як платник податків у ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області (арк. спр. 25-26а, 42-45).
Відповідачем було проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ Артбілдінг з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за листопад 2016 року, за результатами якої складено акт від 20.11.2017 № 1692/12-32-12-06/40568828 (арк. спр. 6-7).
Перевіркою встановлено несвоєчасну реєстрацію ТОВ Артбілдінг податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за листопад 2016 року, а саме - податкової накладної від 30.11.2016 № 25 із сумою ПДВ 275614,33 грн із затримкою реєстрації 1 день.
На підставі вказаного акта перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1, яким до ТОВ Артбілдінг застосовано штраф у сумі 27561,43 грн (арк. спр. 9-10).
Вказане податкове повідомлення-рішення позивач отримав 11.12.2017, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (арк. спр. 58).
21.12.2017 до інтегрованої картки платника ТОВ Артбілдінг було внесено інформацію про донарахування штрафної санкції в сумі 27561,43 грн на підставі податкового повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1 (арк. спр. 34-41).
Вирішуючи питання щодо правомірності дій відповідача з відображення в інтегрованій картці суми штрафу 27561,43 грн на підставі податкового повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1, суд керується таким.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 71.1 статті 71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
За підпунктом 72.1.5 пункту 72.1 статті 72 Податкового кодексу України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема, за наслідками податкового контролю.
Пунктом 74.1 статті 74 Податкового кодексу України визначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.
Згідно з пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт:
невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації;
завищення розміру задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу;
заниження або завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Відповідно до пункту 86.8 статті 86 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 січня 2016 р. за № 124/28254, затверджено Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків (далі - Порядок № 1204).
Вказаний Порядок визначає форму та порядок надіслання (вручення) контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку № 1204 структурний підрозділ контролюючого органу, який склав податкове повідомлення-рішення відповідно до Кодексу, роздруковує його у двох примірниках (податкове повідомлення-рішення за формою Ф - в одному примірнику) та після погодження з підрозділами правової роботи передає на підпис керівнику (виконуючому його обов'язки, його заступнику або уповноваженій особі) контролюючого органу.
При складанні у передбачених Кодексом випадках податкових повідомлень-рішень в електронній формі необхідно дотримуватись вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронний цифровий підпис .
Після підписання податкове повідомлення-рішення (крім податкового повідомлення-рішення за формою Ф ) не пізніше наступного робочого дня надсилається (вручається) платнику податків. Податкове повідомлення-рішення за формою Ф надсилається (вручається) платнику податків у терміни, встановлені Кодексом для податків на майно фізичних осіб.
Наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 травня 2016 р. за № 751/28881, затверджено Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Порядок № 422).
Цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з пунктом 1 підрозділу 1 розділу ІІ Порядку № 422 з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.
Облік нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску відображається в ІКП окремими обліковими операціями в хронологічному порядку. При цьому кожна операція фіксується в окремому рядку із зазначенням виду операції та дати її проведення.
Відповідно до пункту 1 підрозділу 3 розділу V Порядку № 422 не пізніше наступного робочого дня після дня вручення платнику податків податкового повідомлення-рішення/рішення/вимоги та/або рішення щодо єдиного внеску або отримання інформації про їх вручення працівник структурного підрозділу, який склав документ, вносить дату вручення документа до підсистеми, що забезпечує відображення результатів КПР.
Після внесення до підсистеми, що забезпечує відображення результатів КПР, інформації про дату вручення податкового повідомлення-рішення/рішення/вимоги та/або рішення щодо єдиного внеску облікові показники щодо донарахованих/зменшених органом ДФС грошових зобов'язань, єдиного внеску, зменшення суми бюджетного відшкодування, відмови у бюджетному відшкодуванні, зменшення суми від'ємного значення ПДВ, врахованого у зменшення податкового боргу, одночасно переносяться до ІКП та відображаються датою граничного строку сплати/зменшення з використанням відповідних облікових показників (кодів операцій).
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що податкове повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1 не підписано керівником (заступником керівника) ГУ ДФС у Луганській області.
Як установлено судом, податкове повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1, направлене на адресу позивача, дійсно не підписано уповноваженою особою відповідача (арк. спр. 9-10).
Проте, другий екземпляр вказаного податкового повідомлення-рішення, оригінал якого був оглянутий судом під час розгляду справи, містить відповідний підпис (арк. спр. 55-56).
Отже, інформацію про донарахування штрафної санкції в сумі 27561,43 грн було внесено до інтегрованої картки платника ТОВ Артбілдінг на підставі примірника податкового повідомлення-рішення, який залишається у контролюючого органу та який містить підпис уповноваженої особи.
Направлення ж на адресу платника податкового повідомлення-рішення, яке не містить підпису керівника (виконуючого обов'язки (заступника) керівника, уповноваженої особи) контролюючого органу, хоча і є порушенням з боку відповідача, проте не є підставою для вилучення відповідної інформації з інтегрованої картки платника. Як установлено судом, податкове повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1 не оскаржене позивачем та, відповідно, належить до виконання.
Згідно з пунктом 1 підрозділу 3 розділу V Порядку № 422 за умови відсутності інформації про початок процедури адміністративного та/або судового оскарження з дня настання граничного строку сплати/зменшення відповідні донараховані/зменшені суми в ІКП беруть участь у розрахунках.
Відповідно до пункту 1 підрозділу 4 розділу V Порядку № 422 працівники підрозділів адміністративного/судового оскарження органу ДФС, до компетенції яких належать розгляд скарг при проведенні процедури адміністративного оскарження або супроводження справ у судах при проведенні процедури судового оскарження прийнятих податкового повідомлення-рішення/рішення/вимоги та/або рішення щодо єдиного внеску, в установленому порядку відповідно до вимог регламентів використання відповідних інформаційних систем забезпечують внесення даних до інформаційних систем, які забезпечують відображення результатів адміністративного та/або судового оскарження, у день отримання чи складання відповідних документів або отримання інформації з подальшим збереженням даних та встановленням зв'язків записів зазначених інформаційних систем із записами підсистеми, що відображає результати КПР.
Також Порядком № 422 передбачено, що в разі оскарження податкового повідомлення-рішення воно вважається неузгодженим, та, в залежності від порядку оскарження та настання граничних строків сплати, відповідні облікові показники (операції) в ІКП блокуються, а донараховані/зменшені суми не відображаються та не беруть участі у розрахунках або ж в ІКП відображаються облікові показники (операції) щодо виключення з обліку донарахованих/зменшених сум.
Таким чином, саме податкове повідомлення-рішення тягне для платника відповідні негативні наслідки. Зважаючи, що податкове повідомлення-рішення від 06.12.2017 № НОМЕР_1 не було оскаржене, підстав для виключення інформації про нарахування штрафних санкцій з інтегрованої картки позивача немає.
На підставі викладеного суд робить висновок, що позовні вимоги є необґрунтованими й такими, що не належать до задоволення.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, понесені позивачем, йому не відшкодовуються.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю Артбілдінг до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено 23 квітня 2018 року.
Суддя ОСОБА_6
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2018 |
Оприлюднено | 24.04.2018 |
Номер документу | 73559782 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні