Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 квітня 2018 р. № 820/1603/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Єгупенка В.В.,
розглянувши у приміщенні суду в м. Харкові у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (Харківська область, м. Південне, вул. Леніна, 19-А) до Державної фіскальної служби України (м. Київ, Львівська площа, 8) про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому просив скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14.12.2017 № 417692/НОМЕР_1, № 417693/НОМЕР_1, № 417694/НОМЕР_1, № 417695/НОМЕР_1, № 417696/НОМЕР_1, № 417697/НОМЕР_1, № 417698/НОМЕР_1, № 417699/НОМЕР_1, № 417700/НОМЕР_1, № 417701/НОМЕР_1, № 417702/НОМЕР_1, № 417703/НОМЕР_1; зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 43 від 20.11.2017, №46 від 20.11.2017, № 60 від 22.11.2017, № 61 від 22.11.2017, № 63 від 24.11.2017, № 64 від 24.11.2017, № 78 від 29.11.2017, № 79 від 29.11.2017, № 80 від 29.11.2017, № 81 від 29.11.2017, № 82 від 30.11.2017, № 83 від 30.11.2017, подані ФОП ОСОБА_1
Ухвалою судді від 26.03.2018 було відкрито спрощене провадження у справі за вищевказаним адміністративним позовом.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана сторонам за адресами, вказаними в позовній заяві.
Дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи адміністративного позову, суд дійшов наступного.
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до договору про визнання електронних документів № 151220161 від 15.12.016, укладеним між фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 та Харківською ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області позивачем складені податкові накладні № 43 від 20.11.2017, № 46 від 20.11.2017, № 60 від 22.11.2017, № 61 від 22.11.2017, № 63 від 24.11.2017, № 64 від 24.11.2017, № 78 від 29.11.2017, № 79 від 29.11.2017, № 80 від 29.11.2017, № 81 від 29.11.2017, № 82 від 30.11.2017, № 83 від 30.11.2017 та направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанцій від 05.12.2017 та 06.12.2017 податкові накладні прийнято, але їх реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст. 201 ПКУ, оскільки ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів
постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 1704.
Комісією ДФС 14.12.2017 прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, а саме: № 417692/НОМЕР_1 по податковій накладній №43, № 17693/НОМЕР_1 по податковій накладній №46,№ 417694/НОМЕР_1 по податковій накладній №60, № 417695/НОМЕР_1 по податковій накладній №61, № 417696/НОМЕР_1 по податковій накладній № 63, № 417697/НОМЕР_1 по податковій накладній №64, № 417698/НОМЕР_1 по податковій накладній №78, № 417699/НОМЕР_1 по податковій накладній №79, № 417700/НОМЕР_1 по податковій накладній №80, № 417701/НОМЕР_1 по податковій накладній №81, № 417702/НОМЕР_1 по податковій накладній №82, № 417703/НОМЕР_1 по податковій накладній №83.
В обґрунтування оскаржуваних рішень відповідачем зазначено, що платником податку подані копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Дані рішення оскаржені позивачем у встановленому законом порядку та за результатами розгляду скарги прийняті рішення комісії з питань розгляду скарг від 22.01.2018 та 23.01.2018, згідно яких рішення комісії ДФС № 417692/НОМЕР_1, № 17693/НОМЕР_1, № 417694/НОМЕР_1, № 417695/НОМЕР_1, № 417696/НОМЕР_1, № 417697/НОМЕР_1, № 417698/НОМЕР_1, № 417699/НОМЕР_1, № 417700/НОМЕР_1, № 417701/НОМЕР_1, № 417702/НОМЕР_1, № 417703/НОМЕР_1 залишені без змін.
Підпунктом 201.16.1 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що для розблокування реєстрації ПН платник податків може подати письмові пояснення та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої ПН/РК в ЄРПН.
В матеріалах справи містяться письмові пояснення ФОП ОСОБА_1, направлені до ДФС разом із копіями документів, якими підтверджується реальність здійснення господарської операцій.
Так, матеріалами справи підтверджено, що ФОП ОСОБА_1 згідно договору про спільну діяльність від 20.01.2003 №б/н з Компанією ОВІН ТОВ (код ЄДРПОУ 30226016) з 2003 року здійснює господарську діяльність на базі виробництва Компанії ОВІН -ОСОБА_2 ОСОБА_1 орендує приміщення у Компанії ОВІН ТОВ згідно договору суборенди №б/н від 01.01.2015.
За договором поставки товару №1 від 30.04.15 покупець - ТОВ Торговий дім ОВІН (Код ЄДРПОУ 39489848) отримує від ФОП ОСОБА_1 кондитерські вироби в асортименті, що відповідає виду діяльності ФОП ОСОБА_1
У листопаді 2017 року співробітниками ФОП ОСОБА_1 було виготовлено товар, реалізацію і транспортування якого підтверджуємо витратними і товарно-транспортними накладними № 46 від 20.11.2017, № 60 від 22.11.2017, № 61 від 22.11.2017, № 63 від 24.11.2017 № 64 від 24.11.2017, № 78 від 29.11.2017, № 79 від 29.11.2017, № 80 від 29.11.2017, № 81 від 29.11.2017, № 82 від 30.11.2017, № 83 від 30.11.2017.
Для виробництва кондитерських виробів ФОП ОСОБА_1 придбано сировину у вітчизняних постачальників, а саме цукор (договір з ТОВ Фірма ТМ Груп №ТМС-05/01 від 05.01.17), арахісу і кунжуту (договір з ПВ-ТФ Кріоліт-Дніпро №69 від 15.05.17), ядер соняшнику (договір з ТОВ Акварель №2/08 від 29.09.17), а також придбано у ПП Орхіея-Суми згідно договору № 27 від 08.02.2011 льодяник монпансьє в асортименті.
З покупцем ПП Таврія Плюс (код ЄДРПОУ 31929492) укладено договір поставки №256 від 21.04.15 р. та згідно договору ФОП ОСОБА_1 поставляє кондитерські вироби в асортименті.
У листопаді 2017 ФОП ОСОБА_1М, здійснював реалізацію товару в мережі Таврія за податковими накладними №43 від 20.11.17, реалізацію та транспортування яких підтверджуємо витратними і товарно-транспортними накладними.
Також, для виробництва кондитерських виробів позивачем придбано сировину у вітчизняних постачальників, а саме: цукор (договір з ТОВ Фірма ТМ Груп №ТМС-05/01 від 05.01.17), арахісу і кунжуту (договір з ПВ- ТФ Кріоліт-Дніпро №69 від 15.05.17), ядер соняшнику (договір з ТОВ Акварель №2/08 від 29.09.17), а також придбано у ПП Орхіея-Суми згідно договору № 27 від 08.02.2011 льодяник монпансьє в асортименті.
Відповідно до пункту 74.2 ст. 74 ПК в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з пунктом 201.1 ст. 201 ПК на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Абзацами першим та другим пункту 201.10 ст. 201 ПК встановлено. що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п'ятий цього пункту).
Згідно з абзацом восьмим, з метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції (абзац дев'ятий).
Абзацом десятим встановлено, що якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України (абзац 18 цього підпункту).
На виконання цієї норми, постановою КМ України від 29.12.2010 № 1246 було затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на дату виникнення відносин з приводу прав і обов'язків у яких виник спір).
Відповідно до пункту 5 цього Порядку, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200 1.3, 200 1.9 статті 200 1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктом 12 встановлено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (пункт 13 цього Порядку).
Згідно з пунктом 14 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Відповідно до пункту 15, у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно з частиною 1 та 2 підпункту 201.16.1 пункту 201.16 ст. 201 ПК, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Постановою № 190 установлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.
Проте, контролюючим органом у судовому процесі не доведено правомірності відмови у реєстрації податкових накладних позивача. Оскаржувані рішення не містять чіткого визначенні підстав щодо відмови в реєстрації податкових накладних, зважаючи на те, що позивачем надані всі необхідні документи, які зазначені в наказі № 567, затвердженим МФУ від 13.06.2017.
За правилами ч.ч.1, 2 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оскільки в порушення ст.ст.73, 74 КАС України, податковим органом не доведено обґрунтованості відмови в реєстрації податкових накладних позивача, що призвело до прийняття відповідачем оскаржуваних рішень, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст.139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 72-77, 90, 241-246, 255, 257, 262, 263, 371 КАС України, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (Харківська область, м. Південне, вул. Леніна, 19-А) до Державної фіскальної служби України (м. Київ, Львівська площа, 8) про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.
Скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14.12.2017 № 417692/НОМЕР_1, № 417693/НОМЕР_1, № 417694/НОМЕР_1, № 417695/НОМЕР_1, № 417696/НОМЕР_1, № 417697/НОМЕР_1, № 417698/НОМЕР_1, № 417699/НОМЕР_1, № 417700/НОМЕР_1, № 417701/НОМЕР_1, № 417702/НОМЕР_1, № 417703/НОМЕР_1.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 43 від 20.11.2017, №46 від 20.11.2017, № 60 від 22.11.2017, № 61 від 22.11.2017, № 63 від 24.11.2017, № 64 від 24.11.2017, № 78 від 29.11.2017, № 79 від 29.11.2017, № 80 від 29.11.2017, № 81 від 29.11.2017, № 82 від 30.11.2017, № 83 від 30.11.2017, подані фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, пл. Львівська, 8, м. Київ-53, МСП 04655) на користь фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3524,00 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні).
Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя В.В. Єгупенко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2018 |
Оприлюднено | 24.04.2018 |
Номер документу | 73560495 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Єгупенко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні