ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 квітня 2018 року ЛуцькСправа № 803/247/18
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Димарчук Т.М.,
при секретарі судового засідання Головатій І.В.,
з участю представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Луцький цегельний завод №1" ЛТД до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Виробничо-комерційне товариство з обмеженою відповідальністю "Луцький цегельний завод №1" ЛТД (далі - ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД, позивач) звернулося з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області, відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 26.01.2018 року №00008641207 та №00008651207.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Луцькою ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області проведена камеральна перевірка з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з плати за землю ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД, про що складено акт від 05.01.2018 року №358/10/03-20-12-07.
Перевіркою встановлено, що в порушення вимог пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України (далі - ПК України) ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД не забезпечило своєчасної сплати узгодженого податкового зобов'язання з плати за землю по м. Луцьку, за що передбачена відповідальність за п.126.1 ст. 126 ПК України. Підприємство зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% та 10% за затримку сплати грошового зобов'язання.
На підставі вказаного акту перевірки ГУ ДФС у Волинській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.01.2018 року №00008651207, яким за затримку сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 198 345,80 грн. позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20%, що становить 39 669,16 грн. та податкове повідомлення-рішення від 26.01.2018 року №00008641207, яким за затримку сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 101 023,50 грн. позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10%, що становить 10 102,35 грн.
Позивач не погоджується із вказаними податковими повідомленнями-рішеннями з тих підстав, що такі рішення прийняті за результатами камеральної перевірки з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з плати за землю, проведеної з порушенням заборони, встановленої Законом України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №1728-19 від 03.11.2016 року, яким мораторій на проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності продовжено до 31.12.2018 року.
Позивач вважає, що камеральна перевірка проведена з порушенням строків проведення такої перевірки, встановлених п.76.3 ст.76 ПК України, у якому зазначено, що камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
Крім того, камеральна перевірка проводилась за 2015-2017 роки, предметом перевірки якої були податкові декларації з плати за землю (річні) за 2014-2017 роки. Вказує, що проведення камеральної перевірки даних декларацій з плати за землю №9004742304 від 06.02.2014 року здійснено за межами строку передбаченого п. 102.1 ст. 102 ПК України для проведення камеральних перевірок.
Також позивач вказує, що у розрахунку штрафних санкцій до акта перевірки наявні арифметичні помилки в частині обрахунку штрафних санкцій. Крім того, у висновку акта перевірки відсутнє порушення щодо зарахованих 29.12.2015 року коштів до бюджету у розмірі 16 763,20 грн., проте у розрахунку штрафних санкцій до акта перевірки відповідачем нараховано штрафні санкції на вказану суму.
Враховуючи вищевикладене, позивач просить визнати протиправними скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Волинській області від 26.01.2018 року №00008641207 та №00008651207.
У поданому до суду відзиві на позов від 07.03.2018 року (а.с.45-47) представник відповідача адміністративний позов не визнала та просила відмовити у його задоволенні з тих підстав, що внаслідок порушення позивачем свого обов'язку щодо своєчасної сплати податкового зобов'язання у строки, встановлені законом, ГУ ДФС у Волинській області правомірно застосовані до позивача штрафні санкції у порядку та розмірах, визначених ПК України, а норма пункту 126.1 статті 126 ПК України є прямою та не звільняє платника податків від нарахування штрафу за порушення строку сплати податків незалежно від причин такого прострочення.
Вважає безпідставним посилання позивача, на незаконне проведення перевірки у зв'язку із дією мораторію на проведення таких перевірок. Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1. статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків. У пункті 76.1 статті 76 ПК України зазначено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Камеральна перевірка ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з плати за землю, за результатами якої складено акт, здійснювалась виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях платника податків, які знаходяться у розпорядженні податкового органу та даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів стосовно фактичної дати сплати позивачем грошових зобов'язань, будь-які інші дані не можуть бути предметом дослідження податковим органом.
Головне управління ДФС у Волинській області не погоджується із твердженням позивача про те, що камеральна перевірка проведена з порушенням строків проведення такої перевірки, оскільки у пункті 76.3 статті 76 ПК України зазначено, що камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу згідно якої контролюючий орган має право провести перевірку не пізніше закінчення 1095 що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань.
Відповідно до п.3 ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Отже, відповідно до поданої декларації №9004742304 від 06.02.2014 року нараховна сума податку за землю за грудень 2014 року повинна бути сплачена платником податків до кінця січня 2015 року і саме з цього моменту і розпочинається строк давності, який повинен враховувати контролюючий орган під час проведення перевірки.
Таким чином, відповідач діяв виключно в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законами України, та внаслідок порушення позивачем свого обов'язку щодо сплати податкового зобов'язання у строки, встановлені ПК України, ГУ ДФС у Волинській області правомірно винесено податкові повідомлення-рішення від 26.01.2018 року №00008641207 та №00008651207.
У поданій до суду відповіді на відзив від 18.04.2018 року (а.с.86-91) представник позивача просить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати за надання правничої допомоги у розмірі 14440,00 грн.
У судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала з підстав, викладених у позовній заяві, просила позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнала з підстав, викладених у відзиві на позов, та просила у його задоволенні відмовити повністю.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити частково з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що Луцькою ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області проведена камеральна перевірка з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з плати за землю ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД, за результатами якої складено акт від 05.01.2018 року №358/10/03-20-12-07 (а.с.12-15).
Перевіркою встановлено, що в порушення вимог пункту 287.3 статті 287 ПК України ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД не забезпечило своєчасної сплати узгодженого податкового зобов'язання з плати за землю по м. Луцьку. Відповідно до історії сплати узгодженого податкового зобов'язання підприємство зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% та 10% за затримку сплати грошового зобов'язання.
На підставі вищевказаного акту перевірки ГУ ДФС у Волинській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.01.2018 року №00008651207, яким за затримку від 230 до 32 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 198 345,80 грн. позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20%, що становить 39 669,16 грн. та податкове повідомлення-рішення від 26.01.2018 року №00008641207, яким за затримку від 30 до 1 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 101 023,50 грн. позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10%, що становить 10 102,35 грн.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо компетенції контролюючих органів, повноважень і обов'язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України.
Відповідно до пункту 61.1 статті 61 ПК України податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно із підпунктом 62.1.3 пункту 62.1 статті 62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України визначено, що контролюючим органам надано право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
За змістом підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Як вбачається з матеріалів справи, камеральна перевірка ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з плати за землю, за результатами якої складено акт №358/10/03-20-12-07 від 05.01.2018 року, здійснювалася виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях платника податків та даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів стосовно фактичної дати сплати ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД відповідних грошових зобов'язань, як це передбачено підпунктом 75.1.1. пункту 75.1. статті 75 Податкового кодексу України.
Така перевірка здійснювалася по узгоджених документах, без витребування чи дослідження будь - яких первинних документів, оскільки факт дотримання граничних строків сплати узгодженого податкового зобов'язання не потребує проведення документальної перевірки (сума боргу та терміни його сплати платником визнавалися, а відтак не потребували встановлення документальною перевіркою).
Порядок проведення камеральної перевірки визначено статтею 76 ПК України. Відповідно до пункту 76.1 статті 76 ПК України Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 86.2 статті 86 ПК України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Виходячи з системного аналізу наведених нормативно-правових актів, суд дійшов висновку, що контролюючий орган вправі проводити камеральні перевірки виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
При цьому камеральна перевірка проводиться без будь-якого рішення керівника та згоди платника податків.
Таким чином, платник податків не повідомляється про проведення камеральної перевірки. Лише у разі виявлення порушень вимог податкового законодавства складається акт, який вручається платнику податків для підписання.
Згідно з пунктом 76.3 статті 76 ПК України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
Представник позивача у позовній заяві та в судовому засіданні зазначила, що камеральна перевірка проведена з порушенням строків проведення такої перевірки, встановлених п. 76.3 ст.76 та п. 102.1 ст. 102ПК України, а саме перевірці підлягала подана 06.02.2014 року податкова декларація з плати за землю за 2014 рік №9004742304, строк давності по якій минув 21.02.2017 року.
Однак, суд не погоджується з таким твердженням представника позивача, оскільки, як вбачається з норми пункту 76.3 статті 76 ПК України, камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
Відповідно до п. 102.1 ст. 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
Таким чином, враховуючи норми підпункту 75.1.1. пункту 75.1. статті 75 Податкового кодексу України, з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу камеральна перевірка проводиться, у тому числі з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання.
Відповідно до п.3 ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Отже, відповідно до поданої декларації №9004742304 від 06.02.2014 року нараховна сума податку за землю за грудень 2014 року повинна бути сплачена платником податків до кінця січня 2015 року і саме з цього моменту і розпочинається строк давності, який повинен враховувати контролюючий орган під час проведення перевірки.
Як передбачено підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пунктів 38.1, 38.3 статті 38 цього ж Кодексу виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. Спосіб, порядок та строки виконання податкового обов'язку встановлюються цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктом 286.2. статті 286 ПК України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно із пунктом 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до пункту 126.1 статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Отже, незалежно від того, з яких причин платником податку не було своєчасно погашено узгоджену суму грошового зобов'язання, такий платник саме після фактичного погашення боргу, повинен сплатити суму штрафу у розмірі, який залежить від терміну прострочення.
Передбачена пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України відповідальність у вигляді штрафу застосовується в силу самого факту погашення податкового боргу з простроченням і розмір такої відповідальності залежить виключно від терміну прострочення, а не від способу і порядку погашення податкового боргу.
Правопорушення, відповідальність за яке встановлена пунктом 126.1 статті 126.1 Податкового кодексу України, полягає у несвоєчасній сплаті суми узгодженого грошового зобов'язання. Відповідне порушення є закінченим у момент збігу передбаченого податковим законодавством строку сплати узгодженого, але не сплаченого платником податків грошового зобов'язання, а розмір штрафу визначається нормативно та фактично залежить від тривалості прострочення до моменту погашення боргу (до 30 днів або понад 30 днів).
Таким чином, внаслідок порушення позивачем свого обов'язку щодо своєчасної сплати податкового зобов'язання у строки, встановлені Податковим кодексом України, Головним управлінням ДФС у Волинській області застосовані до позивача штрафні санкції у порядку та розмірах, визначених Податковим кодексом України.
Так, зі зворотного боку облікової картки платника ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД за платежем 13050100 (земельний податок з юридичних осіб) (а.с.50-76) за 2014-2017 роки та з розрахунку штрафних санкцій до акту перевірки від 05.01.2018 року №358/10/03-20-12-07 вбачається, що позивачем порушено дотримання граничних строків сплати узгоджених податкових зобов'язань з плати за землю, тому до ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД було застосовано штрафні санкції у розмірі 10% (при затримці до 30 календарних днів) та 20 % (при затримці більше 30 календарних днів) від суми фактичної сплати за невчасну сплату наступних грошових зобов'язань:
ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД 06.02.2014 року подано податкову декларацію з плати за землю за 2014 рік №9004742304 на самостійно обчислену загальну суму грошового зобов'язання 167 825,34 грн. (зі щомісячною сплатою земельного податку - 13 993,78 грн.)
Відповідно до індивідуальної картки платника податку за платежем 13050100 (земельний податок з юридичних осіб) за поданою декларацією з плати за землю за 2014 рік позивачем протягом 2014 року було сплачено земельного податку на загальну суму 155 330,96 грн.
Як вбачається із особової картки за 2014 рік, станом на 30.11.2014 року за ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД рахувалася переплата в сумі 9100,96 грн., яка була спрямована на погашення зобов'язання з земельного податку за листопад 2014 року за поданою декларацією з плати за землю за 2014 рік у розмірі 13993,78 грн., терміном сплати до 30.12.2014 року, таким чином несплаченою залишилася сума 4 892,82 грн.
23.01.2015 року відбувалася часткова сплата у розмірі 3000,00 грн. згідно з платіжним дорученням №189 вiд 23.01.2015 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 300,00 грн. (10 % від суми сплати, за прострочення у 24 дні з 30.12.2014 року по 23.01.2015 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 1892,82 грн.,
Як вбачається із особової картки за 2015 рік 30.01.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за грудень 2014 року за поданою декларацією з плати за землю за 2014 рік у розмірі 13993,78 грн., терміном сплати до 30.01.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 1892,82 грн. та нарахованої пені заборгованість становить 15 918,00 грн.
04.02.2015 року відбувалася часткова сплата у розмірі 8000,00 грн. згідно з платіжним дорученням №194 вiд 04.02.2015 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 378,56 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 1892,80 грн., за прострочення у 36 днів з 30.12.2014 року по 04.02.2015 року) та штрафна санкція в сумі 607,50 грн. (10 % від суми сплати боргу у розмірі 6075,40 грн., за прострочення у 5 днів з 30.01.2015 року по 04.02.2015 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 7 918,35 грн.,
ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД 12.02.2015 року подано податкову декларацію з плати за землю за 2015 рік №9013500601 на самостійно обчислену загальну суму грошового зобов'язання 209 745,08 грн. (зі щомісячною сплатою земельного податку - 17 478,76 грн.) (а.с.81-82).
Як вбачається із особової картки за 2015 рік 02.03.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за січень 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,76 грн., терміном сплати до 02.03.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 7 918,35 грн. та нарахованої пені заборгованість становить 25439,00 грн.
30.03.2015 року відбувалася часткова сплата у розмірі 17 479,40 грн. згідно з платіжним дорученням №241 вiд 30.03.2015 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 1583,67 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 7 918,35 грн., за прострочення у 59 днів з 30.01.2015 року по 30.03.2015 року) та штрафна санкція в сумі 951,94 грн. (10 % від суми сплати боргу у розмірі 9519,40 грн., за прострочення у 28 днів з 02.03.2015 року по 30.03.2015 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 7959,34 грн.
Як вбачається із особової картки за 2015 рік 30.03.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за лютий 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,76 грн., терміном сплати до 30.03.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 7959,34 грн. та нарахованої пені заборгованість становить 26 145,00 грн.
30.04.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за березень 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,76 грн., терміном сплати до 30.04.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 25438,10 грн. та нарахованої пені заборгованість становить 43 623,00 грн.
20.05.2015 року відбувалася часткова сплата у розмірі 34 958,90 грн. згідно з платіжним дорученням №328 вiд 20.05.2015 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 1591,87 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 7959,34 грн., за прострочення у 79 днів з 02.03.2015 року по 20.05.2015 року), штрафна санкція в сумі 3495,75 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 17 478,76 грн., за прострочення у 51 день з 30.03.2015 року по 20.05.2015 року) та штрафна санкція в сумі 881,43 грн. (10 % від суми сплати боргу у розмірі 8814,30 грн., за прострочення у 20 днів з 30.04.2015 року по 20.05.2015 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 8 664,45 грн.
Як вбачається із особової картки за 2015 рік 30.05.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за квітень 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,76 грн., терміном сплати до 30.05.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 8 664,45 грн.. та нарахованої пені заборгованість становить 27 748,00 грн.
30.06.2015 року відбувалася часткова сплата у розмірі 17 479,40 грн. згідно з платіжним дорученням №454 вiд 30.06.2015 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 1732,89 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 8 664,45 грн., за прострочення у 61 день з 30.04.2015 року по 30.06.2015 року) та штрафна санкція в сумі 1442,06 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 7210,30 грн., за прострочення у 31 день з 30.05.2015 року по 30.06.2015 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 10 268,45 грн.
Як вбачається із особової картки за 2015 рік 30.06.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за травень 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,76 грн., терміном сплати до 30.06.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 10 268,45 грн. та нарахованої пені заборгованість становить 28 425,00 грн.
30.07.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за червень 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,76 грн., терміном сплати до 30.07.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 27 747,22 грн. та нарахованої пені заборгованість становить 45 904,00 грн.
28.08.2015 року відбувалася часткова сплата у розмірі 17 479,40 грн. згідно з платіжним дорученням №625 вiд 28.08.2015 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 2053,69 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 10 268,45 грн., за прострочення у 88 днів з 30.05.2015 року по 28.08.2015 року) та штрафна санкція в сумі 1402,37 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 7011,85 грн., за прострочення у 59 днів з 30.06.2015 року по 28.08.2015 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 27 945,66 грн.
Як вбачається із особової картки за 2015 рік 30.08.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за липень 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,76 грн., терміном сплати до 30.08.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 27 945,66 грн. та нарахованої пені заборгованість становить 47 185,00 грн.
02.09.2015 року відбувалася часткова сплата у розмірі 17 479,40 грн. згідно з платіжним дорученням №645 вiд 02.09.2015 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 2093,38 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 10 466,90 грн., за прострочення у 64 дні з 30.06.2015 року по 02.09.2015 року) та штрафна санкція в сумі 1306,80 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 6534,00 грн., за прострочення у 34 дні з 30.07.2015 року по 02.09.2015 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 28 423,54 грн.
30.09.2015 року відбувалася часткова сплата у розмірі 17 479,40 грн. згідно з платіжним дорученням №716 вiд 30.09.2015 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 2188,96 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 10 944,80 грн., за прострочення у 62 дні з 30.07.2015 року по 30.09.2015 року) та штрафна санкція в сумі 1050,48 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 5252,40 грн., за прострочення у 31 день з 30.08.2015 року по 30.09.2015 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 12 226,34 грн.
Як вбачається із особової картки за 2015 рік 30.09.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за серпень 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,76 грн., терміном сплати до 30.09.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 12 226,34 грн. та нарахованої пені заборгованість становить 31 367,00 грн.
30.10.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за вересень 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,76 грн., терміном сплати до 30.10.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 29 705,10 грн. та нарахованої пені заборгованість становить 48 845,00 грн.
05.11.2015 року відбувалася часткова сплата у розмірі 17 479,40 грн. згідно з платіжним дорученням №830 вiд 05.11.2015 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 2445,27 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 12 226,35 грн., за прострочення у 67 дні з 30.08.2015 року по 05.11.2015 року) та штрафна санкція в сумі 718,34 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 3591,70 грн., за прострочення у 67 дні з 30.08.2015 року по 05.11.2015 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 31 365,83 грн.
Як вбачається із особової картки за 2015 рік 30.11.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за жовтень 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,76 грн., терміном сплати до 30.11.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 31 365,83 грн.. та нарахованої пені заборгованість становить 49 561,00 грн.
07.12.2015 року відбувалася часткова сплата у розмірі 17 479,40 грн. згідно з платіжним дорученням №884 вiд 07.12.2015 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 2777,41 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 13 887,05 грн., за прострочення у 67 дні з 30.09.2015 року по 07.12.2015 року) та штрафна санкція в сумі 718,47 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 3592,35 грн., за прострочення у 67 дні з 30.09.2015 року по 07.12.2015 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 31 365,15 грн.
29.12.2015 року відбувалася часткова сплата у розмірі 17 479,40 грн. згідно з платіжним дорученням №942 вiд 29.12.2015 року. Таким чином несплаченою залишилася сума 14 602,01 грн.
Як вбачається із особової картки за 2015 рік 30.12.2015 року нараховано зобов'язання з земельного податку за листопад 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,76 грн., терміном сплати до 30.12.2015 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 14 602,01 грн. та нарахованої пені заборгованість станом на 31.12.2015 року становить 32081,00 грн.
28.01.2016 року відбувалася часткова сплата у розмірі 9000,00 грн. згідно з платіжним дорученням №966 вiд 28.01.2016 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 1800,00 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 9000,00 грн., за прострочення у 59 днів з 30.11.2015 року по 28.01.2016 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 23 080,77 грн.
Як вбачається із особової картки за 2016 рік 30.01.2016 року нараховано зобов'язання з земельного податку за грудень 2015 року за поданою декларацією з плати за землю за 2015 рік у розмірі 17 478,72 грн., терміном сплати до 30.01.2016 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 23 080,77 грн.. та нарахованої пені заборгованість становить 40 559,49 грн.
02.02.2016 року відбувалася часткова сплата у розмірі 8 479,44 грн. згідно з платіжним дорученням №973 вiд 02.02.2016 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 1120,40 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 5602,00 грн., за прострочення у 64 дні з 30.11.2015 року по 02.02.2016 року) та штрафна санкція в сумі 575,49 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 2877,454 грн., за прострочення у 34 дні з 30.12.2015 року по 02.02.2016 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 32080,05 грн.
ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД 03.02.2016 року подано податкову декларацію з плати за землю за 2016 рік №9008922487 на самостійно обчислену загальну суму грошового зобов'язання 300 576,79 грн. (зі щомісячною сплатою земельного податку - 25 048,07 грн.) (а.с.77-78).
Як вбачається із особової картки за 2016 рік 01.03.2016 року нараховано зобов'язання з земельного податку за січень 2016 року за поданою декларацією з плати за землю за 2016 рік у розмірі 25 048,07 грн., терміном сплати до 01.03.2016 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 32080,05 грн. та нарахованої пені заборгованість становить 57 128,12 грн.
30.03.2016 року відбувалася часткова сплата у розмірі 25 048,07 грн. згідно з платіжним дорученням №1035 вiд 30.03.2016 року та у розмірі 25 048,07 грн. згідно з платіжним дорученням №1043 вiд 30.03.2016 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 2920,27 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 14601,35 грн., за прострочення у 91 день з 30.12.2015 року по 30.03.2016 року), штрафна санкція в сумі 1406,40 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 7032,00 грн., за прострочення у 60 днів з 30.01.2016 року по 30.03.2016 року), штрафна санкція в сумі 2089,35 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 10446,75 грн., за прострочення у 60 днів з 30.01.2016 року по 30.03.2016 року) та штрафна санкція в сумі 1801,61 грн. (10 % від суми сплати боргу у розмірі 18 016,10 грн., за прострочення у 29 днів з 01.03.2016 року по 30.03.2016 року). Таким чином несплаченою залишилася сума 7031,98 грн.
Як вбачається із особової картки за 2016 рік 30.03.2016 року нараховано зобов'язання з земельного податку за лютий 2016 року за поданою декларацією з плати за землю за 2016 рік у розмірі 25 048,07 грн., терміном сплати до 30.03.2016 року, та з врахуванням недоїмки у розмірі 7031,98 грн. та нарахованої пені заборгованість становить 32080,05 грн.
31.03.2016 року відбувалася сплата у розмірі 36428,22 грн. згідно з платіжним дорученням №1047 вiд 31.03.2016 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 2504,81 грн. (10 % від суми сплати боргу у розмірі 25 048,07 грн., за прострочення у 30 днів з 01.03.2016 року по 31.03.2016 року) та штрафна санкція в сумі 703,20 грн. (10 % від суми сплати боргу у розмірі 7032,00 грн., за прострочення у 1 день з 30.03.2016 року по 31.03.2016 року). Таким чином, товариством повністю погашено недоїмку та станом на 31.03.2016 року у ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД наявна переплата у розмірі 4348,17 грн.
ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД 20.02.2017 року подано податкову декларацію з плати за землю за 2017 рік №9023999213 на самостійно обчислену загальну суму грошового зобов'язання 1 049 019,35 грн. (зі щомісячною сплатою земельного податку - 87 418,28 грн.) (а.с.79-80).
Як вбачається із особової картки за 2017 рік, станом на 30.07.2017 року за ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД рахувалася переплата в сумі 82 257,07 грн. 30.07.2017 року нараховано зобов'язання з земельного податку за червень 2017 року за поданою декларацією з плати за землю за 2017 рік у розмірі 87 418,28 грн., терміном сплати до 30.07.2017 року. Вищевказана переплата була спрямована на погашення зобов'язання з земельного податку за червень 2017 у розмірі 87 418,28 грн., таким чином, несплаченою залишилася сума 5161,21 грн.
31.07.2017 року відбувалася сплата у розмірі 5161,21 грн. згідно з платіжним дорученням №2094 вiд 31.07.2017 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 516,12 грн. (10 % від суми сплати боргу у розмірі 5161,21 грн., за прострочення у 1 день з 30.07.2017 року по 31.07.2017 року).
Як вбачається із особової картки за 2017 рік, станом на 30.08.2017 року за ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД рахувалася переплата в сумі 76 168,85 грн. 30.08.2017 року нараховано зобов'язання з земельного податку за липень 2017 року за поданою декларацією з плати за землю за 2017 рік у розмірі 87 418,28 грн., терміном сплати до 30.08.2017 року. Вищевказана переплата була спрямована на погашення зобов'язання з земельного податку за липень 2017 у розмірі 87 418,28 грн., таким чином, несплаченою залишилася сума 11 249,43 грн.
08.09.2017 року відбувалася сплата у розмірі 11 249,43 грн. згідно з платіжним дорученням №2168 вiд 08.09.2017 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 1124,94 грн. (10 % від суми сплати боргу у розмірі 11 249,43 грн., за прострочення у 9 днів з 30.08.2017 року по 08.09.2017 року).
Як вбачається із особової картки за 2017 рік, станом на 30.09.2017 року за ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД рахувалася переплата в сумі 83 187,52 грн. 30.09.2017 року нараховано зобов'язання з земельного податку за серпень 2017 року за поданою декларацією з плати за землю за 2017 рік у розмірі 87 418,28 грн., терміном сплати до 30.09.2017 року. Вищевказана переплата була спрямована на погашення зобов'язання з земельного податку за серпень 2017 у розмірі 87 418,28 грн., таким чином, несплаченою залишилася сума 4230,76 грн.
11.10.2017 року відбувалася сплата у розмірі 4230,76 грн. згідно з платіжним дорученням №210 вiд 11.10.2017 року, у зв'язку з чим була застосована штрафна санкція в сумі 423,08 грн. (10 % від суми сплати боргу у розмірі 4230,76., за прострочення у 11 днів з 30.09.2017 року по 11.10.2017 року).
Під час судового розгляду справи представник позивача факти несвоєчасної сплати узгоджених сум грошового зобов'язання з земельного податку не заперечила та будь-яких доказів на спростування цих фактів не надала.
Суд не бере до уваги твердження представника позивача, що контролюючим органом у розрахунку штрафних санкцій до акта перевірки допущено арифметичні помилки в частині обрахунку штрафних санкцій, а саме: під час зарахування коштів 30.06.2015 року у сумі 7210,30 грн. за прострочку у 29 днів нарахована штрафна санкція у розмірі 20% - 1442,06 грн., в той час як мала б бути штрафна санкція у розмір 10%, оскільки з індивідуальної картки платника податку за платежем земельний податок з юридичних осіб за 2015 рік вбачається, що позивачем сплата грошового зобов'язання прострочена на 31 день - з 30.05.2015 року по 30.06.2015 року, а відповідачем помилково вказано 29 днів прострочки замість 31 дня, натомість правильно нараховано штрафну санкцію у розмірі 20%; під час зарахування коштів 30.03.2016 року у сумі 18016,1 грн. за прострочку у 29 днів нарахована штрафна санкція у розмірі 10% - 1801,61 грн., в той час як у наданому до акта розрахунку штрафних санкцій зазначена штрафна санкція у розмір 20%, оскільки податковим органом помилково зазначено розмір штрафної санкції 20% за прострочку у 29 днів, натомість правильно застосовану штрафну санкцію у розмірі 10%.
Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що контролюючим органом у розрахунку штрафних санкцій до акта перевірки ( а.с.15-16) неправомірно нараховано штрафні санкції на зараховані до бюджету 29.12.2015 року кошти у розмірі 16 763,20 грн. (застосована штрафна санкція в розмірі 2777,28 грн. (20 % від суми сплати боргу у розмірі 13886,40 грн.) та штрафна санкція в розмірі 287,68 грн. (10 % від суми сплати боргу у розмірі 2876,80 грн.), оскільки, вказане порушення не було предметом перевірки та не відображене (не зафіксоване) жодним чином в акті про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань до бюджету. Оскільки, в акті камеральної перевірки відсутня інформація про несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання у розмірах 13886, 40 грн. та 3592, 35 грн., то штрафні санкції у розмірі 2777, 28 грн. та 287, 68 грн. нараховані протиправно. А тому суд визнає протиправними та такими, що підлягають скасуванню податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області від 26.01.2018 року №00008641207 про застосування штрафних санкцій у розмірі 287,68 грн. та №00008651207 про застосування штрафних санкцій у розмірі 2777,28 грн.
Суд не бере до уваги посилання представника позивача на те, що податковим органом порушено порядок черговості зарахування платежів по сплаті за землю з огляду на наступне.
Пунктом 87.9 статті 87 ПК України встановлено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов'язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Отже, вказаною нормою ПК України визначено обов'язок контролюючого органу на зарахування усіх платежів на погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
Таким чином, кошти, сплачені ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД на погашення самостійно задекларованих платежів згідно з податковими деклараціями з плати за землю, спрямовувались контролюючим органом на погашення податкового боргу за попередні періоди згідно з черговістю його виникнення.
Підпунктом 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право: застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Пунктом 58.2 статті 58 цього ж Кодексу визначено, що податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Таким чином, оскільки позивачем порушено дотримання граничних строків сплати узгоджених податкових зобов'язань з плати за землю, тому до Виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Луцький цегельний завод №1" ЛТД було застосовано штрафні санкції у розмірі 10 % та 20% та винесено податкові повідомлення-рішення від 26.01.2018 року №00008641207 та №00008651207.
Згідно із статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку суду, відповідач належними та допустимими доказами довів правомірність дій контролюючого органу та законність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень у частині, що не були скасовані судом.
Відповідно до вимог статей 139, 244, 246 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує розподіл між сторонами судових витрат.
При поданні позовної заяви до суду позивач повинен був сплатити судовий збір у розмірі 1762, 00 грн, який був сплачений платіжним дорученням № 2337 від 13 лютого 2018 року.
При цьому, судовий збір у розмірі 1762, 00 грн. сплачений платіжним дорученням №2338 від 13 лютого 2018 року є надмірно сплаченим.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
З урахуванням зазначених критеріїв, суд дійшов висновку про відшкодування на користь Виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Луцький цегельний завод №1" ЛТД за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Волинській області судового збору у розмірі 108,51 грн. (пропорційно до задоволених позовних вимог), решту витрат по сплаті судового збору у розмірі 1653, 49 грн. повинен нести позивач.
При вирішенні клопотання представника позивача щодо стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судових витрат за надання правової допомоги у розмірі 14400,00 грн. суд виходить з наступного.
Відповідно до частин першої, другої статті 134 КАС України витрати, пов'язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Як вбачається з матеріалів справи між ВК ТзОВ "Луцький цегельний завод №1" ЛТД та адвокатом ОСОБА_1 укладено договір про надання правової допомоги від 12.02.2018 року. На підтвердження наданих послуг з правової допомоги крім договору надано лише платіжне дорученням від 26.02.2018 №2345 на суму 9 000,00 грн. Інших доказів, які б підтверджували понесені витрати щодо надання послуг (акту приймання-передачі наданих послуг, рахунку) на заявлену суму 14400,00 грн. суду не надано.
При вирішенні клопотання щодо стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судових витрат за надання правничої допомоги судом проведено розрахунок з суми 9000,00 грн.
Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. Тому, з урахуванням зазначеного критерію суд вважає, що на користь Виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Луцький цегельний завод №1" ЛТД за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Волинській області слід стягнути витрати на правничу допомогу в розмірі 554,40 грн. (пропорційно до задоволених позовних вимог).
Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області від 26.01.2018 року №00008641207 про застосування штрафних санкцій у розмірі 287,68 грн.
Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області від 26.01.2018 року №00008651207 про застосування штрафних санкцій у розмірі 2777,28 грн.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Волинській області (Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, ідентифікаційний код 39400859) на користь Виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Луцький цегельний завод №1" ЛТД (43010, Волинська область, м. Луцьк, вулиця Словацького, будинок, 4, ідентифікаційний код 01284548) судові витрати на суму 108,51 грн. (сто вісім гривень 51 коп.) та витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 554,40 грн. ( п'ятсот п'ятдесят чотири гривні 40 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, встановленого статтею 295 КАС України, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
ОСОБА_3 Димарчук
Повний текст судового рішення складений 23 квітня 2018 року
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2018 |
Оприлюднено | 25.04.2018 |
Номер документу | 73590797 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні