Ухвала
від 25.04.2018 по справі 813/4366/17
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 813/4366/17

УХВАЛА

про закриття підготовчого провадження

та призначення справи до судового розгляду

          25 квітня 2018 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., провів підготовку до судового розгляду адміністративної справи за позовом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Кам'янка-Бузького центру розвитку дитини комбінованого типу Кам'янка-Бузької міської ради Львівської області про застосування заходів реагування щодо державного нагляду,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області звернулося 29.11.2017 до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Кам'янка-Бузького центру розвитку дитини комбінованого типу Кам'янка-Бузької міської ради Львівської області з вимогою зупинити експлуатацію будівлі складу Кам'янка-Бузького центру розвитку дитини комбінованого типу Кам'янка-Бузької міської ради Львівської області за адресою: Львівська область, м. Кам'янка-Бузька, вул. Героїв Небесної Сотні, 20 до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

24.04.2018 представник позивача подав заяву № 58-14/1456 від 23.04.2018, уточнив позовні вимоги відповідно до норм Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VІІІ від 03.10.2017, просить суд зупинити експлуатацію будівлі складу Кам'янка-Бузького центру розвитку дитини комбінованого типу Кам'янка-Бузької міської ради Львівської області за адресою: Львівська область, м. Кам'янка-Бузька, вул. Героїв Небесної Сотні, 20 до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

На стадії підготовчого провадження суддя провів засідання, заслухав пояснення представника позивача та з'ясував таке:

наказом начальника ГУ Держпраці у Львівській області від 06.10.2017 № 234 затверджено графік проведення позапланових перевірок стану дотримання вимог законодавства з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки протягом жовтня-грудня 2017 року, відповідно до якого термін проведення позапланової перевірки Кам'янка-Бузького центру розвитку дитини встановлено з 06 по 17 листопада 2017 року (а.с. 18,19).

На виконання цього наказу начальника ГУ Держпраці у Львівській області від протягом 06-17 листопада 2017 року державними інспекторами відповідача проведено позапланову перевірку Кам'янка-Бузького центру розвитку дитини на предмет дотримання вимог законодавства сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб, за наслідками якої складено акт перевірки № 102 від 17.11.2017 (а.с. 10-14). На сторінці 7 цього акта здійснено опис виявлених порушень Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 (далі – Правила № 1417). Зміст виявлених порушень такий:

1. дерев'яні конструкції горищ приміщення та господарської будівлі (складу) не оброблені вогнезахисним розчином, що є порушенням п. 2.5 розділу 3 Правил № 1417;

2. приміщення центру та господарської будівлі (складу) не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією, що є порушенням п. 1.2 розділу 5 Правил № 1417;

3. не проведено заміри опору ізоляції силової та освітлювальної електромережі в приміщенні центру господарської будівлі (складу), що є порушенням п. 1.20 розділу 4 Правил № 1417;

4. директором Кам'янка-Бузького центру розвитку дитини не пройдено навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки, що є порушенням п. 16 розділу 2 Правил № 1417;

5. будівлю центру та господарської будівлі (складу) не обладнано системою блискавкозахисту, що є порушенням п. 1.21 розділу 4 Правил № 1417;

6. на фасаді центру не встановлено адресний вказівник з освітленням у темний час доби, що є порушенням п. 2.22 розділу 3 Правил № 1417;

7. ввід електромережі до господарської будівлі (складу) не виконано згідно вимог ПУЄ, що є порушенням п. 1.1 розділу 4 Правил № 1417;

8. з'єднання, відгалуження жил проводів в приміщені господарської будівлі (складу) здійснюється не за допомогою опресування або паяння, що є порушенням п. 1.1 розділу 4 Правил № 1417;

9. електролампочки в приміщені не закрито захисними плафонами, що є порушенням п. 1.18 розділу 4 Правил № 1417;

Позивач стверджує, що ці порушення створюють загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатимуть її гасінню та евакуації людей.

Відповідач участі представника у підготовчому засіданні не забезпечив, відзиву на позов не подав.

На стадії підготовчого провадження суд серед іншого вирішує питання про участь у справі третіх осіб. Вирішуючи це питання за позовом про зупинення експлуатації господарської будівлі (складу) Кам'янка-Бузького центру розвитку дитини комбінованого типу Кам'янка-Бузької міської ради Львівської області (далі - Кам'янка-Бузький ЦРД) суд враховує таке:

територіальний підрозділ Державної служби України з надзвичайних ситуацій просить суд зупинити експлуатацію будівлі складу Кам'янка-Бузького ЦРД за адресою: Львівська область, м. Кам'янка-Бузька, вул. Героїв Небесної Сотні, 20 до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення. Позовні вимоги обґрунтовує тим, що виявлені при перевірці приміщень та будівлі Кам'янка-Бузького ЦРД численні та грубі порушення правил пожежної та техногенної безпеки створюють загрозу пожежі, становлять загрозу для життя та здоров'я працівників, перешкоджатимуть евакуації людей. Суд констатує, що у випадку прийняття рішення про задоволення позовних вимог господарської будівлі (складу) Кам'янка-Бузького ЦРД внаслідок відімкнення від електричної мережі фактично припинить функціонування на невизначений строк. Закінчення цього процесуального строку визначається подією - усуненням виявлених контролюючим органом порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. До настання цієї події діти з місцевої громади можуть бути обмежені в праві на дошкільну освіту - для забезпечення їх безпеки та збереження життя.

Стаття 53 Конституції України визначає, що кожен має право на освіту, а повна загальна середня освіта є обов'язковою. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам. Отже, праву особи на освіту кореспондує обов'язок держави забезпечити їй доступність. Держава реалізовує свої обов'язки через систему органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту належать в тому числі власні (самоврядні) повноваження щодо:

- управління закладами освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення;

- організація медичного обслуговування та харчування у закладах освіти, культури, фізкультури і спорту, оздоровчих закладах, які належать територіальним громадам або передані їм.

З відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань суд з'ясував, що Кам'янка-Бузький ЦРД є комунальною організацією. Усунення переважної більшості виявлених в дошкільному закладі порушень потребує фінансування, яке для комунальної організації може бути внесене в кошторис та фінансуватися за рахунок місцевого чи державного бюджету на підставі рішень відповідних органів. Засновником дошкільного закладу є Кам'янка-Бузька міська рада. Цей орган зобов'язаний від імені держави забезпечити на відповідній території право особи на освіту, а отже – зобов'язані вжити заходів для забезпечення безпечного для життя і здоров'я дітей та працівників садочка середовища, в тому числі шляхом вирішення питання про усунення виявлених в дошкільному закладі порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що можуть призвести до її закриття.

Відповідно до статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов'язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

З огляду на викладені вище обставини суд вважає, що до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача слід залучити засновника дошкільного закладу - Кам'янка-Бузьку міську раду.

Сторони примирення не досягли.

Суд вважає, що підготовка справи до розгляду закінчена, а тому її слід призначити до розгляду в судовому засіданні.

Керуючись ст.ст. 49, 173, 180, 183, 205, 248, 256 КАС України, суд –

У Х В А Л И В:

залучити до участі у справі Кам'янка-Бузьку міську раду (80400, Львівська область, Кам'янка-Бузький район, м. Кам'янка-Бузька, вул. Шевченка, буд. 2) як третю особу на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.

Запропонувати третій особі у п'ятнадцятиденний строк з дня одержання цієї ухвали подати пояснення щодо позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області. Вимоги до змісту та форми пояснення викладено в частині другій-четвертій статті 162 КАС України.

Підготовче провадження у справі закрити та призначити її до судового розгляду по суті, який відбудеться 14 травня 2018 року о 10:00 у приміщенні Львівського окружного адміністративного суду (м. Львів, вул. Чоловського, буд. 2, перший поверх, зал засідань №13).

Судовий розгляд справи буде здійснювати судом у складі судді Москаля Ростислава Миколайовича одноособово.

Надіслати копію цієї ухвали учасникам справи.

Зобов'язати позивача надіслати Кам'янка-Бузькій міській раді копію позовної заяви з копіями доданих до неї документів, докази надіслання надати суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та окремо не оскаржується. Заперечення проти ухвали може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

          

           Суддя                     Москаль Р.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2018
Оприлюднено27.04.2018
Номер документу73601955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4366/17

Рішення від 14.05.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 27.12.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні