Ухвала
від 24.04.2018 по справі 815/1879/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1879/18

УХВАЛА

24 квітня 2018 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Радчук А.А., вивчивши матеріали адміністративного позову Кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_1 до секретаря Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_2, заступника голови ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 та членів ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_2, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9І, ОСОБА_10, ОСОБА_11, зацікавлена особа на стороні відповідача ОСОБА_3 селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області про визнання незаконними дій та дострокове припинення повноважень,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_1 до секретаря Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_2, заступника голови ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 та членів ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_2, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9І, ОСОБА_10, ОСОБА_11, зацікавлена особа на стороні відповідача ОСОБА_3 селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області про:

визнання незаконними та такими, що є фактом невиконання обов'язків члена виборчої комісії дії щодо невиконання Постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 року по справі №815/1150/18 та Постанови Центральної виборчої комісії №66 від 11.04.2018 року секретаря Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_2, заступника голови ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 та членів ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_2, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9І, ОСОБА_10, ОСОБА_11, які були вчинені шляхом голосування проти та утримання від прийняття рішення про реєстрацію ОСОБА_1 ОСОБА_3 селищним головою.

визнання незаконними та такими, що є фактом невиконання обов'язків члена виборчої комісії дії щодо невиконання Постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 року по справі №815/1150/18 та Постанови Центральної виборчої комісії №66 від 11.04.2018 року секретаря Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_2, заступника голови ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 та членів ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_2, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9І, ОСОБА_10, ОСОБА_11, які були вчинені шляхом голосування за прийняття рішення про визнання ОСОБА_1 таким, що відмовився від посади Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області.

дострокове припинення повноваженнь секретаря Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_2, заступника голови ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 та членів ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_2, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9І, ОСОБА_10, ОСОБА_11 на підставі ч.7 ст. 29 Закону України Про місцеві вибори .

Законом України «Про місцеві вибори» визначено основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

Положеннями ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про місцеві вибори» встановлено, що виборчий процес місцевих виборів (далі - виборчий процес) - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 15 ЗУ «Про місцеві вибори» , виборчий процес розпочинається за 50 днів до дня чергових, позачергових місцевих виборів.

В свою чергу, згідно ч. 5 ст. 11 ЗУ «Про місцеві вибори» , виборчий процес завершується через 15 днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Законом.

Між тим, відповідно до п. 1 та п. 6 ч. 1 ст. 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, щодо спорів фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності, а також щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

При цьому, згідно ч. 1 ст. 4 КАС України, публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій, або спір у якому одна сторона є суб'єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв'язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб'єкта владних повноважень або іншої особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 273 КАС України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.

Частиною 6 вказаної статті встановлено, що позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п'ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Положеннями КАС України передбачено порядок розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ, зокрема, особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій.

Проте, варто враховувати, що публічно-правовий спір у якому одна сторона є суб'єктом виборчого процесу або процесу референдуму розглядається у терміновому порядку, передбаченому КАС України, якщо відповідний спір виник у зв'язку із порушенням її прав у відповідному виборчому процесі з боку суб'єкта владних повноважень.

Тобто, необхідною умовою для розгляду відповідної категорії справ у терміновому порядку є наявність триваючого виборчого процесу, станом на момент прийняття оскаржуваних рішень суб'єкта владних повноважень.

В свою чергу, спори, які виникли поза межами виборчого процесу не належать до виборчих спорів у розумінні положень КАС України, а тому їх розгляд здійснюється у загальному порядку, передбаченому КАС України.

Враховуючи завершення виборчого процесу на момент виникнення спірних правовідносин суд дійшов висновку, що дії відповідачів, які позивач вважає протиправними, мають перевірятись у загальному порядку, передбаченому КАС України та без врахування особливостей, встановлених ст.ст. 268-273 КАС України.

Згідно п.п. ч. 1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши зміст позовної заяви та доданих до неї матеріалів, суддя встановив наявність підстав для залишення позову без руху, оскільки позов поданий із порушенням вимог встановлених ст.ст. 160, 161 КАС України.

Відповідно до вимог ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються:

1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;

2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв'язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;

3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб'єкта владних повноважень;

4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;

5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;

6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов'язковий досудовий порядок урегулювання спору;

7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;

8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;

9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;

10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб'єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;

11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

В позовній заяві не зазначені відомості передбачені п.2 ч.5 ст. 160 КАС України, а саме щодо позивача - РНОКПП, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти, щодо відповідачів - РНОКПП, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти, щодо зацікавленої особи - ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Крім того, Позивач, серед іншого, просить достроково припинити повноваження секретаря Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_2, заступника голови ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 та членів ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_2, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9І, ОСОБА_10, ОСОБА_11 на підставі ч.7 ст. 29 Закону України Про місцеві вибори .

В порушення п.2 ч.5 ст. 160 КАС України, у позовній заяві відсутнє обґрунтування вищевказаної вимоги.

Згідно з ч.1 ст. 161 КАС України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.

Відповідно до ч.2 ст.94 КАС України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Згідно з ч.ч.4-5 ст.94 КАС України копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Проте додані до позовної заяви копії документів не засвідчені належним чином.

Крім того, позивачем у тексті адміністративного позову зазначена зацікавлена особа на стороні відповідача ОСОБА_3 селищна виборча комісія Овідіопольського району.

Суд зазначає, що Кодексом адміністративного судочинства України не передбачені зацікавлені особи, як сторони по справі. Натомість, відповідно до ст.49 КАС України треті особи поділяються на два види: треті особи, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору та треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача.

Позивач не наводить жодного обґрунтування того, яким чином рішення суду може вплинути на права і обов'язки ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району.

На підставі зазначеного, позивачу необхідно визначити процесуальний статус ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району та обґрунтувати, яким чином рішення суду може вплинути на права і обов'язки ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району, надавши відповідні пояснення.

Згідно ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення.

При таких обставинах позов повинен бути залишений без руху, а позивачу наданий термін для усунення недоліків позовної заяви.

Зазначені судом недоліки необхідно усунути шляхом:

1. Зазначення відомостей передбачених п.2 ч.5 ст. 160 КАС України, а саме щодо позивача - РНОКПП, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти, щодо відповідачів - РНОКПП, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти, щодо зацікавленої особи - ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;

2. Надання обґрунтування вимоги про дострокове припинення повноваження секретаря Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_2, заступника голови ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 та членів ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_2, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9І, ОСОБА_10, ОСОБА_11 на підставі ч.7 ст. 29 Закону України Про місцеві вибори ;

3. Наданя до позовної заяви копії документів засвідчених належним чином;

4. Визначення процесуальний статус ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району та обґрунтувати, яким чином рішення суду може вплинути на права і обов'язки ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району, надавши відповідні пояснення.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 161, 169 КАС України, суддя,-

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов Кандидата на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_1 до секретаря Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_2, заступника голови ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 та членів ОСОБА_3 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_2, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9І, ОСОБА_10, ОСОБА_11, зацікавлена особа на стороні відповідача ОСОБА_3 селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області про визнання незаконними дій та дострокове припинення повноважень - залишити без руху.

Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надіслати особі, що звернулася із позовною заявою та повідомити про необхідність усунути недоліки позовної заяви в десятиденний строк з моменту отримання вказаної ухвали та роз'яснити, що в іншому випадку в строки, передбачені ч. 5 ст. 169 КАС України, позов буде повернутий позивачу.

Ухвала набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.256 КАС України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя А.А. Радчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2018
Оприлюднено25.04.2018
Номер документу73602028
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1879/18

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 12.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 02.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 02.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 25.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Рішення від 19.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні