Справа № 815/1767/18
У Х В А Л А
23 квітня 2018 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Аракелян М.М., розглянувши матеріали адміністративного позову Головного управління Держпраці в Одеській області (65044, пр. Шевченка, буд. 2) до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Святослава Ріхтера 146 (65036, м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, буд. 146) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення експлуатації ліфтів, -
ВСТАНОВИВ:
18 квітня 2018 року до ОСОБА_1 окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області, в якому позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Святослава Ріхтера 146 (вул. С.Ріхтера, буд. 146, м. Одеса, Одеська область, 65036; код ЄДРПОУ: 40604902) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Святослава Ріхтера 146 повністю зупинити експлуатацію ліфтів реєстр.№№ 5580, 5582, які знаходяться за адресою: вул. Святослава Ріхтера, буд. 146, м. Одеса, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 160, 161,171 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Розглянувши матеріали позовної заяви Головного управління Держпраці в Одеській області, суд дійшов наступних висновків.
Згідно з ч.3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи , які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Представником позивача разом з позовом надано клопотання про відстрочення сплати судового збору, в якому останній зазначив, що Головне управління Держпраці в Одеській області є бюджетною установою, яка фінансується з державного бюджету. Враховуючи те, що надходження бюджетних коштів на сплату судового збору затримується, посилаючись на ст. 8 Закону України Про судовий збір представник позивача просить суд вістрочити сплату судового збору до ухвалення рішення ОСОБА_1 окружним адміністративним судом по даній справі.
Відповідно до ч.1 ст. 133 КАС України встановлено, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Частиною 2 ст. 133 КАС України зазначено, якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо сплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.
Судові витрати - це передбачені законом витрати (грошові кошти) сторін, понесені ними у зв'язку з розглядом справи та її вирішенням, а у випадках їх звільнення від сплати - це витрати держави, які вона несе у зв'язку з вирішенням конкретної справи.
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод, Рекомендація щодо заходів, які полегшують доступ до правосуддя № R (81)7, прийнята Комітетом міністрів Ради Європи 14.05.1981, та практика Європейського суду з прав людини під час застосування цієї Конвенції не визнають необхідність сплати судових витрат обмеженням права доступу до суду.
Єдиною підставою для звільнення, розстрочки, відстрочки від сплати судового збору є незадовільний майновий стан сторони, тобто фізичної або юридичної особи. При цьому, звільнення від сплати судового збору, відстрочення чи розстрочка стороні сплати судового збору є правом, а не обов'язком суду. Клопотання про відстрочення або розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в позовній заяві, яка подається до суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, згідно повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.
Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України "Про судовий збір" від 23.01.2015 року №2 із вказаного питання роз'яснено, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про судовий збір» , враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Так, судом встановлено, що на момент звернення з даним адміністративним позовом, надходження бюджетних коштів, призначених для сплати судового збору затримується з незалежних від позивача обставин.
Враховуючи вищевикладене, з метою уникнення перешкоджання здійсненню функціональних повноважень покладених на Головне управління Держпраці в Одеській області як контролюючий орган, суд вважає за можливе відстрочити позивачу сплату судового збору у розмірі 1762 грн. до ухвалення судом рішення по справі.
Зазначений спір підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства та підсудний ОСОБА_1 окружному адміністративному суду.
Підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви відповідно до ст. 169 КАС України, а також підстави для відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлені ст. 170 КАС України - відсутні.
Згідно ч.1 ст.257 КАС України у редакції Закону України від 03.10.2017 року №2147-VIII за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Відповідно до п.10 ч.6 ст.12 КАС України в редакції Закону України від 03.10.2017 року №2147-VIII, для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Отже, дана справа підлягає розгляду у порядку спрощеного позовного провадження у відповідності до п.10 ч. 6 ст. 12 КАС України.
Керуючись ст.ст. 12, 133, 160, 161, 171, 248, 257-258, 260-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Клопотання представника позивача задовольнити.
Відстрочити позивачу сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
Прийняти до розгляду позовну заяву та відкрити провадження у справі за позовною заявою Головного управління Держпраці в Одеській області (65044, пр. Шевченка, буд. 2) до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Святослава Ріхтера 146 (65036, м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, буд. 146) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення експлуатації ліфтів.
Розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.
Призначити перше судове засідання на 23.05.2018 року о 10:00 год. у приміщенні ОСОБА_1 окружного адміністративного суду за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, 14, зала судових засідань №19 (другий поверх).
Встановити відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п'ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі. Відзив подається до суду разом із документами, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - http://adm.od.court.gov.ua/sud1570/gromadyanam/cases/ .
Копію ухвали направити учасникам справи, разом з інформацією про їхні процесуальні права та обов'язки.
Справа розглядатиметься суддею одноособово.
Ухвала підлягає оскарженню лише в частині дотримання правил підсудності у встановлений статтями 295, 297 КАС України строк і порядок. В іншій частині ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2018 |
Оприлюднено | 25.04.2018 |
Номер документу | 73602279 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні