КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 квітня 2018 року № 817/2212/16
Суддя Київського окружного адміністративного суду Виноградова О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Вишгородської районної державної адміністрації Київської області третя особа: товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕМЕТРА СТАЙЛ",про зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
7 березня 2017 р. ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду було передано до Київського окружного адміністративного суду адміністративну справу № 817/2212/16 за позовом Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - позивач) до Вишгородської районної державної адміністрації (далі - відповідач), третя особа: товариство з обмеженою відповідальністю "Деметра Стайл" (з урахуванням уточненої позовної заяви) про зобов'язання відповідача скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів третьої особи (т.1 а.с. 26 -27).
Ухвалою судді Київського окружного адміністративного суду від 31 березня 2017 р. дану адміністративну справу було прийнято до провадження та призначено до судового засідання (т.1 а.с. 37).
25 серпня 2017 р. позивачем було подано до суду уточнену позовну заяву (вх.№12111/17). в якій позивач просив суд зобов'язати відповідача скасувати державну реєстрацію змін до установчих докумен6тів третьої особи (т.1 а.с. 244).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що третя особа, згідно реєстраційних даних, змінила місцезнаходження з Київської області, м. Вишгород, пр-т Шевченка, буд. 9 на м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94. Стверджує, що за наведеною адресою позивач відсутній, що є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документі третьої особи про зміну її місцезнаходження.
24 травня 2017 р. ухвалою Київського окружного адміністративного суду провадження в адміністративній справі було зупинено (т.1 а.с. 62).
11 липня 2017 р. відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому у задоволенні позову просив відмовити, посилаючись на те, що скасування державної реєстрації змін необхідно проводити суб'єктом державної реєстрації за нинішнім місцезнаходженням товариства (м. Рівне) (т. 1 а.с. 70).
14 березня 2018 р. Київським окружним адміністративним судом було винесено ухвали:
- про поновлення провадження в адміністративній справі (т.2 а.с. 24);
- про розгляд справи за новими процесуальними правилами (за правилами загального позовного провадження зі стадії підготовчого провадження) (т.2 а.с. 25);
- про витребування доказів (т.2 а.с. 26).
Згідно з вимогами ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд, дослідивши наявні матеріали справи, встановив таке .
29 жовтня 2015 р. третю особу (ідентифікаційний код 40091470) було зареєстровано як юридичну особу, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т. 1 а.с. 246-247).
Відповідно до реєстраційних даних платника з АІС Податковий блок від 5 грудня 2016 р. адресою місцезнаходження третьої особи до 13 липня 2016 р. було: 07300, Київська область, Вишгородський район, м. Вишгород, пр-т Шевченка, 9 (а.с. 3-4).
13 липня 2016 р. третя особа змінила місцезнаходження та зареєстрована за новою адресою: 33028, Рівненська область, м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 .
В ході відпрацювання питання щодо фактичного місцезнаходження об'єктів господарювання, які переходять на облік, позивам було встановлено, що за адресою: м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 знаходиться ТОЦ Галерея Прем'єр , крім того, приміщення (офісні та інші) за цією адресою здаються в оренду.
Здійсненою позивачем перевіркою фактичне місцезнаходження третьої особи за адресою, зазначеною в її установчих документах, встановлено не було.
Зазначене стало підставою для звернення до суду з даним адміністративним позовом.
Спірні правовідносини врегульовані Цивільним кодексом України (далі - ЦК України) , Податковим кодексом України (далі - ПК України), Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 р. №755-IV (надалі - Закон №755-IV) та Порядку обліку платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 9 грудня 2011 р. (далі - Порядок №1588, в редакції станом на дату виникнення спірних правовідносин).
Так, згідно з вимогами ст. 93 ЦК України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації, зокрема, юридичних осіб, регулює Закон №755-IV.
Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (ч. 1 ст. 7 Закону №755-IV).
В Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу, зокрема, місцезнаходження юридичної особи (п. 10 ч.2 ст. 9 Закону №755-IV).
Якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою (ч. 1 ст. 10 Закону №755-IV).
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 6 Закону №755-IV державний реєстратор:1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, що проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України (ч.2. ст. 4 Закону №755-IV).
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 9 Закону №755-IV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:
1) відповідних заяв про державну реєстрацію;
2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;
3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Відповідно до вимог п. 12.1 Порядку №1588 (в редакції станом на дату виникнення спірних правовідносин) з метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи контролюючих органів, до функцій яких належить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців контролюючими органами після здійснення їх державної реєстрації, реорганізації та внесення змін до Єдиного державного реєстру чи установчих документів.
Як убачається з п. 12.2 Порядку №1588, підрозділи контролюючого органу:
- стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи;
- стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою (п.12.4 Порядку №1588).
Згідно з вимогами п. 67.2. ст. 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Судом всебічно, повно та об'єктивно дослідженні всі фактичні обставини справи і встановлено таке .
Як убачається з реєстраційної справи третьої особи, 12 липня 2016 р. представником третьої особи було подано заяву на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та необхідні документи для зміни місцезнаходження товариства на адресу: Київська область, м. Рівне вул. Соборна, буд. 94 (т. 2 а.с. 37-44).
Відповідно до п. 4 протоколу загальних зборів третьої особи від 11 липня 2016 р. №11/07 вирішено продати Товариству з обмеженою відповідальністю Оракс-Д в особі Директора ОСОБА_1 100% частки у статутному капіталі третьої особи вартістю 400 000,00 грн. (т. 2 а.с. 41).
Як зазначено в п. 4 вказаного протоколу, 100 % Статутного капіталу належить ОСОБА_2, що складає 400 000,00 грн., згідно договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі третьої особи №1 від 11 липня 2016 р. (т. 2 а.с. 41 на звороті).
Крім того, згідно з п. 5 даного протоколу вирішено вивести ОСОБА_2 зі складу учасників третьої особи, у зв'язку з відчуженням належної йому 100% частки у статутному капіталі за договором купівлі-продажу частки у статутному капіталі третьої особи №01 від 11 липня 2016 р. ТОВ ОРАКС-Д , в особі директора ОСОБА_1 (т. 2 а.с. 41 на звороті).
Водночас, п. 6 вказаного протоколу вирішено змінити місцезнаходження третьої особи з адреси: 07300, Київська обл., Вишгородський район, м. Вишгород, пр-т Шевченка, 9 буд. 1 на адресу: 33028, Рівненська обл., місто Рівне, вул. Соборна, буд. 94.
11 липня 2016 р. між ОСОБА_2 (Продавець) та ТОВ Оракс-Д (ідентифікаційний код 36818897, місцезнаходження: 33028, Рівненська область, м. Рівне, вул. Соборна, 94) (Покупець) був укладений договір купівлі-продажу №1 (т. 2 а.с. 43).
Пунктом 1.1 даного договору передбачено, що продавець передає у власність покупцю, а покупець приймає належну продавцю частку в статутному капіталі третьої особи, і сплачує за неї грошову суму, що вказана у п. 2.1 цього Договору.
Пунктом 1.3 договору передбачено, що розмір частки становить - 100% статутного капіталу товариства.
Тобто, з 11 липня 2016 р. ТОВ Оракс-Д є засновником (учасником) третьої особи та володіє 100% частки статутного капіталу третьої особи.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ Оракс-Д зареєстроване за адресою: 33028, Рівненська область, м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94.
Наявна в матеріалах справи інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань свідчить, що третя особа зареєстрована за адресою: 33028, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94, у зв'язку зі зміною місцезнаходження на підставі запису про державну реєстрацію (т. 1 а.с. 246-247).
При вирішенні справи судом враховано, що лист позивача від 1 серпня 2016 р. №1842/10/17-00-21-03 щодо встановлення фактичного місцезнаходження ТОВ Оракс-Д та третьої особи був направлений на адресу ТОЦ Галерея Прем'єр : м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 (т. 1 а.с. 6).
У відповідь директор ТОЦ Галерея Прем'єр ОСОБА_3 листом від 3 серпня 2016 р. №86, оформленим на бланку фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 , повідомив позивача, що з товариствами, серед яких, зокрема, зазначені третя особа та ТОВ Оракс-Д , договори оренди нежитлових приміщень не укладались та ТОЦ Галерея Прем'єр приміщення в оренду названим особам не надавалися.
Проте, позивачем не надано суду жодного документа на підтвердження того, хто є власником офісних та інших приміщень за вказаною адресою та чи належать безпосередньо ТОЦ Галерея Прем'єр на праві власності будь-які приміщення за адресою: м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94.
Крім того, позивачем не надано суду жодних доказів про наявність або відсутність договору оренди приміщення між третьою особою або ТОВ ОРАКС-Д (яке з 12 липня 2016 р. є засновником (учасником) третьої особи та володіє 100% частки статутного капіталу цього товариства) та власниками приміщення за адресою: м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94.
Отже, позивачем не доведено суду правомірності звернення за інформацією щодо місцезнаходження ТОВ ОРАКС-Д та третьої особи безпосередньо до ТОЦ Галерея Прем'єр .
Наведене свідчить, що надані позивачем документи стосуються лише частини нежитлових приміщень за адресою: Рівненська область, м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94, що належать на праві власності ОСОБА_3, а не ТОЦ Галерея Прем'єр .
З урахуванням системного аналізу правових норм, наведених вище, безпосередньо досліджених судом доказів та правових позицій судів вищих інстанцій, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, чого не було зроблено позивачем.
Водночас, суд вважає безпідставним посилання позивача на:
- лист від 1 серпня 2016 р. №1842/10/17-00-21-03, який ним було направлено на адресу ТОЦ Галерея Прем'єр , оскільки позивачем не надано жодних доказів на підтвердження права власності цього товариства на приміщення за адресою: м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 (т.1 а.с.6);
- рапорт старшого оперуповноваженого з ОВС ОУ ГУ ДФС у Рівненській області, яким було здійснено вихід за юридичною адресою третьої особи: Київська область. м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94, оскільки в ньому відсутня інформація щодо власників приміщень за цією адресою та прізвище особи, яка надала йому інформацію стосовно третьої особи (т.1 а.с. 5).
Керуючись ст.ст. 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
в и р і ш и в:
у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Виноградова О.І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2018 |
Оприлюднено | 26.04.2018 |
Номер документу | 73631742 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Виноградова О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні