Постанова
від 20.04.2018 по справі 820/6484/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 квітня 2018 р. справа № 820/6484/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Горшкової О.О.,

при секретарі судового засідання - Лук'янчук О.І.,

за участю: представника позивача - не прибув, представника відповідача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" до Міністерства екології та природних ресурсів України про скасування наказів, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ", звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- скасувати наказ Міністерства екології та природних ресурсів України від 10.07.2017 року № 256 про проведення позапланової перевірки ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ";

- визнати протиправними дії Міністерства екології та природних ресурсів України щодо складення акту від 14.07.2017 року № 24/17-1 про відмову ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" у проведення позапланової перевірки додержання ліцензійних умов провадження з небезпечними відходами;

- скасувати наказ Міністерства екології та природних ресурсів України від 19.07.2017 року № 268

про анулювання ліцензії ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ".

В обґрунтування позовних вимог, представник позивача зазначив, що відповідачем перевірка ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" проведена з порушенням вимог чинного законодавства. Так, представник позивача вважає, що колективне звернення мешканців територіальної громади Смирнівської сільської ради Харківської області позбавлене необхідних реквізитів та оформлене всупереч Закону України «Про звернення громадян» . Також, представник позивача вважає, що оскільки підприємством допущено перевіряючих до проведення перевірки та надано витребувані документи, то Міністерством екології та природних ресурсів України протиправно прийнято наказ про анулювання ліцензії ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ". На підставі вищезазначеного, представник позивача просив задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача, у судовому засідання заперечував проти задоволення позовних вимог та вказав, що звернення мешканців територіальної громади Смирнівської сільської ради Харківської області, на підставі якого було проведено перевірку ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" , має усі необхідні реквізити, зокрема дату підписання, підписи, прізвища всіх 279 скаржників. Також, представник відповідача заперечував проти факту допуску позивачем перевіряючих до перевірки, оскільки у розумінні ст. 16 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» відмовою вважається факт не надання документів, інформації щодо предмета перевірки на письмову вимогу посадових осіб органу ліцензування, у той час як таку вимогу було вручено директору підприємства. З огляду на зазначене, а також приймаючи до уваги те, що підприємством не надано перевіряючому запитуваних документів щодо ліцензійної діяльності, Міністерством екології та природних ресурсів України правомірно прийнято наказ про анулювання ліцензії ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ".

У судовому засіданні 20.04.2018 року представник відповідача підтримав свою правову позицію по справі та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник позивача просив розглянути справу без його участі.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, на адресу Міністерства екології та природних ресурсів України (вх. № 484 від 06.06.2017 року) надійшло колективне звернення 279 мешканців територіальної громади Смирнівської сільської ради Харківської області від 27.05.2017 року щодо випадку масового отруєння дітей, спричиненого в результаті діяльності ТОВ «Єдині Екологічні системи» на полігоні промислових відходів (т.1 а.с. 52-65).

З метою отримання відповідного погодження на проведення перевірки ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ", Мінприроди звернулось до Державної регуляторної служби України.

Листом від 16.06.2017 року № 4414 Державна регуляторна служба України надала погодження для проведення позапланової перевірки дотримання ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" вимог ліцензування.

10.07.2017 року Міністром Міністерства екології та природних ресурсів України на виконання вимог абз. 1, 5 ч. 1 ст. 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності підписано наказ за № 256, яким утворено Комісію з проведення позапланової перевірки дотримання ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" вимог ліцензування провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами. У термін з 13 по 14 липня 2017 року доручено проведення позапланової перевірки дотримання ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" вимог ліцензування провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.

12 липня 2017 року Міністерством екології та природних ресурсів України сформовано посвідчення на проведення позапланової перевірки ТОВ «Єдині Екологічні системи» за № 24/17.

Також, сформовано перелік питань до здійснення контролю з дотримання ліцензіатами вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.

14.07.2017 року співробітниками Міністерства екології та природних ресурсів проведено перевірку ТОВ «Єдині Екологічні системи» , результати чого оформлено актом від 14.07.2017 року № 24/17.

Так, під час перевірки ТОВ «Єдині Екологічні системи» встановлено наступні порушення:

- п. 6 Ліцензійних умов у ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" відсутній технологічний регламент підприємства з провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами; паспорт місця видалення відоходів; позитивний висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи щодо здійснення діяльності із захоронення та видалення небезпечних відходів на полігоні промислових відходів; дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- п. 11 Ліцензійних умов, у ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;

- п. 15 Ліцензійних умов у ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" відсутні відомості про методи контролю та безпечної експлуатації місць та об'єктів зберігання небезпечних відходів;

- п. 16 Ліцензійних умов у ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" у складському приміщенні для тимчасового зберігання небезпечних відходів відсутній автономний зливовідвід; на промислових майданчиках відсутня помаркована тара для зберігання небезпечних відходів з позначенням виду відходів та їх класу небезпеки, відсіки та бункері, що унеможливлюють змішування небезпечних відходів.

Директором ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" вказаний акт підписно із зауваженнями, в яких зазначено, що перевірка проводилась на підставі звернення фізичної особи, яке не відповідає дійсності (т.2 а.с. 40).

В подальшому, Міністерством екології та природних ресурсів сформовано акт № 24/17-1 від 14.07.2017 року про відмову ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" у проведенні позапланової перевірки додержання ліцензійних умов, в якому зафіксовано, що орушення п. 2 Постанови № 446 ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" не надано до органу ліцензування відомостей про приведення здійснюваної господарської діяльності у відповідність до вимог нових Ліцензійних умов.

Також, в порушення п. 6 Ліцензійних умов, ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" не надано: технологічний регламент підприємства з провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами; паспорт місця видалення відходів; позитивний висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи щодо здійснення діяльності із захоронення та видалення небезпечних відходів на полігоні промислових відходів; дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

В порушення вимог п. 11 Ліцензійних умов, у ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

В порушення вимог п. 15 Ліцензійних умов, відсутні відомості про методи контролю та безпечної експлуатації місць та об'єктів зберігання небезпечних відходів.

В порушення п. 16 Ліцензійних умов: у складському приміщенні для тимчасового зберігання небезпечних відходів відсутній автономний зливовідвід; на промислових майданчиках відсутня помаркована тара для зберігання небезпечних відходів з позначенням виду відходів та їх класу небезпеки, відсіки та бункері, що унеможливлюють змішування небезпечних відходів.

На підставі висновків вищезазначеного акту, Міністерством екології та природних ресурсів України прийнято наказ від 19.07.2017року № 268 про анулювання ліцензії ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ".

Позивач, не погоджуючись з діями та рішеннями відповідача, звернувся до суду із даним позовом.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877-V (далі Закон №877-V).

Статтею 1 Закону №877-V встановлено, що державний нагляд (контроль) діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Згідно частини 1 статті 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 за №222-VIII (надалі Закон №222-VIII) регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності.

Так, за вимогами ч.1 ст. 19 Закону № 222, державний нагляд за додержанням органами державної влади чи державними колегіальними органами вимог законодавства у сфері ліцензування здійснює спеціально уповноважений орган з питань ліцензування шляхом проведення планових та позапланових перевірок у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України за поданням спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування.

За приписами п. 9 ст. 19 Закону № 222, позапланові перевірки додержання ліцензіатами вимог ліцензійних умов проводяться у разі , зокрема, обґрунтованого звернення фізичної або юридичної особи про те, що внаслідок порушення ліцензіатом вимог ліцензійних умов такій особі (особам) було завдано матеріальної шкоди або порушено її (їхні) законні права чи інтереси, - з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині.

Матеріалами справи підтверджено, що підставою для проведення перевірки ТОВ «Єдині Екологічні системи» слугувало колективне звернення 279 мешканців територіальної громади Смирнівської сільської ради Харківської області від 27.05.2017 року щодо випадку масового отруєння дітей, спричиненого в результаті діяльності ТОВ «Єдині Екологічні системи» на полігоні промислових відходів (т.1 а.с. 52-65).

З приводу зауважень представника позивача, що вищезазначене звернення не відповідає вимогам Закону України «Про звернення громадян» , то суд зазначає наступне.

Так, у відповідності до приписів ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» , у зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Як вбачається зі змісту колективного звернення 279 мешканців територіальної громади Смирнівської сільської ради Харківської області від 27.05.2017 року, останнє містить підписи 279 мешканців громади, дату підписання - 27.05.2017 року, викладені та обґрунтовані зауваження та суть порушеного питання.

Отже, вказане звернення відповідає вимогам Закону України «Про звернення громадян» та є достатньою правовою підставою у контексті розуміння Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 за №222-VIII для проведення уповноваженим органом відповідної позапланової перевірки.

За правилами ст. 8 Закону України № 222, для проведення перевірки органом ліцензування створюється комісія, до складу якої можуть входити виключно працівники його апарату і територіальних органів.

Матеріалами справи підтверджено, що наказом Міністерства екології та природних ресурсів від 10.07.2017 року № 256 затверджено склад комісії з проведення позапланової перевірки дотримання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (т.1. а.с. 67).

В силу ст. 10 Закону № 222, позапланова перевірка додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов з підстав, передбачених пунктами 2, 4 та 5 частини дев'ятої цієї статті, здійснюється лише за наявності погодження спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування, яке надається на підставі рішення Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування за зверненням органу ліцензування.

Державною регуляторною службою України, за результатом звернення Міністерства екології та природних ресурсів України від 08.06.2017 року № 5/4-7/4637/17, затверджено погодження від 16.06.2017 року № 444 на проведення позапланового заходу державного контролю на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав (т.1 а.с. 69).

Таким чином, приймаючи до уваги вищезазначені норми права, суд приходить до висновку про наявність достатніх та обґрунтованих підстав для проведення позапланової перевірки ТОВ «Єдині Екологічні системи» , з огляду на належним чином оформлене звернення територіальної громади, за результатом чого у суб'єкта владних повноважень виникло зобов'язання щодо проведення позапланової перевірки ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ".

Пунктами 1 та 2 ст. 7 Закону №877-V передбачено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, імя та по батькові і засвідчується печаткою.

10.07.2017 року Міністром Міністерства екології та природних ресурсів України на виконання вимог абз. 1, 5 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності підписано наказ за № 256, яким утворено Комісію з проведення позапланової перевірки дотримання ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" вимог ліцензування провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами. У термін з 13 по 14 липня 2017 року доручено проведення позапланової перевірки дотримання ТОВ «Єдині Екологічні системи» вимог ліцензування провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.

12 липня 2017 року Міністерством екології та природних ресурсів України сформовано посвідчення на проведення позапланової перевірки ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" за № 24/17.

Отже, проаналізувавши вищезазначені норми права та матеріали справи, суд приходить до висновку, що відповідачем дотримано процедуру оформлення наказу на проведення позапланової перевірки ліцензіата, з огляду на наявність законодавчо визначеної передумови та дотримання обов'язку щодо попереднього оформлення погодження на проведення такого заходу, а відтак спірний наказ від 10.07.2017 року № 256 прийнято Міністерством екології та природних ресурсів правомірно та з урахуванням всіх обставин справи.

У відповідності до вимог п. 14 Закону України № 222, акт перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов складається в останній день проведення перевірки.

В акті відображаються питання, що перевірялися, та встановлений стан додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов.

У разі встановлення в ході перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов підстав для складання актів, що є підставами для анулювання ліцензії, такі акти складаються як окремі документи в останній день проведення перевірки.

Отже, в контексті розуміння вищезазначених норм права, законодавцем покладається обов'язок на перевіряючого за результатом проведеної перевірки оформити відповідний акт, в якому слід зафіксувати виявлені порушення провадження ліцензійної діяльності суб'єкта перевірки.

Відповідно до частини 1 статті 11 Закону №877-V суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний серед іншого допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання ними порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом та надавати документи, зразки продукції, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону.

Відповідно до вимог п. 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. N 446, ліцензіат зобов'язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - їм відповідати.

Згідно п. 6 Ліцензійних умов, здобувач ліцензії для її отримання подає у спосіб, передбачений частиною першою статті 10 Закону, до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії згідно з додатком 1.

До заяви про отримання ліцензії, крім документів, передбачених частиною третьою статті 11 Закону, додаються: відомості за підписом здобувача ліцензії про наявність матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (за формою згідно з додатком 2), разом з копіями підтвердних документів, засвідченими печаткою (за наявності) та підписом керівника суб'єкта господарювання, що дають можливість її ідентифікувати, а також копіями документів, що підтверджують право власності або оренди на зазначену матеріально-технічну базу, засвідченими печаткою (за наявності) та підписом керівника суб'єкта господарювання; відомості про наявність декларації безпеки і плану локалізації та ліквідації аварії на об'єкті (у разі внесення об'єкта до Державного реєстру об'єктів підвищеної небезпеки) у довільній формі; відомості за підписом здобувача ліцензії про наявність власних або орендованих виробничих площ (приміщень), необхідних для провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, разом із копіями документів, що підтверджують право власності або оренди на виробничі площі (приміщення), за формою згідно з додатком 3; відомості про наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6; перелік небезпечних відходів, на поводження з якими отримується ліцензія; копії, засвідчені печаткою (за наявності) та підписом керівника суб'єкта господарювання: паспорта місця видалення відходів (у разі здійснення видалення чи захоронення небезпечних відходів); реєстрової карти об'єкта оброблення та утилізації відходів за формою, встановленою Мінприроди; технологічного регламенту. Заява та документи, що додаються до неї, приймаються за описом, який оформлюється у двох екземплярах (додаток 4). Один екземпляр опису видається здобувачу ліцензії з відміткою про дату прийняття документів органом ліцензування та підписом уповноваженої особи.

За приписами п. 11 Ліцензційних умов, ліцензіат здійснює операції у сфері поводження з небезпечними відходами за умови надання відомостей щодо наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

У відповідності до п. 15 Ліцензійних умов, на кожне місце чи об'єкт зберігання відходів у визначеному законодавством порядку складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місця чи об'єкта зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об'єктів (у разі одночасної оренди двома і більше суб'єктами, що провадять господарську діяльність з поводження з небезпечними відходами, складських приміщень, майданчиків тощо обов'язковою умовою є зазначення власника відходів та місць їх розташування).

Згідно п. 16 Ліцензійних умов, для збирання і тимчасового зберігання відходів на підприємстві повинні бути відведені і обладнані спеціальні майданчики, встановлена помаркована тара, відсіки, бункери тощо з чітким позначенням виду відходів та їх класу небезпеки. Конструкція та розміри тари повинні забезпечувати легку заповнюваність та відвантаження відходів і унеможливлювати їх змішування, а також забруднення і псування відходів. Промислові майданчики для тимчасового зберігання відходів повинні бути покриті неруйнівним та непроникним для небезпечних відходів матеріалом з автономним зливовідводом.

Як вбачається з матеріалів справи, під час перевірки ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" виявлено не дотримання підприємством під час своєї діяльності вищезазначених пунктів Ліцензійних умов, що зафіксовано в акті перевірки від 14.07.2017 року № 24/17.

Доказів спростування вищезазначених обставин матеріали справи не містять, а позивачем в обґрунтування своєї правової позиції до суду не надано жодних документів на дотримання Ліцензійних умов.

За приписами ч.1 ст. 16 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» , анулюванням ліцензії є позбавлення ліцензіата права на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийняття органом ліцензування рішення про анулювання його ліцензії.

Ліцензія вважається анульованою з дня, коли ліцензіат дізнався чи повинен був дізнатися про анулювання ліцензії, але у строк, не менший за один тиждень з дня прийняття органом ліцензування рішення про анулювання виданої йому ліцензії.

Відповідно до п. 8 ч.2 ст. 16 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» , підставою для прийняття рішення про анулювання ліцензії є акт про відмову ліцензіата у проведенні перевірки органом ліцензування. Відмовою ліцензіата у проведенні перевірки органом ліцензування вважається недопуск уповноважених посадових осіб органу ліцензування до здійснення перевірки додержання ліцензіатом вимог відповідних ліцензійних умов за відсутності передбачених для цього законом підстав (зокрема, ненадання документів, інформації щодо предмета перевірки на письмову вимогу посадових осіб органу ліцензування, відмова в доступі посадових осіб органу ліцензування до місць провадження діяльності, що підлягає ліцензуванню, обєктів, що використовуються ліцензіатом при провадженні діяльності, що підлягає ліцензуванню, або відсутність протягом першого дня перевірки за місцезнаходженням ліцензіата особи, уповноваженої представляти інтереси ліцензіата на час проведення перевірки).

Отже, з правового аналізу вищезазначених норм права випливає, що не надання ліцензіатом документів, інформації щодо предмета перевірки на письмову вимогу посадових осіб органу ліцензування кореспондує обов'язок суб'єкта владних повноважень сформувати акт про відмову ліцензіата у проведенні перевірки органом ліцензування, що в свою чергу, є підставою для прийняття рішення про анулювання ліцензії ліцензіату.

Частиною 4 статті 16 Закону №222-VIII унормовано, що орган ліцензування приймає рішення про анулювання ліцензії протягом п'яти робочих днів з дня виявлення підстав, передбачених пунктами 4-9 частини другої цієї статті.

Як вбачається з матеріалів справи, в акті від 14.07.2017 року № 24/17-1 Міністерством екології та природних ресурсів України зафіксовано, що в порушення п. 2 Постанови № 446 ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" не надано до органу ліцензування відомостей про приведення здійснюваної господарської діяльності у відповідність до вимог нових Ліцензійних умов.

Також, в порушення п. 6 Ліцензійних умов, ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" не надано: технологічний регламент підприємства з провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами; паспорт місця видалення відходів; позитивний висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи щодо здійснення діяльності із захоронення та видалення небезпечних відходів на полігоні промислових відходів; дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

В порушення вимог п. 11 Ліцензійних умов, у ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

В порушення вимог п. 15 Ліцензійних умов, відсутні відомості про методи контролю та безпечної експлуатації місць та об'єктів зберігання небезпечних відходів.

В порушення п. 16 Ліцензійних умов: у складському приміщенні для тимчасового зберігання небезпечних відходів відсутній автономний зливовідвід; на промислових майданчиках відсутня помаркована тара для зберігання небезпечних відходів з позначенням виду відходів та їх класу небезпеки, відсіки та бункері, що унеможливлюють змішування небезпечних відходів.

На підставі висновків вищезазначеного акту, Міністерствои екології та природних ресурів України прийнято наказ від 19.07.2017року № 268 про анулювання ліцензії ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ".

Крім того суд звертає увагу на те, що відповідно до ч. 8 ст. 16 Закону №222-VIII рішення про анулювання ліцензії, прийняте з підстав, передбачених пунктами 4-9 частини другої цієї статті, набирає чинності через тридцять календарних днів з дня його прийняття.

Згідно ч. 9 вказаної статті, якщо ліцензіат протягом строку набрання чинності рішенням органу ліцензування про анулювання ліцензії, встановленого частиною восьмою цієї статті, подає скаргу (апеляцію) до Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування, дія цього рішення органу ліцензування зупиняється до прийняття рішення спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування за результатами розгляду апеляції Експертно-апеляційною радою з питань ліцензування.

Однак, як встановлено в судовому засіданні скаргу до Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" не подавало.

Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржуваний наказ № 268 від 19.07.2017 року про анулювання ліцензії ТОВ "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" винесено Міністерством екології та природних ресурсів правомірно, відповідно до вимог чинного законодавства України.

Також, суд звертає увагу, що ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 року судом покладено на позивача обов'язок надати до суду належним чином засвідчені докази на підтвердження збирання та зберігання небезпечних відходів у складському приміщенні за адресою: м. Харків, вул. Біологічна, 27; договір оренди від 15.10.2012 № 10-15/1А та від 09.02.2016 № 02-16; договір оренди від 15.10.2012 № 1015/01 (про захоронення небезпечних відходів на полігоні промислових відходів Обласного комунального спеціалізованого підприємства з виконання норм екологічної безпеки за адресою: Харківська область, Лозівський район, смт. Смирнівка, полігон ТПВ); паспорт місця видалення відході, технологічний регламент поводження з небезпечними відходами, висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи щодо здійснення діяльності із захоронення та видалення небезпечних відходів на полігоні промислових відходів; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; підтвердження встановлення автономного зливовідводу у складському приміщенні для тимчасового зберігання небезпечних відходів та відсіків, бункерів на промислових майданчиках; ліцензію Мінприроди від 15.04.2013 року на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, зберігання, видалення, захоронення); докази подання підприємством до органу ліцензування відомостей щодо приведення здійснюваної господарської діяльності у відповідності до вимог нових Ліцензійних умов відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року № 446 "Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами".

Однак, доказів виконання вимог суду та надання вказаних доказів, матеріали справи не містять, як і пояснень позивача щодо наявності поважних причин невиконання вимог суду.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин 1 та 3 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є необґрунтованими та безпідставними, а тому у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 14, 243-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄДИНІ ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" (вул. Жовтнева, буд. 2,м. Лозова, Лозівський район, Харківська область, 64600, код ЄДРПОУ 36809856) до Міністерства екології та природних ресурсів України ( вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 35,м. Київ - 35, 03035, код ЄДРПОУ 37552996) про скасування наказів - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 26 квітня 2018 року.

Суддя Горшкова О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2018
Оприлюднено26.04.2018
Номер документу73632875
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6484/17

Постанова від 20.04.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні