КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 квітня 2018 року м. Київ №826/13394/17
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ключковича В.Ю.,
суддівГубської О.А.,
Троян Н.М.,
за участю
секретаря судового засіданняБіднячук Ю.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 січня 2018 року (прийняте в порядку письмового провадження, суддя Дегтярьова О.В.) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Шевченківської районної у м.Києві державної адміністрації, третя особа: приватне акціонерне товариство "Холдингова компанія "Київміськбуд" про зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
19 жовтня 2017 року ОСОБА_1 звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Шевченківської районної у м.Києві державної адміністрації, третя особа: приватне акціонерне товариство "Холдингова компанія "Київміськбуд", у якому просила зобов`язати відділ з питань реєстрації місця проживання фізичних осіб Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації здійснити реєстрацію її місця проживання за адресою АДРЕСА_1 .
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 січня 2018 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
05 квітня 2018 року від представника відповідача до суду надійшло клопотання (вх.№11881), у якому такий просить розглядати справу за участі представника Шевченківської районної у м.Києві державної адміністрації.
У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, думку позивача та представника відповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з таких підстав.
Судом апеляційної інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 20 липня 2017 року ОСОБА_1 подала до відділу з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації заяву про реєстрацію місця проживання, в якій просила зареєструвати її за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.11).
Згідно службової відмітки на заяві позивача у реєстрації місця проживання їй відмовлено 21 липня 2017 року згідно п. 11 Постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207 у зв`язку з відсутністю документів, що підтверджують право на проживання в житлі (свідоцтво на право власності, ордер або згода власника житла) (а.с.11 зворот).
Таким чином, між позивачем та відповідачем виникли спірні правовідносини, пов`язані з відмовою відповідача у реєстрації місця проживання.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що, як вбачається з матеріалів справи, позивачем було подано заяву без жодного документа на підтвердження права на проживання в житлі або згоди власника, що виключало їх перевірку відповідачем взагалі, а тому, відповідач правомірно відмовив позивачу в реєстрації місяця проживання на підставі п. 11 Правил, оскільки позивачем не було надано жодного документа, що підтверджує право на проживання в житлі, або згоди власника.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з наступних підстав.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» від 11 грудня 2003 року № 1382-IV( далі Закон № 1382-IV), який регулює відносини, пов`язані зі свободою пересування та вільним вибором місця проживання в Україні, що гарантуються Конституцією України і закріплені Загальною декларацією прав людини, Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод і протоколами до неї, іншими міжнародними договорами України, а також визначає порядок реалізації свободи пересування та вільного вибору місця проживання і встановлює випадки їх обмеження, реєстрація - внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру та до паспортного документа про місце проживання або місце перебування особи із зазначенням адреси житла.
Згідно зі ст. 6 Закону № 1382-IV громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов`язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Батьки або інші законні представники зобов`язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження. Реєстрація місця проживання особи здійснюється в день подання особою документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена органом реєстрації з одночасним зняттям з попереднього місця проживання.
Для реєстрації особа або її представник подає органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг): письмову заяву; документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження; квитанцію про сплату адміністративного збору; документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації; військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).
Відповідно до ст. 11 Закону № 1382-IV реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці здійснює орган реєстрації.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері реєстрації фізичних осіб, здійснює розроблення проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері реєстрації місця проживання;
Згідно ст. 10 Закону № 1382-IV правила здійснення реєстрації місця проживання, форми необхідних для цього документів, порядок передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 18 Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207 (далі Правила), що визначають механізм здійснення реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні, а також встановлюють форми необхідних для цього документів, для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:
1) заяву за формами, наведеними відповідно у додатках 6, 7 або 8;
2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження. Реєстрація місця проживання дітей, які є іноземцями чи особами без громадянства, здійснюється за умови внесення даних про дітей до посвідки на постійне або тимчасове проживання їх батьків та копії свідоцтва про народження. Документи, видані компетентними органами іноземних держав, підлягають легалізації в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами;
3) квитанцію про сплату адміністративного збору (у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну послугу);
4) документи, що підтверджують:
право на проживання в житлі, - ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім`ї (зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків / одного з батьків або законного представника/представників);
право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи, - довідка про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи за формою згідно з додатком 9, копія посвідчення про взяття на облік бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики (для осіб, які перебувають на обліку у цих установах або закладах);
проходження служби у військовій частині, адреса якої зазначається під час реєстрації, - довідка про проходження служби у військовій частині, видана командиром військової частини за формою згідно з додатком 10 (для військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби);
5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 11 (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).
У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подаються: документ, що посвідчує особу представника; документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини - батьками (усиновлювачами).
В силу приписів п. 11 Правил орган реєстрації відмовляє в реєстрації / знятті з реєстрації місця проживання, якщо, зокрема, особа не подала необхідних документів або інформації, або у поданих документах містяться недостовірні відомості або подані документи є недійсними.
Рішення про відмову в реєстрації / знятті з реєстрації місця проживання приймається в день звернення особи або її представника шляхом зазначення у заяві про реєстрацію / зняття з реєстрації місця проживання підстав відмови. Зазначена заява повертається особі або її представнику.
За змістом підпункту 4 п. 18 Правил для реєстрації місця проживання особа в обов`язковому порядку подає документи, що підтверджуються право на проживання в житлі (ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи), або згоду власника.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було подано заяву без жодного документа на підтвердження права на проживання в житлі або згоди власника, відповідно до запису в заяві, до такої додано лише квитанцію про сплату адміністративного збору, а отже, це виключало перевірку відповідачем документів взагалі.
Разом з тим, до адміністративного позову ОСОБА_1 додано копію договору оренди житлового приміщення Житлового управління «Південне» дочірнього підприємства «Екос» компанії «Київміськбуд» №53 від 06.12.2011, укладеного між дочірнім підприємством «Екос» та Головним управлінням Пенсійного фонду України у м. Києві, відповідно до якого, відповідно до листа-клопотання, який є невід`ємною частиною даного договору ДП «Екос» здійснює поселення співробітників ГУ ПФУ у м. Києві в жилі приміщення, розташовані в житловому будинку: АДРЕСА_2 ( ОСОБА_1 ) шляхом виписки на осіб, зазначених у листі-клопотанні, направлення на їх поселення.
Однак, колегія суддів звертає увагу, що позивачем не додано до матеріалів справи лист-клопотання, який є невід`ємною частиною даного договору, а також, на те, що термін дії даного договору, відповідно до пункту 6, встановлений з 06.12.2011 і закінчується 31.12.2012 (а.с.13-14), між тим, умови продовження терміну дії даного договору не визначені, отже, суд приходить до висновку, що термін дії даного договору закінчився.
При цьому позивачем не надано доказів, що такий договір взагалі додавався до заяви від 20.07.2017, а також, на підтвердження того, що нею здійснювались або здійснюються дії на отримання необхідних для реєстрації документів, дії направлені на укладення договору найму, звернення до суду із позовом про визнання права користування тощо.
Разом з тим, судом з матеріалів справи встановлено, що відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.09.2012 №1605 «Про безоплатне прийняття відомчого житлового фонду, службового житла, зовнішніх інженерних мереж ПАТ «ХК «Київміськбуд» до комунальної власності територіальної громади міста Києва» житловий будинок АДРЕСА_3 прийнято у комунальну власність територіальної громади міста Києва та передано до сфери управління Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації (а.с.71).
У відповідь на судовий запит від 11.12.2017, направлений на адресу Київської міської державної адміністрації, Департамент з питань реєстрації Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листом від 28 грудня 2017 року № 074/06/2-3990 повідомив, що приналежність майна до комунальної власності не впливає на загальну процедуру реєстрації місця проживання фізичних осіб, зокрема в частині надання відповідних підтверджуючих документів, з приводу згоди/незгоди щодо проживання ОСОБА_1 у даній квартирі позиції не висловлено.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що відповідач правомірно відмовив позивачу в реєстрації місяця проживання на підставі п. 11 Правил, оскільки позивачем не було надано жодного документа, що підтверджує право на проживання в житлі, або згоди власника, разом з тим, додані позивачем до матеріалів справи докази фактичного проживання ОСОБА_1 у квартирі АДРЕСА_4 та сплати такою комунальних платежів не є документами, що підтверджують право на проживання в житлі, згідно підпункту 4 пункту 18 Правил реєстрації місця проживання.
Виходячи з викладеного, доводи апелянта, зазначені в апеляційній скарзі не знайшли свого підтвердження, не спростовують висновки суду першої інстанції, зроблені у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, у зв`язку з чим колегія суддів не знайшла підстав для задоволення апеляційної скарги.
Згідно ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідності до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, що дотримано судом першої інстанції.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції постановлене з дотриманням норм процесуального та матеріального права, доводи апеляційної скарги не спростовують правильність висновків суду першої інстанції, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 січня 2018 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Повний текст постанови складено 25 квітня 2018 року.
Головуючий суддя В.Ю.Ключкович
Судді О.А. Губська
Н.М. Троян
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2018 |
Оприлюднено | 21.09.2022 |
Номер документу | 73633544 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Ключкович В.Ю.
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Ключкович В.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні