Рішення
від 25.04.2018 по справі 702/1077/17
МОНАСТИРИЩЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 2-а/702/5/18

Справа № 702/1077/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2018 року м. Монастирище

Монастирищенський районний суд Черкаської області в складі головуючого - судді Діденко Т.І., з участю секретаря - Прилуцької О.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області до Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, третя особа: державний виконавець Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області ОСОБА_1 про визнання неправомірними дій державного виконавця та скасування постанови про відкриття виконавчого провадження ,

в с т а н о в и в :

Позивач звернув до суду з адміністративним позовом про визнання неправомірними дій державного виконавця та скасування постанови про відкриття виконавчого провадження .

08.12.2017 (вх. № 1375/09-30) Уманське об'єднане управлінням Пенсійного фонду України Черкаської області отримало постанову державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області від 29.09.2017 про відкриття виконавчого провадження № 54802493 з примусового виконання виконавчого листа № 702/79/15-а, виданого 15.09.2017 Монастирищенським районним судом Черкаської області.

Позивач вважає, що дії державного виконавця є неправомірними, а постанова від 29.09.2017 підлягає скасуванню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження» , виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно- правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Статтею 26 Закону України «Про виконавче провадження» визначено , що виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у ст. 3 цього Закону за заявою стягувача про примусове виконання або якщо виконавчий документ надійшов від суду у випадках, передбачених законом.

Державний виконавець виніс постанову про відкриття виконавчого провадження № 54802493 з примусового виконання виконавчого листа №702/79/15-а, виданого 15.09.2017 Монастирищенським районним судом Черкаської області про зобов'язання УПФУ в Монастирищенському районі Черкаської області , починаючи з 26.07.2014, провести перерахунок та виплачувати ОСОБА_2 відповідно до ст. 50, ч. 4 ст. 54, ст. 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 № 796-ХІІ щомісячну державну пенсію по інвалідності в розмірі 6 мінімальних пенсій за віком , встановленої ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» на час виплати, та щомісячну додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 50 % мінімальної пенсії за віком, встановленої ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» на час виплати , виплати проводити з врахуванням виплачених сум.

Вказаною постановою зобов'язано боржника - виконати рішення суду протягом 10 робочих днів та стягнуто з боржника виконавчий збір у розмірі чотирьох мінімальних розмірів заробітної плати у відповідності до ст. 27 Закону України «Про виконавче провадження» .

В якості боржника зазначено управління Пенсійного фонду України в Монастирищенському районі Черкаської області.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань управління Пенсійного фонду України в Монастирищенському район Черкаської області припинено 11.04.2016.

Відповідно до п. 5 ч. 4 ст. 4 Закону України "Про виконавче провадження", припинення юридичної особи - боржника, є підставою для повернення виконавчого документа стягувачу протягом трьох робочих днів.

Згідно ст. 6 Конституції України, органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

Статтею 18 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії, використовувати надані йому права відповідно до закону і не допускати у своїй діяльності порушення прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб.

Однак, на порушення зазначеного, державний виконавець вийшов за межі наданих йому повноважень, прийняв до примусового виконання виконавчий лист та неправомірно виніс постанову про відкриття виконавчого провадження і стягнення виконавчого збору за наявності відомостей в ЄДР про припинення юридичної особи-боржника.

В постанові про відкриття виконавчого провадження зазначено про стягнення з боржника виконавчого збору в сумі 4 мінімальних розмірів заробітної плати відповідно до ст. 27 Закону України «Про виконавче провадження» .

Виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України (ст. 27 Закону України "Про виконавче провадження").

Разом з тим, пунктом 1 частини 5 статті 27 вказаного Закону визначено, що виконавчий збір не стягується за виконавчими документами про стягнення періодичних платежів.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсія визначається як щомісячна пенсійна виплата в солідарній системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, яку отримує застрахована особа в разі досягнення нею передбаченого цим Законом пенсійного віку чи визнання її інвалідом, або отримують члени її сім'ї у випадках, визначених цим Законом.

Таким чином, пенсія є періодичним платежем, виплата якої, за загальним правилом, не обмежена у часі.

Відповідна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 08.07.2014 року по справі № 21-222а14.

Відповідно до ст. 244-2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) висновок Верховного Суду України щодо застосування норми права, викладений у його постанові, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права та має враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм права.

При виборі і застосуванні правової норми до спірних правовідносин суд враховує висновки Верховного Суду України (ч.2 ст.161 КАС України).

Враховуючи вищевикладене, підстави для стягнення виконавчого збору у відповідності до ст. 27 Закону України "Про виконавче провадження" у державного виконавця - відсутні.

Згідно ч. 1 ст. 74 Закону України Про виконавче провадження , рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої службищодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

Відповідно до ч. 5 ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження» , рішення та дії виконавця, посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені протягом 10 робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи законних інтересів.

Керуючись ч. 2 ст. 124 Конституції України, ст.ст. 17, 18, 21, 102, 104, 105, 106, 181 Кодексу адміністративного судочинства України, ст. 74 Закону України Про виконавче провадження позивач просить визнати неправомірними дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області щодо прийняття до примусового виконання виконавчого листа № 702/79/15-а від 15.09.2017 та винесення постанови про відкриття виконавчого провадження № 54802493 і стягнення з управління виконавчого збору в сумі 4 мінімальних розмірів заробітної плати; скасувати постанову від 29.09.2017 про відкриття виконавчого провадження ВП № 54802493 та стягнення з боржника виконавчого збору в сумі 4 мінімальних розмірів заробітної плати.

Представник позивача ОСОБА_3 позов підтримала повністю, просить його задоволити, про що подала письмову заяву від 16.04.2018.

Представник відповідача ОСОБА_4 просить розглянути дану справу без її участі, про що подала клопотання № 7-08від 21.12.2017 представника.

Дослідивши докази у справі, суд встановив, що:

Постановою про відкриття виконавчого провадження від 29.09.2017 державний виконавець Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області відкрив виконавче провадження ВП № 54802493 з виконання рішення немайнового характеру про зобов'язання вчинити певні дії на підставі заяви стягувача згідно виконавчого листа № 702/79/15-а, який виданий 15.09.2017, в якому боржником вказане управління Пенсійного фонду України в Монастирищенському районі Черкаської області, код ЄДРПОУ-21366685; боржнику наданий термін на виконання рішення - 10 робочих днів. В пункті 3 резолютивної частини викладене рішення про стягнення з боржника - юридичної особи, виконавчого збору відповідно до ст. 27 Закону України Про виконавче провадження за примусове виконання рішення немайнового характеру в розмірі чотирьох мінімальних розмірів заробітної плати (а.с.9).

Згідно витягу № НОМЕР_1 від 06.06.2016 з Єдиного рержавного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 11.04.2016 внесений запис № 10121120014000205 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - управління пенсійного фонду України в Монастирищенському районі Черкаської області, ідентифікаційний код юридичної особи 21366685 (а.с.4-5).

Ухвалою Монастирищенського районного суду Черкаської області від 14.12.2017 у справі № 702/79/15-а, провадження № 6-а/702/16/17 за заявою відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про заміну сторони виконавчого провадження замінена сторона виконавчого провадження - боржник згідно боржника згідно виконавчого листа у справі №702/79/15-а від 15.09.2017 року, виданого Монастирищенським районним судом Черкаської області з управління ПФУ в Монастирищенському районі Черкаської області, код ЄДРПОУ-21366685 на Уманське об'єднане управління ПФУ Черкаської області, код ЄДРПОУ- 40384977З, у виконавчому провадженні у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в Монастирищенському районі Черкаської області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії щодо перерахунку та виплати пенсії .

Згідно витягу № НОМЕР_2 від 22.05.2017 з Єдиного рержавного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 20.12.2017 Уманське об єднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області, ідентифікаційний код юридичної особа 40384977, станом на 20.12.2017 перебуває в стані припинення з 22.11.2017 (а.с.6-7).

Згідно листа позивача від 16.04.2018 № 12050/02-18 постановою КМУ від 08.11.20017 № 821 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України Уманське об єднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області реорганізоване шляхом приєднання до головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № НОМЕР_3 від 03.03.2018 Уманське об єднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області припинене як юридична особа в результаті реорганізації за рішенням засновників, запис № 10251120003002421 про державну реєстрацію припинення юридичної особи внесений до ЄДР 02.03.2018.

Відповідно до ст.104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов язки переходять до правонаступників.

Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області є правонаступником всіх прав та обов язків Уманського об єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області.

Згідно ухвали Монастирищенського районного суду про заміну позивача від 16.04.2018 позивач в даній справі Уманське об єднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області замінений на Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області.

Згідно з ч. 1 ст. 26 Закону України Про виконавче провадження виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у ст. 3 цього Закону , за заявою стягувача про примусове виконання рішення, при цьому виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження.

Посилання позивача на ч.4 ст.4 Закону України Про виконавче провадження на припинення боржника - управління ПФУ в Монастирищенському районі Черкаської області, як на підставу повернення стягувачеві виконавчого документа органом державної виконавчої служби без прийняття до виконання, не може бути підставою для скасування постанови від 29.09.2017, оскільки згідно ст.52 КАС України у разі вибуття або зміни сторони чи третьої особи у відносинах щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника , обов язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов язкові для особи, яку він замінив.

Суд вважає, що при відкритті виконавчого провадження державний виконавець діяв в межах повноважень та в спосіб, визначений Законом України Про виконавче провадження і не вбачає підстав для скасування постанови від 29.09.2017 в частині відкриття провадження.

Станом на 29.09.2017 у виконавця були відсутні підстави, які б перешкоджали відкриттю виконавчого провадження ВП № 548024931787522, доказів протилежного суду не надано.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсія - щомісячна пенсійна виплата, є періодичним платежем, виплата якого не обмежена у часі.

Згідно п.1 ч. 5 ст. 27 вказаного Закону України "Про виконавче провадження" виконавчий збір не стягується за виконавчими документами про стягнення періодичних платежів, відповідно, у державного виконавця не було підстав для стягнення виконавчого збору із боржника, тому суд вважає, що позовні вимоги в частині скасування постанови від 29.09.2017 про стягнення з божника виконавчого збору в розмірі 4 мінімальних розмірів заробітної плати підлягають до задоволення.

Керуючись ЗУ "Про виконавче провадження"; ст. 8-10, 72, 77, 90, 210, 211, 241-246, 255, 295 КАС України, суд

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задоволити частково.

Задоволити позовні вимоги про скасування постанови про відкриття виконавчого провадження ВП № 54802493 від 29.09.2017 в частині стягнення з боржника виконавчого збору - скасувати постанову державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області від 29.09.2017 про відкриття виконавчого провадження ВП № 54802493 в частині стягнення з боржника виконавчого збору в сумі 4 мінімальних розмірів заробітної плати.

Відмовити в задоволенні позовних вимог в частині визнання неправомірними дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області щодо прийняття до примусового виконання виконавчого листа № 702/79/15-а від 15.09.2017, винесення постанови про відкриття виконавчого провадження ВП № 54802493 від 29.09.2017 та скасування даної постанови в частині відкриття виконавчого провадження.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції - Київського апеляційного адміністративного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.І.Діденко

СудМонастирищенський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення25.04.2018
Оприлюднено27.04.2018
Номер документу73659388
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —702/1077/17

Ухвала від 06.06.2018

Адміністративне

Монастирищенський районний суд Черкаської області

Діденко Т. І.

Рішення від 25.04.2018

Адміністративне

Монастирищенський районний суд Черкаської області

Діденко Т. І.

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Монастирищенський районний суд Черкаської області

Діденко Т. І.

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Монастирищенський районний суд Черкаської області

Діденко Т. І.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Монастирищенський районний суд Черкаської області

Мазай Н. В.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Монастирищенський районний суд Черкаської області

Мазай Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні