Рішення
від 17.04.2018 по справі 441/1439/17
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №441/1439/17

17 квітня 2018 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Харіва М.Ю.,

позивача: ОСОБА_1,

представника позивача ОСОБА_2,

розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Керницької сільської ради Городоцького району Львівської області

за участі третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСББ Шевченка-213

про визнання протиправними та скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до Керницької сільської ради Городоцького району Львівської області у якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Керницької сільської ради Городоцького району Львівської області від 01.06.2017 року № 427 Про надання дозволу ОСББ Шевченка-213 на розроблення детального плану території для передачі у власність земельної ділянки для обслуговування багатоквартирного житлового будинку, належних до нього господарських будівель, споруд та прибудинкової території та визнати протиправним та скасувати рішення Керницької сільської ради Городоцького району Львівської області від 21.08.2017 року № 497 Про внесення змін до рішення № 427 від 01.06.2017 року .

В обгрунтування позовних вимог позивач покликається на те, що питання підготовки містобудівної документації (включно із укладенням договору на розробку документації) віднесено чинним законодавством до компетенції виконавчого комітету сільської ради, а не до компетенції самої ради; оскаржуваним рішенням № 427 від 01.06.2017 року не було визначено замовника розроблення детального плану території, а рішенням № 497 від 21.08.2017 року внесено зміни до рішення № 427 від 01.06.2017 року та замовником розробки детального плану визначено Керницьку сільську раду, чим порушено п.4.3 Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництв та житлово-комунального господарства України № 290 від 16.11.2011 року (надалі Порядок № 290); чинним законодавством чітко визначено можливість надання земельних ділянок юридичним особам або у власність (одноособову або спільну), або у користування (у постійне користування чи на умовах оренди), не передбачено надання земельної ділянки у спільне користування юридичним особам, не визначено того з яким саме суб'єктом буде здійснюватись спільне користування і чи надано таким суб'єктом заяву на розроблення детального плану; відповідачем самовільно (без відповідних підстав) змінено мету надання дозволу на розробку детального плану; в оскаржуваних рішеннях не вказано про необхідність спільного з розробником складання проекту завдання, про надання розробнику будь-яких вихідних даних чи уповноваження розробника на їх збирання, чинним законодавством не передбачено можливості збирання будь-яких вихідних даних без доручення замовника; на території земельної ділянки, на яку розробляється детальний план проходить єдиний заїзд до належного позивачу будинку; при розробленні детального плану території не було враховано рішення Керницької сільської ради від 12.10.1995 року № 107, чим порушено його права.

Ухвалою Городоцького районного суду Львівської області від 10.10.2017 року відкрито провадження у справі, попередній розгляд призначено на 15.00 год. 19.10.2017.

Ухвалою Городоцького районного суду Львівської області від 19.10.2017 року залучено до участі у справі ОСББ Шевченка-213 , відмовлено у задоволенні клопотання ОСОБА_1 про забезпечення адміністративного позову, справу призначено для розгляду у судовому засіданні на 10.00 год. 10.11.2017.

Третьою особою - ОСББ Шевченка-213 подано заперечення на позовну заяву від 10.11.2017 року у якому третя особа зазначає, що єдиним заїздом до будинку батьків позивача була і залишається існуюча вулиця з іншої сторони будинку по вул. Шевченка, 217, жодного заїзду до будинку через будинок вчителів не було, заїзд через суміжну ділянку не оформлений відповідно до вимог ст. 126 Земельного кодексу України; оспорюваним рішенням не порушено прав позивача.

В судовому засіданні 29.11.2017 року Городоцьким районним судом Львівської області оголошено перерву до 20.12.2017 року.

20.12.2017 року Городоцьким районним судом Львівської області справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Керницької сільської ради Городоцького району Львівської області, третя особа ОСББ Шевченка-213 про визнання протиправними та скасування рішень передано на розгляд Львівському окружному адміністративному суду.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 15.01.2018 року справу № 441/1439/17 прийнято до провадження та призначено до розгляду в судовому засіданні на 06.02.2018.

В судовому засіданні 06.02.2018 було оголошено перерву до 08.02.2018. У судовому засіданні 08.02.2018 року відкладено розгляд справи на 27.02.2018.

Ухвалою від 27.02.2018 відмовлено у задоволенні клопотання представника третьої особи про закриття провадження у справі. В судовому засіданні оголошено перерву до 20.03.2018

Відповідачем долучено до матеріалів справи документи, на підставі яких було прийнято оспорювані рішення.

Позивач та його представник вимоги позовної заяви підтримали.

Представник відповідача заперечив проти задоволення позову.

Представники третіх осіб просили відмовити у задоволенні позовних вимог.

В судовому засіданні 20.03.2018 року оголошено перерву до 17.04.2018 для ознайомлення з долученими доказами позивача та його представника.

В судове засідання 17.04.2018 представник відповідача та представник третьої особи не з'явились, про час та місце розгляду справи належним чином повідомлялись. З огляду на те, що представники сторін надавали пояснення у справі, а також враховуючи, що судом зібрано всі необхідні для вирішення спору докази, суд відхилив клопотання представника ОСББ Шевченка-213 про відкладення розгляду справи у зв'язку з заміною представника.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши позивача та його представника, представника відповідача, представника третьої особи, оцінивши докази, які мають значення для справи суд виходив з наступного.

22 травня 2017 року ОСББ Шевченка-213 звернулось до Керницької сільської ради Городоцького району Львівської області з заявою від 04.05.2017 року, згідно якої просило надати дозвіл на приватизацію та безоплатну передачу у приватну власність Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шевченка-213 (ЄДРПОУ 41312636) земельну ділянку за адресою: с. Керниця, вул. Шевченка, буд. 213 Городоцького району Львівської області, на якій розташовано нерухоме майно (квартири) членів ОСББ Шевченка-213 .

До заяви третьою особою було долучено копію виписки з ЄДРПОУ ОСББ Шевченка-213 , копію Протоколу рішення загальних зборів членів ОСББ Шевченка-213 від 04.05.2017 року № 2 Про оформлення права власності на земельну ділянку за адресою: с. Керниця, вул. Шевченка, буд. 213 Городоцького району Львівської області, копії державних актів на право власності на нерухоме майно ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7

За наслідками розгляду вказаної заяви Керницькою сільською радою Городоцького району Львівської області прийнято Рішення від 01.06.2017 року № 427 Про надання дозволу ОСББ Шевченка-213 на розроблення детального плану території для передачі у власність земельної ділянки для обслуговування багатоквартирного житлового будинку, належних до нього господарських будівель, споруд та прибудинкової території .

Зазначеним рішенням Керницькою сільською радою Городоцького району Львівської області надано дозвіл ОСББ Шевченка-213 на розроблення детального плану території для передачі у власність земельної ділянки по вул. Шевченка,213 орієнтовною площею 1,0 га для обслуговування багатоквартирного житлового будинку, належних до нього господарських будівель, споруд та прибудинкової території. ОСББ - звернутись у ліцензовану архітектурно-планувальну організацію за розробленням детального плану території, зазначеної у п.1 вказаного рішення.

21 серпня 2017 року Керницькою сільською радою Городоцького району Львівської області прийнято Рішення № 497 Про внесення змін до рішення № 427 від 01.06.2017 року , яким змінено вищезазначене рішення і надано дозвіл ОСББ Шевченка-213 на розроблення детального плану території для передачі земельної ділянки, призначеної для обслуговування багатоквартирного житлового будинку, належних до нього господарських будівель, споруд та прибудинкової території не у власність, а у спільне користування. Замовником розроблення детального плану визначено Керницьку сільську раду.

Позивач - ОСОБА_1 оспорює вказані рішення Керницької сільської ради Городоцького району Львівської області, оскільки він користується заїздом до свого будинку через земельну ділянку, за оформленням права на яку звернулось Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шевченка-213 .

Згідно рішення Виконавчого комітету Керницької сільської ради народних депутатів від 21 жовтня 1995 року № 107 Про врегулювання спільного заїзду між жителями села Керниця ОСОБА_1 дозволено користуватись спільним заїздом до будинку його батьків, господарство яких межує із будинком вчителів в с. Керниця.

Позивач вважає, що надане йому право на користування проїздом до будинку, який межує з будинком 213 по вул. Шевченка Городоцького району Львівської області не буде враховано при розробленні детального плану території на замовлення ОСББ, що не заперечує відповідач та третя особа у справі, які стверджують, що ОСОБА_1 має використовувати інший заїзд до свого будинку.

Відповідно до ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому чим Кодексом, звернутись до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до ст. 2 Закону України від 17.02.2011, № 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності (надалі Закон № 3038-VІ) планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає: прогнозування розвитку територій; забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку територій; обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням; взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій; визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об'єктів; встановлення режиму забудови територій, на яких передбачено провадження містобудівної діяльності; розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об'єктів; реконструкцію існуючої забудови та територій; збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об'єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень; створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури; створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; проведення моніторингу забудови; ведення містобудівного кадастру; здійснення контролю у сфері містобудування.

Інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів. Містобудівна документація розробляється на паперових і електронних носіях на оновленій картографічній основі в цифровій формі як набори профільних геопросторових даних у державній геодезичній системі координат УСК-2000 і єдиній системі класифікації та кодування об'єктів будівництва для формування баз даних містобудівного кадастру.

Відповідно до ст. 19 Закону № 3038-VІ детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції. На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід'ємною частиною детального плану території.

Детальний план території визначає: принципи планувально-просторової організації забудови; червоні лінії та лінії регулювання забудови; функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; черговість та обсяги інженерної підготовки території; систему інженерних мереж; порядок організації транспортного і пішохідного руху; порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об'єктів (у разі відсутності плану зонування території) (п.4 ст. 19).

Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою (п.8 ст. 19).

Відповідно до ч.3 ст. 24 Закону № 3038-VІ у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.

Згідно п.4.1 Порядку розроблення містобудівної документації затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 № 290 (надалі Порядок 290) рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Керницька сільська рада Городоцького району Львівської області уповноважена приймати рішення про розроблення детального плану території, тому покликання позивача на те, що вирішення вказаних питань належить до виключної компетенції виконавчого комітету сільської ради є помилковим.

Відповідно до ст. 42 Земельного кодексу України земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками. Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Порядок використання земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначається співвласниками. Розміри та конфігурація земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначаються на підставі відповідної землевпорядної документації. У разі знищення (руйнування) багатоквартирного будинку майнові права на земельну ділянку, на якій розташовано такий будинок, а також належні до нього будівлі, споруди та прибудинкова територія, зберігаються за співвласниками багатоквартирного будинку.

Таким чином земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку можуть передаватися безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку, а не об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку, як юридичній особі.

Згідно матеріалів справи ОСББ Шевченка-213 звернулось до Керницької сільської ради Городоцького району Львівської області з заявою від 04.05.2017 року про надання дозволу на приватизацію та безоплатну передачу у приватну власність Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Шевченка-213 земельної ділянки.

Оскільки чинним законодавством не передбачено надання об'єднанню співвласників багатоквартирних будинків земельної ділянки на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також прибудинкова територія у власність чи у користування заява не підлягала задоволенню. Тому рішення № 427 від 01.06.2017 року та № 497 від 21.08.2017 року, які прийняті за вказаною заявою є протиправними.

Крім того, Керницька сільська рада у рішенні № 497 від 21.08.2017 року зазначила, що дозвіл на розроблення детального плану території надається для передачі земельної ділянки у спільне користування, а відповідне звернення до відповідача не направлялось і у матеріалах справи воно відсутнє.

Відповідно до п.4.3 Порядку № 290 замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

У оспорюваних рішеннях невірно визначено замовника розроблення містобудівної документації. У рішенні № 427 від 01.06.2017 року замовником документації визначено ОСББ Шевченка-213 , а у рішенні № 497 від 21.08.2017 року змінено замовника документації на Керницьку сільську раду, що не відповідає п.4.3 Порядку № 290.

Суд вважає, що Керницькою сільською радою Городоцького району Львівської області неправомірно при наданні дозволу на розроблення документації для передачі земельної ділянки у власність, а пізніше - у користування ОСББ не враховано рішення Виконавчого комітету Керницької сільської ради народних депутатів від 21 жовтня 1995 року № 107 Про врегулювання спільного заїзду між жителями села Керниця , яке є чинним, чим порушено права позивача.

Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на вищенаведені обставини, суд прийшов до висновку, що рішення № 427 від 01.06.2017 року та № 497 від 21.08.2017 року слід визнати протиправними та скасувати.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати слід покласти на відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 14, 77, 99, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Керницької сільської ради Городоцького району Львівської області від 01.06.2017 року № 427 Про надання дозволу ОСББ Шевченка-213 на розроблення детального плану території для передачі у власність земельної ділянки для обслуговування багатоквартирного житлового будинку, належних до нього господарських будівель, споруд та прибудинкової території .

Визнати протиправним та скасувати рішення Керницької сільської ради Городоцького району Львівської області від 21.08.2017 року № 497 Про внесення змін до рішення № 427 від 01.06.2017 року .

Стягнути з Керницької сільської ради (04372968) на користь ОСОБА_1 (81550, Львівська область, Городоцький район, с. Керниця) 1760 (одна тисяча сімсот шістдесят) грн. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 26 квітня 2018 року.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2018
Оприлюднено02.05.2018
Номер документу73695631
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —441/1439/17

Постанова від 13.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Рибачук Андрій Іванович

Ухвала від 20.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Рибачук Андрій Іванович

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Рибачук Андрій Іванович

Рішення від 17.04.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 20.12.2017

Адміністративне

Городоцький районний суд Львівської області

Малахова-Онуфер А. М.

Ухвала від 19.10.2017

Адміністративне

Городоцький районний суд Львівської області

Малахова-Онуфер А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні