Рішення
від 22.03.2018 по справі 826/8528/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 березня 2018 року № 826/8528/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Келеберди В.І., при секретарі судового засідання Павлючик Д.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією Сангрант Плюс до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про скасування податкового повідомлення - рішення ГУ ДФС у м. Києві №0020051404 від 27.04.2017 року,

ВСТАНОВИВ:

до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Дочірнє підприємство з іноземною інвестицією Сангрант Плюс (далі - позивач, ДП Сангрант Плюс ) з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (далі - відповідач, ГУ ДФС у м. Києві), в якому просить:

- скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДФС у м. Києві №0020051404 від 27.04.2017 року;

- стягнути з ГУ ДФС у м. Києві на користь ДП Сангрант Плюс судовий збір у розмірі 14 439,17 грн.

В обґрунтування позову позивач вказав, що висновки акту перевірки та оскаржуване податкове повідомлення-рішення не ґрунтуються на положеннях чинного законодавства.

Позивач мотивує позовні вимоги, тим, що право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість (далі - ПДВ) поставлено у залежність від отримання платником податку токарів/послуг. Застосування словосполучення отримувач товарів/послуг не свідчить про обов'язок платника податку отримати товари/послуги до включення сум ПДВ до бюджетного відшкодування. Стверджує, що навіть у разі здійснення передплати особа вважається отримувачем товарів/послуг, незважаючи на дату фактичного виконаних зобов'язань її контрагентами.

В ході розгляду даної справи представники позивача позовні вимоги підтримали повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував у повному обсязі з підстав, викладених у письмових запереченнях, просив відмовити у задоволенні позову.

Зокрема, свої заперечення мотивував, тим, що під час проведення перевірки та складання акту перевірки фахівці відповідного податкового органу діяли згідно до вимог чинного податкового законодавства.

Розглянувши наявні документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Шульц Трейд" (код з ЄДРПОУ 39727902) взято на податковий облік в органах державної податкової служби від 06.04.2015 року, №265715046089, станом на підписання акту перевірки перебуває на обліку в ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві.

У період, за який проводилась перевірка, відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість №20015442 від 01.05.2015 року, виданого ДПІ у Святошинському районі м. Києва по теперішній час, індивідуальний податковий номер - 397279026579.

До фактичних видів діяльності позивача належить: Лізинг інтелектуальної власності та подібних продуктів, крім товарів, захищених авторськими правами.

Судом встановлено, що відповідно до п.78.2 ст. 78 та п.200.11 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі - ПКУ) відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією Сангрант Плюс з питань правомірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за грудень 2016 року та січень 2017 року.

За результатами проведення перевірки складено Акт №141/26-15-14-04-01/31243671 від 05.04.2017 року, яким зафіксовані порушення - п.200.4 ст. 200 ПКУ та наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 року №21 Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 року за № 159/28289), а саме: безпідставно задекларовано суму податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за грудень 2016 року на суму ПДВ 184102,00 грн, та січень 2017 року на суму ПДВ 778509,00 грн.

За висновками акту перевірки, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0020051404 від 27.04.2017 року, яким позивачу завищено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за грудень 2016 року 184102,00 грн та за січень 2017 року 778509,00 грн.

Не погоджуючись з вищевказаним податковим повідомленням-рішенням та вважаючи його протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Згідно пункту 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 ПКУ передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню) врегульовано статтею 200 ПКУ.

Згідно з пунктом 200.1 цієї статті ПКУ сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

За правилами пунктів 200.2, 200.3 статті 200 ПКУ при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.4 статті 200 ПКУ, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг (підпункт а ).

Доводити правомірність своїх дій чи бездіяльності відповідно до принципу офіційності в адміністративному судочинстві зобов'язаний суб'єкт владних повноважень.

Разом з тим, відповідно до принципу змагальності суб'єкт господарювання має спростувати доводи суб'єкта владних повноважень, якщо їх обґрунтованість заперечує.

Як вбачається з акту перевірки, ДП Сангрант Плюс надані наступні документи:

договір від 18.11.2016 року №12381СЗ поставки соняшника, згідно якого Постачальник -ПП "Сільськогосподарське підприємство Гуляйпільське" (код ЄДРПОУ 34848301) зобов'язується поставити в обумовлений договором строк соняшник врожаю 2016 року в заліковій вазі у кількості 100,0 тонн +/- 5% від цієї кількості за вибором Покупця - Дочірнього підприємства Сангрант Плюс , а Покупець зобов'язується прийняти зерно та сплатити Постачальнику його вартість. Ціна однієї тонни зерна складає 10550,00 грн, в т.ч. ПДВ 1758,33 грн. Загальна вартість зерна розраховується шляхом множення фактично поставленої кількості зерна, вказаної в Акті приймання-передачі зерна, на ціну однієї тонни зерна. Якість зерна, що передається (поставляється) Постачальником Покупцю за цим Договором, повинна відповідати вимогам ДСТУ 4694:2006 Соняшник. Олійна сировина. Технічні умови та таким базисним показникам (базисним нормам): вологість не більше 7%; сміттєва домішка не більше 1%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовину не менше 44%. Допускається прийняття зерна Покупцем за такими обмежувальними показниками: вологість не більше 15% або не менше 6%; сміттєва домішка не більше 10%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовини не менше 44%. Зараженість зерна шкідниками не допускається.

Поставка зерна здійснюється Постачальником автомобільним транспортом на умовах DAP (елеватор ПРАТ "Пологівський ОЕЗ" (код 00384147), місцезнаходження: Україна, 70600, Запорізька обл., м. Пологи, вул. Ломоносова, 36) згідно Інкотермс 2010. Зерно має бути поставлене Постачальником у строк до 30.11.2016 року включно. В межах цього строку допускається поставка зерна частинами (партіями).

Сторони домовились, що приймання зерна за кількістю здійснюється ПРАТ "Пологівський ОЕЗ" згідно з вимогами Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю, затвердженою Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 року №П-6. Зважування зерна здійснюється на вагах ПРАТ "Пологівський ОЕЗ".

Сторони домовились, що визначення показників якості зерна, поставленого Постачальником, здійснюється лабораторією ПРАТ "Пологівський ОЕЗ" відповідно до стандартів (ГОСТ, ДСТУ тощо), діючих на момент такого визначення.

Оплата Покупцем загальної вартості зерна здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, зазначений ним у відповідному рахунку на оплату. Покупець здійснює попередню оплату вартості зерна у розмірі 1055000,00 грн, в т.ч. ПДВ 175833,33 грн протягом 5-ти операційних (банківських) днів з дня укладання Договору на підставі відповідного рахунку на оплату, наданого Покупцю Постачальником. Остаточний розрахунок за поставлене зерно здійснюється покупцем протягом 5-ти операційних (банківських) днів з дати поставки зерна Покупцю, надання Постачальником рахунку на оплату, видаткових та податкових накладних.

Згідно Додаткової угоди №1 від 25.11.2016 року до Договору №12381СЗ поставки соняшника від 18.11.2016 року Зерно має бути поставлене Постачальником у строк до 15.01.2017 року включно. В межах цього строку допускається поставка зерна частинами (партіями) .

Згідно Додаткової угоди №2 від 01.12.2016 року до Договору №12381СЗ поставки соняшника від 18.11.2016 року Постачальник зобов'язується поставити в обумовлений Договором строк соняшник врожаю 2016 року в заліковій вазі у кількості 105,000 тонн +/- 5% від цієї кількості за вибором Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти зерно та сплатити Постачальнику його вартість .

На виконання умов Договору №12381СЗ поставки соняшника від 18.11.2016 року Дочірнє підприємство Сангрант Плюс здійснило попередню оплату на адресу ПП "Сільськогосподарське підприємство Гуляйпільське" на загальну суму 1055000,00 грн, у т.ч. ПДВ 175833,33 грн згідно платіжного доручення №5297 від 21.11.2016 року.

ПП "Сільськогосподарське підприємство Гуляйпільське" виписано податкову накладну від 21.11.2016 року №11/2, зареєстровано в ЄРПН 28.11.2016 року за №9227479594.

Згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 3711 за листопад 2016 року та грудень 2016 року, станом на 31.12.2016 року по ПП "Сільськогосподарське підприємство Гуляйпільське" по Договору постачання від 29.08.2016 року №2908 (оплата 21.11.2016 року) рахується дебетове сальдо у розмірі 1055000,00 грн.

Згідно умов Рамкового Договору №322-TL/2015 про надання послуг від 28.01.2016 року ТОВ КПМГ-Україна (код ЄДРПОУ 21534148) зобов'язується надати Дочірньому підприємству Сангрант Плюс податкові та юридичні послуги. Обсяг послуг по кожному окремому проекту буде узгоджуватись сторонами та закріплюватися в окремому документі. Кожен такий додатковий документ підписується сторонами. Дочірнє підприємство Сангрант Плюс здійснить оплату послуг, наданих згідно з цим Договором, на підставі рахунків, виставлених ТОВ КПМГ-Україна . Всі рахунки ТОВ КПМГ-Україна підлягають оплаті протягом 10 робочих днів з моменту їх виставлення.

На виконання умов Рамкового Договору №322-TL/2015 про надання послуг від 28.01.2016 року Дочірнє підприємство Сангрант Плюс здійснило попередню оплату на адресу ТОВ КПМГ-Україна на загальну суму 49610,40 грн, у т.ч. ПДВ 8 268,40 грн. згідно платіжного доручення від 08.12.2016 року №5812. ТОВ КПМГ-Україна виписано податкову накладну від 08.12.2016 року №19, зареєстровані в ЄРПН 16.12.2016 року за №9244392621.

Згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 3711 за грудень 2016, станом на 31.12.2016 року по ТОВ КПМГ-Україна по Рамковому Договору №322-TL/2015 про надання послуг від 28.01.2016 року (оплата 08.12.2016 року) рахується дебетове сальдо у розмірі 99466,82 грн.

Згідно умов Договору №12854СС поставки соняшника від 25.01.2017 року Постачальник (ТОВ "Агрофірма "Долинська" (код ЄДРПОУ 03750374)) зобов'язується поставити в обумовлений Договором строк соняшник врожаю 2016 року в фізичній вазі у кількості 500,0 тонн +/- 5% від цієї кількості за вибором Покупця (Дочірнього підприємства Сангрант Плюс ), а Покупець зобов'язується прийняти зерно та сплатити Постачальнику його вартість. Ціна однієї тонни зерна складає 10650,00 грн, в т.ч. ПДВ 1775,00 грн. Загальна вартість зерна розраховується шляхом множення фактично поставленої кількості зерна, зазначеної в видатковій (-их) накладній (-их) підписаній (-их) уповноваженим представником Покупця, на ціну однієї тонни зерна. Якість зерна, що передається (поставляється) Постачальником Покупцю за цим Договором, повинна відповідати вимогам ДСТУ 4694:2006 Соняшник. Олійна сировина. Технічні умови та таким базисним показникам (базисним нормам): вологість не більше 8%; сміттєва домішка не більше 3%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовину не менше 44%. Допускається прийняття зерна Покупцем за такими обмежувальними показниками (обмежувальними нормами): вологість не більше 15% або не менше 6%; сміттєва домішка не більше 10%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовини не менше 44%. Зараженість зерна шкідниками не допускається.

Поставка зерна здійснюється на умовах EXW (Запорізька обл., Бердянський р-н, с. Долинське) згідно Інкотермс 2010. Постачальник за свій рахунок та своїми силами здійснює завантаження зерна на транспортні засоби Покупця або уповноваженого ним перевізника. Зерно має бути поставлене Постачальником у строк до 05.02.2017 року включно. В межах цього строку допускається поставка зерна частинами (партіями).

Сторони домовились, що приймання зерна за кількістю здійснюється в місці поставки (Запорізька обл., Бердянський р-н, с. Долинське) відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю, затвердженою Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 року №П-6. Зважування зерна здійснюється на вагах Постачальника.

Сторони домовились, що Покупець має право перевірити якість зерна, поставленого Постачальником. При цьому перевірка якості зерна може здійснюватися лабораторією ПРАТ "Пологівський ОЕЗ" або обраною Покупцем акредитованою виробничо-технічною лабораторією зернового складу.

Оплата Покупцем загальної вартості зерна здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, зазначений ним у відповідному рахунку на оплату. Покупець здійснює попередню оплату вартості зерна у розмірі 5325000,00 грн, в т.ч. ПДВ 887 500,00 грн. протягом трьох операційних (банківських) днів з дня укладання Договору на підставі відповідного рахунку на оплату, наданого Покупцю Постачальником. Остаточний розрахунок за поставлене зерно здійснюється покупцем протягом трьох операційних (банківських) днів з дати поставки зерна Покупцю, надання Постачальником рахунку на оплату, видаткових та податкових накладних... . ,

На виконання умов Договору №12854СС поставки соняшника від 25.01.2017 року Дочірнє підприємство Сангрант Плюс здійснило попередню оплату на адресу ТОВ "Агрофірма "Долинська" на загальну суму 5325000,00 грн, у т.ч. ПДВ 887500,00 грн згідно платіжного доручення від 26.01.2017 року №403. ТОВ "Агрофірма "Долинська" виписано податкову накладну від 26.01.2017 року №11, зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) 08.02.2017 року за №9013128370.

На виконання умов Договору №12854СС поставки соняшника від 25.01.2017 року ТОВ "Агрофірма "Долинська" здійснило поставку соняшнику врожаю 2016 року: - в кількості 80,5 т на загальну суму 857325,00 грн, у т.ч. ПДВ 142887,50 грн та виписано видаткову накладну від 28.01.2017 року № 5, - в кількості 86,05 т на загальну суму 916432,50 грн, у т.ч. ПДВ 152738,75 грн та виписано видаткову накладну від 30.01.2017 року № 6.

Згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 3711 за січень 2017, станом на 31.01.2017 року по ТОВ "Агрофірма "Долинська" по Договору №12854СС поставки соняшника від 25.01.2017 року (оплата 26.01.2017 року) рахується дебетове сальдо у розмірі 3551242,50 грн.

Згідно умов Договору №12861СС поставки соняшника від 26.01.2017 року Постачальник (СФГ "Василівка" (код ЄДРПОУ 23795605)) зобов'язується поставити в обумовлений Договором строк соняшник врожаю 2016 року в фізичній вазі у кількості 50,0 тонн +/- 5% від цієї кількості за вибором Покупця (Дочірнього підприємства Сангрант Плюс ), а Покупець зобов'язується прийняти зерно та сплатити Постачальнику його вартість. Ціна однієї тонни зерна складає 10670,00 грн, в т.ч. ПДВ 1778,33 грн. Загальна вартість зерна розраховується шляхом множення фактично поставленої кількості зерна, зазначеної в видатковій (-их) накладній (-их) підписаній (-их) уповноваженим представником Покупця, на ціну однієї тонни зерна. Якість зерна, що передається (поставляється) Постачальником Покупцю за цим Договорм, повинна відповідати вимогам ДСТУ 4694:2006 Соняшник. Олійна сировина. Технічні умови та таким базисним показникам (базисним нормам): вологість не більше 8%; сміттєва домішка не більше 3%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовину не менше 44%. Допускається прийняття зерна Покупцем за такими обмежувальними показниками (обмежувальними нормами): вологість не більше 15% або не менше 6%; сміттєва домішка не більше 10%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовини не менше 44%. Зараженість зерна шкідниками не допускається.

Поставка зерна здійснюється на умовах EXW (Запорізька обл., Розівський р-н, с. Новгород) згідно Інкотермс 2010. Постачальник за свій рахунок та своїми силами здійснює завантаження зерна на транспортні засоби Покупця або уповноваженого ним перевізника. Зерно має бути поставлене Постачальником у строк до 09.02.2017 року включно. В межах цього строку допускається поставка зерна частинами (партіями).

Сторони домовились, що приймання зерна за кількістю здійснюється в місці поставки (Запорізька обл., Розівський р-н, с. Новгород) відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю, затвердженою Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 року №П-6. Зважування зерна здійснюється на вагах Постачальника.

Сторони домовились, що Покупець має право перевірити якість зерна, поставленого Постачальником. При цьому перевірка якості зерна може здійснюватися лабораторією ПРАТ "Пологівський ОЕЗ" або обраною Покупцем акредитованою виробничо-технічною лабораторією зернового складу.

Оплата Покупцем загальної вартості зерна здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, зазначений ним у відповідному рахунку на оплату. Покупець здійснює попередню оплату вартості зерна у розмірі 480150,00 грн, в т.ч. ПДВ 80025,00 грн протягом трьої операційних (банківських) днів з дня укладання Договору на підставі відповідного рахунку на оплату, наданого Покупцю Постачальником. Остаточний розрахунок за поставлене зерно здійснюється покупцем протягом трьох операційних (банківських) днів з дати поставки зерна Покупцю, надання Постачальником рахунку на оплату, видаткових та податкових накладних... .

На виконання умов Договору №12361СС поставки соняшника від 26.01.2017 року Дочірнє підприємство Сангрант Плюс здійснило попередню оплату на адресу СФГ "Василівка" на загальну суму 480150,00 грн, у т.ч. ПДВ 80025,00 грн згідно платіжного доручення від 27.01.2017 року №421. СФГ "Василівка" виписано податкову накладну від 27.01.2017 року №16, зареєстровано в ЄРПН 07.02.2017 року за №9012735542.

Згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 3711 за січень 2017 року, станом на 31.01.2017 року по СФГ "Василівка" по Договору №12361СС поставки соняшника від 26.01.2017 року (оплата 27.01.2017 року) рахується дебетове сальдо у розмірі 480150,00 грн.

Згідно умов Договору №12363СС поставки соняшника від 27.01.2017 року Постачальник (СФГ "Кулеба" (код ЄДРПОУ 24518888)) зобов'язується поставити в обумовлений Договором строк соняшник врожаю 2016 року в фізичній вазі у кількості 65,0 тонн +/- 5% від цієї кількості за вибором Покупця (Дочірнього підприємства Сангрант Плюс ), а Покупець зобов'язується прийняти зерно та сплатити Постачальнику його вартість. Ціна однієї тонни зерна складає 10670,00 грн, в т.ч. ПДВ 1778,33 грн. (Згідно Додаткової угоди від 27.01.2017 року до Договору №12363СС поставки соняшника від 27.01.2017 року Ціна однієї тонни зерна складає 10550,00 грн, в т.ч. ПДВ 1758,33 грн ). Загальна вартість зерна розраховується шляхом множення фактично поставленої кількості зерна, зазначеної в видатковій (-их) накладній (-их) підписаній (-их) уповноваженим представником Покупця, на ціну однієї тонни зерна. Якість зерна, що передається (поставляється) Постачальником Покупцю за цим Договорм, повинна відповідати вимогам ДСТУ 4694:2006 Соняшник. Олійна сировина. Технічні умови та таким базисним показникам (базисним нормам): вологість не більше 8%; сміттєва домішка не більше 3%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовину не менше 44%. Допускається прийняття зерна Покупцем за такими обмежувальними показниками (обмежувальними нормами): вологість не більше 15% або не менше 6%; сміттєва домішка не більше 10%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовини не менше 44%. Зараженість зерна шкідниками не допускається.

Поставка зерна здійснюється на умовах EXW (Запорізька обл., Розівський р-н, с. Зоря) згідно Інкотермс 2010. Постачальник за свій рахунок та своїми силами здійснює завантаження зерна на транспортні засоби Покупця або уповноваженого ним перевізника. Зерно має бути поставлене Постачальником у строк до 10.02.2017 року включно. В межах цього строку допускається поставка зерна частинами (партіями).

Сторони домовились, що приймання зерна за кількістю здійснюється в місці поставки (Запорізька обл., Розівський р-н, с. Зоря) відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю, затвердженою Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 року №П-6. Зважування зерна здійснюється на вагах Постачальника.

Сторони домовились, що Покупець має право перевірити якість зерна, поставленого Постачальником. При цьому перевірка якості зерна може здійснюватися лабораторією ПРАТ "Пологівський ОЕЗ" або обраною Покупцем акредитованою виробничо-технічною лабораторією зернового складу.

Оплата Покупцем загальної вартості зерна здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, зазначений ним у відповідному рахунку на оплату. Покупець здійснює попередню оплату вартості зерна у розмірі 640200,00 грн, в т.ч. ПДВ 106700,00 грн. протягом трьох операційних (банківських) днів з дня укладання Договору на підставі відповідного рахунку на оплату, наданого Покупцю Постачальником. Остаточний розрахунок за поставлене зерно здійснюється покупцем протягом трьох операційних (банківських) днів з дати поставки зерна Покупцю, надання Постачальником рахунку на оплату, видаткових та податкових накладних... .

На виконання умов Договору №12363СС поставки соняшника від 27.01.2017 року Дочірнє підприємство Сангрант Плюс здійснило попередню оплату на адресу СФГ "Кулеба" на загальну суму 640200,00 грн, у т.ч. ПДВ 106700,00 грн згідно платіжного доручення від 27.01.2017 року №423. СФГ "Кулеба" виписано податкову накладну від 27.01.2017 року №17, зареєстровано в ЄРПН 07.02.2017 року за №9012495499.

Згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 3711 за січень 2017 року, станом на 31.01.2017 року по СФГ "Кулеба" по Договору №12363СС поставки соняшника від 27.01.2017 року (оплата 27.01.2017 року) рахується дебетове сальдо у розмірі 640200,00 грн.

На порушення п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу Дочірнє підприємство з іноземною інвестицією Сангрант Плюс є Покупцем по вищезазначеним Договорам, але не є отримувачем товарів/послуг на суми перерахованої попередньої оплати, а ПП "Сільськогосподарське підприємство Гуляйпільське", ТОВ КПМГ-Україна , ТОВ "Агрофірма "Долинська", СФГ "Василівка", СФГ "Кулеба" не є постачальниками таких товарів/послуг на суми отриманої попередньої оплати, а саме: за грудень 2016 на суму ПДВ 184102 грн., та січень 2017 на суму ПДВ 778509 грн.

Згідно п.1.1 ст. 1 ПКУ, ПК України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 1 ПК України, бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника (в тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу).

Згідно п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Пунктом 198.2 даної статті встановлено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (п. 198.3 ст. 198).

Згідно п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними.

За приписами норм п. 44.1 і п. 44.3 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту (абз. 2 п. 44.1 ст. 44 ПК України).

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року №996-ХІV (в редакції на момент спірних правовідносин) (далі - Закон №996-ХІV), який визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

В розумінні Закону №996-ХІV, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Підпункт 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначає господарську діяльність як діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами. Господарські операції мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування витрат та податкового кредиту наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що пов'язані з рухом активів, зміною зобов'язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами. При цьому в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.

Якщо господарська операція фактично не відбулася, то первинні документи, складені платником податку та його контрагентом на підтвердження такої операції, не відповідають дійсності та свідчать про відсутність у сторін волевиявлення щодо реального здійснення господарської операції. Тому при вирішенні даної справи, суд звертає увагу на дослідження обставин реальності здійснення господарських операцій платника податку ДП Сангрант Плюс , на підставі яких таким платником сформовані дані податкового обліку. При цьому приймати на підтвердження даних податкового обліку можна лише достовірні первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення операції.

Згідно п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за №168/704 (в редакції чинній на момент існування спірних правовідносин) (далі - Положення), яке встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (підприємства), "господарські операції" - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Згідно ч. 1 ст. 9 Закону № 996-ХІV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону № 996-ХІV).

Аналіз вищевикладених норм Закону № 996-ХІV та норм Положення свідчить про те, що податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути фактично здійснений і підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків, що також було зазначено в листі Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 № 742/11/13-11.

Суд зазначає, ДП Сангрант Плюс не надали докази на підтвердження фактично здійснених і належним чином складених первинних документів, що відображають реальність господарської операції, а саме, отримання товарів/послуг для включення сум ПДВ до бюджетного відшкодування у перевіряємий період.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У свою чергу, суд зазначає, що під доказами в адміністративному судочинстві, за визначенням частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, слід розуміти будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до частин 1,3,4 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Суд акцентує увагу на тому, що відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У рішенні Європейського суду з прав людини, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".

В той же час, відповідачем під час розгляду даної адміністративної справи доведено правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Окрім того, позивачем в підтвердження обставин якими він обґрунтовує свої позовні вимоги не надано належних допустимих, достовірних доказів.

Враховуючи вище викладене, суд зазначає, що без встановлення об'єкта та джерела доказів, з урахуванням принципів презумпції правомірності рішень/дій платника податків, суд дійшов висновку, що ГУ ДФС м. Києві правомірно встановило порушення п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України ДП Сангрант Плюс в частині безпідставно задекларованих суму податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за грудень 2016 року на суму ПДВ 184102 грн, та січень 2017 року на суму ПДВ 778509 грн.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України лише при задоволенні позову судові витрати покладаються на суб'єкта владних повноважень.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 5 - 11, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Відмовити повністю у задоволені позову Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією Сангрант Плюс (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, ідентифікаційний код 31243671) до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ) про скасування податкового повідомлення - рішення ГУ ДФС у м. Києві №0020051404 від 27.04.2017 року.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України з урахуванням п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України в редакції Закону №2147-VIII.

Повний тест рішення складено та підписано 30.04.2018 року.

Суддя В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.03.2018
Оприлюднено02.05.2018
Номер документу73696151
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8528/17

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 26.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 09.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 31.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Рішення від 22.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні