Постанова
від 31.07.2018 по справі 826/8528/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/8528/17 Суддя (судді) першої інстанції: Келеберда В.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2018 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Безименної Н.В.

суддів Аліменка В. О. та Кучми А.Ю.

за участю секретаря судового засідання Цюпка Б.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією Сангрант Плюс на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 березня 2018 року у справі за адміністративним позовом Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією Сангрант Плюс до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27.04.2017 № 0020051404, -

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Дочірнє підприємство з іноземною інвестицією Сангрант Плюс , звернувся в Окружний адміністративний суд міста Києва із позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27.04.2017 № 0020051404.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 березня 2018 року відмовлено у задоволенні позовних вимог.

Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити в повному обсязі. В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт вказує на те, що має право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість навіть у разі здійснення передоплати та є отримувачем товарів/послуг, незважаючи на дату фактичного виконаних зобов'язань контрагентами.

До Київського апеляційного адміністративного суду від відповідача відзив на апеляційну скаргу не надходив.

Сторони у судове засідання не з'явились. Про день, час та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином.

Враховуючи, що відповідно до ч.2 ст.313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи, колегія суддів визнала можливим проводити розгляд заяви за відсутності сторін.

Згідно ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією "Сангрант Плюс" з питань правомірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за грудень 2016 року та січень 2017 року.

За результатами зазначеної перевірки складено акт №141/26-15-14-04-01/31243671 від 05.04.2017, в якому зафіксовано порушення позивачем п.200.4 ст. 200 ПКУ та наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 року №21 "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість" (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 року за № 159/28289), а саме: безпідставно задекларовано суму податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за грудень 2016 року на суму ПДВ 184102,00 грн, та січень 2017 року на суму ПДВ 778509,00 грн.

Відповідачем на підставі акта перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення №0020051404 від 27.04.2017 року, яким позивачу завищено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за грудень 2016 року - 184102,00 грн та за січень 2017 року -778509,00 грн.

Вважаючи зазначене податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся із даним позовом в суд.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що ДП "Сангрант Плюс" не надало докази на підтвердження фактично здійснених і належним чином складених первинних документів, що відображають реальність господарської операції, а саме, отримання товарів/послуг для включення сум ПДВ до бюджетного відшкодування у перевіряємий період.

Даючи правову оцінку фактичним обставинам справи, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає про наступне.

Відповідно до пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначений статтею 200 ПК України.

Відповідно до пунктів 200.1-200.4 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

За правилами статті 200 ПК України сума бюджетного відшкодування залежить від показників податкового зобов'язання та податкового кредиту.

Податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу (пп.14.1.181 п.14.1 ст.14 ПК України).

Зокрема, згідно з п. а п. 198.1 ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту відповідно до п. 198.2 ст.198 ПК України вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 198.3 ст.198 ПК України встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Отже, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбанням товарів, при цьому виникнення у платника податків права формування податкового кредиту пов'язане з датою тієї події, що відбулася раніше, до якої поряд з датою отримання платником податку товарів віднесено дату списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату відповідних товарів.

При цьому, право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з п. 198.6 ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, для отримувача товарів/послуг є податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних.

Так, відповідно до пункту 201.11 статті 201 ПК України податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Для отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді.

Судом першої інстанції встановлено, що спірну суму бюджетного відшкодування з ПДВ позивачем було сформовано на підставі фінансово-господарських операцій згідно наступних договорів.

Відповідно до договору від 18.11.2016 року №12381СЗ поставки соняшника, згідно якого Постачальник -ПП Сільськогосподарське підприємство Гуляйпільське (код ЄДРПОУ 34848301) зобов'язується поставити ДП "Сангрант Плюс" в обумовлений договором строк соняшник врожаю 2016 року в заліковій вазі у кількості 100,0 тонн +/- 5% від цієї кількості за вибором Покупця - Дочірнього підприємства "Сангрант Плюс", а Покупець зобов'язується прийняти зерно та сплатити Постачальнику його вартість. Ціна однієї тонни зерна складає 10550,00 грн, в т.ч. ПДВ 1758,33 грн. Загальна вартість зерна розраховується шляхом множення фактично поставленої кількості зерна, вказаної в Акті приймання-передачі зерна, на ціну однієї тонни зерна. Якість зерна, що передається (поставляється) Постачальником Покупцю за цим Договором, повинна відповідати вимогам ДСТУ 4694:2006 "Соняшник. Олійна сировина. Технічні умови" та таким базисним показникам (базисним нормам): вологість не більше 7%; сміттєва домішка не більше 1%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовину не менше 44%. Допускається прийняття зерна Покупцем за такими обмежувальними показниками: вологість не більше 15% або не менше 6%; сміттєва домішка не більше 10%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовини не менше 44%. Зараженість зерна шкідниками не допускається.

Поставка зерна здійснюється Постачальником автомобільним транспортом на умовах DAP (елеватор ПРАТ Пологівський ОЕЗ (код 00384147), місцезнаходження: Україна, 70600, Запорізька обл., м. Пологи, вул. Ломоносова, 36) згідно Інкотермс 2010. Зерно має бути поставлене Постачальником у строк до 30.11.2016 року включно. В межах цього строку допускається поставка зерна частинами (партіями).

Сторони домовились, що приймання зерна за кількістю здійснюється ПРАТ Пологівський ОЕЗ згідно з вимогами Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю, затвердженою Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 року №П-6. Зважування зерна здійснюється на вагах ПРАТ Пологівський ОЕЗ .

Сторони домовились, що визначення показників якості зерна, поставленого Постачальником, здійснюється лабораторією ПРАТ Пологівський ОЕЗ відповідно до стандартів (ГОСТ, ДСТУ тощо), діючих на момент такого визначення.

Оплата Покупцем загальної вартості зерна здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, зазначений ним у відповідному рахунку на оплату. Покупець здійснює попередню оплату вартості зерна у розмірі 1055000,00 грн, в т.ч. ПДВ 175833,33 грн протягом 5-ти операційних (банківських) днів з дня укладання Договору на підставі відповідного рахунку на оплату, наданого Покупцю Постачальником. Остаточний розрахунок за поставлене зерно здійснюється покупцем протягом 5-ти операційних (банківських) днів з дати поставки зерна Покупцю, надання Постачальником рахунку на оплату, видаткових та податкових накладних.

Згідно Додаткової угоди №1 від 25.11.2016 року до Договору №12381СЗ поставки соняшника від 18.11.2016 року "Зерно має бути поставлене Постачальником у строк до 15.01.2017 року включно. В межах цього строку допускається поставка зерна частинами (партіями)".

Згідно Додаткової угоди №2 від 01.12.2016 року до Договору №12381СЗ поставки соняшника від 18.11.2016 року "Постачальник зобов'язується поставити в обумовлений Договором строк соняшник врожаю 2016 року в заліковій вазі у кількості 105,000 тонн +/- 5% від цієї кількості за вибором Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти зерно та сплатити Постачальнику його вартість".

На виконання умов Договору №12381СЗ поставки соняшника від 18.11.2016 року Дочірнє підприємство "Сангрант Плюс" здійснило попередню оплату на адресу ПП Сільськогосподарське підприємство Гуляйпільське на загальну суму 1055000,00 грн, у т.ч. ПДВ 175833,33 грн згідно платіжного доручення №5297 від 21.11.2016 року.

ПП Сільськогосподарське підприємство Гуляйпільське виписано податкову накладну від 21.11.2016 року №11/2, зареєстровано в ЄРПН 28.11.2016 року за №9227479594.

Згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 3711 за листопад 2016 року та грудень 2016 року, станом на 31.12.2016 року по ПП Сільськогосподарське підприємство Гуляйпільське по Договору постачання від 29.08.2016 року №2908 (оплата 21.11.2016 року) рахується дебетове сальдо у розмірі 1055000,00 грн.

Згідно умов Рамкового Договору №322-TL/2015 про надання послуг від 28.01.2016 року ТОВ "КПМГ-Україна" (код ЄДРПОУ 21534148) зобов'язується надати Дочірньому підприємству "Сангрант Плюс" податкові та юридичні послуги. Обсяг послуг по кожному окремому проекту буде узгоджуватись сторонами та закріплюватися в окремому документі. Кожен такий додатковий документ підписується сторонами. Дочірнє підприємство "Сангрант Плюс" здійснить оплату послуг, наданих згідно з цим Договором, на підставі рахунків, виставлених ТОВ "КПМГ-Україна". Всі рахунки ТОВ "КПМГ-Україна" підлягають оплаті протягом 10 робочих днів з моменту їх виставлення.

На виконання умов Рамкового Договору №322-TL/2015 про надання послуг від 28.01.2016 року Дочірнє підприємство "Сангрант Плюс" здійснило попередню оплату на адресу ТОВ "КПМГ-Україна" на загальну суму 49610,40 грн, у т.ч. ПДВ 8 268,40 грн. згідно платіжного доручення від 08.12.2016 року №5812. ТОВ "КПМГ-Україна" виписано податкову накладну від 08.12.2016 року №19, зареєстровані в ЄРПН 16.12.2016 року за №9244392621.

Згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 3711 за грудень 2016, станом на 31.12.2016 року по ТОВ "КПМГ-Україна" по Рамковому Договору №322-TL/2015 про надання послуг від 28.01.2016 року (оплата 08.12.2016 року) рахується дебетове сальдо у розмірі 99466,82 грн.

Згідно умов Договору №12854СС поставки соняшника від 25.01.2017 року "Постачальник (ТОВ Агрофірма Долинська (код ЄДРПОУ 03750374)) зобов'язується поставити в обумовлений Договором строк соняшник врожаю 2016 року в фізичній вазі у кількості 500,0 тонн +/- 5% від цієї кількості за вибором Покупця (Дочірнього підприємства "Сангрант Плюс"), а Покупець зобов'язується прийняти зерно та сплатити Постачальнику його вартість. Ціна однієї тонни зерна складає 10650,00 грн, в т.ч. ПДВ 1775,00 грн. Загальна вартість зерна розраховується шляхом множення фактично поставленої кількості зерна, зазначеної в видатковій (-их) накладній (-их) підписаній (-их) уповноваженим представником Покупця, на ціну однієї тонни зерна. Якість зерна, що передається (поставляється) Постачальником Покупцю за цим Договором, повинна відповідати вимогам ДСТУ 4694:2006 "Соняшник. Олійна сировина. Технічні умови" та таким базисним показникам (базисним нормам): вологість не більше 8%; сміттєва домішка не більше 3%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовину не менше 44%. Допускається прийняття зерна Покупцем за такими обмежувальними показниками (обмежувальними нормами): вологість не більше 15% або не менше 6%; сміттєва домішка не більше 10%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовини не менше 44%. Зараженість зерна шкідниками не допускається.

Поставка зерна здійснюється на умовах EXW (Запорізька обл., Бердянський р-н, с. Долинське) згідно Інкотермс 2010. Постачальник за свій рахунок та своїми силами здійснює завантаження зерна на транспортні засоби Покупця або уповноваженого ним перевізника. Зерно має бути поставлене Постачальником у строк до 05.02.2017 року включно. В межах цього строку допускається поставка зерна частинами (партіями).

Сторони домовились, що приймання зерна за кількістю здійснюється в місці поставки (Запорізька обл., Бердянський р-н, с. Долинське) відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю, затвердженою Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 року №П-6. Зважування зерна здійснюється на вагах Постачальника.

Сторони домовились, що Покупець має право перевірити якість зерна, поставленого Постачальником. При цьому перевірка якості зерна може здійснюватися лабораторією ПРАТ Пологівський ОЕЗ або обраною Покупцем акредитованою виробничо-технічною лабораторією зернового складу.

Оплата Покупцем загальної вартості зерна здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, зазначений ним у відповідному рахунку на оплату. Покупець здійснює попередню оплату вартості зерна у розмірі 5325000,00 грн, в т.ч. ПДВ 887 500,00 грн. протягом трьох операційних (банківських) днів з дня укладання Договору на підставі відповідного рахунку на оплату, наданого Покупцю Постачальником. Остаточний розрахунок за поставлене зерно здійснюється покупцем протягом трьох операційних (банківських) днів з дати поставки зерна Покупцю, надання Постачальником рахунку на оплату, видаткових та податкових накладних...". ,

На виконання умов Договору №12854СС поставки соняшника від 25.01.2017 року Дочірнє підприємство "Сангрант Плюс" здійснило попередню оплату на адресу ТОВ Агрофірма Долинська на загальну суму 5325000,00 грн, у т.ч. ПДВ 887500,00 грн згідно платіжного доручення від 26.01.2017 року №403. ТОВ Агрофірма Долинська виписано податкову накладну від 26.01.2017 року №11, зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) 08.02.2017 року за №9013128370.

На виконання умов Договору №12854СС поставки соняшника від 25.01.2017 року ТОВ Агрофірма Долинська здійснило поставку соняшнику врожаю 2016 року: - в кількості 80,5 т на загальну суму 857325,00 грн, у т.ч. ПДВ 142887,50 грн та виписано видаткову накладну від 28.01.2017 року № 5, - в кількості 86,05 т на загальну суму 916432,50 грн, у т.ч. ПДВ 152738,75 грн та виписано видаткову накладну від 30.01.2017 року № 6.

Згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 3711 за січень 2017, станом на 31.01.2017 року по ТОВ Агрофірма Долинська по Договору №12854СС поставки соняшника від 25.01.2017 року (оплата 26.01.2017 року) рахується дебетове сальдо у розмірі 3551242,50 грн.

Згідно умов Договору №12861СС поставки соняшника від 26.01.2017 року "Постачальник (СФГ Василівка (код ЄДРПОУ 23795605)) зобов'язується поставити в обумовлений Договором строк соняшник врожаю 2016 року в фізичній вазі у кількості 50,0 тонн +/- 5% від цієї кількості за вибором Покупця (Дочірнього підприємства "Сангрант Плюс"), а Покупець зобов'язується прийняти зерно та сплатити Постачальнику його вартість. Ціна однієї тонни зерна складає 10670,00 грн, в т.ч. ПДВ 1778,33 грн. Загальна вартість зерна розраховується шляхом множення фактично поставленої кількості зерна, зазначеної в видатковій (-их) накладній (-их) підписаній (-их) уповноваженим представником Покупця, на ціну однієї тонни зерна. Якість зерна, що передається (поставляється) Постачальником Покупцю за цим Договорм, повинна відповідати вимогам ДСТУ 4694:2006 "Соняшник. Олійна сировина. Технічні умови" та таким базисним показникам (базисним нормам): вологість не більше 8%; сміттєва домішка не більше 3%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовину не менше 44%. Допускається прийняття зерна Покупцем за такими обмежувальними показниками (обмежувальними нормами): вологість не більше 15% або не менше 6%; сміттєва домішка не більше 10%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовини не менше 44%. Зараженість зерна шкідниками не допускається.

Поставка зерна здійснюється на умовах EXW (Запорізька обл., Розівський р-н, с. Новгород) згідно Інкотермс 2010. Постачальник за свій рахунок та своїми силами здійснює завантаження зерна на транспортні засоби Покупця або уповноваженого ним перевізника. Зерно має бути поставлене Постачальником у строк до 09.02.2017 року включно. В межах цього строку допускається поставка зерна частинами (партіями).

Сторони домовились, що приймання зерна за кількістю здійснюється в місці поставки (Запорізька обл., Розівський р-н, с. Новгород) відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю, затвердженою Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 року №П-6. Зважування зерна здійснюється на вагах Постачальника.

Сторони домовились, що Покупець має право перевірити якість зерна, поставленого Постачальником. При цьому перевірка якості зерна може здійснюватися лабораторією ПРАТ Пологівський ОЕЗ або обраною Покупцем акредитованою виробничо-технічною лабораторією зернового складу.

Оплата Покупцем загальної вартості зерна здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, зазначений ним у відповідному рахунку на оплату. Покупець здійснює попередню оплату вартості зерна у розмірі 480150,00 грн, в т.ч. ПДВ 80025,00 грн протягом трьої операційних (банківських) днів з дня укладання Договору на підставі відповідного рахунку на оплату, наданого Покупцю Постачальником. Остаточний розрахунок за поставлене зерно здійснюється покупцем протягом трьох операційних (банківських) днів з дати поставки зерна Покупцю, надання Постачальником рахунку на оплату, видаткових та податкових накладних...".

На виконання умов Договору №12361СС поставки соняшника від 26.01.2017 року Дочірнє підприємство "Сангрант Плюс" здійснило попередню оплату на адресу СФГ Василівка на загальну суму 480150,00 грн, у т.ч. ПДВ 80025,00 грн згідно платіжного доручення від 27.01.2017 року №421. СФГ Василівка виписано податкову накладну від 27.01.2017 року №16, зареєстровано в ЄРПН 07.02.2017 року за №9012735542.

Згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 3711 за січень 2017 року, станом на 31.01.2017 року по СФГ Василівка по Договору №12361СС поставки соняшника від 26.01.2017 року (оплата 27.01.2017 року) рахується дебетове сальдо у розмірі 480150,00 грн.

Згідно умов Договору №12363СС поставки соняшника від 27.01.2017 року "Постачальник (СФГ Кулеба (код ЄДРПОУ 24518888)) зобов'язується поставити в обумовлений Договором строк соняшник врожаю 2016 року в фізичній вазі у кількості 65,0 тонн +/- 5% від цієї кількості за вибором Покупця (Дочірнього підприємства "Сангрант Плюс"), а Покупець зобов'язується прийняти зерно та сплатити Постачальнику його вартість. Ціна однієї тонни зерна складає 10670,00 грн, в т.ч. ПДВ 1778,33 грн. (Згідно Додаткової угоди від 27.01.2017 року до Договору №12363СС поставки соняшника від 27.01.2017 року "Ціна однієї тонни зерна складає 10550,00 грн, в т.ч. ПДВ 1758,33 грн"). Загальна вартість зерна розраховується шляхом множення фактично поставленої кількості зерна, зазначеної в видатковій (-их) накладній (-их) підписаній (-их) уповноваженим представником Покупця, на ціну однієї тонни зерна. Якість зерна, що передається (поставляється) Постачальником Покупцю за цим Договорм, повинна відповідати вимогам ДСТУ 4694:2006 "Соняшник. Олійна сировина. Технічні умови" та таким базисним показникам (базисним нормам): вологість не більше 8%; сміттєва домішка не більше 3%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовину не менше 44%. Допускається прийняття зерна Покупцем за такими обмежувальними показниками (обмежувальними нормами): вологість не більше 15% або не менше 6%; сміттєва домішка не більше 10%; олійна домішка не більше 12%; кислотне число олії не більше 3,5 мг КОН; масова частка олії в перерахунку на суху речовини не менше 44%. Зараженість зерна шкідниками не допускається.

Поставка зерна здійснюється на умовах EXW (Запорізька обл., Розівський р-н, с. Зоря) згідно Інкотермс 2010. Постачальник за свій рахунок та своїми силами здійснює завантаження зерна на транспортні засоби Покупця або уповноваженого ним перевізника. Зерно має бути поставлене Постачальником у строк до 10.02.2017 року включно. В межах цього строку допускається поставка зерна частинами (партіями).

Сторони домовились, що приймання зерна за кількістю здійснюється в місці поставки (Запорізька обл., Розівський р-н, с. Зоря) відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю, затвердженою Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 року №П-6. Зважування зерна здійснюється на вагах Постачальника.

Сторони домовились, що Покупець має право перевірити якість зерна, поставленого Постачальником. При цьому перевірка якості зерна може здійснюватися лабораторією ПРАТ Пологівський ОЕЗ або обраною Покупцем акредитованою виробничо-технічною лабораторією зернового складу.

Оплата Покупцем загальної вартості зерна здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, зазначений ним у відповідному рахунку на оплату. Покупець здійснює попередню оплату вартості зерна у розмірі 640200,00 грн, в т.ч. ПДВ 106700,00 грн. протягом трьох операційних (банківських) днів з дня укладання Договору на підставі відповідного рахунку на оплату, наданого Покупцю Постачальником. Остаточний розрахунок за поставлене зерно здійснюється покупцем протягом трьох операційних (банківських) днів з дати поставки зерна Покупцю, надання Постачальником рахунку на оплату, видаткових та податкових накладних...".

На виконання умов Договору №12363СС поставки соняшника від 27.01.2017 року Дочірнє підприємство "Сангрант Плюс" здійснило попередню оплату на адресу СФГ Кулеба на загальну суму 640200,00 грн, у т.ч. ПДВ 106700,00 грн згідно платіжного доручення від 27.01.2017 року №423. СФГ Кулеба виписано податкову накладну від 27.01.2017 року №17, зареєстровано в ЄРПН 07.02.2017 року за №9012495499.

Згідно даних оборотно-сальдової відомості по рахунку 3711 за січень 2017 року, станом на 31.01.2017 року по СФГ Кулеба по Договору №12363СС поставки соняшника від 27.01.2017 року (оплата 27.01.2017 року) рахується дебетове сальдо у розмірі 640200,00 грн.

Податковий орган на доведення правомірності висновків про порушення позивачем податкового законодавства, з доводами якого погодився суд першої інстанції, вказував, що на порушення п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу Дочірнє підприємство з іноземною інвестицією "Сангрант Плюс" є Покупцем по вищезазначеним Договорам, але не є отримувачем товарів/послуг на суми перерахованої попередньої оплати, а ПП Сільськогосподарське підприємство Гуляйпільське , ТОВ "КПМГ-Україна", ТОВ Агрофірма Долинська , СФГ Василівка , СФГ Кулеба не є постачальниками таких товарів/послуг на суми отриманої попередньої оплати, а саме: за грудень 2016 на суму ПДВ 184102 грн., та січень 2017 на суму ПДВ 778509 грн.

Тобто, вважав, що позивачем було безпідставно включено до бюджетного відшкодування з податку на додану вартість попередню оплату за товар, який станом на час заявлення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість ще не отриманий.

При цьому, ДФС України у своєму листі від 15.05.17 №1568/4/99-99-12-02-01-13 оприлюднено позицію з цього приводу та зазначено, що виникнення права платника на податковий кредит з датою здійснення першої події , якою може виступати і факт перерахування авансу контрагенту за майбутню поставку.

Пункт 200.4 ст. 200 Кодексу надає право платнику податку на включення суми податку на додану вартість до розрахунку бюджетного відшкодування за умови фактичної сплати податку на додану вартість отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України.

Таким чином, в основу розрахунку суми бюджетного відшкодування покладено єдиний принцип: проведення грошових розрахунків з постачальниками за придбані товари/послуги, а якщо постачальник - нерезидент, то з бюджетом (у частині податку на додану вартість).

Наразі, колегія суддів звертає увагу, що факт здійснення позивачем попередньої оплати за зазначеними вище договорами підтверджується наявними в матеріалах справи доказами та контролюючим органом не заперечується.

Реальність господарських операцій позивача з його контрагентами податковим органом також не заперечується. За наслідками перевірки таких порушень не встановлено та Акт перевірки не містить жодних доводів з цього приводу.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що податкові накладні виписані за спірними операціями відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Правомірність формування податкового кредиту за першою подією податковим органом також не оспорюється.

Враховуючи, що податкове законодавство не обмежує право платника податку на бюджетне відшкодування податку на додану вартість сплачену у складі попередньої оплати за товар, а позивачем виконані всі умови визначені ПК України для отримання бюджетного відшкодування, податковий орган неправомірно зазначав про відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за грудень 2016 року та січень 2017 року та відсутність права на врахування такої суми від'ємного значення при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість у загальному розмірі 962 611 грн.

В той же час, відповідачем під час розгляду справи судом не надано доказів правомірності прийнятого податкового повідомлення-рішення та не спростовано доводів позивача.

На підставі викладеного, суд першої інстанції помилково вважав обґрунтованими висновки податкового органу.

Зважаючи на той факт, що відповідач не надав доказів правомірності свого рішення колегія суддів приходить до висновку, що оскаржуване позивачем податкове повідомлення-рішення прийнято з порушенням вимог закону та підлягає скасуванню.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи.

Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення не у відповідності до норм матеріального та процесуального права, а тому наявні підстави для його скасування.

Статтею 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Суд зазначає, що витрати відшкодовуються лише в обсязі, який підтверджено документально, тобто письмовими доказами.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем при поданні позовної заяви сплачено судовий збір в розмірі 14 439,17 грн., при поданні апеляційної скарги сплачено судовий збір в розмірі 21 658,76 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи квитанціями(а.с.3, 237).

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що понесені позивачем витрати на сплату судового збору в загальному розмірі 36 097, 93 грн. підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві.

Керуючись ст.ст.243, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією Сангрант Плюс задовольнити повністю.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 березня 2018 року скасувати та постановити нове, яким адміністративний позов Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією Сангрант Плюс до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27.04.2017 №0020051404 - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 27.04.2017 №0020051404 .

Стягнути на користь Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією Сангрант Плюс (код ЄДРПОУ 31243671) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у розмірі 36 097 грн. (тридцять шість тисяч дев'яносто сім грн.) 93 коп.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Повний текст постанови складено 01 серпня 2018 року.

Головуючий суддя Н.В.Безименна

Судді В.О.Аліменко

А.Ю.Кучма

Дата ухвалення рішення31.07.2018
Оприлюднено03.08.2018
Номер документу75645538
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8528/17

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 26.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 09.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 31.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Рішення від 22.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні