Постанова
від 25.04.2018 по справі 826/1511/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/1511/17 Суддя (судді) першої інстанції: Качур І.А.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Кузьмишиної О.М.,

Суддів: Глущенко Я.Б.

Пилипенко О.Є.,

за участю секретаря судового засідання Пушенко О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 листопада 2017 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Юкан до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

В січні 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю Юкан звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №1363140301 від 14 листопада 2016 року.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 листопада 2017 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з вказаною постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати постанову з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як свідчать обставини справи та встановлено судом першої інстанції, Товариство з обмеженою відповідальністю Юкан зареєстроване Головним територіальним управлінням юстиції у м. Києві 06.02.1996 року, код суб'єкта господарювання за ЄДРПОУ № 23711590.

ТОВ Юкан взяте на облік в органах державної податкової служби 15.02.1996 року за №3256.

На підставі наказу ГУ ДФС у м. Києві від 18.10.2016 року № 6595 в період з 20.10.2016 року по 26.10.2016 року, ГУ ДФС у м. Києві проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ Юкан (код ЄДРПОУ 23711590) з питань неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік, за результатами якої складено акт від 02.11.2016 №399/1-26-15-14-03-01/23711590.

Перевіркою встановлено порушення підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України щодо неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік.

Не погодившись із висновками акту перевірки, позивачем надіслано до відповідача заперечення на акт від 07.11.2016 року №0711-16-ДФС, за результатами розгляду яких листом ГУ ДФС у м. Києві від 14.11.2016 року №24117/10/26-15-14-03-01 висновки акту перевірки залишені без змін, а заперечення позивача на висновки акту - без задоволення.

На підставі висновків, викладених у акті перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення 14.11.2016 №1363140301, яким до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 365 400,00 грн.

Позивачем вказане рішення оскаржувалось в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України.

Рішенням ДФС у м. Києві від 30.12.2016 № 28588/6/99-99-11-03-01-25 залишено без змін податкове повідомлення-рішення 14.11.2016 № 1363140301, а скаргу ТОВ Юкан без задоволення.

Позивач, вважаючи податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що прийняте з порушенням вимог податкового законодавства, звернувся з відповідним позовом до суду.

Задовольняючи вказаний адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що відповідач не спростував зазначені твердження позивача щодо ставок податку на прибуток підприємств (корпоративний податок) у відповідному кантоні Швейцарської Конфедерації, до якого відносяться контрагент позивача, а тому дійшов висновку, що відповідач не довів правомірність висновків акту від 02.11.2016 №399/1-26-15-14-03-01/23711590 про порушення позивачем вимог підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України щодо обов'язкового подання в установлений законом термін до контролюючого органу звіту про контрольовані операції з компанією-нерезидентом Fomatron Industrie, SA , а тому прийняте на його підставі податкове повідомлення-рішення від 14.11.2016 року №1363140301 є протиправним та підлягає скасуванню.

З вказаним висновком суду першої інстанції не можна не погодитися, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України (в редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин до 13.08.2015 року) для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими є господарські операції, що впливають на об'єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Операції з контрагентом, зареєстрованим у державі (на території), включеній до зазначеного переліку, визнаються контрольованими з дати включення держави (території) до такого переліку.

Під час визначення такого переліку Кабінет Міністрів України враховує такі критерії:

держави (території), у яких ставка податку на прибуток підприємств (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні;

держави, які не розкривають у публічному доступі інформацію про структуру власності юридичних осіб;

держави, з якими Україною не укладені міжнародні договори з положеннями про обмін інформацією.

Такий перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, оприлюднює щороку в офіційних друкованих виданнях та на офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток підприємств (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок оприлюднюється протягом трьох місяців з дати їх зміни.

Підпунктом 39.2.1.7 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України (у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин до 13.08.2015) визначено, що господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 - 39.2.1.3 і 39.2.1.5 підпункту 39.2.1 цього пункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

загальний обсяг доходу платника податків та/або його пов'язаних осіб від усіх видів діяльності, що враховується під час визначення об'єкта обкладення податком на прибуток підприємств, перевищує 20 млн гривень за відповідний податковий (звітний) календарний рік;

обсяг групи таких господарських операцій платника податків та/або його пов'язаних осіб з одним контрагентом перевищує 1 млн гривень (без урахування податку на додану вартість) або 3 відсотки доходу, що враховується під час визначення об'єкта обкладення податком на прибуток підприємств, платника податків за відповідний податковий (звітний) рік.

Підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України (у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин до 13.08.2015) платники податків (крім Національного банку України), які протягом звітного періоду здійснювали контрольовані операції, зобов'язані подавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, інформацію про здійснені контрольовані операції одночасно з поданням декларації з податку на прибуток підприємств (додаток до декларації).

Платники податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн гривень (без урахування податку на додану вартість), зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Форма звіту про контрольовані операції встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Тобто, у редакції Податкового кодексу України, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин до 13.08.2015 року, операція є контрольованою за умови, якщо загальний обсяг доходу платника податків та/або його пов'язаних осіб від усіх видів діяльності, що враховується під час визначення об'єкта обкладення податком на прибуток підприємств, перевищує 20 млн гривень за відповідний податковий (звітний) календарний рік та обсяг групи таких господарських операцій платника податків та/або його пов'язаних осіб з одним контрагентом перевищує 1 млн гривень (без урахування податку на додану вартість) або 3 відсотки доходу, що враховується під час визначення об'єкта обкладення податком на прибуток підприємств, платника податків за відповідний податковий (звітний) рік, в якій ставка податку на прибуток підприємств (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні. Враховуючи це, обов'язок з подання до відповідного органу виконавчої влади звіту про контрольовані операції виникає тільки у тих платників податків, які здійснювали контрольовані операції протягом звітного періоду.

Разом з тим, Кабінетом Міністрів України затверджений перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, оприлюднює щороку в офіційних друкованих виданнях та на своєму офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток підприємств (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок оприлюднюється протягом трьох місяців з дати їх зміни.

Підпунктом 39.2.1.7 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України (у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин з 13.08.2015) визначено, що господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 - 39.2.1.3 і 39.2.1.5 підпункту 39.2.1 цього пункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Відповідно до підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України (у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин з 13.08.2015) платники податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн гривень (без урахування податку на додану вартість), зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Форма звіту про контрольовані операції встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

В розумінні Податкового кодексу України в редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин з 13.08.2015 року операція є контрольованою за умови, якщо річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік та обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік, при цьому однією із сторін такої операції є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні. Враховуючи це, обов'язок з подання до відповідного органу виконавчої влади звіту про контрольовані операції виникає тільки у тих платників податків, які здійснювали контрольовані операції протягом звітного періоду.

В періоді, що перевірявся, ТОВ Юкан мав господарські правовідносини з компанією Fomatron Industrie, SA (Швейцарська Конфедерація) на підставі укладеного між ними контракту купівлі-продажу скраплених газів від 20.04.2015 №02/LPG-UKAN, за яким у період з 20.04.2015 по 15.09.2015 позивач придбав у Fomatron Industrie, SA зазначений у контракті товар на загальну вартість 23 527 863,51 грн. (без врахування непрямих податків).

Протягом 2015 року відповідно до підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України діяли декілька затверджених розпорядженнями Кабінету Міністрів України переліків держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні, а саме:

перелік держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 №1042-р (діяв до 14.05.2015). У зазначений період дії розпорядження до переліку таких країн віднесена Швейцарська Конфедерація;

перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.05.2015 №449-р (термін дії з 14.05.2015 до 16.09.2015). У зазначений період дії розпорядження до переліку таких країн віднесена Швейцарська Конфедерація;

перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 №977-р (діє з 16.09.2015 та є чинним на даний час). У вказаному переліку Швейцарська Конфедерація відсутня.

Отже, судом першої інстанції вірно встановлено, що протягом 2015 року Швейцарська Конфедерація була як включена, так і відсутня у переліку держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні.

У Швейцарській Конфедерація встановлено три ставки податку на прибуток підприємств:

федеральний,

кантональний,

муніципальний (комунальний).

В кожному кантоні Швейцарської Конфедерації встановлено різні розміри податку на прибуток підприємств, що не враховано відповідачем під час складення акта перевірки та прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Fomatron Industrie, SA , є платником податків Швейцарської Конфедерації за №24148, ідентифікаційний номер 352.1.000.5003, має зареєстрований офіс на її території в Лугано (кантон Тічіно), оподатковується на загальних підставах прямим федеральним податком (Швейцарська Конфедерація), та кантональним податком (кантон Тічіно), та комунальним податком, що підтверджено листом Департаменту фінансів та економіки Республіки та кантону Тічіно від 21.02.2017 № СSІ 21/02/2017 22-00-44 15P15G3701, також листом Генерального директора Компанії від 16.03.2017.

Згідно електронного листа посольства Швейцарії від 12.05.2017 року, ставка податку на прибуток для корпорацій, які знаходяться в Лугано (кантон Тічіно) в 2015 році становила 19,8%, та оригінал листа Державного Секретаріату з питань Міжнародних Фінансових питань відділу по роботі з двосторонньої угоди про недопущення подвійного оподаткування Швейцарської Конфедерації від 12.05.2017 з підтвердженням, що в 2015 році в Швейцарії ставка податку на прибуток в кантоні Тічіно була 19,8 %.

Разом з тим, базова (основна) ставка податку в 2015 році, згідно пункту 136.1 статті 136 Податкового кодексу України становила 18%.

Ставка податку на прибуток підприємств (корпоративний податок) для Fomatron Industrie, SA (Лугано, кантон Тічіно, Швейцарія) згідно з різних джерел є більшою на 1,8 відсоткових пунктів, ніж в Україні, а не меншою на 5 відсоткових пунктів, як це передбачено підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України.

Тобто, суд першої інстанції з врахуванням певних особливостей податкових вимог (правил) кантону Тичино, Fomatron Industrie, SA , сплачує в кантоні Тічіно Швейцарської Конфедерації податок на прибуток за загальною ставкою 19,8%, що не є на 5 і більше відсоткових пунктів нижчою, ніж в Україні, а тому вказані в акті перевірки господарські операції, здійснені з Fomatron Industrie, SA (Швейцарська Конфедерація), не підпадають під критерії контрольованих, як наслідок, позивач не зобов'язаний подавати звіт про контрольовані операції.

Сума господарських операцій позивача із Fomatron Industrie, SA в 2015 році дійсно перевищує 5 млн. гривень. Проте, ставка податку на прибуток, що сплачувалась нерезидентом Fomatron Industrie, SA (Швейцарська Конфедерація), не є на 5 і більше відсоткових пунктів нижчою, ніж в Україні.

Таким чином, суд першої інстанції вірно дійшов висновку про те, що позивач не зобов'язаний подавати звіт про контрольовані операції, а тому податкове повідомлення-рішення задоволенню не підлягає.

Вищевикладеним спростовуються доводи апеляційної скарги, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

На підставі вищевикладеного, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її зміни або скасування.

Керуючись ст.ст. 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 листопада 2017 року залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя: О.М. Кузьмишина

Судді: Я.Б.Глущенко

О.Є.Пилипенко

Повний текст постанови виготовлено 25 квітня 2018 року.

Дата ухвалення рішення25.04.2018
Оприлюднено02.05.2018
Номер документу73698451
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1511/17

Ухвала від 01.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 25.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 05.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Постанова від 21.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні