Львівський апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 грудня 2009 року № 5979/09/9104
Колегія суддів Львівськог о апеляційного адміністрати вного суду в складі :
головуючого судді Ніколіна В.В.,
суддів Ліщинс ького А.М., Обрізка І.М.,
при секретарі судового за сідання Тарнавські й Л.Л.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львов і апеляційну скаргу Управл іння праці та соціального з ахисту населення Золочівськ ої районної державної адміні страції на постанову Львівсь кого окружного адміністрати вного суду від 13.01.2009 року у спра ві за позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціал ьного захисту населення Золо чівської районної державної адміністрації, Управління Державного казначейства У країни у Золочівському район і про стягнення недоплаченої допомоги,
В С Т А Н О В И Л А :
У жовтні 2008 році ОСОБА_2 з вернулась до суду з позовом д о Управління праці та соц іального захисту населення З олочівської районної держав ної адміністрації, Управлі ння Державного казначейст ва України у Золочівському р айоні про стягнення недоплач еної допомоги.
Обґрунтовуючи свої позовн і вимоги, позивачка посилала сь на те, що відповідно до ст. 14 Закону України «Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту» їй до 05 тр авня повинна надаватись щорі чна разова грошова допомога в розмірі 3-х мінімальних пенс ій за віком, як учаснику війни . Однак, всупереч цим вимогам, грошова допомога за 2005-2007 роки в иплачувалась не в повному об сязі.
Позивачка просили стягнут и з відповідача на її користь суму недоплаченої разової щ орічної допомоги як учаснику війни в розмірі 3149,80 грн.
Постановою Львівського ок ружного адміністративного с уду від 13.01.2009 року позов ОСОБА_2 задоволено частков о, а саме зобов' язано Упра вління праці та соціальног о захисту населення Золочівс ької районної державної адмі ністрації виплатити на корис ть ОСОБА_2 1175 грн. 18 коп. разов ої щорічної допомоги учасник у війни за 2007 рік.
Постанову суду першої інст анції оскаржив відповідач - Управління праці та соціал ьного захисту населення Золо чівської районної державної адміністрації, подавши на не ї апеляційну скаргу.
Відповідач Управління праці та соціального захист у населення Золочівської рай онної державної адміністрац ії у поданій апеляційній ска рзі просить постанову Львівс ького окружного адміністрат ивного суду від 13.01.2009 року скасу вати та винести нову, якою від мовити позивачці в задоволен ні позовних вимог, покликаюч ись на порушення судом першо ї інстанції норм матеріально го права і процесуального пр ава та неврахування істотних обставин справи. Вимоги за ап еляційною скаргою обґрунтов ує тим, що головним розпорядн иком коштів для виплати разо вої грошової допомоги є Міні стерство праці та соціальної політики України, якому щорі чно з Державного бюджету Укр аїни на такі цілі виділяютьс я відповідні кошти. Просить в рахувати, що рішення Констит уційного Суду України № 6-рп/2007 датоване 09 липня 2007 року, тобто після завершення виплати сп ірної допомоги у травні 2007 роц і, а також те, що передбачені З аконом України «Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту» розміри щорічної грошової допомоги на 2007 рік не були підтвердженн і державним бюджетом, як осно вним фінансовим документом. Вважає, що позивачці у належн ому розмірі та відповідно до вимог Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2005-200 7 рр.» і постанови КМ України № 177 від 18 лютого 2004 року виплачен о щорічну разову грошову доп омогу, як учаснику війни.
Вислухавши суддю-доповіда ча, дослідивши обставини спр ави та доводи апеляційної ск арги, колегія суддів приходи ть до висновку про те, що апеля ційна скарга підлягає задово ленню з таких підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що позивачка має ст атус учасника війни, з врахув анням чого до 05 травня їй випл ачується разова щорічна грош ова допомога у 2005 році - 50 грн. 0 0 коп., у 2006 році - 50 грн. 00 коп., у 2007 р оці - 55 грн. 00 коп.
Задовольняючи частково ви моги позивачки, суд першої ін станції виходив з того, що вон а є учасником війни, якій відп овідно до вимог ст. 14 Закону Ук раїни “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту” щорічно до 05 травн я виплачується грошова допом ога у розмірі трьох мінімаль них пенсій за віком. Рішенням Конституційного Суду Україн и від 09.07.2007 року №6-рп/2007 визнано та ким, що не відповідає Констит уції України положення ст. 29 З акону України “Про Державний бюджет на 2007 рік”, яким обмежув ався розмір щорічної разової допомоги, передбаченої Зако ном України “Про статус вете ранів війни, гарантії їх соці ального захисту”, у тому числ і й учасникам війни. Розмір от риманої позивачкою у 2007 році г рошова допомога до 05 травня в сумі по 55 грн., суперечить вимо гам зазначеного Закону і сум а заборгованості перед нею, в иходячи із законодавчо встан овлених розмірів мінімально ї пенсії за віком у 2007 році, та з обов' язано Управління праці та соціального захисту населення Золочівської райо нної державної адміністраці ї виплатити на користь ОСОБ А_2 1175 грн. 18 коп. разової щорічн ої допомоги учаснику війни з а 2007 рік.
Такі висновки суду першої і нстанції, на думку колегії су ддів, не відповідають нормам матеріального права і факти чним обставинам справи.
Безспірно встановлено, що ОСОБА_2 є учасником війни, якій відповідно до вимог ст. 14 Закону України “Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту” щорічно до 05 травня виплачується грош ова допомога у розмірі трьох мінімальних пенсій за віком .
Однак Законом України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» учасникам війни перед бачена разова допомога у роз мірі - 50 гривень, Законом Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2006 рік» - 50 гривень, Закон ом України «Про Державний бю джет України на 2007 рік» - 55 гриве нь.
Тобто в даному випадку на п еріод виникнення зазначених спірних правовідносин, які є предметом спору в цій справі , були наявні нормативно-прав ові акти, які мають однакову ю ридичну силу, але по-різному в становлювали розмір щорічно ї допомоги до 05 травня учасник ам війни.
Отже для вирішення цього сп ору суду першої інстанції не обхідно було визначитись, як ий з цих законів є пріоритетн им та підлягає застосуванню у виниклих правовідносинах.
Згідно з ст. 75 Конституції Ук раїни Верховна Рада України є єдиним органом законодавчо ї влади в Україні.
Конституція України не вст ановлює пріоритету застосув ання того чи іншого закону, в т ому числі залежно від предме та правового регулювання. Не має також закону України, яки й би регулював питання подол ання колізії норм законів, що мають однакову юридичну сил у.
Водночас Конституційний С уд України у п. 3 мотивувальної частини рішення від 03 жовтня 1997 року № 4-зп у справі про набут тя чинності Конституції Укра їни зазначив: «Конкретна сфе ра суспільних відносин не мо же бути водночас врегульован а одно предметними нормативн ими правовими актами однаков ої сили, які за змістом супере чать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у ча сі акт містить пряме застере ження щодо повного або частк ового скасування попередньо го. Загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового акта, якщ о інше не передбачено самим а ктом, автоматично скасовуєть ся одно предметний акт, який д іяв у часі раніше».
За змістом ч. 3 ст. 150 Конституц ії України рішення Конституц ійного Суду України є обов' язковими до виконання на тер иторії України.
Отже за наявності декілько х законів, норми яких по-різно му регулюють сферу суспільни х відносин, під час вирішення спорів у цих відносинах суди повинні застосовувати полож ення з урахуванням дії закон ів в часі за принципом пріори тету тієї норми, яка прийнята пізніше.
За таких підстав, в частині відмови в стягненні з відпов ідача суми недоплаченої щорі чної грошової допомоги до 05 тр авня за 2005,2006 роки рішення суду п ершої інстанції є законним.
Що стосується 2007 року, то ріш енням Конституційного Суду У країни від 09.07.2007 року № 6-рп/2007 - п . 13 ст. 71 Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2007 рі к», яким зупинено на 2007 рік дію ч. 5 ст. ст. 12, 13, 14 та 15 Закону Україн и «Про статус ветеранів війн и, гарантії їх соціального за хисту» - визнано неконституц ійним.
Водночас, згідно з ст. 147 Конс титуції України Конституцій ний Суд України вирішує пита ння про відповідність законі в та інших правових актів Кон ституції України і дає офіці йне тлумачення Конституції У країни та законів України. Пр и цьому відповідно до ч. 2 ст. 152 К онституції України закони, і нші правові акти або їх окрем і положення, що визнані некон ституційними, втрачають чинн ість з дня ухвалення Констит уційним Судом України рішенн я про їх неконституційність. Тобто рішення Конституційно го Суду України мають перспе ктивну дію.
На момент виникнення спірн их відносин, а саме: на дату на рахування і виплати позивачц і органом праці та соціально го захисту населення відпові дних коштів, положення Закон у України «Про Державний бюд жет на 2007 рік» було діючим, а ві дповідно до ст. 19 Конституції України органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.
Таким чином підстав для зоб ов' язання Управління п раці та соціального захисту населення Золочівської райо нної державної адміністраці ї виплатити на користь ОСОБ А_2 1175 грн. 18 коп. разової щорічн ої допомоги учаснику війни з а 2007 рік - немає, оскільки вищез азначений орган державної вл ади діяв на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.
На підставі викладеного і с татті 202 КАС України підставою для скасування постанови аб о ухвали суду першої інстанц ії та ухвалення нового рішен ня є порушення норм матеріал ьного або процесуального пра ва, що призвело до неправильн ого вирішення справи або пит ання, а тому колегія суддів в з адоволення позову вважає вір ним рішення суду першої інст анції - скасувати і прийняти н ове рішення про відмову в поз ові.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст. 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, колегія судді в,
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Упра влінню праці та соціальног о захисту населення Золочівс ької районної державної адмі ністрації задоволити.
Постанову Львівського окр ужного адміністративного су ду від 13.01.2009 року у справі № 2а-5009/08 - скасувати і прийняти нову по станову, якою в позові ОСОБ А_2 - відмовити.
Постанова апеляційного су ду набирає законної сили з мо менту її проголошення, але мо же бути оскаржена у касаційн ому порядку шляхом подачі ка саційної скарги безпосередн ьо до суду касаційної інстан ції протягом одного місяця з дня набрання постановою зак онної сили.
Головуючий В.В.Н іколін
Судді І.М. О брізко
А.М.Ліщинський
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2009 |
Оприлюднено | 27.07.2010 |
Номер документу | 7370876 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Туркіна Л.П.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні