Рішення
від 24.04.2018 по справі 804/2019/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2018 року Справа № 804/2019/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Голобутовського Р.З.,

розглянувши у письмовому провадженні у м. Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпровська торгово-технологічна компанія до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпровська торгово-технологічна компанія (далі - ТОВ Дніпровська торгово-технологічна компанія , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області, відповідач), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 12.12.2017 року № 0080971205 винесене на підставі Акту перевірки № 22777/04-12-05/39997360 від 14.11.2017 року "про результати камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних складених за червень 2017 року" у частині суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 47111,99 грн.

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що штрафні санкції, застосовані до позивача, як відповідальність за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних вирахувані з помилками та суперечать чинному законодавству.

Ухвалою суду від 26.03.2018 відкрито провадження у справі та ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.

24.04.2018 у судовому засіданні представник позивача позовну заяву підтримала та просила задовольнити.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечувала, просила відмовити в задоволенні позовної заяви з огляду на те, що 7 податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених з 20.06.2017 по 25.06.2017 на загальну суму податку на додану вартість 471120,01 зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації встановленого Законом №2143, тобто після 31.07.2017, чим порушено вимоги п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

На підставі ч. 3 ст. 194 КАС України суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст.20 розділу І Податкового кодексу України, у порядку п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 та ст. 76 глави 8 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями , у порядку ст. 76 Податкового кодексу України, головним державним ревізором-інспектором відділу адміністрування ПДВ території обслуговування ДПІ у Центральному районі м. Дніпра управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Кучук Н.Є., проведено камеральну перевірку ТОВ Дніпровська торгово-технологічна компанія з питання своєчасності реєстрації податкових накладні складених за червень 2017 року, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з 11.08.2017 по 21.08.2017 .

За результатами перевірки складено акт перевірки від 14.11.2017 №22777/04-12-05/39997360 (далі - Акт перевірки), яким встановлено порушення ТОВ Дніпровська торгово-технологічна компанія граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, встановлених п. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України. Відповідальність платника передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України.

Враховуючи виявлені порушення, Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області на підставі акту перевірки від 14.11.2017 №22777/04-12-05/39997360 прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.12.2017 №0080971205, яким до ТОВ Дніпровська торгово-технологічна компанія застосовано штрафні санкції за платежем податок на додану вартість на загальну суму 100883, 46 грн.: за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 404525,34 грн. у розмірі 20% у сумі 80905, 06 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 66594,67 грн. у розмірі 30% у сумі 19978,40 грн.

Не погоджуючись із прийняти податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246.

Пунктами 201.1 ст. 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В силу приписів норм п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення цього терміну реєстрації податкових накладних до платника податків (продавець товарів/послуг, який склав відповідні податкові накладні) застосовуються штрафні санкції визначені цим Кодексом.

Згідно з п. 1 Закону України від 13.07.2017 №2143-VII Про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПКУ щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж платників податків підрозділ 10 розділу ХХ Перехідні положення ПКУ доповнено пунктами 42-45.

Так, відповідно до п. 42 Перехідних положень ПКУ, Штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.1 статті 120-1 цього Кодексу за порушення граничних строків для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених пунктом 201.10 статті 201 цього Кодексу, які були складені у період з 1 червня 2017 року по 30 червня 2017 року, не застосовуються до платника податків за умови реєстрації таких податкових накладних не пізніше 31 липня 2017 року.

Податкові накладні та/або розрахунки коригувань до податкових накладних, складені у період з 1 червня 2017 року по 30 червня 2017 року та зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних не пізніше 31 липня 2017 року, вважаються своєчасно зареєстрованими.

Відповідно до п. 120-1. 1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 ПКУ, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 ПКУ покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках/коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках/коригування, - у разі порушення терміну реєстрації 16 до 30 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 61 і більше календарних днів.

У випадку встановлення факту вчинення платником податку порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних контролюючий орган відповідно до п. 58.1 ст. 58 ПК України (визначає підстави, порядок оформлення та вручення податкового повідомлення-рішення) та положень п. 2 розділ II Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204 (що зареєстрований в Міністерстві юстиції 22.01.2016 за № 124/28254), складає податкове повідомлення-рішення за формою Н - за порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 ПК України (додаток 13 до зазначеного Порядку).

Згідно з п. 120-1.3 ст. 120-1 ПК України порядок застосування штрафних санкцій, передбачених цією статтею, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Позивач зазначив, що не заперечує проти факту вчинення ним порушення вимог п. 201.10 ст. 201 в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних.

Разом з тим, позивач не погоджується із сумами застосованого штрафу.

Згідно розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування податкових накладних в Єдиному реєстрі податнових накладних ТОВ Дніпровська торгово-технологічна компанія податкові накладні:

- №15 на суму 66872,00 грн. з граничним терміном сплати 31.07.2017, фактична сплата - 14.08.2017, кількість днів затримки - 14, розмір штрафу 10%, сума штрафу - 13374,40 грн.; проте сума штрафу, яка має бути застосована - 6687,20 грн.;

- №16 на суму 66768,00 грн. з граничним терміном сплати 31.07.2017, фактична сплата - 14.08.2017, кількість днів затримки - 14, розмір штрафу 10%, сума штрафу - 13353,60 грн.; сума штрафу, яка має бути застосована - 6676,80 грн.;

- №17 на суму 66594,67 грн. з граничним терміном сплати 31.07.2017, фактична сплата - 21.08.2017, кількість днів затримки - 21, розмір штрафу 20%, сума штрафу - 19978,40 грн.; сума штрафу, яка має бути застосована - 13318,93 грн.;

- №12 на суму 66386,67 грн. з граничним терміном сплати 31.07.2017, фактична сплата - 11.08.2017, кількість днів затримки - 11, розмір штрафу 10%, сума штрафу - 13277,33 грн.; сума штрафу, яка має бути застосована - 6638,67 грн.;

- №14 на суму 68605,33 грн. з граничним терміном сплати 31.07.2017, фактична сплата - 11.08.2017, кількість днів затримки - 11, розмір штрафу 10%, сума штрафу - 13721,07 грн., сума штрафу, яка має бути застосована - 6860,53 грн.;

- №11 на суму 68154,67 грн. з граничним терміном сплати 31.07.2017, фактична сплата - 11.08.2017, кількість днів затримки - 11, розмір штрафу 10%, сума штрафу - 13630,93 грн.; сума штрафу, яка має бути застосована - 6815,47 грн.;

- №13 на суму 67738,67 грн. з граничним терміном сплати 31.07.2017, фактична сплата - 11.08.2017, кількість днів затримки - 11, розмір штрафу 10%, сума штрафу - 13547,73 грн.; сума штрафу, яка має бути застосована - 6773,87 грн.

Дослідивши розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних до податкового повідомлення-рішення №0080971205 від 12.12.2017 та акт перевірки від 14.11.2017 №22777/04-12-05/39997360, суд робить висновок про те, що приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0080971205 від 12.12.2017, відповідачем неправильно зроблено розрахунок штрафних санкцій.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості

У відповідності до приписів ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно з ч 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд зазначає, що відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірність своїх дій. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення №0080971205 від 12.12.2017 прийнято з порушенням норм податкового законодавства та підлягає скасуванню в частині суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість 47111,99 грн., а відтак позовна заява підлягає задоволенню.

Також суд вважає за необхідне, відповідно до вимог статті 139 КАС України, стягнути з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпровська торгово-технологічна компанія (код ЄДРПОУ 39997360) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1762,00 грн. відповідно до платіжного доручення № 133 від 13.03.2018.

Керуючись статтями 2, 9, 72, 77, 78, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпровська торгово-технологічна компанія (вул. Шмідта, 145, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39997360) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 12.12.2017 року № 0080971205 винесене на підставі Акту перевірки № 22777/04-12-05/39997360 від 14.11.2017 року "про результати камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних складених за червень 2017 року" в частині суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 47111,99 грн.

Стягнути з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпровська торгово-технологічна компанія (код ЄДРПОУ 39997360) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1762,00 грн. відповідно до платіжного доручення № 133 від 13.03.2018.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2018
Оприлюднено03.05.2018
Номер документу73730824
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2019/18

Постанова від 24.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Постанова від 24.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 21.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 24.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні