Постанова
від 24.09.2018 по справі 804/2019/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

24 вересня 2018 рокусправа № 804/2019/18

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: суддя-доповідач: ОСОБА_1

судді: Білак С.В., Олефіренко Н.А.,

секретар судового засідання: Горшков В.В.

за участі представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.04.2018 р. (суддя Голобутовський Р.З.) в справі № 804/2019/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпровська торгово-технологічна компанія до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпровська торгово-технологічна компанія (далі - ТОВ ДТ-ТК ) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 12.12.2017 р. № НОМЕР_1 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 47111,99 грн. за порушення терміну реєстрації податкових накладних.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.04.2018 р. позов задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 12.12.2017 р. № НОМЕР_1, винесене на підставі акту перевірки № 22777/04-12-05/39997360 Про результати камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених за червень 2017 р. в частині сум грошового зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 47111,99 грн.

В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати судове рішення з підстав неправильного застосування норм матеріального права, неповного з'ясування обставин, що мають значення для справи, ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову. Апелянтом зазначено, що позивачем 7 податкових накладних, складених з 20 по 25 червня 2017 р., на загальну суму податку на додану вартість 471120,01 грн. зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) з порушенням терміну реєстрації - після 31.07.2017 р., що є порушенням п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим контролюючим органом застосовано до позивача штрафні санкції на підставі п. 120№.1 ст. 120№ Податкового кодексу. Позивачем не спростовано факту порушення терміну реєстрації податкових накладних, у зв'язку з чим судом зроблено необґрунтований висновок про задоволення позову.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить залишити рішення суду першої інстанції без змін, відмовивши у задоволенні апеляційної скарги.

В судовому засіданні представник відповідача апеляційну скаргу підтримав та просив її задовольнити.

Представник позивача до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлений належним чином, у зв'язку з чим суд визнав за можливе здійснити апеляційний розгляд справи за відсутності представника позивача.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 у порядку пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 та ст. 76 Податкового кодексу України у порядку ст. 76 Податкового кодексу України відповідачем проведено камеральну перевірку ТОВ Дніпровська торгово-технологічна компанія з питання своєчасності реєстрації податкових накладних, складених за червень 2017 року, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з 11.08.2017 по 21.08.2017, за результатами якої складено акт перевірки від 14.11.2017 №22777/04-12-05/39997360, яким встановлено порушення ТОВ Дніпровська торгово-технологічна компанія граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, встановлених п. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України. Відповідальність платника передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України.

На підставі акту перевірки ГУ ДФС прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.12.2017 №0080971205, яким до ТОВ Дніпровська торгово-технологічна компанія застосовано штрафні санкції за платежем податок на додану вартість на загальну суму 100883,46 грн.: за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму податку на додану вартість 404525,34 грн. у розмірі 20% у сумі 80905,06 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму податку на додану вартість 66594,67 грн. у розмірі 30% у сумі 19978,40 грн.

Дослідивши розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН до податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 12.12.2017 та акт перевірки від 14.11.2017 № 22777/04-12-05/39997360, суд першої інстанції дійшов висновку про неправильний розрахунок штрафних санкцій. При цьому суд першої інстанції зазначив про неврахування контролюючим органом п. 42 Перехідних положень Податкового кодексу України, відповідно до якого податкові накладні та/або розрахунки коригувань до податкових накладних, складені у період з 1 червня 2017 року по 30 червня 2017 року та зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних не пізніше 31 липня 2017 року, вважаються своєчасно зареєстрованими.

Суд вважає такий висновок обґрунтованим, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ГУ ДФС проведена камеральну перевірку ТОВ ДТ-ТК з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за червень 2017 р., за результатами якої складено акт № 22777/04-12-05/39997360 від 14.11.2017 р., яким встановлено порушення ТОВ ДТ-ТК граничних строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

На підставі зазначеного акту перевірки ГУ ДФС прийнято 12.12.2017 р. податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 про застосування до ТОВ ДТ-ТК штрафних (фінансових санкцій) в загальному розмірі 100883,46 грн.

За змістом акту перевірки позивачем 7 податкових накладних, складених з 20 по 25 червня 2017 р., на загальну суму податку на додану вартість 471120,01 грн. зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації - після 31.07.2017 р., що є порушенням п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Так, податкова накладна № 15, виписана 24.06.2017 р., на суму податку на додану вартість 66872 грн., зареєстрована в ЄРПН 14.08.2017 р. (14 днів порушення строків реєстрації); податкова накладна № 16, виписана 24.06.2017 р., на суму податку на додану вартість 66768 грн., зареєстрована в ЄРПН 14.08.2017 р. (14 днів порушення строків реєстрації); податкова накладна № 17, виписана 25.06.2017 р., на суму податку на додану вартість 66594,67 грн., зареєстрована в ЄРПН 21.08.2017 р. (21 день порушення строку реєстрації); податкова накладна № 12, виписана 21.06.2017 р., на суму податку на додану вартість 66386,67 грн., зареєстрована в ЄРПН 11.08.2017 р. (11 днів порушення строку реєстрації); податкова накладна № 14, виписана 22.06.2017 р., на суму податку на додану вартість 68605,33 грн., зареєстрована в ЄРПН 11.08.2017 р. (11 днів порушення строку реєстрації); податкова накладна № 11, виписана 20.06.2017 р., на суму податку на додану вартість 68154,67 грн., зареєстрована в ЄРПН 11.08.2017 р. (11 днів порушення строку реєстрації); податкова накладна № 13, виписана 22.06.2017 р., на суму податку на додану вартість 67738,67 грн., зареєстрована в ЄРПН 11.08.2017 р. (11 днів порушення строку реєстрації).

Разом з тим, в розрахунку штрафних санкцій, застосованих спірним податковим повідомленням-рішенням, зазначено, що позивачем порушено строк реєстрації податкових накладних з 27 по 30 днів.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.

Відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в редакції станом на час виникнення спірних відносин також передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Як зазначено вище, в ході перевірки контролюючим органом встановлено порушення позивачем вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в частині недодержання граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість, в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Не є спірним питанням порушення позивачем терміну реєстрації податкових накладних. Спірним є питання, на яку кількість днів порушено позивачем терміни реєстрації податкових накладних.

Відповідно до п. 42 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України в редакції Закону України від 13.07.2017 р. № 2143-VIII Про внесення змін до підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп'ютерних мереж платників податків штрафні санкції, передбачені пунктом 120 1 .1 статті 120 1 цього Кодексу за порушення граничних строків для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених пунктом 201.10 статті 201 цього Кодексу, які були складені у період з 1 червня 2017 року по 30 червня 2017 року, не застосовуються до платника податків за умови реєстрації таких податкових накладних не пізніше 31 липня 2017 року.

Податкові накладні та/або розрахунки коригувань до податкових накладних, складені у період з 1 червня 2017 року по 30 червня 2017 року та зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних не пізніше 31 липня 2017 року, вважаються своєчасно зареєстрованими.

Тобто, законодавець визначив граничним строком реєстрації податкових накладних, складених з період з 01 по 30 червня 2017 р., 31 липня 2017 р. та звільнив від застосування штрафних санкцій платників податків у разі несвоєчасної реєстрації податкових накладних, складених з 1 по 30 червня 2017 р., лише за умови реєстрації таких податкових накладних до 31 липня 2017 р. При цьому податкові накладні, складені з 1 по 30 червня 2017 р., за умови їх реєстрації в ЄРПН до 31.07.2017 р., вважаються своєчасно зареєстрованими.

В розглядуваному випадку податкові накладні, які складені з 20 по 25 червня 2017 р., зареєстровані в ЄРПН з 11 серпня по 21 серпня 2017 р., тобто з порушенням граничного строку реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН (31.07.2017 р.) на строк від 11 до 21 дня, а не на термін від 27 до 30 днів, як зазначено в розрахунку штрафних санкцій.

Згідно з п. 120№.1 ст. 120№ Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Оскільки позивачем порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних й ця обставина за заперечується платником податку, такий строк складає від 11 до 21 дня, є правильним висновок суду першої інстанції, що контролюючий орган мав передбачені податковим законодавством підстави для застосування до позивача штрафних санкцій на підставі п. 120№.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України, проте розмір таких штрафних санкцій повинен складати від 10% до 20%, а не від 20 до 30%.

Апелянтом не спростовано висновок суду першої інстанції про необґрунтованість розміру штрафних санкцій.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.

Оскільки предметом позову в цій справі є рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто ця справа є справою незначної складності у розумінні п. 6 ч. 6 ст. 12 КАС України в редакції, яка діє з 15.12.2017 р. та підлягає застосуванню судом апеляційної інстанції відповідно до ч. 3 ст. 3 КАС України, судове рішення суду апеляційної інстанції згідно з п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягає оскарженню в касаційному порядку.

Керуючись ст. ст. 6, 7, 8, 9, 242, 243, 308, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.04.2018 р. в справі № 804/2019/18 залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.04.2018 р. в справі № 804/2019/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпровська торгово-технологічна компанія до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 24.09.2018 р. та відповідно п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України касаційному оскарженню не підлягає.

Повне судове рішення складено 25.09.2018 р.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

Суддя: С.В. Білак

Суддя: Н.А. Олефіренко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2018
Оприлюднено26.09.2018
Номер документу76660565
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2019/18

Постанова від 24.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Постанова від 24.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 21.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 24.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні