Рішення
від 02.05.2018 по справі 815/7/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Стефанова С.О.,

за участю секретаря судового засідання - Гунька О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю),

відповідача - ОСОБА_2,

представника відповідачів - ОСОБА_3 (за довіреністю),

представника третьої особи - ОСОБА_4 (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Хаджі ОСОБА_5 до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеської області - ОСОБА_2, третя особа - Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 та визнання протиправними дій щодо його прийняття,-

В С Т А Н О В И В :

Хаджі ОСОБА_5 (надалі по тексту - позивач) звернувся до суду із позовом до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеської області - ОСОБА_2, в якому, з урахуванням уточненої позовної заяви, просить суд:

- визнати протиправними дії головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області - ОСОБА_2 щодо прийняття рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 на реконструкцію існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення, за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К від 11.07.2017 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 на реконструкцію існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення, за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К, прийняте головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області - ОСОБА_2 11.07.2017 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач в цілому зазначив, що 05 жовтня 2016 року ним були отримані містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К під №01 -07/221. 29 грудня 2017 року позивачу стало відомо, що 11 липня 2017 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області - ОСОБА_2 було прийнято рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 на реконструкцію існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення, за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К. Позивач не погоджується з прийнятим рішенням та вважає рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 таким, що підлягає скасуванню, з огляду на те, що по-перше, у відповідності до вимог Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 109 від 07.07.2011 року (далі - Положення), Хаджі ОСОБА_5 для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви був поданий повний перелік документів, а саме: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки; викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру; черговий кадастровий план; фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва. Таким чином, зазначена у якості підстави для скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 посилання на порушення вимог п. 2.2 Положення є безпідставним. По-друге, зазначення у якості підстави для скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 посилання на порушення вимог п. 2.4 Положення, яке передбачає що, підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні є необґрунтованим у повному обсязі. Так позивач зазначає, що генеральним планом міста ОСОБА_1, затвердженим рішенням Одеської міської ради № 6489-УІ від 25.03.2015 р. Про затвердження Генерального плану м. Одеси та Планом зонування території (зонінгом) м. Одеси, розробленим товариством з обмеженою відповідальністю Інститут Харківпроект , затвердженим рішенням Одеської міської ради № 1316-УІІ від 19.10.2016 р. Про затвердження плану зонування території (зонінгу) м. Одеси , земельна ділянка за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К, розташована в зоні КВТ - зоні установ відпочинку та туризму. Таким чином, наміри позивача, зазначені у містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221, а саме: реконструкція існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення, за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К, повністю відповідає положенням містобудівної документації, затвердженої у м. Одесі (посилання на містобудівну документацію є в публічному доступі на сайті Одеської міської ради). Також, відповідачем не вказано в рішенні про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 конкретні підстави для його прийняття, а зазначені лише формальні посилання на норми чинного законодавства України.

Ухвалою судді від 04.01.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Перше судове засідання призначено на 23 січня 2018 року на 11:00 годину.

Ухвалою судді від 04 січня 2018 року клопотання позивача - Хаджі ОСОБА_5 щодо забезпечення адміністративного позову задоволено, а саме: зупинено дію Рішення Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 на реконструкцію існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К до вирішення адміністративної справи № 815/7/18 по суті, та набрання судовим рішенням у вказаній справі законної сили.

Ухвалою суду від 23 січня 2018 року, занесеною до протоколу судового засідання, залучено до участі у розгляді справи у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради.

Ухвалою суду від 23 січня 2018 року, занесеною до протоколу судового засідання, за клопотанням представника позивача, вирішено подальший розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження, призначене підготовче засідання на 27.02.2018 року на 11:00 годину.

23 січня 2018 року представником відповідача - Департаменту ДАБІ в Одеській області через канцелярію суду подано відзив на позовну заяву (вхід № 1845/18), згідно якого, відповідач позовні вимоги не визнає та просить суд в задоволенні позову відмовити, посилаючись в цілому на те, що головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної

архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2, на підставі наказу ДАБІ України № 966 від 16.06.2017 року та направлення для проведення позапланової перевірки № 861 від 19.06.2017 року було проведено позапланову перевірку Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К, за результатами проведення якої було складено акт від 11.07.2017 року. У ході проведення документальної перевірки, зокрема, встановлено, що при видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за вищезазначеною адресою наявні ознаки вчинення порушення вимог містобудівного законодавства, на підставі чого складена довідка про результати документальної перевірки від 14.06.2017 року та службова записка від 14.06.2017 року № 1015-7/15-5634 із пропозицією видати наказ на проведення позапланової перевірки. На підставі наказу Держархбудінспекції України від 16.06.2017 року № 966 та направлення на проведення позапланової перевірки від 19.06.2017 року № 861, головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області - ОСОБА_2 проведено позапланову перевірку щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження управлінням містобудівної діяльності, а саме: надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (коригування) від 05.10.2016 року № 01-07/221 за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К. Під час проведення перевірки встановлено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за вищезазначеною адресою були видані без розроблення плану зонування території або детального плану території, чим порушено п. 6 Прикінцевих положень Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Додатково перевіркою встановлено, що документи, що підтверджують право власності або користування земельною ділянкою, які наявні у справі, не засвідчені в установленому законом порядку, чим порушено п. 2.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом від 07.07.2011р. № 109. Також як зазначив представник відповідача, у справі, що розглядається, відсутній містобудівний розрахунок, що перешкоджає встановленню конкретних намірів забудови, а також інші додаткові документи, а саме: ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000 та фотофіксація земельної ділянки (з оточенням), що є порушенням п. 2.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом від 07.07.2011 року № 109. Також у виданих містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки за вищезазначеною адресою відсутня графічна частина, що є недотриманням п. 3.1, 3.7 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом від 07.07.2011 року № 109. Таким чином, відповідач вважає, що містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки (коригування) від 05.10.2016 року № 01-07/221 на реконструкцію існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К видані першим заступником начальника управління архітектури та містобудування Одеської міської ради ОСОБА_6 з порушенням п. 6 Прикінцевих положень Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , п. 2.2, 2.4, 3.1, 3.7 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом від 07.07.2011р. № 109 та дія їх підлягає скасуванню.

26 березня 2018 року представником позивача через канцелярію суду подано відповідь на відзив на позовну заяву (вхід. № 8408/18).

26 березня 2018 року представником відповідача - Департаменту ДАБІ в Одеській області через канцелярію суду подано додаткові пояснення відповідно до ст. 44 КАС України (вхід. № 8407/18).

26 березня 2018 року представником третьої особи через канцелярію суду (вхід. № 8361/18) подано пояснення до адміністративного позову третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, в яких представник третьої особи підтримав позицію позивача та в цілому зазначив, що порушень містобудівного законодавства при наданні вищезазначених містобудівних умов та обмежень не вбачається, а тому просить позов задовольнити у повному обсязі.

Також 29.03.2018 року від представника позивача через канцелярію суду (вхід. 8804/18) надійшла відповідь на додаткові пояснення.

Ухвалою суду від 29.03.2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 03.04.2018 року о 11:00 год.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив позов задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позові, відповіді на відзив на позовну заяву та у відповіді на додаткові пояснення.

Відповідач - ОСОБА_2 та представник відповідачів - Департаменту ДАБІ в Одеській області у судовому засіданні позовні вимоги не визнали та просили суд в задоволенні позову відмовити, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на позовну заяву та у додаткових поясненнях.

Представник третьої особи у судовому засіданні підтримала позицію представника позивача та просила позов задовольнити у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у поясненнях до адміністративного позову.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення осіб, які брали участь у розгляді справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги та відзив, перевіривши їх доказами, судом встановлені наступні факти та обставини.

05 жовтня 2016 року Хаджі ОСОБА_5 були отримані містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К, під №01 -07/221 (а.с. 30-35 том 1).

Судом встановлено, що головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2, на підставі наказу ДАБІ України № 966 від 16.06.2017 року (а.с. 31 том 2) та направлення для проведення позапланової перевірки № 861 від 19.06.2017 року (а.с. 30 том 2) було проведено позапланову перевірку Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження Управлінням містобудівної діяльності, а саме: надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К, за результатами проведення якої було складено акт від 11.07.2017 року (а.с. 27-29 том 2).

Як вбачається із акту перевірки, у ході проведення документальної перевірки, зокрема, встановлено, що при видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за вищезазначеною адресою наявні ознаки вчинення порушення вимог містобудівного законодавства, на підставі чого складена довідка про результати документальної перевірки від 14.06.2017 року та службова записка від 14.06.2017 року № 1015-7/15-5634 із пропозицією видати наказ на проведення позапланової перевірки.

Також як зазначено у акті, під час проведення перевірки встановлено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за вищезазначеною адресою були видані без розроблення плану зонування території або детального плану території, чим порушено п. 6 Прикінцевих положень Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Додатково перевіркою встановлено, що документи, що підтверджують право власності або користування земельною ділянкою, які наявні у справі, не засвідчені в установленому законом порядку, чим порушено п. 2.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом від 07.07.2011р. № 109.

Крім того, у акті зазначено, що у справі, що розглядається, відсутній містобудівний розрахунок, що перешкоджає встановленню конкретних намірів забудови, а також інші додаткові документи, а саме: ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000 та фотофіксація земельної ділянки (з оточенням), що є порушенням п. 2.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом від 07.07.2011 року № 109.

Також у виданих містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки за вищезазначеною адресою відсутня графічна частина, що є недотриманням п. 3.1, 3.7 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом від 07.07.2011 року № 109.

З огляду на викладене, за результатом перевірки, в акті зроблений висновок, що містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки (коригування) від 05.10.2016 року № 01-07/221 на реконструкцію існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К видані першим заступником начальника управління архітектури та містобудування Одеської міської ради ОСОБА_6 з порушенням п. 6 Прикінцевих положень Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , п. 2.2, 2.4, 3.1, 3.7 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом від 07.07.2011р. № 109 та дія їх підлягає скасуванню.

Також 11.07.2017 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2 стосовно першого заступника начальника управління архітектури та містобудування Одеської міської ради ОСОБА_6 складено протокол про адміністративне правопорушення, яким виявлено аналогічні, що й у акті перевірки порушення, відповідальність за які передбачена ч. 3 ст. 96-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (а.с. 22-26 том 2).

Розгляд справи про адміністративне правопорушення призначено на 24.07.2017 року о 14:00 годині в приміщенні Департаменту ДАБІ в Одеській області.

Також за результатами вищезазначеної перевірки головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2 11.07.2017 року відповідно до ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 року № 698, видано першому заступнику начальника управління архітектури та містобудування Одеської міської ради ОСОБА_6 припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, яким вимагається усунути порушення, які зазначені у акті перевірки від 11.07.2017 року у термін до 11.08.2017 року (а.с. 18-21 том 2).

ОСОБА_5 результатами проведеної перевірки та встановлених порушень законодавства 11.07.2017 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2 прийнято рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 на реконструкцію існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1,1- Б, 1 -К видані першим заступником начальника управління архітектури та містобудування Одеської міської ради ОСОБА_6 (а.с. 36-37 том 2).

04.08.2017 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2 винесено постанову № 330 по справі про адміністративне правопорушення, якою ОСОБА_6 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 96-1 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 10200 грн. Вказану постанову в судовому порядку оскаржено не було (а.с. 32-35 том 2).

Не погодившись із зазначеним рішенням про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 на реконструкцію існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення, за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К та діями щодо його прийняття, позивач звернувся до суду з вимогою про визнання їх протиправними та скасування.

Відповідно до Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зазначені критерії є вимогами для суб'єкта владних повноважень, який приймає відповідне рішення, вчиняє дії чи допускається бездіяльності.

Враховуючи завдання адміністративного судочинства, яке, зокрема, полягає у поновленні судом порушених суб'єктивних прав юридичних осіб, адміністративний суд виходить з того, що він не уповноважений вирішувати питання про скасування актів перевірки, складених суб'єктом владних повноважень, але при вирішенні спору про оскарження рішень суб'єкта владних повноважень суд повинен з'ясувати усі обставини по справі, зокрема, підстави та порядок проведення перевірок, дослідити вчинені відповідачем дії та їх відповідність закону, перевірити порядок прийняття актів, та винесених на підставі них рішень, тощо. Згідно вимог ст. 6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права та ст. 7 КАС України, якою передбачено, що суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України.

Департамент ДАБІ в Одеській області - територіальний орган Державної архітектурно-будівельної інспекції України утворений відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 року № 150 та діє на підставі Положення про Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, затвердженого наказом № 230 від 01.10.2014 року на території Одеської області.

Таким чином, Департамент ДАБІ в Одеській області наділений відповідними повноваженнями щодо здійснення державного-архітектурно будівельного контролю в межах Одеської області.

Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 року визначені правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду(контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно з ст. 1 цього Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з ч. 2 ст. 8 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №877-V органи державного нагляду (контролю) та їх посадові особи під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) зобов'язані повно, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний нагляд (контроль) у межах повноважень, передбачених законом.

Процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів будівництва регламентована Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 року № 698.

Вирішуючи спір по суті, суд виходив з наступного.

Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон) (у редакції, яка діяла на момент надання вищевказаних містобудівних умов та обмежень) містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні.

Згідно з ч. 4 ст. 29 Закону підставою для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

На момент видачі зазначених містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки цей перелік був вичерпний.

Згідно з ч. 7 ст. 1 розділу І Загальних положень Закону містобудівна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Згідно з частиною 2 ст. 5 Закону вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування.

Відповідно до частини 1 ст. 16 Закону планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до частини 1 ст. 17 Закону генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Як вбачається із положень ст. 17 Закону, вимога щодо розроблення плану зонування території населеного пункту не є обов'язковою.

Згідно з ч. 1 та ч. 2 ст. 18 Закону план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Судом встановлено, що відповідно до Генерального плану міста ОСОБА_1, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 25.03.2015 року № 6489-УІ, земельна ділянка за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К, розташована на території дачної забудови з можливим переведенням в одноквартирну житлову забудову, де можливе розміщення об'єктів повсякденного обслуговування населення.

В роз'ясненні Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.04.2016 року Щодо застосування генерального плану населеного пункту при визначенні та наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки визначено наступне:

Норма п. 6 розділу V Прикінцеві положення Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон), згідно з якою рішення щодо визначення та надання містобудівних умов і обмежень на територіях, де відповідно до цього Закону не затверджені плани зонування або детальні плани територій, дозволялось приймати з урахуванням попередніх планувальних рішень у межах встановленого законодавством строку, припинила дію з 1 січня 2015 року.

Разом з тим, ч. 4 та ч. 5 ст. 29 Закону встановлено, що уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, а рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймає у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Крім того, згідно із п. 2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Мінрегіону від 07.07.2011 року № 109, підставою для відмови у видачі містобудівних умов і обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Враховуючи, що ст. 16 Закону до містобудівної документації на місцевому рівні, крім плану зонування та детального плану території, віднесено генеральний план населеного пункту, вважаємо можливим визначення та надання містобудівних умов та обмежень на підставі генплану, якщо він містить актуальні проектні рішення на територію перспективного будівництва. .

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , генеральний план населеного пункту містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Згідно п.1 ст. 17 Закону, генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги масштаб проекту нового Генерального плану м. Одеси, суд погоджується з доводами Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради відносно того, що даний вид містобудівної документації не може містити такі вимоги до проектування та будівництва об'єктів нерухомості, як поверховість та щільність забудови земельних ділянок, відступи будівель та споруд від червоних ліній та меж земельних ділянок і т.д.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об'єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об'єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Відповідно до плану зонування території (зонінгу) міста ОСОБА_1, затвердженого рішенням Одеської міської ради № 1316-УІІ від 19.10.2016 року, земельна ділянка за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К розташована в зоні установ відпочинку та туризму КВТ, яка призначена для розміщення пансіонатів, курортних готелів, туристичних баз, оздоровчих таборів, кемпінгів, об'єктів обслуговування, ландшафтних парків (стор. 18, 40, 41 Пояснювальної записки до Плану зонування території міста ОСОБА_1).

Переважними видами використання в зазначеній зоні є: пансіонати; готелі, мотелі, готельні комплекси; туристичні бази; оздоровчі табори; кемпінги.

Супутніми видами використання є: підприємства торгівлі; підприємства громадського харчування; культурно-видовищні, мистецькі заклади, заклади дозвілля; спортивні та фізкультурно-оздоровчі споруди; відділення зв'язку; екскурсійні бюро, агенції; пункти прокату; підприємства побутового обслуговування; малі архітектурні форми декоративного та технологічного призначення; зелені насадження обмеженого користування, парки, сквери, бульвари; квітники, газони; споруди інженерної інфраструктури, пов'язані з функціонуванням закладів.

Суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно ч. 3 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а також відповідно до Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст , затвердженого Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 109 від 07.07.2011 року, які діяли на момент надання зазначених містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, - містобудівні умови та обмеження являють собою документ, який дозволяє тільки проектування, а не будівництво, в якому зазначені умови та обмеження, яких повинні дотримуватися проектувальники при складанні завдання на проектування та розробці проектної, робочої, проектно-кошторисної та науково-дослідницької документації.

Відповідно до п. 6 ст. 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , проектна документація на будівництво об'єктів не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, юридичними особами, утвореними такими органами.

Як встановлено судом, у відповідності до вимог Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 109 від 07.07.2011 року, Хаджі ОСОБА_5 для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви був поданий повний перелік документів, а саме: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки; викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру; черговий кадастровий план; фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.

З огляду на вище викладені норми законодавства, суд вважає, що зазначення у якості підстави для скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 посилання на порушення вимог п. 2.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом від 07.07.2011р. № 109 є безпідставним.

Також суд вважає, що зазначення у якості підстави для скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки-від 05.10.2016 року № 01-07/221 посилання на порушення вимог п. 2.4 вказаного Порядку, яке передбачає що, підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні є необґрунтованим, оскільки, як встановлено судом, генеральним планом міста ОСОБА_1, затвердженим рішенням Одеської міської ради № 6489-УІ від 25.03.2015 р. Про затвердження Генерального плану м. Одеси та Планом зонування території (зонінгом) м. Одеси, розробленим товариством з обмеженою відповідальністю Інститут Харківпроект , затвердженим рішенням Одеської міської ради № 1316-УІІ від 19.10.2016 р. Про затвердження плану зонування території (зонінгу) м. Одеси , земельна ділянка за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К, розташована в зоні КВТ - зоні установ відпочинку та туризму.

Таким чином, наміри позивача, зазначені у містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221, а саме: реконструкція існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення, за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К, повністю відповідають положенням містобудівної документації, затвердженої у м. Одесі.

Також суд вважає необхідним зазначити, що в період з 1 січня 2015 року по 19 жовтня 2016 року (прийняття рішення Одеською міською радою № 1316-VII від 19.10.2016 р. Про затвердження плану зонування території (зонінгу) м. Одеси ), Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради були надані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки у кількості 363 штуки.

Як вбачається з відповіді Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 23.02.2015 року № 01-15/55п, на адвокатський запит вх. № 01-15/55п від 31.01.2018 р., органами державної архітектурно-будівельної інспекції України не було скасовано жодних містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, наданих Управлінням, в тому числі з підстав їх невідповідності п. 6 Прикінцевих положень Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Враховуючи попередні планувальні рішення, в містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки (коригування) від 05.10.2016 року № 01-07/221 вказано, що Генеральним планом м. Одеси передбачене функціональне призначення земельної ділянки за адресою вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К - територія дачної забудови з можливим переведенням в одноквартирну житлову забудову, де можливе розміщення об'єктів повсякденного обслуговування населення.

Об'єкт будівництва - готельно-ресторанний комплекс, містить в собі об'єкти повсякденного обслуговування населення, а саме: ресторан, конференц-зал, спа-салон та інше, загальною площею 4694,79 м 2 .

Наміром забудови - є реконструкція існуючого (раніше існував готель Уютний ) готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями обслуговування населення, яке здійснюється на земельних ділянках з цільовим призначенням - для експлуатації та обслуговування готельного комплексу (що підтверджується правовстановлюючими документами, отриманими у 2013 році).

Також, згідно концепції Генплану, здійснення дачної забудови не передбачається в межах міста ОСОБА_1 та повинно бути винесено за його межі.

Як вставлено судом, відповідно до затвердженого плану зонування території (зонінгу) м. Одеси, земельна ділянка за адресою: вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К, знаходиться в зоні КВТ (зона установ відпочинку та туризму, яка призначена для розміщення пансіонатів, курортних готелів, туристичних баз, оздоровчих таборів, кемпінгів, об'єктів обслуговування, ландшафтних парків), таким чином, суд приходить до висновку, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (коригування) № 01-07/221 видані з дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Також як вбачається із матеріалів складених за результатами перевірки, а також як зазначено Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області у відзиві на позовну заяву, додатково перевіркою встановлено, що документи, що підтверджують право власності або користування земельною ділянкою, які наявні у справі, не засвідчені в установленому законом порядку, чим порушено п. 2.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом від 07.07.2011 року. № 109.

Однак, як встановлено судом та підтверджено представником третьої особи у судовому засіданні, для отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (коригування) від 05.10.2016 року № 01-07/221 замовниками до Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради були надані усі необхідні та достатні документи, що підтверджують право власності на земельну ділянку, розташовану за адресою: вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К, які були засвідчені в установленому законом порядку, оригінали яких були досліджені судом у судовому засіданні.

До того ж, 26.12.2017 року втратив чинність Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом від 07.07.2011 р. № 109. Станом на сьогодні документи, що підтверджують право власності або користування земельною ділянкою, які надаються замовниками для отримання містобудівних умов та обмежень, не повинні бути засвідчені в установленому законом порядку.

Також суд вважає за необхідне зазначити, що на теперішній час доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна є відкритим, та у державних органів є можливість безперешкодно перевірити за ким саме зареєстроване право власності на земельні ділянки, розташовані за адресою: вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К та отримати підтвердження того факту, що власником вказаного нерухомого майна (земельних ділянок) є саме замовник будівництва.

Також в матеріалах перевірки та у відзиві на позовну заяву Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було зазначено, що у справі, що розглядається, відсутній містобудівний розрахунок, що перешкоджає встановленню конкретних намірів забудови, а також інші додаткові документи, а саме: ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; фотофіксація земельної ділянки (з оточенням) та графічна частина, що є порушенням п. 2.2, 3.1, 3.7 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст , затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 07.07.2011 року № 109, у зв'язку з чим дія містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 підлягає скасуванню.

Разом з тим, суд зазначає, що 16 січня 2018 року позивачем було надано суду копію містобудівного розрахунку Реконструкції існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення, за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К , яка була залучена судом до матеріалів справи, та який також був наданий замовниками до Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради з метою подальшого отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (коригування) від 05.10.2016 року № 01-07/221, що було підтверджено у судовому засіданні представником третьої особи.

До складу містобудівного розрахунку Реконструкції існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення, за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К входять: ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); графічна частина; та інша необхідна документація.

Враховуючи практику Європейського суду з прав людини, а саме рішення по справі Tumeliali v. Lithuania від 09.01.2017 року, ризик, пов'язаний з помилкою, допущеною державним органом, повинна нести сама держава , а аргумент уряду, що заявники мали підозрювати, що дозвіл на будівництво, виданий відповідним органом був нестійким - є безпідставним.

По суті, тлумачення Європейського суду з прав людини ст.1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зводиться до того, що саме держава в особі відповідних суб'єктів перш за все несе відповідальність за незаконні дозволи, а не громадяни, яким вони давалися, а позови про скасування дозволів на будівництво (як і інші скарги, пов'язані з позбавленням права власності) повинні супроводжуватися пропозиціями про відшкодування матеріальних збитків за рахунок органу, який такі рішення ухвалював.

Згідно з частиною 1 статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованого Законом України від 17.07.1997 року №475/97- ВР кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Європейський суд з прав людини в рішенні Трегубенко проти України від 02.11.2004 року зазначив, що правильне застосування законодавства незаперечно становить суспільний інтерес і саме національні органи при визначенні суспільних інтересів мають певну свободу розсуду.

Суд зазначає, що позивач добросовісно дотримався запровадженої уповноваженим органом процедури та отримав необхідний документ - містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (коригування) від 05.10.2016 року № 01-07/221, при видачі якого додатково була врахована суспільна значимість будівництва об'єкту, оскільки це сприятиме розвитку курортної привабливості міста для туристів, а після введення його в експлуатацію територіальна громада буде отримувати до бюджету надходження від діяльності позивача для задоволення своїх потреб, так як відомості про порушення позивачем правил ведення підприємницької діяльності відсутні, а також будуть створені додаткові робочі місця.

Крім того, суд враховує практику Європейського суду з прав людини, зокрема рішення від 14.06.2007 р. по справі Свято-Михайлівська Парафія проти України в якому Високий Суд наголошував, що в національному праві має бути засіб юридичного захисту від свавільних втручань органів державної влади в права, гарантовані Конвенцією. Визначення дискреційних повноважень, якими наділені органи державної влади в сфері основоположних прав, у спосіб, що фактично робить ці повноваження необмеженими, суперечило б принципу верховенства права. Відповідно, закон має чітко визначати межі повноважень компетентних органів та чітко визначати спосіб їх здійснення, беручи до уваги легітимну мету засобу, який розглядається, щоб гарантувати особі адекватний захист від свавільного втручання .

У ч. 2 ст. 77 КАС України закріплена презумпція невинуватості юридичних та фізичних осіб у сфері публічно правових відносин з боку держави. Так, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Важливою для України з точки зору конкретизації положень щодо презумпції невинуватості є правозастосовна практика ЄСПЛ, яка в нашій державі є джерелом права та має вищу, порівняно національним законодавством, юридичну силу.

Принцип презумпції невинуватості є обов'язковим для будь яких суб'єктів владних повноважень (справа Аллене де Рібемон проти Франції ).

Відтак, з огляду на викладене, суд приходить до висновку, що відповідачами будь-яким чином не обґрунтовуються підстави для скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (коригування) від 05.10.2016 року № 01-07/221, що суперечить положенням КАС України щодо обґрунтованості рішення суб'єкту владних повноважень.

Таким чином, на підставі ст. 8 КАС України, згідно якої, усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст. 9 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з'ясувавши обставини у справі; перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати розподілити за правилами ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 7, 9, 12, 77, 139, 242-246, 255, 295 КАС України, -

В И Р І Ш И В:

Позов Хаджі ОСОБА_5 до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеської області - ОСОБА_2, третя особа - Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 та визнання протиправними дій щодо його прийняття - задовольнити.

Визнати протиправними дії головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеської області - ОСОБА_2 щодо прийняття рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 на реконструкцію існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення, за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К від 11.07.2017 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеської області - ОСОБА_2 від 11.07.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.10.2016 року № 01-07/221 на реконструкцію існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення, за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на користь Хаджі ОСОБА_5 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) суму сплаченого судового збору в розмірі 1 459 грн. 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складено та підписано суддею 02 травня 2018 року.

Суддя С.О. Cтефанов

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.05.2018
Оприлюднено04.05.2018
Номер документу73733110
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7/18

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Постанова від 22.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Рішення від 02.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні