Рішення
від 20.04.2018 по справі 804/1130/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 квітня 2018 року Справа № 804/1130/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 за участі секретаря судового засіданняОСОБА_2 за участі: представника позивача представника відповідача ОСОБА_3 ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Літпром Кривбас" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування наказів,-

ВСТАНОВИВ:

12 лютого 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю Літпром Кривбас звернулося до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, в якому, з урахуванням уточнень до позову від 06.03.2018 року, просить:

визнати протиправним та скасувати наказ №7080-п від 12.12.2017р. про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Літпром Кривбас ;

визнати протиправним та скасувати наказ №925-п від 08.02.2018 р. про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Літпром Кривбас ;

зобов'язати Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області утриматись від будь-яких дій, спрямованих на виконання ухвали Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 29.11.2017 року по справі №200/20834/17.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що накази відповідача №7080-п від 12.12.2017 р. про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Літ пром Кривбас та №925-п від 08.02.2018 р. про поновлення термінів проведення документа льної позапланової виїзної перевірки ТОВ Літпром Кривбас були винесені з порушенням Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіс кальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників по датків, затверджених Наказом Державної фіскальної служби України від 31.07.2014 р. № 22, вимог Податкового кодексу України, а також з тих підстав, що строк дії ухвали, на підставі якої мала бути проведена перевірка, скінчився 20.12.2017 року, що підтверджується як са мою ухвалою Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 29.11.2017 року по справі №200/20834/17, так і ухвалою Апеляційного суду Дніпропетровської області від 27.12.2017 р. по справі №200/20834/17.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, адміністративний позов просив задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти позовних вимог позивача, просив відмовити у їх задоволенні, надавши відзив на позов та додатково зазначив, що відповідно до вимог пп.19-1.1.1 п.19-1.1 ст.19-1, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.75, пп.78.1.11 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України (із змінами і доповненнями), на виконання ухвали Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська у справі №200/20834/17 від 29.11.2017, наказу ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 08.12.2017 №7018-п, призначено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Літпром Кривбас" (код ЄДРПОУ 32097897) з питань дотримання вимог податкового законодавства, а саме: своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених законодавством податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій по фінансово-господарським взаємовідносинам з суб'єктами підприємницької діяльності України, а також тими, які зареєстровані у Донецькій та Луганській областях за період з 01.01.2015 по даний час, тривалістю 8 робочих днів.

Судові рішення, які ухвалюються іменем України, є обов'язковими, до виконання на всій території.

У такому випадку, ГУ ДФС у Дніпропетровській області як контролюючий орган зобов'язаний виконати рішення суду та провести документальну перевірку за весь зазначений в судовому рішенні період.

Вимога підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу містить імперативний припис щодо обов'язку контролюючого органу призначити позапланову перевірку у випадку отримання ухвали слідчого судді у рамках кримінального провадження. При цьому виконання такого обов'язку не передбачає дослідження контролюючим органом підстав призначення відповідної перевірки слідчим суддею, оцінювання правомірності та законності цієї перевірки.

Відповідно п. 81.1 ст. 81 ПК України копії наказів ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 08.12.2017 № 7015-п Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Літпром Кривбас , від 12.12.2017 № 7080 Про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Літпром Кривбас та від 08.02.2018 р. № 925-п Про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Літпром Кривбас було вручено та пред'явлено направлення на проведення перевірки від 08.12.2017 № 13315, № 13314 головному бухгалтеру ТОВ Літпром Кривбас ОСОБА_5, про що свідчить підпис на вищевказаних документах.

Проте, в порушення статті 81 ПК України 09.02.2018 директором ОСОБА_6 та головним бухгалтером ОСОБА_5 було відмовлено у допуску для проведення документальної позапланової виїзної перевірки, про що складено акт від 09.02.2018 р. № 56/04-36-14-21/32097897 Про недопущення посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Літпром Кривбас , який вручено під підпис головному бухгалтеру ОСОБА_5

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.

Ухвалою слідчого судді Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська задоволено клопотання старшої слідчої слідчого відділу УСБУ у Дніпропетровській області та надано дозвіл на проведення в межах кримінального провадження № 22016040000000056 позапланової документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ Літпром Кривбас (код ЄДРПОУ 32097897, адреса: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-а) щодо дотримання вимог податкового законодавства, а саме: щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених законодавством податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій по фінансово-господарським взаємовідносинам з суб'єктами підприємницької діяльності України, а також тими, які зареєстровані у Донецькій та Луганській областях за період з 01.01.2015 року по даний період часу.

Проведення зазначеної позапланової перевірки доручено інспекторам ГУ ДФС у Дніпропетровській області та визначено термін проведення позапланової перевірки у 10 робочих днів - з 07 по 20 грудня 2017 року, без урахування вихідних та святкових днів.

На виконання вказаної ухвали 08.12.2017 року відповідачем винесено наказ № 7018-п "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Літпром Кривбас".

12.12.2017 року відповідачем винесено наказ №7080-п Про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Літпром Кривбас .

Крім того, листом від 11.12.2017 р. №474 позивач повідомив відповідача про те, що 29.09.2017 р. співробітниками УСБУ у Дніпропетровській області були вилучені оригінали всіх документів фінансово-господарської діяльності підприємства без залишення їх копій, а також електронні носії інформації з даними бухгалтерського та податкового обліку підприємства за період, вказаний у наказі про проведення перевірки №7018-п від 08.12.2017 р.

Після вручення позивачу 11.12.2017 р. наказу №7018-п від 08.12.2017 р. "Про проведення документальної позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ "Літпром Кривбас" та направлень на перевірку від 08.12.2017 р. №13314 та №13315, відповідач до проведення перевірки за адресою вказаною в наказі №7018-п від 08.12.2017 р. та направленнях від 08.12.2017р. №13314 та №13315 так і не приступив.

17 січня 2018 року представником ТОВ Літпром Кривбас адвокатом ОСОБА_3 було направлено до відповідача адвокатський запит від 16.01.2018 р. №16/01, в якому просив повідомити про причини відсутності головних державних ревізорів-інспекторів ОСОБА_7 та ОСОБА_8, на яких були оформлені направлення на перевірку, за місцезнаходженням ТОВ Літпром Кривбас при проведенні документальної позапланової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ Літпром Кривбас в період з 11.12.2017 року по 20.12.2017 року; повідомити чи була виконана ухвала слідчого судді Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 29.11.2017 р. по справі №200/20837/17 відносно проведення позапланової документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ Літпром Кривбас ; повідомити чи був документально оформлений результат проведення документальної позапланової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ Літпром Кривбас в період з 11.12.2017 року по 20.12.2017 року.

08 лютого 2018 року відповідачем винесено наказ №925-п "Про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Літпром Кривбас".

Наказом встановлено: поновити з 09.02.2018 року термін проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Літпром Кривбас дотримання вимог податкового законодавства, а саме: щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених законодавством податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій по фінансово-господарським взаємовідносинам з суб'єктами підприємницької діяльності України, а також тими, які зареєстровані у Донецькій та Луганській областях за період з 01.01.2015 року по 29.11.2017.

Приймаючи рішення по даній справі, суд враховує наступне.

Відповідно до пп. 78.1.11. п. 78.1. ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо, отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки, винесене ними відповідно до закону.

Згідно п. 82.2 ст. 82 ПК України тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

Згідно п. 85.9 ст. 85 ПК України у разі коли до початку або під час проведення перевірки оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також виконання вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, були вилучені правоохоронними та іншими органами, зазначені органи зобов'язані надати для проведення перевірки контролюючому органу копії зазначених документів або забезпечити доступ до перевірки таких документів.

Такі копії, засвідчені печаткою та підписами посадових (службових) осіб правоохоронних та інших органів, якими було здійснено вилучення оригіналів документів, або яким було забезпечено доступ до перевірки вилучених документів, повинні бути надані протягом трьох робочих днів з дня отримання письмового запиту контролюючого органу.

У разі якщо документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, було вилучено правоохоронними та іншими органами, терміни проведення такої перевірки, у тому числі розпочатої, переносяться до дати отримання вказаних копій документів або забезпечення доступу до них.

Як вбачається з ухвали слідчого судді Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська, останнім було надано дозвіл на проведення перевірки саме за адресою Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-а) та протягом певного строку.

Однак, як вбачається з оскаржуваних наказів, відповідачем, з невідомих причин призначено документальну позапланову виїзну перевірку позивача, що протирічить ухвалі Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська.

Крім того, вказаною ухвалою встановлено термін проведення перевірки з 07.12.2017 р. по 20.12.2017 р. протягом десяти днів. Однак, в порушення зазначеного, відповідачем призначено та поновлено проведення перевірки не в межах строку визначеного судом.

В наказі №925-п від 08 лютого 2018 року про поновлення термінів документальної позапланової перевірки ТОВ Літпром Кривбас відповідачем не зазначено дати отримання копій документів або забезпечення доступу до них.

Згідно п. 1.2.6 Методичних рекомендацій, щодо порядку взаємодії між підрозділами органів ДФС при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених Наказом Державної фіскальної служби України від 31.07.2014 р. № 22, після отримання копій всіх вилучених правоохоронними та іншими органами документів або забезпечення доступу до них терміни проведення перевірки поновлюються не пізніше наступного робочого дня, про що видається наказ про поновлення перевірки, копія якого вручається платнику податків (посадовим особам платника податків або його законним (уповноваженим) представникам).

Отже, підставою для поновлення термінів проведення перевірки є безпосереднє отримання копій документів від правоохоронних органів або забезпечення останніми доступу до них для проведення такої перевірки.

Наказ №925-п від 08 лютого 2018 року про поновлення термінів проведення документальної позапланової перевірки взагалі не містить відомостей про те, чи отримані відповідачем від УСБУ у Дніпропетровській області копії документів, що були вилучені під час проведення обшуку 29.09.2017 р. або УСБУ у Дніпропетровській області надано доступ до оригіналів цих документів.

Враховуючи вищевказане, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову в цій частині, а саме щодо визнання протиправними та скасування наказів Головного управління ДФС у Дніпропетровській області № 7080-п від 12 грудня 2017 року про перенесення термінів проведення документальної виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Літпром Кривбас", № 925-п від 08 лютого 2018 року про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Літпром Кривбас".

Що стосується вимоги позивача про зобов'язання Головне управління ДФС у Дніпропетровській області утриматись від будь-яких дій, спрямованих на виконання ухвали Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 29.11.2017 р. по справі № 200/20834/17, суд вважає, що така вимога не підлягає задоволенню, так як відповідно до положень ч. 1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України захисту підлягають тільки порушені права особи, що звернулася до суду, а не ті права, які можуть бути порушені в майбутньому.

У зв'язку з цим суд приходить до висновку про часткове задоволення адміністративного позову.

Відповідно до вимог ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд також вважає за необхідне присудити на користь позивача судові витрати у розмірі 3 524,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

Керуючись ст.ст. 143-146 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати накази Головного управління ДФС у Дніпропетровській області № 7080-п від 12 грудня 2017 року про перенесення термінів проведення документальної виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Літпром Кривбас", № 925-п від 08 лютого 2018 року про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Літпром Кривбас".

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Літпром Кривбас" судові витрати у розмірі 3524,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 25 квітня 2018 року.

Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили 25 квітня 2018 року. Суддя З оригіналом згідно. Суддя ОСОБА_1 ОСОБА_1 ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення20.04.2018
Оприлюднено04.05.2018
Номер документу73759561
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування наказів

Судовий реєстр по справі —804/1130/18

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 23.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 20.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні