Бучацький районний суд Тернопільської області
м. Бучач, вул. Міцкевича, 11, 48400, (03544) 2-16-40
Справа № 2а-252(2010р.)
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2010 року
Бучацький районний суд Тернопільської області
в складі
головуючого судді Шваюк Г.В.,
при секретарі Тарчинській Л.Я.,
з участю позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Бучач справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до УДАІ УМВС України в Тернопільській області про скасування постанови у справі про притягнення до адміністративної відповідальності,
В С Т А Н О В И В :
Позивач просить суд скасувати постанову інспектора ОВДПСОДДЗ ДАІ м. Чортків ОСОБА_2 від 23.07.2010 року про накладення адміністративного стягнення у справі про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП, мотивуючи тим, правопорушення він не вчиняв, що при розгляді справи не здійснено своєчасного, всебічного, повного та об`єктивного з`ясування обставин справи і справу вирішено без дотримання вимог закону.
В судовому засіданні позивач позовні вимоги доповнив та просить провадження в справі про адмінправопорушення закрити. Позов підтримав і пояснив, що 23 липня 2010 року біля 10 год. в смт. Товсте Заліщицького району, керуючи автобусом ЛАЗ , д.н.з. 00259, здійснив вимушену зупинку біля АЗС, а саме: зупинився більш як за 15 м до заїзду на заправку. Вважає, що правил дорожнього руху не порушував, оскільки не перешкоджав руху іншим транспортним засобам. Однак працівник ДПС не взяв до уваги його пояснень та склав протокол вказавши у ньому, що він здійснив зупинку безпосередньо у виїзді із прилеглої до заправки території, хоча зупинка була здійснена не при виїзді із прилеглої території, а далеко до в'їзду на територію заправки. Ні постанова, ні протокол йому на місці не вручались, по пошті отримав постанову 11 серпня 2010 року.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоч належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи.
Свідки ОСОБА_3 та ОСОБА_4 в судовому засіданні пояснили, що 23 липня 2010 року біля 10 год. в смт. Товсте Заліщицького району вони їхали в автобусі, яким керував позивач. Правил дорожнього руху ОСОБА_1 не порушував, оскільки здійснив зупинку за
15 м до в'їзду на територію заправки, а не при виїзді з прилеглої території. Заправка знаходилася по ходу руху автобуса, тому здійснюючи зупинку, він дорогу не перетинав та не чинив перешкод в русі іншим транспортним засобам.
Згідно постанови інспектора ОВДПСОДДЗ ДАІ м. Чортків ОСОБА_2 від 23.07.2010 року вбачається, що ОСОБА_1 23 липня 2010 року о 09 год. 50 хв. в смт. Товсте по вул. Українській Заліщицького району Тернопільської області, керуючи автомобілем марки ЛАЗ , д.н.з. 00259, здійснив зупинку безпосередньо у виїзді із прилеглої території, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.122 КУпАП, за що на нього накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 255 грн.
Про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП, складено протокол від 23 липня 2010 року.
Заслухавши позивача, свідків, дослідивши письмові докази, суд встановив, що при розгляді справи не здійснено своєчасного, всебічного, повного та об`єктивного з`ясування обставин справи, що справу не вирішено в точній відповідності з законом, як це передбачено ст.245 КУпАП.
Відповідно до ч.1 ст. 268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомогиособисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Згідно ст. 277 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається
в п'ятнадцятиденний строк з дня одержання органом (посадовою особою), правомочним
розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.
Відповідно до ст.ст. 279-280 названого Кодексу розгляд справи розпочинається з оголошення складу колегіального органу або представлення посадової особи, яка розглядає дану справу. Головуючий на засіданні колегіального органу або посадова особа, що розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов'язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання.
Орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Судом встановлено, що розгляд справи проведено поспішно із порушенням названих норм, чим порушено права особи, що притягувалася до адмінвідповідальності, на захист.
Відповідно до ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі не виконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Таким чином, відповідачем не подано і судом не здобуто доказів, які б свідчили, що ОСОБА_1 23 липня 2010 року о 09 год. 50 хв. в смт. Товсте по вул. Українській Заліщицького району Тернопільської області вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.122 КУпАП.
За таких обставин, суд приходить до переконання, що адміністративний позов ОСОБА_1 є обґрунтованим і підлягає до задоволення.
Керуючись ст.ст. 55, 124 Конституції України, ст.ст. 18,70,71,86,159,160,162,163, 167,171-2 КАС України, ст.ст.251,252, 280,293 КУпАП, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Скасувати постанову інспектора ОВДПСОДДЗ ДАІ м. Чортків ОСОБА_2 від 23.07.2010 року серії ВО №149657 про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення і провадження в справі про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Г.В. Шваюк
Суд | Бучацький районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2010 |
Оприлюднено | 06.05.2018 |
Номер документу | 73807287 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Бучацький районний суд Тернопільської області
Адміністративне
Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області
Шевчук Л. П.
Адміністративне
Покровський районний суд Дніпропетровської області
Лукінова К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні