Справа № 219/10825/17
Провадження № 2-а/219/58/2018
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02.05.2018року
Артемівський міськрайонний суд Донецької області у складі головуючого судді Радченко Л.А., при секретарі Дубаніної О.В., за участю позивача ОСОБА_1, представника позивача ОСОБА_2, представника відповідача ОСОБА_3, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Бахмута адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради про поновлення строку звернення до суду, визнання рішення неправомірним та скасування його, зобов,язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради про поновлення строку звернення до суду, визнання рішення неправомірним та скасування його, зобов,язання вчинити певні дії, який в подальшому уточнив та в в якому просив поновити йому строк звернення до суду з позовом як пропущений з поважних причин; визнати рішення Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради Донецької області від 08.06.2017року про скасування довідки про взяття на облік ОСОБА_1 як внутрішньо переміщеної особи № НОМЕР_1 від 17.11.2014р. неправомірним та скасувати його; зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради Донецької області взяти ОСОБА_1 на облік, як внутрішньо переміщену особу, та внести до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб . Свої вимоги обґрунтовує тим, що він 17 листопада 2014 року отримав довідку № НОМЕР_2 про взяття його на облік як внутрішньо переміщеної особи за адресою: АДРЕСА_4, після чого звернувся до Бахмутського об,єднаного управління ПФУ Донецької області для продовження виплати пенсії та до Бахмутського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області для продовження щомісячних виплат. Однак, 08.06.2017р. на підставі п.5 ч.1 ст.12 ЗУ Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб від 20.10.2014р. № 1706-У11 рішенням начальника УПСЗН Бахмутської міської ради , про яке позивач дізнався лише 09 вересня 2017р., дія вказаної довідки була скасована, з чим позивач не погоджується, мотивуючи тим, що довідка скасована на підставі лише службової записки начальника відділу - головного державного соціального інспектора , між тим, позивач неодноразово перевірявся за місцем його фактичного проживання, зазначеного у довідці, і не подавав до відповідача завідомо недостовірних відомостей стосовно свого місця проживання, не повертався до постійного місця проживання, не виїжджав за кордон на постійне місце проживання.
В судовому засіданні позивач та його представник підтримали уточнені позовні вимоги та просили їх задовольнити, надали пояснення, аналогічні викладеному у позові, додатково пояснивши, що позивач не отримував будь-яких викликів до відповідача з приводу його не проживання за фактичним місцем проживання та перевірявся працівниками відповідача і після рішення про скасування дії довідки, жодних зауважень не отримував. Також, пояснили, що вимоги заявлені щодо скасування довідки № НОМЕР_1, а не № НОМЕР_2, про що в вимогах помилково зазначено з технічних причин.
Представник відповідача позов не визнав та надав пояснення, аналогічні викладеному в відзиву на позов, пояснивши, що рішення начальника Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради Донецької області від 08.06.2017року про скасування дії довідки про взяття на облік ОСОБА_1 як внутрішньо переміщеної особи № НОМЕР_2 від 17.11.2014р. прийнято правомірно відповідно до п.5 ч.1 ст.12 ЗУ Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб від 20.10.2014р. № 1706-У11 , оскільки, згідно з заявою власника житла від 30.03.2017р. було встановлено, що позивач не проживає за адресою, зазначеною в довідці внутрішньо переміщеної особи , а саме, АДРЕСА_5. Акти обстеження місця проживання позивача не складалися.
Свідок ОСОБА_4 суду пояснила, що нею як начальником відділу - головним державним соціальним інспектором була складена доповідна записка № 82 від 29.05.2017р. про перевірку фактичного місця проживання внутрішньо переміщених осіб, згідно з якою при проведенні перевірки фактичного проживання , у т.ч. ОСОБА_1, було встановлено, що останній згідно зави власника житла за адресою, зазначеною в заяві про призначення соціальних виплат, не мешкає.
Свідок ОСОБА_5 суду пояснила, що є власником житла за адресою : АДРЕСА_2 , в якій, також, зареєстрована її дочка ОСОБА_6, яка фактично проживає за іншою адресою. ОСОБА_1 безперервно проживає за вказаною адресою як внутрішньо переміщена особа з листопада 2014 року по теперішній час. Заява від 30.03.2017р. до УПСЗН про наявність переміщених осіб за її місцем проживання була написана її дочкою , яка помилково не зазначила в ній позивача.
Свідок ОСОБА_6 суду пояснила, що є дочкою ОСОБА_5, зареєстрована за адресою : АДРЕСА_6 , фактично проживає за іншою адресою, але постійно приходить до матері додому. В заяві від 30.03.2017р. до УПСЗН про наявність переміщених осіб , яка була написана нею від імені матері, і підписана саме нею, вона помилково не зазначила ОСОБА_1, оскільки, не пам,ятала його прізвища, але, підтверджує, що останній постійно з листопада 2014р. по теперішній час проживає за адресою : АДРЕСА_6.
Суд, заслухавши сторони, допитавши свідків, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного.
Судом встановлено, що відповідно до довідки УПСЗН Бахмутської ( Артемівської) міської ради від 17.11.2014р. № НОМЕР_2 позивача ОСОБА_1 взято на облік як особу, переміщену з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції , до АДРЕСА_8
Власником житла за адресою :АДРЕСА_7 є ОСОБА_5 ( а.с.88).
Відповідно до службової записки № 82 від 29.05.2017р. про перевірку фактичного місця проживання внутрішньо переміщених осіб при проведенні перевірки фактичного проживання , за результатами перевірки згідно інформації власника встановлено у т.ч., що ОСОБА_1 як внутрішньо переміщена особа на території Бахмутської міської ради не мешкає ( а.с.100-102).
Рішенням начальника УПСЗН Бахмутської міської ради від 08.06.2017р. скасовано, у т.ч. дію довідки про взяття позивача на облік, як внутрішньо переміщену особу, № НОМЕР_2 згідно п.5 ч. 1 ст. 12 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб (а.с.48-49).
Відповідно до заяви від 30.03.2017р. від ОСОБА_5, як власника житла, до УПСЗН Бахмутської міської ради про наявність переміщених осіб, яка підписана ОСОБА_7, стосовно наявності внутрішньо переміщених осіб за адресою: АДРЕСА_2, ОСОБА_1 відсутній ( а.с. 89).
Статус внутрішньо переміщеної особи врегульований Законом України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб від 20.10.2014 №1706-VII (далі - Закон № 1706-VII).
Відповідно до статті 7 Закону № 1706-VII для взятої на облік внутрішньо переміщеної особи реалізація прав, зокрема, на пенсійне забезпечення здійснюється відповідно до законодавства України. Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв'язання проблем, пов'язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Відповідно до ч.1 ст.12 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб № 1706-VII від 20.10.2014 року підставою для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб є обставини, за яких внутрішньо переміщена особа:
1) подала заяву про відмову від довідки;
2) скоїла злочин: дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади; посягання на територіальну цілісність і недоторканність України; терористичний акт; втягнення у вчинення терористичного акту; публічні заклики до вчинення терористичного акту; створення терористичної групи чи терористичної організації; сприяння вчиненню терористичного акту; фінансування тероризму; здійснення геноциду, злочину проти людяності або військового злочину;
3) повернулася до покинутого місця постійного проживання;
4) виїхала на постійне місце проживання за кордон;
5) подала завідомо недостовірні відомості.
У разі неповідомлення внутрішньо переміщеною особою про її повернення до покинутого місця постійного проживання згідно з абзацом другим пункту 3 частини другої статті 9 цього Закону рішення про скасування дії довідки відповідно до пункту 3 частини першої цієї статті приймається на підставі інформації про тривалу відсутність (понад 60 днів) особи за місцем проживання, яка дає обґрунтовані підстави вважати, що внутрішньо переміщена особа повернулася до покинутого місця постійного проживання.
Інформацією, яка дає обґрунтовані підстави вважати, що внутрішньо переміщена особа повернулася до покинутого місця постійного проживання, є:
- дані, отримані з відповідних державних реєстрів;
- дані, отримані в результаті обміну інформацією структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;
- дані, отримані в результаті обміну інформацією структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад з громадськими об'єднаннями, волонтерськими, благодійними організаціями, іншими юридичними та фізичними особами, що надають допомогу внутрішньо переміщеним особам відповідно до статті 16 цього Закону.
Структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад на підставі прийнятого рішення невідкладно вносить до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб відомості про скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Згідно із Постановою № 509 від 01.10.2014 року Про облік внутрішньо переміщених осіб довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є документом, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Відповідно до п.2 Порядку здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 2016 року №365, контроль за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам здійснюють структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) шляхом відвідування не рідше ніж один раз на шість місяців фактичного місця проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи, про що складається акт обстеження матеріально-побутових умов сім'ї за формою, встановленою Мінсоцполітики.
За відсутності внутрішньо переміщеної особи за фактичним місцем проживання/перебування представник структурного підрозділу з питань соціального захисту населення або робочої групи робить відповідний запис в акті обстеження матеріально-побутових умов сім'ї і залишає внутрішньо переміщеній особі повідомлення про необхідність протягом трьох робочих днів з'явитися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення для проходження фізичної ідентифікації. Представник робочої групи протягом одного робочого дня передає акт обстеження матеріально-побутових умов сім'ї відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення (п.6 Порядку здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування).
Відповідно до пунктів 7-9 вищенаведеного Порядку у разі коли внутрішньо переміщена особа протягом трьох робочих днів не з'явилася до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, такий підрозділ надсилає їй рекомендованим листом повторне повідомлення про необхідність протягом трьох робочих днів з'явитися для проходження фізичної ідентифікації.
Водночас структурний підрозділ з питань соціального захисту населення робить запит до Держприкордонслужби щодо виїзду внутрішньо переміщеної особи за кордон, на тимчасово окуповану територію України або до населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.
Держприкордонслужба протягом п'яти робочих днів безоплатно подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення на його запит інформацію про виїзд внутрішньо переміщеної особи за кордон, на тимчасово окуповану територію України або до населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, із зазначенням кількості днів такої відсутності протягом 90 днів, які передують даті подання відповідного запиту.
За наявності підстав для скасування довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, визначених статтею 12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", що підтверджується письмовою інформацією Держприкордонслужби, МВС, СБУ, Національної поліції, ДМС, Мінфіну, Держфінінспекції, Держаудитслужби та інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадських об'єднань, волонтерських, благодійних організацій, інших юридичних і фізичних осіб, що надають допомогу внутрішньо переміщеним особам, керівник структурного підрозділу з питань соціального захисту населення приймає рішення про скасування такої довідки.
УПСЗН Бахмутської міської ради не надано суду жодної письмової інформації Держприкордонслужби, МВС, СБУ, Національної поліції, ДМС, Мінфіну, Держфінінспекції, Держаудитслужби та інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадських об'єднань, волонтерських, благодійних організацій, інших юридичних і фізичних осіб, що надають допомогу внутрішньо переміщеним особам, яка б підтверджувала факт подання позивачем недостовірних відомостей про місце свого фактичного проживання і у процесі прийняття рішення Управлінням праці не використано.
Серед наданих суду документів немає жодних належних, достовірних та допустимих доказів того, що позивач при поданні заяви про взяття його на облік як внутрішньо переміщеної особи або ж у будь-який наступний період подав недостовірні відомості про місце свого фактичного проживання на території міста Бахмут.
Надана суду заява від 30.03.2017р. про не проживання позивача за фактичним місцем проживання/перебування, яка, як встановлено судом, подана неналежною особою, і що підтвердили допитані судом свідки, при цьому, відповідачем взагалі не надано жодного доказу про відвідування інспектором цього місця проживання, копії повідомлення позивачу (у тому числі і повторного) про необхідність з`явитись до Управління праці для проходження ідентифікації, тощо, вочевидь не може розглядатись як доказ подання позивачем недостовірної інформації про фактичне місце свого проживання , як на час отримання довідки так і станом на 30.03.2017р., оскільки , позивач надавав УПСЗН достовірні відомості про своє фактичне місце проживання у листопаді 2014 року і за яким, як встановлено судом, проживає по теперішній час.
Крім того, судом встановлено, що позивачем не пропущено строк звернення до суду, оскільки, про оскаржуване рішення про скасування дії довідки позивач дізнався лише 09 вересня 2017р., і що не спростовано відповідачем.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку , що вимоги підлягають задоволенню частково, а саме, слід визнати рішення начальника Управління праці та соціального захисту населення Бахмутськоі міської ради Донецької області від 08.06.2017року в частині скасування дії довідки № НОМЕР_2 від 17.11.2014р. про взяття на облік ОСОБА_1 як особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції , неправомірним та скасувати його, а також, зобов'язати відповідача поновити з 08.06.2017р. дію довідки № НОМЕР_2 від 17.11.2014р. про взяття на облік ОСОБА_1 як особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції , та внести відповідні відомості до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб .
В іншій частині позову слід відмовити.
Оскільки позивачка звільнена від сплати судового збору, то він компенсується за рахунок держави.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ :
Позовні вимоги ОСОБА_1 (зареєстрований за адресою: АДРЕСА_9, іпн НОМЕР_3) до Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради (місце знаходження: м.Бахмут Донецька область, вул..Горбатова,57, ЄДРПОУ 25953178) про визнання рішення неправомірним та скасування його, зобов,язання вчинити певні дії, задовольнити частково.
Визнати рішення начальника Управління праці та соціального захисту населення Бахмутськоі міської ради Донецької області від 08.06.2017року в частині скасування дії довідки № НОМЕР_2 від 17.11.2014р. про взяття на облік ОСОБА_1 як особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції , неправомірним та скасувати його.
Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради Донецької області поновити з 08.06.2017р. дію довідки № НОМЕР_2 від 17.11.2014р. про взяття на облік ОСОБА_1 як особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції , та внести відповідні відомості до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб .
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Судові витрати віднести за рахунок держави.
Повне судове рішення складено 07.05.2018 року.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Артемівський міськрайонний суд Донецької області протягом тридцяти днів з дня його оголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя: Л.А.Радченко
Суд | Артемівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2018 |
Оприлюднено | 11.05.2018 |
Номер документу | 73823172 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Артемівський міськрайонний суд Донецької області
Радченко Л. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні