ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
16 квітня 2018 рокусправа № 808/3859/16 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Прокопчук Т.С.
суддів: Шлай А.В. Кругового О.О.
перевіривши на відповідність нормам Кодексу адміністративного судочинства України матеріали апеляційної скарги Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області
на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року
по адміністративній справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТрансАгро ЛТД до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області
про скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
15 грудня 2016 року (відповідно до поштового штемпеля на конверті, опису вкладення до цінної бандеролі та відомостей інтернет-порталу Укрпошти, який забезпечує відстеження поштових відправлень за штрихкодовими ідентифікаторами /відправлення № 6909606978863/, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ТрансАгро ЛТД (далі по тексту - ТОВ ТрансАгро ЛТД ) відправлений 10 грудня 2016 року) позивач ТОВ ТрансАгро ЛТД звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідача Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (далі по тексту - ГУ ДФС у Запорізькій області) про скасування податкових повідомлень-рішень.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року адміністративний позов ТОВ ТрансАгро ЛТД до ГУ ДФС у Запорізькій області про скасування податкових повідомлень-рішень задоволений.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, 06 листопада 2017 року відповідач ГУ ДФС у Запорізькій області оскаржив її в апеляційному порядку.
Ухвалою судді Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 04 січня 2018 року відмовлено у відкритті провадження за апеляційною скаргою ГУ ДФС у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року у дані справі, на підставі пункту 4 частини 1 статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України.
Втім, 06 лютого 2018 року відповідач ГУ ДФС у Запорізькій області повторно оскаржив постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року в апеляційному порядку.
Відповідно до частини 3 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції закону № 2147-VІІІ від 03.10.2017 року), провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до пункту 12 частини 1 перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, заяви і скарги, подані до набрання чинності цією редакцією Кодексу, провадження за якими не відкрито на момент набрання ним чинності, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви чи скарги не можуть бути залишені без руху, повернуті або передані за підсудністю, щодо них не може бути прийнято рішення про відмову у прийнятті чи відмову у відкритті провадження за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу, якщо вони подані з додержанням відповідних вимог процесуального закону, які діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Перевіривши апеляційну скаргу на відповідність вимогам статей 186 Кодексу адміністративного судочинства України, в редакції чинній на момент ухвалення оскаржуваного судового рішення, а також на відповідність вимогам статей 296 Кодексу адміністративного судочинства України, було встановлено, що зазначену апеляційну скаргу було подано з порушенням вимог закону, що полягають в наступному.
Відповідно до матеріалів адміністративної справи, апеляційну скаргу було подано з пропуском процесуального строку на апеляційне оскарження, встановленого законом, в редакції чинній на момент подання апеляційної скарги, тобто, після закінчення строків апеляційного оскарження постанови Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року, а також з порушенням вимог пункту 3 частини 2 статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки скаржником ГУ ДФС у Запорізькій області в апеляційній скарзі не зазначено електронну пошту, офіційну електронну адресу, за наявності, скаржника ГУ ДФС у Запорізькій області, з порушенням вимог пункту 1 частини 5 статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки скаржником скаржником ГУ ДФС у Запорізькій області до апеляційної скарги додано документ про сплату судового збору за подання до суду апеляційної інстанції апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції по адміністративній справі за адміністративним позовом, що містить позовну вимогу майнового характеру, який подано юридичною особою в неповному обсязі в розмірі 21798 грн. (платіжне доручення № 1012 від 20 жовтня 2017 року).
Ухвалою судді Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року апеляційна скарга ГУ ДФС у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року залишена без руху, у зв'язку з пропуском процесуального строку на апеляційне оскарження, встановленого законом, в редакції чинній на момент подання апеляційної скарги, тобто, після закінчення строків апеляційного оскарження постанови Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року, а також не відповідністю вимогам статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України та скаржнику ГУ ДФС у Запорізькій області надано строк на їх виправлення протягом десяти днів включно з моменту отримання копії ухвали судді Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року про залишення апеляційної скарги без руху, а саме: скаржнику ГУ ДФС у Запорізькій області пропонувалось протягом десяти днів включно з моменту отримання копії ухвали судді Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року про залишення апеляційної скарги без руху надати суду апеляційної інстанції клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження постанови Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року із зазначенням поважних підстав для поновлення пропущеного процесуального строку апеляційного оскарження постанови Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року з наданням відповідних доказів, а також повідомити суду апеляційної інстанції електронну пошту, офіційну електронну адресу скаржника ГУ ДФС у Запорізькій області та надати суду апеляційної інстанції документ про доплату судового збору за подання до суду апеляційної інстанції апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції по адміністративній справі за адміністративним позовом, що містить позовну вимогу майнового характеру, який подано юридичною особою на суму 7926 грн. 54 коп.
Як вбачається із матеріалів адміністративної справи, копія ухвали судді Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року про залишення апеляційної скарги без руху отримана уповноваженою особою скаржника ГУ ДФС у Запорізькій області - 29 березня 2018 року, про що свідчить поштове повідомлення в матеріалах адміністративної справи, однак ухвала судді Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року протягом десяти днів включно з моменту її отримання скаржником ГУ ДФС у Запорізькій області виконана не в повному обсязі, зазначені недоліки скаржником ГУ ДФС у Запорізькій області протягом десяти днів включно з моменту її отримання усунені частково, з яких вбачається наступне.
06 квітня 2018 року (відповідно до поштового штемпеля на конверті та відомостей інтернет-порталу Укрпошти, який забезпечує відстеження поштових відправлень за штрихкодовими ідентифікаторами /відправлення № 6900526387859, клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області відправлено 03 квітня 2018 року) від скаржника ГУ ДФС у Запорізькій області на адресу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду надійшло платіжне доручення № 88 від 12 лютого 2018 року про доплату судового збору за подання до суду апеляційної інстанції апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції по адміністративній справі за адміністративним позовом, що містить позовну вимогу майнового характеру, який подано юридичною особою на суму 7926 грн. 54 коп.
Однак, в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, скаржником ГУ ДФС у Запорізькій області знов ж таки не повідомлено електронну пошту, офіційну електронну адресу скаржника ГУ ДФС у Запорізькій області.
Разом з тим, скаржник ГУ ДФС у Запорізькій області в своєму клопотанні повторно просить суд апеляційної інстанції про поновлення пропущеного процесуального строку на подання апеляційної скарги на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року, в обґрунтування якої повторно зазначила, що копія оскаржуваної постанови суду першої інстанції дійсно отримана 24 жовтня 2017 року та була оскаржена в межах процесуального строку на апеляційне оскарження постанови суду протягом десяти днів з дня її отримання, однак через помилку на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (замість дати отримання спірного рішення 24 жовтня 2017 року - помилково зазначено дату 23 жовтня 2017 року) було відмовлено скаржнику у відкритті апеляційного провадження на підставі пункту 4 частини 1 статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з чим, вважає, що скаржником ГУ ДФС у Запорізькій області не пропущено строк на апеляційне оскарження.
Розглянувши повторне клопотання скаржника ГУ ДФС у Запорізькій області про поновлення пропущеного процесуального строку на апеляційне оскарження постанови Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про відсутність підстав для його задоволення з огляду на наступні обставини.
Відмовляючи у задоволенні клопотання про поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, суд повинен в сукупності оцінити всі обставини справи, навести мотиви щодо поважності чи неповажності причин пропуску строків на апеляційне оскарження та зазначити з яких підстав подане скаржником клопотання не може бути задоволене.
Із матеріалів адміністративної справи вбачається, що 03 жовтня 2017 року Запорізьким окружним адміністративним судом в порядку письмового провадження ухвалено постанову.
Наголошуємо на тому, що відповідно до поштового повідомлення в матеріалах адміністративної справи (а.с.174), копія постанови Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року отримана скаржником ГУ ДФС у Запорізькій області 23 жовтня 2017 року , що не спростовується матеріалами даної адміністративної справи .
З огляду на вказане, відповідно до частини 2 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, в редакції чинній на момент подання апеляційної скарги, останнім днем строку подання апеляційної скарги було 02 листопада 2017 року включно .
В той же час, апеляційна скарга апеляційна скарга ГУ ДФС у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року до суду першої інстанції подана 06 лютого 2018 року , про що свідчить реєстраційний штамп вхідної кореспонденції Запорізького окружного адміністративного суду, тобто з тримісячним пропуском строку на апеляційне оскарження вказаного судового рішення.
Більш того, відповідно до дати, поставленої скаржником ГУ ДФС у Запорізькій області на апеляційній скарзі, апеляційна скарга ГУ ДФС у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року навіть виготовлена 05 лютого 2018 року, тобто, поза межами десятиденного строку , встановленого чинним законодавством України на подання апеляційної скарги.
Вирішуючи клопотання, суд зазначає, що відповідно до частини 2 статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України, учасники справи зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.
Статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, чинною на момент подання апеляційної скарги, визначено порядок та строки апеляційного оскарження.
Дотримання вимог вказаної норми процесуального права є обов'язком для всіх учасників адміністративного процесу.
Суд апеляційної інстанції не знаходить обґрунтованими повторно вказані доводи скаржника ГУ ДФС у Запорізькій області, адже з моменту отримання копії постанови суду першої інстанції, а саме 23 жовтня 2017 року, скаржник ГУ ДФС у Запорізькій області мав право/обов'язок подати апеляційну скаргу у встановлений законом строк, а неналежне виконання посадовими особами скаржника ГУ ДФС у Запорізькій області службових обов'язків не звільняє суб'єкта владних повноважень від дотримання вимог процесуального закону.
Звертаємо увагу, що такі підстави (причини) для поновлення пропущеного строку апеляційного оскарження спірного судового рішення, як, зокрема, повторна подача апеляційної скарги на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року, у зв'язку з відмовою у відкритті провадження, визнаємо не поважними та такими, що взагалі не можуть бути підставами для поновлення пропущеного строку апеляційного оскарження.
На думку суду, внутрішня організація роботи щодо підготовки апеляційної скарги (належна або неналежна) не може вважатись поважною причиною пропуску процесуального строку апеляційного оскарження та, відповідно, не є доказом того, що скаржник з об'єктивних причин був позбавлений можливості подати апеляційну скаргу на постанову суду першої інстанції протягом десяти днів з моменту отримання її копії, а навпаки, свідчить про неналежну організацію роботи на підприємстві , безвідповідальність працівників та відсутність вимогливості і контролю за підлеглими з боку адміністрації.
До того ж, скаржником ГУ ДФС у Запорізькій області не вжиті заходи щодо притягнення до відповідальності винних осіб, що ставить під сумнів обставини, викладені в апеляційній скарзі скаржника ГУ ДФС у Запорізькій області.
Кодексом адміністративного судочинства України дотримання скаржником строку подачі апеляційної скарги визначено обов'язковою умовою при вирішенні питання про відкриття апеляційного провадження. Поновлення судом пропущеного строку можливо лише за наявності обставин, які є об'єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, що оскаржує судове рішення, пов'язані з дійсними істотними перешкодами та труднощами для своєчасного вчинення передбачених Кодексом адміністративного судочинства дій.
Водночас, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зауважити, що оскаржувана скаржником ГУ ДФС у Запорізькій області постанова Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року на момент повторної подачі апеляційної скарги набрала законної сили, у зв'язку з чим скаржник ГУ ДФС у Запорізькій області мав навести чіткі та обґрунтовані поважні причини пропуску ними строку на апеляційне оскарження рішення суду, які б виправдовували втручання у принцип res judicata (принципу остаточності рішення, згідно з яким жодна зі сторін не має права домагатися перегляду остаточного і обов'язкового рішення лише з метою повторного слухання справи і постановлення нового рішення. Відхід від цього принципу можливий лише коли він зумовлений особливими і непереборними обставинами).
При цьому, наголошуємо на тому, що жодних належних та допустимих доказів неможливості подання апеляційної скарги у встановлений законом строк, скаржником ГУ ДФС у Запорізькій області суду апеляційної інстанції не надано.
Станом на 16 квітня 2018 року включно недоліки апеляційної скарги не усунуто.
Враховуючи наявність вказаних недоліків апеляційної скарги, зокрема, що апеляційна скарга подана з тримісячним пропуском процесуального строку на апеляційне оскарження, встановленого законом, в редакції чинній на момент подання апеляційної скарги, а клопотання про поновлення пропущеного процесуального строку апеляційного оскарження постанови суду першої інстанції ставилося із зазначенням підстав, визнаних суддею неповажними через неналежне виконання посадовими особами скаржника ГУ ДФС у Запорізькій області службових обов'язків та відсутністю жодних належних та допустимих доказів неможливості подання апеляційної скарги у встановлений законом строк, а також подано без надання відповідних доказів станом на 16 квітня 2018 року включно, а також враховуючи не електронної пошти, офіційної електронної адреси скаржника ГУ ДФС у Запорізькій області, дана адміністративна справа не може бути розглянута Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом.
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними.
Зважаючи на те, що апеляційна скарга ГУ ДФС у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року у даній адміністративній справі подана до суду з порушенням вимог частини 2 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства, чинної на момент подання апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що у відкритті апеляційного провадження має бути відмовлено.
Керуючись статтями 299, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
УХВАЛИВ:
Визнати неповажними наведені скаржником Головним управлінням Державної фіскальної служби у Запорізькій області підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження постанови Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року.
У відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2017 року по адміністративній справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТрансАгро ЛТД до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області про скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя: Т.С. Прокопчук
Суддя: А.В. Шлай
Суддя: О.О. Круговий
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2018 |
Оприлюднено | 11.05.2018 |
Номер документу | 73836790 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні