ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 березня 2018 року Справа № 804/700/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Голобутовського Р.З.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Комунального підприємства "Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену" Дніпропетровської міської ради до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ :
24.01.2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Комунального підприємства "Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену" Дніпропетровської міської ради до Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, у якій позивач просить суд:
- визнати неправомірним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 28.02.2017 року № 0002101400, від 28.02.2017 року № 0002101400, від 28.02.2017 року № 0002121401.
Позивачем в обґрунтування позовних вимог зазначено, що в 2016 році були задекларовані податкові зобов'язання щодо земельного податку в декларації за 2016 рік від 27.01.2016 р. (електрона декларація від 27.01.2016 р. № 9005572577). За 1 квартал 2016 року підприємством земельний податок був сплачений, що підтверджується платіжним дорученням від 01.07.2016 р. №1 у розмірі 30321,69 грн. та не заперечується відповідачем. Однак, 30.03.2016 року Дніпропетровською міською радою було прийняте рішення № 8/5 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 р. № 5/6 Про місцеві податки та збори на території міста , яким внесено доповнення до рішення міської ради від 27.12.2010 року № 5/6 Про місцеві податки та збори на території міста , з урахуванням змін, внесених рішеннями міської ради від 28.12.2011 р. № 9/19, від 25.12.2013 р. № 8/45, від 18.06.2014 р. № 7/53, від 28.01.2015 р. № 7/60, від 15.07.2015 р. № 3/65, яким позивачу було надано право на пільги щодо сплати земельного податку. У зв'язку з зазначеним, КП ДДБМ було подано до ДПІ уточнюючу податкову декларацію від 14.04.2016 року №9055223478, якою з квітня 2016 року підприємство задекларувало зменшення раніше нарахованих податкових зобов'язань по земельному податку в повному обсязі на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 30.03.2016 року № 8/5. В подальшому постановою Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 20.04.2016 року у справі № 200/26369/15-а рішення Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 № 3/65 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 № 5/6 Про місцеві податки та збори на території міста було скасовано. Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.07.2016 у справі № 200/26369/15-а вищевказана постанова була залишена без змін. Однак, 06.06.2017 року Вищим адміністративним судом України у провадженні № К/800/20232/16 (№ 200/26369/15-а) була прийнята ухвала про задоволення касаційної скарги Дніпропетровської міської ради та скасовано постанову Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 20.04.2016 року. На підставі вказаного відповідач вважає, що КП ДДБМ протиправно застосувало пільгу з земельного податку, та прийняв рішення про проведення перевірки, за наслідком якої прийнято спірні податкові повідомлення-рішення. Проте, позивач вважає, що оскільки вищевказані рішення судів були скасовані, то право на пільгу щодо земельного податку позивачем не було втрачено і у останнього не виникло зобов'язань щодо коригування сплати податку на землю у 2016 році та сплати податку на землю. З огляду на викладене, просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
16.03.2018 року від Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на адресу суду надійшов письмовий відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого, зазначено що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області було проведено документальну позапланову виїзну перевірку КП Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену Дніпропетровської міської ради за період з 01.01.2014 р. по 29.01.2017 р. у зв'язку із припиненням діяльності підприємства. Перевіркою встановлено, що згідно уточнюючих декларацій з плати за землю за 2016 рік позивачем задекларовано пільгу по земельному податку, згідно рішення Дніпропетровської міської ради від 30.03.2016 р. № 8/5 Про внесення доповнень до рішення міської ради від 27.12.2010 р. №5/6 Про місцеві податки і збори на території міста . Однак, 20.04.2016 року у справі №200/26369/15-а Бабушкінським районним судом м. Дніпропетровська винесено постанову, якою рішення Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 р. № 3/65 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.10.2010 р. № 5/6 Про місцеві податки і збори на території міста було скасовано. Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.07.2016 р. по справі № 200/26369/15-а вказану постанову залишено без змін. Таким чином, станом на 14.02.2017 року ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду обов'язковою для виконання. Ухвала Вищого адміністративного суду України про скасування постанови Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 20.04.2016 р. та ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.07.2016 р. і направлення справи №200/26369/15-а на новий розгляд до суду першої інстанції набула законної сили лише 06.06.2017 р. Таким чином, за результатами проведеної перевірки КП Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену Дніпропетровської міської ради складено акт від 14.02.2017 р. №672/04-36-14-01/35986512, прийнято податкові повідомлення рішення від 28.02.2017 р. про донарахування податкових зобов'язань зі сплати земельного податку у загальній сумі 131350,15 грн. та застосовано штрафну санкцію у сумі 53544,81 грн. З огляду на викладене, відповідач вважає податкові повідомлення-рішення законними і обґрунтованими та просить в задоволенні позовних вимог відмовити.
Також, Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області до відзиву на позовну заяву надано клопотання про заміну неналежного відповідача.
Частиною 3 статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Оскільки спірні податкові повідомлення-рішення від 28.02.2017 року № 0002101400, від 28.02.2017 року № 0002101400, від 28.02.2017 року № 0002121401 прийняті Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області, суд вважає за необхідне здійснити заміну первісного відповідача належним відповідачем - Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.
Справа підлягає розгляду в порядку спрощеного позовного провадження згідно частини 2 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.
Комунальне підприємство "Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену" Дніпропетровської міської ради (код ЄДРПОУ 35986512) зареєстровано 27.06.2008 р. та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Центральному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, з 12.01.2017 р. перебуває в стані припинення.
Судом встановлено, що на підставі наказу від 23.01.2017 р. № 266 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки КП Дніпропетровська Дирекція Будівництва Метрополітену Дніпропетровської міської ради, направлень від 24.01.2017 р. №5099, від 24.01.2017 №5100, відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1. ст.75, п.п.78.1.7 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України, Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено перевірку Комунального підприємства "Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 р. по 29.01.2017 р., та з питання дотримання законодавства щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2014 р. по 29.01.2017 р., за результатами якої складено акт від 14.02.2017 р. № 672/04-36-14-01/35986512.
Перевіркою встановлено порушення КП Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену :
1. п.274.1 ст.274, п.284.1 ст.284 Податкового Кодексу України, внаслідок чого занижено податкові зобов'язання по земельному податку за період з 01.04.2016 р. по 31.07.2016 р. у розмірі 131050,16 грн.;
2. п. 287.3 ст. 287, п. 284.1 ст. 284, Податкового Кодексу України, що призвело до виникнення штрафних санкцій за несвоєчасну сплату суми податкового зобов'язання.
На підставі акта від 14.02.2017 р. № 672/04-36-14-01/35986512, відповідачем прийнято та направлено позивачу податкові повідомлення-рішення:
- по формі Ш від 28.02.2017 р. №0002101400 про нарахування штрафних санкцій за платежем земельний податок з юридичних осіб у сумі 8085,71грн.;
- по формі Ш від 28.02.2017 р. №0002101400, про нарахування штрафних санкцій за платежем земельний податок з юридичних осіб у сумі 1010,73грн.;
- по формі Р від 28.02.2017 р. №0002121401 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем земельний податок з юридичних осіб на 50536,16 грн., у тому числі 40428,93 грн. - за податковими зобов'язаннями, та 10107,23 грн. - штрафні (фінансові) санкції.
Під час розгляду справи судом перевірено прийняте відповідачем рішення на відповідність вимогам законодавства та встановлено наступне.
Відповідно до положень ст. 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним.
Правові засади застосування земельного податку регламентовані розділом XII Податок на майно Податкового кодексу України (далі - ПК України).
Відповідно до п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 ПК України земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу).
Згідно з п.п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПК України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Судом встановлено, що КП Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену є користувачем земельних ділянок:
- за адресою: пл. Горького, м.Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:06:087:0005 (на підставі рішення Дніпропетровської міської ради № 150/28 від 14.11.2012 р.),
- за адресою: пр. К.Маркса, у районі буд. №109, м. Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:06:085:0259 (на підставі рішення Дніпропетровської міської ради № 103/30 від 26.12.2012 р.),
- за адресою: пров. Скориківський, в районі буд. № 7, м. Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:06:089:0116 (на підставі рішення Дніпропетровської міської ради № 105/30 від 26.12.2012 р.);
- за адресою: вул.Кайдацька, 34-Д, м.Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:08:637:0004 (на підставі рішення Дніпропетровської міської ради № 152/28 від 14.11.2012 р.);
- за адресою: вул.Фурманова, 12-А, м.Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:03:120707:0084 (на підставі рішення Дніпропетровської міської ради № 151/28 від 14.11.2012 р.);
- за адресою: вул.Центральна, в районі буд.12, м.Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:02:415:0048 (на підставі рішення Дніпропетровської міської ради № 107/30 від 26.12.2012 р.);
- за адресою: пр.К.Маркса, в районі буд.49, м.Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:02:393:0060 (на підставі рішення Дніпропетровської міської ради № 104/30 від 26.12.2012 р.);
- за адресою: пр.К.Маркса, в районі буд.57, м.Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:02:409:0008 (на підставі рішення Дніпропетровської міської ради № 106/30 від 26.12.2012 р.);
- за адресою: пл.Героїв Майдану, в районі буд.1, м.Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:02:409:0005 (на підставі договору оренди від 22.06.2010 р. № 41010400401);
- за адресою: пл.Героїв Майдану, в районі буд.1, м.Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:02:410:0014 (на підставі договору оренди від 22.06.2010 р. № 41010400400);
- за адресою: пл.Героїв Майдану, в районі буд.1, м.Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:02:405:0031 (на підставі договору оренди від 21.06.2010 р. № 41010400392).
Згідно акта перевірки від 14.02.2017 р. № 672/04-36-14-01/35986512, КП Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену , вказані землі використовуються позивачем за цільовим призначенням: для звершення будівництва робочого ствола № 12 станції метро Театральна ; для розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту; для звершення будівництва робочого ствола № 16 станції метро; для звершення будівництва базового майданчика; для звершення будівництва робочого ствола № 14 станції метро Площа Леніна .
Проведеною перевіркою дотримання вимог податкового законодавства щодо земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності встановлено, що за період 2014 та 2015 роки КП Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену задекларовано пільгу по сплаті земельного податку у розмірі 100%, згідно рішень Дніпропетровської міської ради від 25.12.2013 р. №4/45 Про звільнення підприємств міста від сплати податку за землю у 2014 році та від 29.12.2014 р. №8/59 Про звільнення підприємств міста від сплати податку за землю у 2015 році відповідно.
Земельний податок на 2016 рік задекларований КП Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену згідно наданої до ДПІ у Центральному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області засобами електронного зв'язку податкової декларації від 27.01.2016 року №9005547811. Сума задекларованого земельного податку КП Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену згідно даної податкової декларації складає 121286,78 грн., щомісячні нарахування - 10107,23 грн.
КП Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену задекларувало податкові зобов'язання в декларації за 2016 рік від 27.01.2016 р. №9005547811 на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 р. № 3/65 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 р. № 5/6 Про місцеві податки та збори на території міста , яким внесено зміни до рішення міської ради від 27.12.2010 р. №5/6 Про місцеві податки та збори на території міста , з урахуванням змін, внесених рішеннями міської ради від 28.12.2011 р. №9/19, від 25.12.2013 р. №8/45, від 18.06.2014 р. №7/53, від 28.01.2015 р. №7/60, а саме: п.п.4.2 п.4 рішення установлено ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку.
Так, пунктом 3 додатку 2 до рішення міської ради від 15.07.2015 р. № 3/65 визначено перелік пільг щодо сплати земельного податку для юридичних осіб.
Відповідно до положення п. 3 рішення міської ради від 15.07.2015 р. № 3/65, установлено, що це рішення набуває чинності з 01.01.2016 р.
30.03.2016 року Дніпропетровська міська рада прийняла рішення №8/5 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 № 5/6 Про місцеві податки та збори на території міста , яким внесено доповнення до рішення міської ради від 27.12.2010 р. №5/6 Про місцеві податки та збори на території міста , з урахуванням змін, внесених рішеннями міської ради від 28.12.2011 р. №9/19, від 25.12.2013 р. №8/45, від 18.06.2014 р. №7/53, від 28.01.2015 р. №7/60, від 15.07.2015 р. №3/65, а саме:
доповнено пункт 3.1 додатка 2 підпунктами 3.1.10, 3.1.11 та 3.1.12 у такій редакції:
3.1.10. комунальні підприємства, які надають послуги у сфері міського електротранспорту і метрополітену за регульованими тарифами;
3.1.11. суб'єкти господарювання за земельні ділянки, які використовуються для будівництва об'єктів метрополітену;
3.1.12. суб'єкти господарювання за земельні ділянки, на яких розміщено транзитні модульні містечка для внутрішнього переміщення осіб (до 01.01.2018) .
У зв'язку з встановленою пільгою для суб'єктів господарювання за земельні ділянки, які використовуються для будівництва об'єктів метрополітену, КП Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену подано до ДПІ уточнюючу податкову декларацію від 14.04.2016 року №9055223478, якою з квітня 2016 року задекларовано зменшення раніше нарахованих податкових зобов'язань по земельному податку в повному обсязі на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 30.03.2016 року №8/5.
Також, відповідачем підтверджено в акті перевірки, що рішенням Дніпропетровської міської ради №8/5 від 30.03.2016 р. позивач був звільнений від сплати земельного податку.
Порушення вимог податкового законодавства щодо земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2016 рік ґрунтуються на постанові Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 20.04.2016 року у справі № 200/26369/15-а, якою рішення Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 р. № 3/65 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010р. № 5/6 Про місцеві податки та збори на території міста скасовано.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного суду від 06.07.2016 р. у справі №200/26369/15-а вищевказану постанову залишено без змін.
Згідно з вимогами п. 284.1 ст. 284 ПК України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.
Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.
Відповідно до вимог п. 284.2 ст.284 ПК України, якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.
Судом встановлено, що ухвалою Вищого адміністративного суду України від 06.06.2017 року у справі № 200/26369/15-а (провадження К/800/20232/16) постанову Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 20.04.2016 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.07.2016 року скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Станом на час розгляду даної справи рішення Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 р. № 3/65 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 р. № 5/6 Про місцеві податки та збори на території міста не скасовано. Отже дане рішення є чинним та має бути застосовано КП Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену з урахуванням змін, внесених рішенням Дніпропетровської міської ради №8/5 від 30.03.2016 р.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Прийняття рішень, вчинення дій суб'єктами владних повноважень передбачає, зокрема, дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення (дії), є критерієм, який випливає з принципу пропорційності (адекватності). Дотримання принципу пропорційності особливо важливе при прийнятті рішень або вжитті заходів, які матимуть вплив на права, свободи та інтереси особи. Метою дотримання цього принципу є досягнення розумного балансу між публічними інтересами, на забезпечення яких спрямовані рішення або дії суб'єкта владних повноважень, та інтересами конкретної особи. Принцип пропорційності, зокрема, передбачає, що:
- здійснення повноважень, як правило, не повинно спричиняти будь-яких негативних наслідків, що не відповідали б цілям, які заплановано досягти;
- якщо рішення або дія можуть обмежити права, свободи чи інтереси осіб, то такі обмеження повинні бути виправдані необхідністю досягнення більш важливих цілей;
- несприятливі наслідки для прав, свобод та інтересів особи внаслідок рішення чи дії суб'єкта владних повноважень, повинні бути значно меншими від тієї шкоди, яка могла б настати за відсутності такого рішення чи дії;
- для досягнення суспільно-корисних цілей необхідно обирати найменш шкідливі засоби.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За сукупності викладених обставин, враховуючи чинність рішення Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 р. № 3/65 Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 р. № 5/6 Про місцеві податки та збори на території міста , та оскільки Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень з урахуванням вимог, визначених ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд визнає податкові повідомлення-рішення такими, що суперечать приписам чинного законодавства, отже підлягають скасуванню.
На підставі викладеного позовна заява Комунального підприємства "Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену" Дніпропетровської міської ради є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Частиною 1 статті 139 КАС України передбачено, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов'язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 1762,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням № 02 від 14.02.2018 року.
З огляду на задоволення позовних вимог, сплачений позивачем судовий збір за подачу адміністративного позову до суду в сумі 1762,00 грн. підлягає стягненню з Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань.
Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 241-243, 245-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Комунального підприємства "Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену" Дніпропетровської міської ради (вул.Курчатова, 8, м.Дніпро, 49038; код ЄДРПОУ 35986512) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська 17а, м. Дніпро, 49000; код ЄДРПОУ 39394856) про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення:
- від 28.02.2017 р. №0002101400 про нарахування штрафних санкцій за платежем земельний податок з юридичних осіб у сумі 8085,71грн.;
- від 28.02.2017 р. №0002101400, про нарахування штрафних санкцій за платежем земельний податок з юридичних осіб у сумі 1010,73грн.;
- від 28.02.2017 р. №0002121401 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем земельний податок з юридичних осіб на 50536,16 грн., у тому числі 40428,93 грн. - за податковими зобов'язаннями, та 10107,23 грн. - штрафні (фінансові) санкції.
Стягнути на користь Комунального підприємства "Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену" Дніпропетровської міської ради (код ЄДРПОУ 35986512) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) документально підтверджені судові витрати, пов'язані зі сплатою судового збору у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок).
Рішення суду набуває законної сили у відповідності до положень ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2018 |
Оприлюднено | 11.05.2018 |
Номер документу | 73840615 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні