Рішення
від 07.05.2018 по справі 815/2176/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2176/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 травня 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Кравченка М.М.;

за участі:

секретаря судового засідання - Кушкань Т.В.;

позивача - ОСОБА_1;

представника позивача - ОСОБА_2;

представника відповідача - ОСОБА_3;

представника третьої особи - ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Кандидата в депутати Любашівської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 1 ОСОБА_1 (66502, Одеська обл., Любашівський р-н., смт. Любашівка, вул. Добролюбова, 1-Б, РНОКПП НОМЕР_1) до Любашівської селищної виборчої комісії (66502, Одеська обл., Любашівський р-н., смт. Любашівка, вул. Володимира Князя, 84, ідентифікаційний код 34264233), третя особа: Кандидат в депутати Любашівської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 1 ОСОБА_5 (66500, Одеська обл., Любашівський р-н., с. Солтанівка, вул. Київська, 14, РНОКПП НОМЕР_2), про визнання протиправною та скасування постанови № 11 від 03.05.2018 року про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 510625, визнати протиправним та недійсним протокол про повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці № 510625 від 03.05.2018 року, -

СУТЬ СПОРУ:

Кандидат в депутати Любашівської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 1 ОСОБА_1 звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Любашівської селищної виборчої комісії, третя особа: Кандидат в депутати Любашівської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 1 ОСОБА_5, в якій просив: визнати протиправним та скасувати постанову № 11 Любашівської селищної виборчої комісії від 03.05.2018 року про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 510625 з виборів депутатів Любашівської селищної ради; визнати протиправним та не дійсним протокол Любашівської селищної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці № 510625 з виборів депутатів Любашівської селищної ради від 03.05.2018 року.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне.

29.04.2018 року відбулися вибори депутатів та голови Любашівської об'єднаної територіальної громади. Відповідно до протоколу дільничної виборчої комісії з підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 510625 загальна кількість виборців, що прийняла участь в голосуванні - 181 виборець, в тому числі проголосувало за ОСОБА_6 - 4, за ОСОБА_5 - 43, за ОСОБА_7 - 35, за ОСОБА_1 - 44, за ОСОБА_8 - 9, за ОСОБА_9 - 37, недійсними визнано 9 бюлетенів. На підставі скарги кандидата в депутати ОСОБА_5 03.05.2018 року Любашівська селищна виборча комісія прийняла рішення в формі постанови № 11 здійснити перерахунок голосів по виборчій дільниці № 510625 округ № 1.

Позивач вважає, що постанова № 11 про перерахунок голосів була ухвалена всупереч вимогам закону, тобто є протиправною, оскільки відповідно до п.6 ст.83 Закону України Про місцеві вибори за наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців. Оскільки жодних відповідно оформлених актів про порушення вимог закону до територіальної комісіє не надходило, призначати повторний перерахунок голосів територіальна виборча комісія не мала права, тобто діяла в супереч вимогам закону.

Також, позивач вказує, що за результатами протиправного повторного підрахунку голосів було складено протокол територіальної Любашівської селищної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів від 03.05.2018 року, в якому зазначено, що загальна кількість виборців, що прийняла участь в голосуванні - 181 виборець, в тому числі за ОСОБА_6 - 4, за ОСОБА_5 - 43, за ОСОБА_7 - 35, за ОСОБА_1 - 39, за ОСОБА_8 - 9, за ОСОБА_9 - 36, недійсними визнано 9 бюлетенів. Таким чином, на думку позивача, є очевидною спроба фальсифікації результатів волевиявлення громадян з боку територіальної виборчої комісії. Дана обставина підтверджується тим, що фактично зникло 6 виборчих бюлетенів.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 05.05.2018 року позовну заяву Кандидата в депутати Любашівської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 1 ОСОБА_1 (66502, Одеська обл., Любашівський р-н., смт. Любашівка, вул. Добролюбова, 1-Б, РНОКПП НОМЕР_1) до Любашівської селищної виборчої комісії (66502, Одеська обл., Любашівський р-н., смт. Любашівка, вул. Володимира Князя, 84, ідентифікаційний код 34264233), третя особа: Кандидат в депутати Любашівської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 1 ОСОБА_5 (66500, Одеська обл., Любашівський р-н., с. Солтанівка, вул. Київська, 14, РНОКПП НОМЕР_2), про визнання протиправною та скасування постанови № 11 від 03.05.2018 року про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 510625, визнати протиправним та недійсним протокол про повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці № 510625 від 03.05.2018 року було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін у передбачені ст.273 КАС України строки.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що 29.04.2018 року відбулися вибори голови та депутатів на виборчій дільниці № 510625. На протязі дня були неодноразові дзвінки від спостерігачів. Після здачі протоколів до СВК були виявлені математичні помилки. Голові дільничної виборчої комісії було повернуто протоколи для виправлення математичних помилок, що були допущені при їх складенні. ДВК виправила помилки і СВК прийняла Уточнений протокол. 30.04.2018 року і 01.05.2018 року до СВК надійшли письмові скарги від різних суб'єктів виборчого процесу на роботу виборчих комісій з вимогою повторного перерахунку голосів, які комісія розглядала в мірі їх надходження. Письмові скарги на роботу ДВК № 510625 надійшли 01.05.2018 року від кандидата ОСОБА_5, від офіційного спостерігача ОСОБА_10 та від члена ДВК ОСОБА_11 У скаргах вказувалось, що на членів комісії здійснювався тиск за допомогою надання їм продуктів харчування, що могло поставити членів комісії в певну моральну залежність від кандидата ОСОБА_1 Крім того, відбулося голосування без паспортів, по іншим документам. 03.05.2018 року на засіданні СВК запросила і вислухала скаржників та вирішила шляхом голосування провести перерахунок голосів по виборчій дільниці № 510625. При перерахунку голосів було виявлено, що в пачці кандидата ОСОБА_1 було п'ять зіпсованих бюлетенів, а в кандидата ОСОБА_9 один зіпсований. Ці шість бюлетенів були зараховані як недійсні. Селищна виборча комісія встановила результати голосування. Члени дільничних комісій, кандидати у депутати, члени СВК здійснили огляд пакетів перед тим, як їх відкрити і жодного зауваження щодо порушення їх цілісності не прозвучало. Також, відповідач зазначає, що у виданому позивачеві протоколі була допущена механічна помилка, яка не впливає на кінцевий результат.

Позивач та його представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили їх задовольнити.

Представник відповідача та третьої особи в судовому засіданні позов не визнали та заперечували проти його задоволення.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що в задоволенні позову слід відмовити повністю. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -

ВСТАНОВИВ:

29.04.2018 року відбулися вибори депутатів та голови Любашівської об'єднаної територіальної громади.

Відповідно до протоколу дільничної виборчої комісії, складеного 30.04.2018 року о 00:45 год., про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 510625 загальна кількість виборців, що взяла участь в голосуванні - 181 виборець, проголосувало за ОСОБА_6 - 4, за ОСОБА_5 - 43, за ОСОБА_7 - 35, за ОСОБА_1 - 44, за ОСОБА_8 - 9, за ОСОБА_9 - 37, недійсними визнано 9 бюлетенів.

01.05.2018 року до Любашівської селищної виборчої комісії надійшла скарга від кандидата в депутати Любашівської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 1 ОСОБА_5, в якій він просив перерахувати бюлетені по дільниці № 510625 в зв'язку з наступними порушеннями: тиск на членів комісії та на виборців за допомогою підкупу у вигляді надання їм продуктів харчування кандидатом в депутати Любашівської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 1 ОСОБА_1; голосування без паспортів та по посвідченню водія.

01.05.2018 року до Любашівської селищної виборчої комісії надійшла скарга від спостерігача ОСОБА_10 та члена комісії ОСОБА_11, в якій вони просили перерахувати бюлетені на дільниці № 510625 на підставі виявлених порушень: голосування виборців без паспортів; тиск на членів комісії та на виборців (надання продуктів харчування) кандидатом ОСОБА_1

03.05.2018 року о 09:50 год. на засіданні Любашівської селищної виборчої комісії було прийнято рішення шляхом голосування за результатами розгляду вказаних скарг провести перерахунок голосів по виборчій дільниці № 510625 округ № 1. За це рішення проголосували за - 12, проти - 1, утрималися - 0.

03.05.2018 року о 11:00 год. Любашівська селищна виборча комісія прийняла постанову № 11 про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях, крім іншого, № 510625 округ № 1.

03.05.2018 року о 11:37 год. на засіданні Любашівської селищної виборчої комісії було розпочато перерахунок голосів на виборчій дільниці № 510625 округ № 1 за участі членів дільничної виборчої комісії.

Відповідно до протоколу засідання Любашівської селищної виборчої комісії від 03.05.2018 року відсутні будь-які зауваження щодо порушення цілісності та пошкодженості пакетів з виборчими документами по округу № 1.

Під час проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 510625 в одномандатному виборчому окрузі № 1 Любашівська селищна виборча комісія визначила, що загальна кількість виборців, яка прийняла участь в голосуванні - 181 виборець, за ОСОБА_6 проголосувало 4, за ОСОБА_5 - 43, за ОСОБА_7 - 35, за ОСОБА_1 - 39, за ОСОБА_8 - 9, за ОСОБА_9 - 36, недійсними визнано 15 бюлетенів.

В протоколі засідання Любашівської селищної виборчої комісії від 03.05.2018 року зазначено, що недійсних бюлетенів 15, у протоколі зазначено 10, в зв'язку з тим, що в пачках за кандидатів були виявлені зіпсовані бюлетені, їх віднесено до пачки недійсні .

За результатами проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 510625 в одномандатному виборчому окрузі № 1 Любашівська селищна виборча комісія склала протокол про повторний підрахунок голосів виборців, в якому встановила, що за ОСОБА_6 проголосувало 4 виборці, за ОСОБА_5 - 43 виборці, за ОСОБА_7 - 35 виборців, за ОСОБА_1 - 39 виборців, за ОСОБА_8 - 9 виборців, за ОСОБА_9 - 36 виборців.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши законність дій та рішень відповідача, суд прийшов до висновку, що позов не належить до задоволення.

Свій висновок суд вмотивовує наступним чином.

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначаються Законом України Про місцеві вибори .

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України Про місцеві вибори місцеві вибори є вільними та відбуваються на основі гарантованого Конституцією України та цим Законом загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Згідно з ч.2 ст.2 Закону України Про місцеві вибори вибори депутатів сільських, селищних рад проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах, на які поділяється територія відповідно села (кількох сіл, жителі яких добровільно об'єдналися у сільську громаду), селища, територія утвореної відповідно до Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад об'єднаної сільської, селищної територіальної громади (далі - територія об'єднаної сільської, селищної територіальної громади).

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України Про місцеві вибори виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Згідно з ч.3 ст.20 Закону України Про місцеві вибори територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у порядку, передбаченому цим Законом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії. Повноваження територіальної виборчої комісії у новосформованому складі починаються з моменту складення присяги більшістю від складу територіальної виборчої комісії, визначеного при формуванні її складу, на засіданні цієї комісії. Таке засідання скликається головою територіальної виборчої комісії і проводиться не пізніш як на другий день після дня прийняття рішення про формування її складу.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України Про місцеві вибори сільська, селищна, районна в місті, міська, районна територіальна виборча комісія підпорядковується відповідній міській (міста з районним поділом або міста, до складу якого входять село, селище та/або інше місто), районній, обласній територіальній виборчій комісії, виборчій комісії Автономної Республіки Крим, яка встановлює результати місцевих виборів відповідно міської, районної, обласної ради, Верховної ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим або міського голови стосовно відповідних місцевих виборів.

Згідно з ч.1 ст.25 Закону України Про місцеві вибори територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених цим та іншими законами України.

Відповідно до ч.4 ст.25 Закону України Про місцеві вибори сільська, селищна територіальна виборча комісія: забезпечує підготовку та проведення відповідних місцевих виборів; утворює одномандатні виборчі округи по виборах депутатів сільської, селищної ради, встановлює їх межі, єдину нумерацію; реєструє кандидатів у депутати відповідно сільської, селищної ради у відповідних одномандатних виборчих округах, їх довірених осіб та видає їм посвідчення; реєструє кандидатів на посаду відповідно сільського, селищного голови, старости, їх довірених осіб та видає їм відповідні посвідчення; повідомляє населення про зареєстрованих кандидатів у депутати відповідної сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, старости; затверджує текст виборчих бюлетенів по виборах депутатів відповідної місцевої ради, а також сільського, селищного голови, старости, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів, передає їх дільничним виборчим комісіям; скликає у разі необхідності за власною ініціативою засідання дільничної виборчої комісії; вирішує питання щодо використання коштів на проведення місцевих виборів, розподіляє кошти між дільничними виборчими комісіями, здійснює контроль за їх цільовим використанням; сприяє організації зустрічей кандидатів у депутати відповідно сільської, селищної ради, кандидатів на посаду відповідно сільського, селищного голови, старости з виборцями; забезпечує виготовлення бланків протоколів та іншої виборчої документації, передає їх відповідним дільничним виборчим комісіям; здійснює контроль за наданням списків виборців дільничними виборчими комісіями для загального ознайомлення та уточнення; реєструє офіційних спостерігачів від кандидатів у депутати відповідної сільської, селищної ради та кандидатів на посади сільських, селищних голів, старост, від громадських організацій; здійснює контроль за використанням кандидатами власних виборчих фондів згідно із цим Законом; встановлює підсумки голосування та результати виборів депутатів відповідної сільської, селищної ради та відповідного сільського, селищного голови, старости; реєструє обраних депутатів сільської, селищної ради; реєструє обраного сільського, селищного голову, старосту; організовує проведення повторного голосування і повторних виборів у випадках, передбачених цим Законом; встановлює підсумки голосування з виборів депутатів районної ради в територіальних виборчих округах, утворених у межах відповідного села, селища, передає ці підсумки до районної виборчої комісії; здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.

Згідно з ч.2 ст.27 Закону України Про місцеві вибори основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.

Відповідно до ч.4 ст.83 Закону України Про місцеві вибори у разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів виправлень, помилок, неточностей територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов'язати дільничну виборчу комісію внести зміни до цього протоколу шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений . Під час розгляду цього питання дільничною виборчою комісією відповідні примірники протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, доставлені до територіальної виборчої комісії, зберігаються у територіальній виборчій комісії, яка відповідно до частини першої цієї статті приймала такі документи.

Згідно з ч.6 ст.83 Закону України Про місцеві вибори за наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців.

Відповідно до ч.7 ст.83 Закону України Про місцеві вибори у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної комісії територіальна комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці. Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами не допускається.

Згідно з ч.9 ст.83 Закону України Про місцеві вибори повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією, що прийняла рішення про повторний підрахунок голосів, з обов'язковою участю членів дільничної виборчої комісії, які передають виборчу документацію, після розгляду і прийняття протоколів та інших виборчих документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці територіальною виборчою комісією мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати, уповноважені особи місцевих організацій партій, довірені особи кандидатів, офіційні спостерігачі.

Відповідно до ч.10 ст.83 Закону України Про місцеві вибори територіальна виборча комісія в разі повторного підрахунку нею голосів виборців на відповідній виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Згідно з ч.11 ст.83 Закону України Про місцеві вибори протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів складається територіальною виборчою комісією у кількості примірників, яка на чотири більша за кількість осіб, які входять до складу відповідної територіальної виборчої комісії. Примірники протоколів нумеруються і мають однакову юридичну силу. Цей протокол підписується присутніми членами територіальної виборчої комісії та членами дільничної виборчої комісії, які брали участь у повторному підрахунку голосів виборців, і засвідчується печаткою територіальної виборчої комісії. Відомості, занесені до протоколу, оголошуються. Непідписання протоколу окремими членами виборчої комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу.

З урахуванням зазначеного, суд вважає, що Любашівська селищна виборча комісія правомірно за результатами розгляду поданих скарг 03.05.2018 року прийняла постанову № 11 про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 510625 округ № 1.

Під час розгляду справи суд встановив, що за результатами проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 510625 округ № 1 Любашівською селищною виборчою комісією було виявлено 15 недійсних бюлетенів, а у протоколі від 30.04.2018 року зазначено 9 недійсних, а саме виявлено додатково 5 недійсних за ОСОБА_1 та 1 недійсний за ОСОБА_9

Також, суд встановив, що в наданому Кандидату в депутати Любашівської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 1 ОСОБА_1 примірнику протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 510625 в одномандатному виборчому окрузі № 1 було зроблено технічну помилку, а саме вказано невірно 9 недійсних бюлетенів замість вірного 15.

Тобто, з урахуванням зазначеного, суд прийшов до висновку, що відповідач обґрунтовано 03.05.2018 року здійснив повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 510625 округ № 1, за результатами якого було складено відповідний протокол.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що заявлені позовні вимоги не належать до задоволення.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Доводи позивача, якими він обґрунтовував свої позовні вимоги, не знайшли свого підтвердження впродовж розгляду справи та спростовуються наведеними в рішенні суду обставинами. Адже, згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно з положеннями ст.9 Конституції України та ст.17, ч.5 ст.19 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.

Відповідно до п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 року, заява 4909/04, Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно з вимогами ст.139 КАС України судові витрати не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 272, 273, 278 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Кандидата в депутати Любашівської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 1 ОСОБА_1 (66502, Одеська обл., Любашівський р-н., смт. Любашівка, вул. Добролюбова, 1-Б, РНОКПП НОМЕР_1) до Любашівської селищної виборчої комісії (66502, Одеська обл., Любашівський р-н., смт. Любашівка, вул. Володимира Князя, 84, ідентифікаційний код 34264233), третя особа: Кандидат в депутати Любашівської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 1 ОСОБА_5 (66500, Одеська обл., Любашівський р-н., с. Солтанівка, вул. Київська, 14, РНОКПП НОМЕР_2), про визнання протиправною та скасування постанови № 11 від 03.05.2018 року про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 510625, визнати протиправним та недійсним протокол про повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці № 510625 від 03.05.2018 року - відмовити повністю.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.278 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.272 КАС України.

Суддя М.М. Кравченко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2018
Оприлюднено11.05.2018
Номер документу73841449
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2176/18

Рішення від 07.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 05.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 05.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні