Рішення
від 07.05.2018 по справі 819/638/17
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ Справа № 819/638/17 07 травня 2018 рокум.Тернопіль Суддя Тернопільського окружного адміністративного суду Шульгач М. П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику повідомлення учасників справи в письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Тервікнопласт» про стягнення адміністративно-господарських санкцій, суд        В С Т А Н О В И В: Тернопільське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Тервікнопласт» про стягнення адміністративно-господарських санкцій. 10 травня 2017 року дану справу було зупинено до вирішення справи № 819/611/17 та набрання рішення у даній справі законної сили. 12 липня 2017 року Львівський апеляційний адміністративний суд  у справі № 819/611/17 постановив Апеляційну скаргу Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задоволити. Постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 10.05.2017р. скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю “Тервікнопласт” до Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, третя особа без самостійних вимог на предмет спору Тернопільський міськрайонний центр зайнятості, про визнання протиправними дій щодо нарахування адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та пені, - відмовити. Дана постанова набрала законної сили 12.07.2017 року, а тому ухвалою від 04 квітня 2018 року Тернопільський окружний адміністративний суд поновив провадження у даній справі. Відповідно до частини п'ятої статті 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п'яти днів з дня отримання відзиву (частина сьома статті 262 КАС України). Клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін сторони не подавали, а тому дану справу слід розглядати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами Суд розглянувши подані документи та матеріали, встановив наступні факти: Спірні правовідносини регулюються приписами Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі – Закону) (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин). Зокрема, згідно ст.19 цього Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Відповідно до ст.20 вказаного Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України. У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом. З системного аналізу наведених норм слідує, що на підставі поданої звітності в разі невиконання нормативу працевлаштування інвалідів підприємство зобов'язано до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, сплатити адміністративно-господарські санкції. В разі несплати таких їх стягнення здійснюється за позовом відповідного відділення Фонду соціального захисту інвалідів. Статтею 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 р. № 875 визначено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Згідно з матеріалами справи за 2016 рік середньооблікова чисельність товариства з обмеженою відповідальністю «Тервікнопласт» його штатних працівників облікового складу за рік складає 222 особи, тобто відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить у цей період складає 9 осіб, проте даний норматив відповідачем не дотримано та протягом 2016 року відповідачем були працевлаштовані 6 осіб. Середньо річна заробітна плата за 2016 рік складає 39262,69 грн. Таким чином за 3 робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів і не зайняті інвалідам, відповідач до 15.04.2017 р. повинен сплатити самостійно адміністративно-господарські санкції у розмірі 117788,91 грн. 14.03.2017р. позивач направив на адресу ТзОВ «Тервікнопласт» лист № 04-168/306, яким повідомив, що згідно поданої звітності за 2016 рік за три нестворених робочих місця для працевлаштування інвалідів необхідно сплатити до 15.04.2017р. адміністративно-господарські санкції у сумі 117788 грн. 91 коп.; порушення термінів сплати тягне за собою нарахування пені на суму заборгованості в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день її прострочення; у разі несплати коштів справа буде передана на розгляд в суд. Як вбачається з матеріалів справи відповідач не був згідний із даним нарахуванням та оскаржив дії фонду в судовому порядку, проте в подальшому постановою від 12 липня 2017 року Львівський апеляційний адміністративний суд у справі № 819/611/17 відмовив в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Тервікнопласт» до Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, третя особа без самостійних вимог на предмет спору Тернопільський міськрайонний центр зайнятості, про визнання протиправними дій щодо нарахування адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та пені. Дана постанова набрала законної сили в день її проголошення тобто 12.07.2017 року. На час розгляду справи доказів добровільного погашення адміністративно-господарські санкції у сумі 117788 грн. 91 коп. товариство з обмеженою відповідальністю «Тервікнопласт» суду не представило, Таким чином, суд приходить до висновку, що поскільки даний борг є аргументований та підтверджений документально то позов слід задовольнити.    Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд          ВИРІШИВ: Позов задовольнити. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Тервікнопласт» ( вул. Степана Бандери, 38, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 33992917) в користь Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів ( вул.. Грушевського, 8 м. Тернопіль, код ЄРПОУ 14032334) адміністративно-господарські санкції в розмірі 117788,91 грн. на р/р 3121123070002, Державний бюджет м. Тернопіль, 50070000, банк отримувача ГУДКСУ в Тернопільській області, МФО 838012, код одержувача 37977726. Рішення набирає законної сили в порядку встановленому ст..255 КАС України і може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду  в порядку і строки, передбачені ст.295 КАС України Повне судове рішення складено 07 травня 2018 року. Головуючий суддя                                                                      Шульгач М.П. копія вірна         Суддя                                                                                          Шульгач М.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2018
Оприлюднено14.05.2018
Номер документу73873181
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/638/17

Постанова від 14.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 20.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 20.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Рішення від 07.05.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

Ухвала від 04.04.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач М.П.

Ухвала від 21.04.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні