справа № 208/2857/17
№ провадження 2-а/208/33/18
РІШЕННЯ
Іменем України
20 березня 2018 р. м. Кам'янське
Заводський районний суд м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області, у складі Головуючого, судді - Похвалітої С.М., за участю секретаря судового засідання Шешуревої Я.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Філінг Стейшн Менеджмент до Кам'янської міської ради про визнання рішення незаконним, -
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю Філінг Стейшн Менеджмент звернулось до Заводського районного суду м.Дніпродзержинська Дніпропетровської області із позовом до Кам'янської міської ради про визнання рішення незаконним.
У своєму позові позивач посилається на те, що позивач є користувачем земельної ділянки у м. Кам'янське, про що між сторонами було укладено договір оренди земельної ділянки 05 травня 2015 року. Відповідачем 30 вересня 2016 року було прийнято рішення № 349-10/ VII Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року № 824-38/VI зі змінами , відповідно до якого було внесені зміни до п.2 рішення міської ради та викладено так: річна сума орендної плати у відсотках до нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які надані в користування, з 01.11.2016 року та в подальшому до внесення змін до цього рішення становить: 3 відсотка для землекористувачів, у яких сумарна площа орендованих земельних ділянок не перевищує 10 га.; 3,5 відсотка - для землекористувачів, у яких сумарна площа орендованих земельних ділянок дорівнює або перевищує 10 га.; 12 відсотків - для землекористувачів, які використовують земельній ділянки для розміщення об'єктів торгівлі (посередництво в торгівлі) пальним та паливом . Вважає, що відповідач всупереч вимогам Закону України Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності прийняв зазначений регуляторний акт поза планом здійснення регуляторної діяльності, без аналізу регуляторного впливу та обов'язкового оприлюднення його проекту у засобах масової інформації, чим порушив право позивача взяти участь у процесі прийняття рішення, тобто на падання зауважень та пропозицій щодо проекту відповідного регуляторного акту. Встановлення розміру орендної плати не відповідає принципу ефективності в частині мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, пов'язаних з дією регуляторного акту, тоді як можливо було встановлення розміру орендної плати від 30% до 12% нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Окрім цього, регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин: відсутній аналіз регуляторного впливу, проект регуляторного акта не був оприлюднений. Враховуючи, що проект рішення не був оприлюднений та відсутній аналіз регуляторного впливу рішення, відповідачем рішення не могло бути прийнято в силу прямої дії заборони дій.
Тому просить суд визнати незаконним повністю Рішення Кам'янської міської ради від 30 вересня 2016 року № 349-10/VII Про внесення змін до рішення міської ради від 12 липня 2013 року № 842-38/VI зі змінами ; стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень на користь позивача.
В судове засідання представник позивача Товариства з обмеженою відповідальністю Філінг Стейшн Менеджмент не з'явився, надав суду клопотання, у якому просить суд розглянути справу у його відсутність, вимоги підтримує в повному обсязі.
В судове засідання представник відповідача Кам'янської міської ради не з'явився, надав суду клопотання, у якому просить суд розглянути справу у його відсутність, вимоги не визнає та просить суд відмовити в задоволенні позову.
Суд, вивчивши матеріали адміністративної справи, заперечення на позов, дослідивши письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Судом встановлено, що між позивачем Товариством з обмеженою відповідальністю Філінг Стейшн Менеджмент та відповідачем Кам'янською міською радою 05 травня 2015 року укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення, згідно умовами якого орендодавець на підставі рішення міської ради від 27 лютого 2015 року надав, а орендар прийняв в оренду строком до 27 лютого 2025 року земельну ділянку для автозаправної станції, загальною площею 1,1864 га., що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область м. Кам'янське, вул.Димитрова, 19, що вбачається з наданого суду договору оренди земельної ділянки.
Відповідачем Кам'янською міською радою 30 вересня 2016 року було прийнято рішення № 349-10/VII Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року № 824-38/VI зі змінами .
Посилання представника на те, що відповідач, при прийнятті вказаного рішення, діяв всупереч вимогам Закону України Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності є безпідставними з огляду на наступне.
Згідно до вимог ст.13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Відповідно до ч.3 ст.16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Відповідно до п.34 ч.1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Так, згідно до ч.1 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до вимог ст.12 Земельного Кодексу України передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад та передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Згідно до ст. 23 Закону України Про оцінку земель технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Таким чином, Кам'янська міська рада має право вирішувати земельні питання відносно земель, які перебувають у комунальній власності та приймати з цього приводу відповідні рішення.
Згідно до ч.1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Ч.2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до вимог 288.1 Податкового Кодексу України, яка діяла на час прийняття рішення, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Так, згідно до змісту рішення № 349-10/VII Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року № 824-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ зі змінами, вбачається, що воно прийнято з метою збільшення надходжень до бюджету міста, відповідно до Податкового кодексу України, Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році , з ураховуванням протоколу засідання наради з питання забезпечення виконання затверджених міською радою річних показників по платі за землю та здійснення заходів щодо уникнення можливих втрат та мобілізації додаткових надходжень до місцевого бюджету по земельним платежам від 16 серпня 2016 року, протоколу наради з питання збільшення доходної частини бюджету за рахунок надходжень від плати за землю від 18.08.2016 року, службової записки директора департаменту фінансів міської ради Шевченко Т.М. від 22.08.2016 року № б/н.
Судом встановлено, що вказаним рішення були внесені зміни до п.2 Рішення міської ради від 12 липня 2013 року № 824-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ та викладено так: річна сума орендної плати у відсотках до нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які надані в користування, з 01.11.2016 року та в подальшому до внесення змін до цього рішення становить: 3 відсотка для землекористувачів, у яких сумарна площа орендованих земельних ділянок не перевищує 10 га.; 3,5 відсотка - для землекористувачів, у яких сумарна площа орендованих земельних ділянок дорівнює або перевищує 10 га.; 12 відсотків - для землекористувачів, які використовують земельній ділянки для розміщення об'єктів торгівлі (посередництво в торгівлі) пальним та паливом .
Згідно до вимог Підпункту 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України, рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Так, відповідно до вимог Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році , а саме Прикінцевих положень п.4 встановлено, що в 2016 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів на 2016 рік не застосовуються вимоги, встановлені підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України та Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Таким чином, судом встановлено, що Кам'янська міська рада, при прийнятті рішення 30 вересня 2016 року № 349-10/VII Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року № 824-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ зі змінами, діяла в межах Конституції та законів України, які були чинні на час прийняття нею оскаржуваного рішення, прийняла рішення, яке обумовить нові надходження до бюджету, а також будь-яких порушень під час прийняття рішення судом не встановлено.
Окрім цього, судом встановлено, що з метою збільшення надходжень до бюджету, відповідно до Податкового Кодексу України, Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році від 20 грудня 2016 року № 1791-VIII, враховуючи протокол засідання наради з питання перегляду відсотків для розрахунку річної орендної плати за землю від 10.01.2017 року, службову записку заступника директора департаменту фінансів міської ради Шевченко Л.Ф., від 28.12.2016 року було прийнято рішення № 621-14/VII від 24.02.2017 року Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року № 842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинська зі змінами .
У зв'язку із прийняттям рішення № 621-14/VII від 24.02.2017 року Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року № 842-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинська зі змінами , рішення, яке оскаржується позивачем від 30 вересня 2016 року № 349-10/VII Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 року № 824-38/VI Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ зі змінами втратило чинність з 01 квітня 2017 року.
Відповідно до вимог ст.245 КАС України, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.
Враховуючи викладене суд вважає, що позовні вимоги позивача необгрунтовні та не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 13 Конституції України, ст. ст. 16, 26, 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.ст. 241, 244-246, 260, 293, 295 КАС України, суд, -
в и р і ш и в:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Філінг Стейшн Менеджмент до Кам'янської міської ради про визнання рішення незаконним, відмовити.
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю Філінг Стейшн Менеджмент (адреса: 51900, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул.Димитрова, буд.219, код ЄДРПОУ 39400762).
Відповідач Кам'янська міська рада (адреса: 51931, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, Майдан Петра Калнишевського, 2, код ЄДРПОУ 24604168).
Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом ч.6 ст.250 КАС України, з часу складання повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не були вручені у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суд, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти дні з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя Похваліта С. М.
Суд | Заводський районний суд м.Дніпродзержинська |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2018 |
Оприлюднено | 15.05.2018 |
Номер документу | 73877867 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Заводський районний суд м.Дніпродзержинська
Похваліта С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні