Рішення
від 27.04.2018 по справі 607/13497/17
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27.04.2018 Справа №607/13497/17

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

в складі:

головуючого Ромазана В.В.

з участю секретаря Буцик О.П.

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника відповідача Петрика Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Тернопільської міської комісії для розгляду питань, пов'язаних із встановленням статусу учасника війни відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , Управління соціальної політики Тернопільської міської ради, третя особа Комбінат Будіндустрія Товариства з обмеженою відповідальністю Тернопільбуд про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Тернопільської міської комісії для розгляду питань, пов'язаних із встановленням статусу учасника війни, Управління соціальної політики Тернопільської міської ради, третя особа Комбінат Будіндустрія Товариства з обмеженою відповідальністю Тернопільбуд , у якому просить визнати протиправними дії Управління соціальної політики населення Тернопільської міської ради щодо відмови ОСОБА_1 у встановленні статусу учасника війни та зобов'язати Тернопільську міську комісію для розгляду питань, пов'язаних із встановленням статусу учасника війни відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту встановити ОСОБА_1 статус учасника війни.

В обґрунтування заявлених вимог позивач вказує на те, що, наказом директора Комбінату Будіндустрія Товариства з обмеженою відповідальністю Тернопільбуд за №49-к від 20.07.2015 року, його було відряджено в зону проведення антитерористичної операції у м. Попасне Попаснянського району Луганської області на будівництво фортифікаційних споруд терміном 15 календарних днів, із 21.07.2015 р. по 04.08.2015 р. Він неодноразово звертався до відповідачів із заявами про надання статусу учасника війни, однак, Управління соціальної політики, листом від 03 жовтня 2017 р. відмовило йому наданні статусу учасника війни, з посиланням на те, що відсутній документ про безпосереднє залучення позивача до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення (витягу з наказу керівника антитерористичного центру при СБУ). Позивач вважає такі дії Управління соціальної політики Тернопільської міської ради неправомірними, оскільки комісією не прийнято інші документи, які підтверджують безпосереднє його залучення до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення та не опитано свідків, які могли б підтвердити вищезазначені факти.

Позивач ОСОБА_1 та представник позивача ОСОБА_2 у судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю.

Представник Управління соціальної політики Тернопільської міської ради у судовому засіданні проти задоволення позову заперечив, подавши відзив на позов та вказав, що 02 жовтня 2017 року позивач звернувся до Управління із заявою про встановлення статусу учасника війни. Листом від 03.10.2017 року позивачу було відмовлено у наданні статусу учасника війни у зв'язку з відсутністю документа про безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення (витягу з наказу керівника антитерористичного центру при СБУ). Вважає, що такі дії управління є правомірними, а тому просить у позові відмовити.

Представник Комісії у судове засідання не з'явився, хоча про час та місце його був повідомлений належним чином. Попередньо подав відзив на позов та просив справу слухати за його відсутності, у позові просить відмовити у зв'язку з відсутністю у позивача документа про безпосереднє залучення його до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення (витягу з наказу керівника антитерористичного центру при СБУ). Представник третьої особи ТОВ Тернопільбуд в судове засідання не з'явився, хоча про час та місце його був повідомлений належним чином. Про причини неявки суду не повідомив та пояснень щодо позову суду не подавав.

Дослідивши та оцінивши зібрані у справі докази суд встановив.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями ч. 2 статті 19 Конституції України встановлено що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як вбачається із наказу директора комбінату Будіндустрія Товариства з обмеженою відповідальністю Тернопільбуд № 49-к від 20 липня 2015 року, на виконання листа голови Тернопільської ОДА № 01.1510/19.18 від 10.04.2015 року Щодо надання допомоги для будівництва фортефікаційних споруд у Попаснянському районі Луганської області ОСОБА_1 - водія транспортних засобів, відряджено в м.Попасне на 15 календарних днів з 21 липня 2015 року по 04 серпня 2015 року.

Як вбачається з відміток на Посвідченні про відрядження за №3 від 20.07.2015 р., виданого Комбінатом Будіндустрія Товариства з обмеженою відповідальністю Тернопільбуд , ОСОБА_1 21 липня 2015 року вибув з м. Тернополя і 23 липня 2015 року прибув у м. Попасне, де продовжував перебувати. У подальшому він, 02 серпня 2015 року вибув з м.Попасне і повернувся в м. Тернопіль 04 серпня 2015 року.

02 жовтня 2017 року ОСОБА_1 звернувся до Управління соціальної політки Тернопільської міської ради із заявою щодо надання йому статусу учасника війни.

Листом від 03.10.2017 року Управління соціальної політики Тернопільської міської ради відмовило ОСОБА_1 у наданні статусу учасника війни у зв'язку з відсутністю документа про безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення (витягу з наказу керівника антитерористичного центру при СБУ).

Як вбачається із інформації, викладеній у листі Тернопільської обласної державної адміністрації від 21 лютого 2017 року за №02-808/16-20, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року за №107 Деякі питання забезпечення у 2015 році будівництва інженерних спору з метою зміцнення обороноздатності держави за замовленням обласної державної адміністрації збудовано чотири фортифікаційній споруди. Будівництво вказаних об'єктів здійснювалось підрядними будівельними організаціями ПП Креатор-Буд , ТОВ Тернопільбуд та ТОВ Добробуд . Обласна державна адміністрація зверталась до Штабу Антитерористичного центру при СБУ з клопотання про включення осіб, у тому числі ОСОБА_1 до наказу керівника Антитерористичного центру при СБУ.

Як вбачається із архівної довідки Галузевого державного архіву Міністерства оборони України №25 від 09.03.2017 року, з 16 грудня 2015 року сектор С розформований.

Допитані в судовому засіданні свідки ОСОБА_4 та ОСОБА_5, яким встановлено статус учасника війни, підтвердили те, що ОСОБА_1 у період з липня 2015 року по серпень 2015 року перебував в м.Попасне Луганської області та. брав безпосередню участь в обслуговуванні будівництва фортифікаційних споруд у м. Попасне Попаснянського району Луганської області, з метою зміцнення обороноздатності держави.

Згідно з вимогами п. 13 ст. 9 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту учасника війни вважаються працівники підприємств, установ, організацій, які залучалися та брали безпосередню участь у забезпеченні проведення антитерористичної операції, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у порядку, встановленому законодавством.

Порядок надання статусу учасника війни особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, категорії таких осіб, терміни їх участі у забезпеченні проведення антитерористичної операції, а також райони антитерористичної операції визначаються Кабінетом Міністрів України.

Положеннями пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2015 року № 739 Питання надання статусу учасника війни деяким особам установлено, що підставою для надання статусу учасника війни працівникам підприємств, установ та організацій, які залучалися та брали безпосередню участь у забезпеченні проведення антитерористичної операції, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції в період її проведення, є документи про безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення (витяги з наказів керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України), а також документи про направлення (прибуття) у відрядження для безпосередньої участі в антитерористичній операції в районах її проведення (витяги з наказів, розпоряджень, посвідчень про відрядження, книг нарядів, матеріалів спеціальних (службових) розслідувань за фактами отримання поранень).

Згідно з вимогами пункту 1 даної Постанови встановлено, що розгляд питання про надання статусу учасник війни та встановлення такого статусу віднесено до повноважень комісій, утворених відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.1996 року за №458 Про комісії для розгляду питань, пов'язаних із встановленням статусу учасника війни відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .

У судовому засіданні підтверджено наявними у справі доказами, що ОСОБА_1 безпосередньо приймав участь у забезпеченні проведення антитерористичної операції, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції в період її проведення, а саме брав участь будівництві фортифікаційних споруд у м. Попасне Попаснянського району Луганської області з 21 липня 2015 року по 04 серпня 2015 року.

Враховуючи вищенаведені вимоги закону та встановленні обставини справи, суд вважає, що позов підлягає до задоволення шляхом визнання протиправними дії Управління соціальної політики Тернопільської міської щодо відмови ОСОБА_1 у наданні статусу учасника війни та зобов'язання Тернопільської міської комісії для розгляду питань, пов'язаних із встановленням статусу учасника війни відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту встановити ОСОБА_1 статус учасника війни.

Відповідно до вимог ч.ч.1,2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачами не представлено суду доказів, які б спростували доводи позивача.

Крім того, відповідно до вимог ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, як не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодування або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

При подачі позовної заяви позивач сплатив судовий збір у розмірі 640 грн., що підтверджується квитанцією №38 від 13.11.2017 р..

Враховуючи наведене, суд вважає за необхідне, стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціальної політики Тернопільської міської ради сплачений судовий збір у розмірі 640 грн.

Керуючись ст.ст.2, 5, 139, 242-246, 250, 251, 255 КАС України, Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ІПН - НОМЕР_1) до Тернопільської міської комісії для розгляду питань, пов'язаних із встановленням статусу учасника війни (м. Тернопіль вул. Лисенка, 8), Управління соціальної політики Тернопільської міської ради ( м.Тернопіль вул.Лисенка, 8, код ЄДРПОУ 03195636), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Комбінат Будіндустрія товариство з обмеженою відповідальністю Тернопільбуд ( вул. Поліська,6 м.Тернопіль, код ЄДРПОУ 01268118) про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправними дії Тернопільської міської комісії для розгляду питань, пов'язаних із встановленням статусу учасника війни відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту щодо відмови ОСОБА_1 у наданні статусу учасника війни.

Зобов'язати Тернопільську міську комісію для розгляду питань, пов'язаних із встановленням статусу учасника війни відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту встановити ОСОБА_1 статус учасника війни.

Відшкодувати ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціальної політики Тернопільської міської ради 640 (шістсот сорок) грн. судового збору, сплаченого ним при зверненні із позовом в суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Львівського апеляційного адміністративного суду або через Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повне судове рішення складено 07 травня 2018 року.

Головуючий суддяВ. В. Ромазан

СудТернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення27.04.2018
Оприлюднено14.05.2018
Номер документу73890936
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —607/13497/17

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 26.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 13.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 12.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 12.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 22.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 27.04.2018

Адміністративне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Ромазан В. В.

Рішення від 27.04.2018

Адміністративне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Ромазан В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні