ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 квітня 2018 року Справа № 804/1707/18
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Рябчук О.С.
розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Карілан до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
03 березня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Карілан (далі - позивач) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - відповідач) в якому просить визнати противоправним та скасувати Рішення № 0176171316 від 29.11.2017 р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю Карілан код ЄДРПОУ 37669713 штрафу у розмірі 10 107,67 грн. та пені у розмірі 752,98 грн., прийняте ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийнято Рішення № 01761713 16 від 29.11.2017 р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до Товариства з обмеженою відповідальністю Карілан у розмірі штрафу 10 107,67 грн. пені 752,98 грн.
Позивач не погоджується із винесеним рішенням та зазначає про те, що згідно даних бухгалтерського та податкового обліку ТОВ Карілан у підприємства відсутня недоїмка в період з 21.10.2015 р. по теперішній час, що підтверджується Довідкою про стан розрахунків платника з бюджетом за період з 01.01.2015 р. по 31.12.2015 р. згідно якої у підприємства відсутня недоїмка з ЄСВ та обліковується переплата у розмірі 4 056,53 грн.
Крім того в обґрунтування позову зазначено, що позивач не отримував жодної вимоги фіскального органу щодо сплати недоїмки, яка мала бути винесена контролюючим органом відповідно до норм Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .
Ухвалою суду від 05 березня 2018 року відкрито спрощене провадження без повідомлення сторін.
26 березня 2018 року на адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позов, в якому останній заперечує проти позовних вимог позивача, просить відмовити у їх задоволенні та зазначає, що відповідно до Індивідуальної картки платника податків ТОВ Карілан в період, що перевірявся, мало недоїмку, яка відображена в копії Витягу з Індивідуальної картки платника податків.
Слід зазначити, що дані до Індивідуальної картки платників податків подають самі платники податків.
Той факт, що не було винесено податкової вимоги, не порушує права платника податків та не звільняє ТОВ Карілан від обов'язку в повному обсязі та вчасно сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове соціальне страхування.
Розрахунок штрафних санкцій, пені, наданий до суду відповідно до Додатку 29.11.2017 року №0176171316, відповідає дійсності.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
29 листопада 2017 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийнято Рішення №0176171316 згідно якого на підставі частини 10 та п. 2 частини 11 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до Товариства з обмеженою відповідальністю Карілан (код ЄДРПОУ 37669713) - позивача, застосовано штраф у розмірі 10 107,67 грн. та пеня у розмірі 752,98 грн., які протягом десяти календарних днів після надходження рішення підлягають сплаті на рахунки Західно-Донбаської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Не погоджуючись із вказаним рішенням позивач звернувся до ДФС України із скаргою вих. № 51/02-1 від 19.12.2017 р. та проханням скасувати рішення № 0176171316 від 29.11.2017 р. у повному обсязі.
Рішенням ДФС України від 17.01.2018 р. № 1540/6/99-99-1 1-02-02-25 скарга ТОВ Карілан залишена без розгляду.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 р. №2464 (далі - Закон №2464), Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом МФУ від 20.04.2015 р. №449 ( далі - Інструкція №449).
Згідно з частиною 2 статті 9 Закону №2464, обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Згідно ст.4 Закону №2464 платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до пп. 1, 4 п.2 статті 6 Закону №2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.
Відповідно до ч.4 ст.7 Закону №2464 єдиний внесок нараховується на суми, не зменшені на суму відрахувань податків, інших обов'язкових платежів, що відповідно до закону сплачуються із зазначених сум, та на суми утримань, що здійснюються відповідно до закону або за договорами позики, придбання товарів та виплат на інші цілі за дорученням отримувача.
Частиною 8 ст. 9 Закону №2464 визначено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Частиною 11 та 12 статті 9 Закону №2464 визначено, що у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Відповідно до ч. 1-3 ст. 25 Закону №2464 рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.
Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Згідно з частинами 10 та 13 статті 25 Закону №2464, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати ( перерахування) включно.
Відповідно до п. 4.10 Інструкції №449 обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів здійснюється на підставі актів документальної перевірки правильності нарахування та сплати єдиного соціального внеску, звітності, що подається платниками до органу доходів і зборів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму виплат (доходу), на які нараховується єдиний внесок, що і було зроблено.
Відповідно до Індивідуальної картки ТОВ Карілан в спірний період підприємство мало недоїмку, яка відображена в Витягу з Індивідуальної картки платника податків. Дані до Індивідуальної картки внесені позивачем.
Дійсно, відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону №2464 орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Однак, факт того, що не було винесено податкової вимоги, не звільняє ТОВ Карілан від обов'язку в повному обсязі та вчасно сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове соціальне страхування.
Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що оскаржуване позивачем рішення про застосування штрафних санкцій винесено на законних підставах, а тому відсутні підстави для його скасування.
Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 255, 293,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Карілан до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тесту судового рішення.
Суддя (підпис) О.С. Рябчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2018 |
Оприлюднено | 15.05.2018 |
Номер документу | 73898048 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Уханенко С.А.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні