Рішення
від 14.05.2018 по справі 812/549/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6.2.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

14 травня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/549/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Петросян К.Є.,

при секретарі судового засідання - Грищенко М.І.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - не прибув.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області про визнання протиправними та скасування рішень,-

ВСТАНОВИВ:

02.03.2018 ОСОБА_2 (далі позивач) звернулася до Луганського окружного адміністративного суду із позовом до Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (далі відповідач) про визнання протиправними та скасування рішень.

Ухвалою суду від 05.03.2018 позовну заяву ОСОБА_2 залишено без руху через невідповідність вимогам ст.ст. 160, 161 КАС України.

Ухвалою суду від 19.03.2018 відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження та призначено справу до розгляду у підготовчому засіданні на 16.04.2018.

Ухвалою суду від 16.04.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 14.05.2018.

В обґрунтування пред'явленого позову ОСОБА_2 зазначено наступне.

14.12.2017 ОСОБА_2 до голови Містківської сільської ради було подано заяву на дозвіл для виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 0,1000 га, по АДРЕСА_1. Дана земельна ділянка межує зі сходу та півночі із землями, які є власністю чоловіка позивача - ОСОБА_3 із 2002 року, про що є відповідний державний акт на право власності на землю. Отже, позивач зазначає, що вказана земельна ділянка знаходиться у користуванні їх сім'ї вже понад 17 років, на якій вони ведуть господарську діяльність.

У зв'язку з тим, що заява позивача від 14.12.2017 своєчасно не була розглянута органом виконавчої влади, і не була надана відповідь в строки, визначені ч.7 ст. 118 Земельного кодексу України, ОСОБА_2 було скеровано повідомлення від 16.01.2018 на адресу голови Містківської сільської ради про укладення із землевпорядною організацією договору про розроблення проекту землеустрою від 16.01.2018 та про початок роботи щодо оформлення земельної ділянки у власність.

25.12.2017 відбулась 29 сесія Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, де подана позивачем заява розглянута не була.

Враховуючи той факт, що Містківською сільською радою протягом місячного терміну не було прийнято жодного рішення по заяві ОСОБА_2, остання на підставі абз. 3 ч.7 ст. 118 ЗК скористалася своїм правом замовити розробку проекту землеустрою без надання дозволу на його розробку, про що письмово повідомила міську раду, долучивши до повідомлення договір про виконання робіт із землеустрою.

Після направлення повідомлення про початок роботи щодо оформлення земельної ділянки у власність, 26.01.2018 позивач отримала лист відповідача за № 02/16/34 від 17.01.2018, яким повідомлено, що 12.01.2018 року на адресу ОСОБА_2 спрямовано лист № 02-16/19, де зазначено про необхідність додаткового вивчення заяви позивача до 45 днів, а саме до 28.01.2018.

Разом з тим, позивач зазначає, що дана обставина не відповідає дійсності, оскільки відсутні дані про те, що Містківською сільською радою було направлено вказаний лист ОСОБА_2, та відповідно про його отримання позивачем.

23.01.2018 відбулась тридцята сесія сьомого скликання Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, на якій було розглянуто заяву ОСОБА_2 № 53 від 14.12.2017 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства та прийнято рішення № 30/22 про відмову позивачу в надані дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

26.01.2018 Містківським сільським головою винесено розпорядження № 6 про зупинення рішення тридцятої сесії сьомого скликання Містківської сільської ради № 30/22 від 23.01.2018 Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 та гр. ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства .

08.02.2018 на тридцятій сесії сьомого скликання Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області розглянуто зауваження до рішення № 30/22 від 23.01.2018 та прийнято рішення № 31/1, яким залишено в силі рішення № 30/22 Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 та гр. ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства , що слугувало підставою для звернення позивача до суду із даним позовом.

На підставі вищевикладеного, позивач вважає рішення відповідача протиправними та прийнятими з порушеннями вимог ст.118 ЗК України, у зв'язку із чим просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача в частині, а саме підпункт 1.1 пункту 1, сьомого скликання тридцятої сесії Містківської сільської ради Сватівського району Луганської ласті від 23.01.2018 № 30/22 Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 гр. ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства , яким ОСОБА_2 відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства;

- визнати протиправним та скасувати рішення сьомого скликання тридцятої сесії Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 08.02.2018 року № 31/1 Про розгляд зауважень до рішення сесії № 30/22 від 23.01.2018 Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 та гр. ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства , яким було залишено в силі рішення № 30/22 від 23.01.2018 Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 та гр. ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства , в частині пункту 1 щодо залишення в силі рішення № 30/22 від 23.01.2018 стосовно ОСОБА_2

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні пред'явленому позову та просив його задовольнити.

Відповідач через канцелярію суду надав заперечення проти позову, відповідно до яких вважає позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню з огляду на наступне (а.с.57-60).

Вказана позивачем земельна ділянка є наявною дорогою з твердим покриттям і належить до земель комунальної власності, які відповідно до статті 83 Земельного кодексу України є землями загального користування населених пунктів (вулиці, проїзди, шляхи тощо) та не можуть передаватись у приватну власність.

Крім того, 14.12.2017 гр. ОСОБА_4 теж було подано заяву до голови Містківської сільської ради Чередниченко В.Г. на дозвіл для виготовлення проекту землеустрою щодо відведення частини цієї ж земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 0,0640 га, по АДРЕСА_1

25.12.2017 відбулась 29 сесія Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, але подана позивачем заява №53 від 14.12.2017 про подання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства не була розглянута на сесії Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, так як не відбулося засідання постійної комісії з питань соціальної сфери, благоустрою та землеустрою, у зв'язку з відсутністю голови постійної комісії з питань соціальної сфери, благоустрою та землеустрою Гнітецької В.Г.

12.01.2018 позивачу було надіслано лист-відповідь №02-16/19 від 12.01.2018, яким повідомлено, що її заява №53 від 14.12.2017 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, згідно статті 20 Закону України Про звернення громадян , потребує додаткового вивчення, тому від дня її заяви матеріали, додані до заяви, будуть вивчатися протягом 45 днів до 28.01.2018.

16.01.2018 на адресу голови Містківської сільської ради Чередниченко В.Г. позивачем скеровано повідомлення про те, що вона 16.01.2018 уклала з землевпорядною організацією ПП Українські геодезичні системи типовий договір про розроблення проекту землеустрою та розпочала роботи щодо оформлення земельної ділянки у власність.

Після чого, 18.01.2018 позивачу було надіслано лист-відповідь №02-16/34 від 17.01.2018, в якому зазначено, що її заява №53 від 14.12.2017 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, згідно ст. 20 Закону України Про звернення громадян , потребує додаткового вивчення, тому від дня надходження заяви, матеріали, додані до неї, будуть вивчатись 45 днів до 28.01.2018, про що вже зазначалось у листі-відповіді від 12.01.2018 №02-16/19.

Містківська сільська рада листом від 12.01.2018 №02-16/19 повідомила позивача, що термін розгляду її заяви сплине 28.01.2018 року. Відповідач зазначає, що у будь-якому випадку позивач мала право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без одержання документа дозвільного характеру через 10 робочих днів з дня закінчення строку, встановленого для видачі документа дозвільного характеру, зокрема укладати договір з землевпорядною документацією про розроблення проекту землеустрою, не раніше 25.01.2018.

Згідно поданих позивачем до її заяви графічних матеріалів, було досліджено відповідну земельну ділянку земельною комісією з питань соціальної сфери та благоустрою 15.01.2018 у складі п'яти депутатів та було розглянуто її заяву на найближчому пленарному засіданні сесії депутатів Містківської сільської ради.

15.01.2018 був складений протокол зборів постійної комісії з питань соціальної сфери та благоустрою від 15.01.2018 року, в якому члени комісії вирішили спірну земельну ділянку залишити в спільному користуванні.

23.01.2018 відбулась тридцята сесія сьомого скликання Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, на якій було розглянуто заяву позивача №53 від 14.12.2017 та заяву ОСОБА_4 №51 від 14.12.2017 та відмовлено в наданні дозволу позивачу і ОСОБА_4 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

26.01.2018 відповідачем винесено розпорядження №6 про зупинення рішення тридцятої сесії сьомого скликання Містківської сільської ради №30/22 від 23.01.2018 Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства , оскільки вказане рішення було прийняте без врахування зауважень та пропозицій, тому воно підлягало зупиненню із внесенням на повторний розгляд сесії Містківської сільської ради із зауваженнями.

06.02.2018 складений протокол зборів постійної комісії з питань соціальної сфери та благоустрою від 06.02.2018 року, в якому члени комісії згідно розпорядження голови Містківської сільської ради №6 від 26.01.2018 про зупинення рішення тридцятої сесії сьомого скликання Містківської сільської ради №30/22 від 23.01.2018, заяви позивача №53 від 14.12.2017 та гр. ОСОБА_4 №51 від 14.12.20017 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_1 винесли зазначене на повторний розгляд. Більш детально розглянувши додатково надані позивачем графічні матеріали та прийнявши до уваги всі пропозиції та зауваження, Містківською сільською радою вирішено спірну земельну ділянку залишити в загальному користуванні.

08.02.2018 на тридцятій сесії сьомого скликання Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області було розглянуто зауваження до рішення №30/22 від 23.01.2018 та прийнято рішення №31/1, яким залишено в силі рішення №30/22 Про відмову у наданні гр. ОСОБА_2 та гр. ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства .

З урахуванням вищевикладеного, вважає рішення такими, що відповідають чинному законодавству.

Заявою від 11.05.2018 відповідач просив суд розглянути справу без участі його представника (а.с.119).

Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 КАС України, суд дійшов до наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження відповідних органів виконавчої влади щодо передачі земельних ділянок у власність або користування та порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлені статтями 118, 122, 123 Земельного кодексу України (далі ЗК України).

Згідно із частиною шостою статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (абзац перший частини сьомої статті 118 ЗК України).

Відповідно до абзацу другого частини сьомої статті 118 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Отже, з системного аналізу вищенаведених норм вбачається, що діючим законодавством встановлені підстави, порядок та строки передачі земельної ділянки у власність громадян та органи, уповноважені розглядати ці питання. Ці норми передбачають, зокрема, що для передачі земельної ділянки у власність зацікавлена особа звертається до відповідних органів із заявою для отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. При цьому, перелік підстав для відмови в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 заявою від 14.12.2017, зареєстрованою у відповідача 14.12.2017 за вх. № 53, звернулася до голови Містківської сільської ради з проханням надати їй дозвіл на підготовку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 0,1000 га, по АДРЕСА_1 (а.с.12, 68).

25.12.2017 відбулась 29 сесія Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, однак заява позивача від 14.12.2017 за № 53 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства розглянута не була, оскільки не відбулося засідання постійної комісії з питань соціальної сфери, благоустрою та землеустрою через відсутність голови постійної комісії Гнітецької В.Г. (перебування у відпустці (а.с.93).

16.01.2018 позивач повідомила відповідача про укладення із землевпорядною організацією ПП Українські геодезичні системи типового договору про розроблення проекту землеустрою та початок роботи щодо оформлення земельної ділянки у власність, у зв'язку із ненаданням відповідачем у строки, визначені частиною сьомою статті 118 ЗК України, відповіді. Зазначене повідомлення разом із типовим договором отримано відповідачем 16.01.2018 за вх. № 1 (а.с. 13-14).

18.01.2018 відповідачем за вих. № 02-16/34 від 17.01.2018 надіслано ОСОБА_2 лист, яким повідомлено, що її заява від 14.12.2017 № 53 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства буде вивчатись протягом 45 днів відповідно до ст.20 Закону України Про звернення громадян , тобто до 28.01.2018, про результати розгляду якої буде повідомлено.

Протоколом зборів постійної комісії з питань соціальної сфери та благоустрою Містіквської сільської ради від 15.01.2018 вирішено спірну земельну ділянку залишити в спільному користуванні.

Рішенням тридцятої сесії сьомого скликання Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 23.01.2018 № 30/22 (підпункт 1.1. пункту 1) відмовлено, зокрема, ОСОБА_2 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (а.с.97).

Розпорядженням сільського голови Містіквської сільської ради Сватівського району від 26.012018 № 6 рішення від 23.01.2018 № 30/22 зупинено із внесенням на повторний розгляд сесії Містківської сільської ради, оскільки воно прийнято без зауважень та пропозицій. Зокрема, в розпорядження зазначено, що питання про відмову у наданні гр.ОСОБА_2 та гр.ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, досконало не розглянуто, депутатами із залученням апарату сільської ради не обговорювалося, картографічні матеріали земельної ділянки на розгляд сесії надані були не точні (а.с.98).

За результатами зборів постійної комісії з питань соціальної сфери та благоустрою, протоколом від 06.02.2018 вирішено спірну земельну ділянку залишити в загальному користуванні (а.с.99). Відповідно до зазначеного протоколу комісія дійшла висновку, що згідно карти земельна ділянка є під'їзною дорогою для обслуговування обох прилеглих територій, та є проїздом до територій інших фермерських господарств: СФГ Гарант , СФГ Фортуна , СФГ Кристал , СФГ Граніт ЗС , відповідно до ст.83 ЗК України землі загального користування (вулиці, проїзди, шляхи) не можуть передаватися у приватну власність.

Рішенням тридцятої сесії сьомого скликання Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 08.02.2018 № 31/1, за результатами розгляду зауважень до рішення сесії від 23.01.2018 № 30/22 Про відмову у наданні гр.ОСОБА_2 та гр.ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства , залишено в силі рішення сесії від 23.01.2018 за № 30/22 Про відмову у наданні ОСОБА_2 та ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (а.с.100).

Розглядаючи правомірність прийнятих відповідачем рішень від 23.01.2017 № 30/22 та від 08.02.2018 № 31/1 стосовно ОСОБА_2, суд виходить з наступного.

Нормами статті 118 ЗК України встановлені підстави, порядок, строки передачі земельної ділянки у власність громадян та органи, уповноважені розглядати ці питання. Зокрема, для передачі земельної ділянки у власність зацікавлена особа звертається до відповідних органів із заявою для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та для надання її у власність, за результатами розгляду якої органи, визначені в статті 118 ЗК України, приймають одне з відповідних рішень.

Відповідно до частини сьомої статті 118 ЗК України у разі, якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку, що Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зокрема: невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. При цьому, чинним законодавством не передбачено право суб'єкта владних повноважень відступати від положень статті 118 Земельного кодексу України.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 27 лютого 2018 року в справі № 545/808/17, від 17 квітня 2018 року у справі № 819/1430/17.

Матеріалами справи підтверджується, що позивач звернулась до відповідача із відповідною заявою 14.12.2017, яка зареєстрована у відповідача за вх. № 53. В свою ж чергу, відповідач, в установлений законом місячний термін зазначену заяву не розглянув, тобто надав мовчазну згоду, у зв'язку із чим ОСОБА_2 уклала із землевпорядною організацією ПП Українські геодезичні системи типовий договір про розроблення проекту землеустрою та початок роботи щодо оформлення земельної ділянки у власність, про що повідомила відповідача 16.01.2018 (а.с. 13-14). Зазначене відповідає вимогам чинного законодавства, оскільки бездіяльність відповідача не перешкоджає процесу відведення земельної ділянки, у зв'язку із тим, що здійснення замовлення на виготовлення проектної документації можливе без отримання дозволу на її виготовлення.

Зазначене відповідає правовій позиції Верховного Суду України, викладеній у справі від 10.12.2013 у справі № 21-358а13.

За наведених обставин, суд вважає прийняті відповідачем рішення від 23.01.2018 № 30/22 та від 08.02.2018 №31/1 в частині, що стосується ОСОБА_2 такими, що винесені всупереч чинного законодавства.

Суд критично оцінює лист відповідача від 12.01.2018 за вих. № 02-16/19, яким позивачу було надано відповідь про те, що її заява від 14.12.2017 № 53 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою потребує додаткового вивчення із посиланням на норми статті 20 Закону України Про звернення громадян , з огляду на таке.

По-перше, відповідачем не надано суду жодних доказів на підтвердження надіслання зазначеного листа ОСОБА_2, а також докази його отримання останньою. На судовий запит з даного приводу, відповідачем повідомлено суд, що лист від 12.01.2018 за № 01-16/19 надсилався ОСОБА_2 звичайним листом, аналогічно другому листу відповіді від 17.01.2018 № 02-16/34, а не рекомендаційним, тому відповідні докази надіслання і отримання і першого і другого листа ОСОБА_2 в Містіківській сільській раді відсутні (а.с.117).

По-друге, суд зазначає, що спірні правовідносини регулюються нормами Земельного кодексу України, а не Законом України Про звернення громадян , на який посилається відповідач у своєму листі.

В силу норм частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, суд вважає, що відповідачем не доведено правомірність прийнятих ним рішень, у зв'язку із чим позовні вимоги ОСОБА_2 підлягають задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду квитанціями від 02.03.2018 (а.с.3) та від 13.03.2018 (а.с.36) сплачено судовий збір у загальному розмірі 1409,60 грн, які підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Місківської сільської ради Сватівського району Луганської області на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 132, 139, 205, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_2 до Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області про визнання протиправними та скасування рішень, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення № 30/22 тридцятої сесії сьомого скликання Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 23.01.2018 Про відмову у наданні гр.ОСОБА_2 та гр. ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в частині відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2 - орієнтовною площею 0,1000 га, по АДРЕСА_1, на підставі п.7 ст.118 Земельного кодексу України (невідповідність місця розташування об'єкту).

Визнати протиправним та скасувати рішення № 31/1 тридцятої сесії сьомого скликання Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 08.02.2018 Про розгляд зауважень до рішення сесії № 30/22 від 23.01.2018 Про відмову у наданні гр.ОСОБА_2 та гр. ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в частині залишення в силі рішення сесії №30/22 від 23.01.2018 про відмову у наданні ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

Стягнути на користь ОСОБА_2 (ІНФОРМАЦІЯ_1, і.н. НОМЕР_1, місце проживання: 92654, АДРЕСА_2) за рахунок бюджетних асигнувань Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 04337127, місцезнаходження: 92654, Луганська область, Сватівський район, с.Містки, вул.Миру, 14) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1409,60 грн (одна тисяча чотириста дев'ять гривень 60 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення суду складено та підписано 15 травня 2018 року.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2018
Оприлюднено18.05.2018
Номер документу73960396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/549/18

Рішення від 14.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 05.03.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні